Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ceroxol skrev:
    Inn i helvete.....for et utrolig flott og spennende anlegg! :)

    Skal en tur på Sandvika Storsenter i morgen, kanskje det blir litt bling-bling-diamanter på meg også, må si jeg lenge har vært nysgjerrig på disse etter å ha sett de dukke opp her og der på HFS..
    kjøp de som koster 60 kroner for en trepack. 3 stk under hvert komponent
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ceroxol skrev:
    Inn i helvete.....for et utrolig flott og spennende anlegg! :)

    Skal en tur på Sandvika Storsenter i morgen, kanskje det blir litt bling-bling-diamanter på meg også, må si jeg lenge har vært nysgjerrig på disse etter å ha sett de dukke opp her og der på HFS..
    Takker.De hadde forøverig diamanter i flere størrelser hos Panduro for ikke lenge siden. Anbefales!
    Liker når ting ikke koster no. Racket kan dra det frem og tilbake uten å tenke på hvordan gulvet takler det. Slikt liker man
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Kabler irriterer meg.
    Jeg har ikke tro på at kabler skal påvirke annet en muligens klangbalansen i et oppsett så lenge kabelen er egnet til formålet. Likevel tar jeg det rimelig langt og jeg inn Oblivion kabler inne i en høyttaler og forventer vel i og for seg at ikke noen ting som helst endring uten det faktum at jeg vet at jeg har satt inn nye kabler samt at jeg har gjort det selv.

    Mine egen opplevelse over dette byttet er en ting, men Fruen i huset som var ukjent med endringen ble ropt inn og stilt foran anlegget og ble spurt om det var noe hun la merke til? (det at jeg har holdt på å mekke kabler visste hun da dette har tatt svært lang tid å få riktig til)
    Svaret var interessant – for det låt noe som det her:

    Synes bassen var blitt mer momentant og fyldigere…..

    Dette var en blindtest og var ukjent for hva man lyttet til – kunne være endringer fra alt som hadde med lyd å gjøre til at jeg hadde ryddet toppen av høytalerene for plater….

    For ordens skyld – timingen er i mine ører også endret.
    ….så får vi se om det blir bedre etter hvert for innspilling av kabler noe som skal ta lang tid – vel det tror jeg jo som kjent ikke på heller, derimot har jeg vært overbevist over at jeg spiller inn ørene til å venne meg til endringene… :p
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Kan vel benytte meg av ventetiden på deler til å skrive litt om hva jeg har gjort med høytalerene.

    Utgangspunktet er et sett Klipsch Belle.
    Klipsch Belle ble lansert som en litt mer elegant utgave av LaScala. Mine var originale med unntak av endring av internkabling. Min frue og jeg var på butikken og vi kom – vi så – vi kjøpte – prosessen tok 4 minutter. Dette er en liten søt høyttaler som er veldig kone vennlig og morsom på det meste av musikk.

    Vi vet hvordan det er – dette er ett gammelt design med åpenbare svakheter. Bassen ruller av tidlig, diskanten ruller av tidlig – kunne noe gjøres? Kan man beholde morrofaktoren samtidig som man får litt mer av alt?

    Valget falt på å starte med en sub noe som løste alt som hadde med avrulling nedover men hva med oppover? - subben kommer jeg nok tilbake til på et senere tidspunkt.

    Hva nå – Hva gjør man oppover? Svaret ble Fostex T500AmkII Super Tweeter. En liten fem kilos diskant konstruksjon og en attenunator fra alkeng. Dette var et løft fra dag en. Den ryddet opp i lydbildet nedover samt ga meg det den ville oppover…



    I forhold til original diskanten var dette en oppgradering. Etter en tid så begynner man å lure – hva skal til for å få dette bedre? På et av våre utrolig superhemmelige laugstreff kommer jeg i kontakt med Pengesluket som gir tips : Fostexen våkner virkelig til liv og slutter å anstrenge seg ved en deling på 10.000. Kloke mennesker hører på andre kloke mennesker og jeg bestemte meg for å leke klok et øyeblikk og da var prosessen i gang :)

    Ulempen er at mellomtonen min IKKE kan deles så høyt. Hva gjør man da? Sover på saken – ser på gresset gro og håper på at ting skal løse seg av seg selv noe det selvsagt alltid gjør. Det finnes alltid mennesker som finner en vei å gå og andre som meg som tråkker i i sporene de har laget til det blir en sti. Ble tipset (sett tilbake – tuppet i ræva) om et par JBL 2470 drivere på e-bay – billige var dem også. For å få dette på plass så måtte nytt delefilter på plass i samme slengen så da var det jo frem med loddebolten. Bassen blir kjørende uten filter, JBL mellomtonedrivere tar over der bassen slutter og går opp til der fostexene blir kjørende (deles på 10.000).

    Blir det bra? – vet ikke, tiden vil vise om jeg blir fornøyd med endringene – kan jo fortsette med å bytte 15” og kabinett i bellene mine – selv om jeg håper å slippe ;D

    Og JBL’ene – ligger til importvurdering et sted i vår hovedstad….
     

    Vedlegg

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    der kom driverene.
    Selvsagt måtte noe gå galt her når man bestiller deler med lang leveringstid.
    Driverene trenger et mellomstykke for å kunne passe og når man kan velge feil, så gjør man det...
    Jeg løste det med å lage meg et par midlertidige rør med utvendige gjenger. Flott at det finnes materiale som er som kitt å jobbe med og når det herder så blir det hardt som stål..

    Uansett - tegninger sendt til brodern som skal finne frem gjengefresen slik at han kan lage en overgang til meg samtidig som jeg har bestillt meg et sett fra usa.

    Den originale driveren er tatt ut og lagt ved siden av den nye. Det er et snev av forskjell å spore bare når man ser dem ved siden av hverandre


    Etter litt lodding - direkte loddet likegodt høytalerkablene direkte i delefilteret



    Vet at jeg har en liten oppryddingsoppgave foran meg her, men regner med at det får spille litt og se om jeg skal ha det slik

    Driveren på plass:


    Første inntrykk er at det er mer av alt, men samtidig så er endringene så store at de må gå seg til over en lengre periode før jeg kan si om dette har vært en oppgradering eller kun en formidabel endring.

    Merker dog at fostexene jobber mer uanstrengt og har mer luft, at mellomtonen er mer tilstede men bassen er ikke helt på plass..
    Regner med det blir mange turer over gulvet for å skru litt på subben. Dette er ikke tross alt en ganske stor endring av en høytaler som jeg i utgangspunktet var veldig fornøyd med før jeg startet å fikle....
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Noen alvorlige klæddær de der JBL'ene. Måtte løfte litt på BHO (sine JBL) sist jeg var innom der, overrasket da gett :)

    Blir morro å følge med i tråden din fremover.

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    Noen alvorlige klæddær de der JBL'ene. Måtte løfte litt på BHO sist jeg var innom der, overrasket da gett :)

    Blir morro å følge med i tråden din fremover.

    /jan
    Hvor høyt ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    Noen alvorlige klæddær de der JBL'ene. Måtte løfte litt på BHO sist jeg var innom der, overrasket da gett :)

    Blir morro å følge med i tråden din fremover.

    /jan
    Hvor høyt ;D
    Hehe godt du passer på. Og takke fan for at Birger ikke er tung ;D

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Blir nok bra dette her ja.

    Får nå starte å rydde opp - handlet en eske med singler på en auksjon, var jo så godt i gang å handle jeg da. Ikke har jeg jukeboks engang og synes det er pes nok å snu plater som det er.
    Hva pokker gjør man med slikt mon tro.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Kontakt godeste Cash63, en svirebror fra OVK, helt rabiat på singler!!!
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Det var noen gobiter i den esken :) av eldre sort meget pent holdt .
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    laban skrev:
    Det var noen gobiter i den esken :) av eldre sort meget pent holdt .
    Fant ingenting av zappa og det er vel strengt tatt det eneste jeg kunne tenke meg å ha singel av.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    cash 63 skrev:
    Du kan få bytte mot klassiskt om du vill ;)

    Mvh
    Roger
    hehe - vel eneste grunnen til at jeg handlet meg en platespiller var for å spille zappa platene mine, men klassisk er jo skjelden feil.
    Aner ikke om det bare er ræl i eskene eller om der er noe som noen faktisk kunne ha gleden av.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Sub

    Man kan sikkert klare seg uten sub, men pokker så godt man kan klare seg med også.
    Problemet med sub og belle er å finne noe som faktisk henger sammen og lar seg integrere med hverandre så sømløst som overhode mulig. Dette har vist seg og ikke å være blant det enkleste å få til. Vi snakker om ting som er rimelig hurtig og de fleste subber jeg har hørt har ikke vært det.

    Var nær ved å gå for en P-312W fra klipsch men så kom jeg på at jeg hadde sett en RSW-15 som sto i en spennende butikk på Hamar – kunne den være der enda? Det gjorde den og nå står den her.



    Skuffelsen var stor når det viste seg at den ikke fungerte helt som den skulle og noen hektiske dager senere så hadde jeg ringt og plaget det som var i området for å kunne få denne reparert. Det endte med at importøren fikk funnet deler og demontert fra egen demo sub få dette ut av verden. Makan til service! For ordens skyld - jeg hadde selvsagt hele tiden fullt tilbud om å levere denne tilbake til selger, men jeg hadde klokkeklar tro på at dette var subben jeg måtte ha ;D

    Det endte med at subben ble bygget om med ny forsterker i 230V utgave og ikke forble i 110V med ekstra boks til strømmen. Slikt liker jeg. Jeg hadde tatt alle utgifter med å reparere og det var ingen problemer med å få dette dekker og tilbakeført til min konto – en selvfølge tenker man, men når det kommer til penger så tar jeg ingenting som en selvfølge. Det er en fornøyelse å ha med mennesker som opptrer så avslappet når ting ikke alltid går veien.



    Nå står denne her da – aktiv 15” i bakkant og en passiv i front og denne spiller i mine ører som en ren forlengelse av bellene nedover. Det løftet som denne har gitt har vært hvert alt strevet med å få ting på plass ?
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Stort ska're værra!! ;D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jaja - tilbake på kontoret - tilbringer alt for mye tid der dessverre.
    Har litt behov for musikk og radio der også og pr i dag så spiller jeg på dette:

    En helt enkel og grei Dac til PC'n.


    Denne forsterkeren er ikke min. Har byttelånt min BAT VK60 med denne.


    Carlsson har nye elementer og nytt delefilter. Er utrolig glad i mye kraft disse tassene.


    Som kontoranlegg er dette for meg mer en nok inntil jeg får ferdigstilt noen horn som kan gå greitt i et så lite rom. Tenker på en liten h6 klone for tiden. Fått meg noen vifa elementer men venter på lyst til å bruke penger på å handle inn resten. Uansett - dette kan jeg fint leve med til nettradioen en god stund til.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Besøkt Helvets forgård og lyttet til nyoppgraderte høytalere. Meget bra!! spiller mere homogent, mere åpent. Er som det er fjernet et vått vattdeppe foran høytalerene. fantastisk utvikling på et par små måneder
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    Besøkt Helvets forgård og lyttet til nyoppgraderte høytalere. Meget bra!! spiller mere homogent, mere åpent. Er som det er fjernet et vått vattdeppe foran høytalerene. fantastisk utvikling på et par små måneder
    Alltid hyggelig at du tar deg tid til å komme fingern.
    Noe godt er på gang her uten tvil, men nå får ting spille seg til over en periode før jeg tar et lite skritt til.
    Tror det er ganske langt frem før jeg er i mål med Bellene men planene for hva jeg skal gjøre ligger klare i hodet mitt.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    omsider - vel etter kun en uke så kom disse adapterene fra USA


    Handler man fra USA så må man nødvendigvis ikke ha verktøy produsert i kina men det å ha noe som er tilpasset tommer er ikke dumt :)


    Når adapterene er skrudd fast så er det jo bare å koble til driverene på høytalerene, de stikker litt mer ut en det som de som var plassert der fra før. Uansett - med den mellomtonen som er på plass er dette lett å leve med.



    Lydmessig har dette vært en oppgradering av de store på disse høytalerene. Har jo nettopp fått satt ting sammen og merker meg at ting er enda i ferd med å gå seg til mht til kabler og delefilter, samt egne ører. Merker meg at kablene trenger iallefall mer tid på seg, noe som jeg egentlig alltid har avfeid som tøv og unødvendig men som jeg hører at det skjer noe med fremdeles med :p
     

    Vedlegg

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    faderullandei.
    Har fra før egen strømkurs, og fått oppgradert strømkabler uten å ha merket noe positivt for lyden i heimen. Derimot - et sett med gode koblinger mellom drivere og horn har gjort at kona ikke ber meg skru opp lenger og lyttevolum kan gå ned uten å føle at lyden er innestengt i det hele tatt.

    Ikke misforstå - kan fremdeles dra på uten at det er negativt - har sett meg nødt til det da naboen hadde visning i dag og hver gang en bil stoppet og det flokket seg med mennesker rundt huset deres så måtte jeg dra på slik at de visste hva de gikk til ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Ikke misforstå - kan fremdeles dra på uten at det er negativt - har sett meg nødt til det da naboen hadde visning i dag og hver gang en bil stoppet og det flokket seg med mennesker rundt huset deres så måtte jeg dra på slik at de visste hva de gikk til ;D
    ;D ;D ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    I det litt mere alvorlige hjørnet (yea right) så må jeg få lov til å si at det er utrolig morro å følge med på hva du driver med. Tenker da selvsagt på ht oppgraderinger, for det er jo det det er.
    Drivere og delefilter er veldig interesant også for meg, på sikt. Evt nytt mellomtonehorn, hørte jeg tre ? ;)
    Vi har vel mer eller mindre like filter, der stopper vel likheten.
    Må bare få tatt meg en tur og hørt på de der JBL driverne - fostex'ene og ikke minst hva de gjør med mellomtonen.

    Uansett, gratulerer med oppgraderingene så langt. Virker jo ubetinget positivt :)

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Må bare få tatt meg en tur og hørt på de der JBL driverne - fostex'ene og ikke minst hva de gjør med mellomtonen.
    De må du så absolutt - og neste gang så får du ha ro i ræva mer en 30min :p

    Tre, joa - det kommer etter all sansynlighet etter hvert. Først får ting gå seg til slik at jeg kan finne ut hva jeg vil beholde av lydsignatur, deretter hva jeg vil endre på for så å starte jakten på om det finnes noe innenfor rimelighetens grenser som kan løse dette for meg.

    Har ikke noen tro på å bytte ut ting hurtig før man har funnet ut hva man liker og hva man ikke liker før man i det hele tatt setter igang noen ting som helst. I tillegg - hvordan kan man glede seg over en oppjustering dersom man ikke har fått med seg hvordan det var opprinnelig ???
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    Har ikke noen tro på å bytte ut ting hurtig før man har funnet ut hva man liker og hva man ikke liker før man i det hele tatt setter igang noen ting som helst. I tillegg - hvordan kan man glede seg over en oppjustering dersom man ikke har fått med seg hvordan det var opprinnelig ???
    Det du sier her er så jævla viktig og ikke minst riktig.
    Vise ord unge mann, vise ord.

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanR skrev:
    H.R skrev:
    Har ikke noen tro på å bytte ut ting hurtig før man har funnet ut hva man liker og hva man ikke liker før man i det hele tatt setter igang noen ting som helst. I tillegg - hvordan kan man glede seg over en oppjustering dersom man ikke har fått med seg hvordan det var opprinnelig ???
    Det du sier her er så jævla viktig og ikke minst riktig.
    Vise ord unge mann, vise ord.

    /jan
    +1
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    H.R skrev:
    faderullandei.
    Har fra før egen strømkurs, og fått oppgradert strømkabler uten å ha merket noe positivt for lyden i heimen. Derimot - et sett med gode koblinger mellom drivere og horn har gjort at kona ikke ber meg skru opp lenger og lyttevolum kan gå ned uten å føle at lyden er innestengt i det hele tatt.

    Ikke misforstå - kan fremdeles dra på uten at det er negativt - har sett meg nødt til det da naboen hadde visning i dag og hver gang en bil stoppet og det flokket seg med mennesker rundt huset deres så måtte jeg dra på slik at de visste hva de gikk til ;D
    Veldig viktig! :D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Søndag - en dag i fred og fordraglighet - iallefall for meg.
    Styrer unna støyen og koser meg glugg ihjel med Tom Waits - orphans på vinyl
    7 lp'er skal nydes til det fulle ;D



    jadda - moderert av meg etter Canales sin kommentar...
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Godt plassert i sengen med musikk fra stuen nytes TW her også gitt
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Noen har anlegget på eget rom. Selv har vi valgt å fjerne TV fra stua og benytte det som sikkert mange hadde brukt som hifirom til den slags. TV stua brukes kanskje 30 min i uken i snitt, noe som er alt for mye etter min mening.
    Ungene har sitt eget TV rom med 36cm murvegger samt murtak så vi slipper unna TV lyd i heimen, men det blir brukt ytterst skjelden det også heldigvis.

    Dette rommet bærer preg over at det har lav prioritet, men ila noen år skal jeg nok få giddet å få varmekabler og parkett på gulvet slik at det kan bli ferdig, men for oss blir dette litt som å rydde i boden.

    Cabasse Ambrose til front, 5 Cabasse IO til å gi litt surround samt en AE sub. Bruker en popcorn hour til å se film fra. Som forsterker bruker jeg en Yamaha RX-V1800




    Har bygget inn fronthøytaler i stein




    Har også bygget opp selve racket i stein.
     

    Vedlegg

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da var jaggu meg høsten i gang. Startet ballet med å dra frem Protractor'n og justerte opp arm og pickup etter fatting evne.
    Vekta fikk også kjørt seg men nå skal alt være i vater igjen. Hørbare forskjeller er det iallefall.

    Irriterer meg med den protractor'n - den har to sider noe som sikkert er vel og bra, men når valget står mellom Løfgren og Baerwald - så hva velger man da? Sist tror jeg at jeg benyttet meg av Løfgren, men denne gangen Baerwald oppsett så får jeg se hva jeg foretrekker over tid.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    H.R skrev:
    Da var jaggu meg høsten i gang. Startet ballet med å dra frem Protractor'n og justerte opp arm og pickup etter fatting evne.
    Vekta fikk også kjørt seg men nå skal alt være i vater igjen. Hørbare forskjeller er det iallefall.

    Irriterer meg med den protractor'n - den har to sider noe som sikkert er vel og bra, men når valget står mellom Løfgren og Baerwald - så hva velger man da? Sist tror jeg at jeg benyttet meg av Løfgren, men denne gangen Baerwald oppsett så får jeg se hva jeg foretrekker over tid.
    traktor! den må det taes bilde av
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jaja
    så var denne på plass i heimen igjen etter at vedkommende som kjøpte den av meg leverte den tilbake da han ikke kunne gjøre opp for seg.


    På forsommeren ble den overlevert til potensiell kjøper etter no-cure-no-pay, og etter en svært stund så fikk jeg beskjed om at vedkommede skulle handle RIAA'n.

    Etter en enda lengre stund så hadde fremdeles pengene uteblitt, så det endte med at jeg måtte hente denne tilbake. Ny eier var storfornøyd med RIAA, men hadde ikke penger til å kunne gjøre opp for seg og forstod at det ville ta lang tid før han kunne gjøre opp for seg.

    Kompensasjon ble tatt opp av kjøper og vi ble enige om at jeg skulle få rimelig god pick-up for tort og svie da dette hadde dradd sånn ut i tid. Slikt står det respekt av etter min mening og kudos til den kjøperen som innser at selv om ting kan gå feil kan man ordne opp på en måte som gir godt ettermæle.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    H.R skrev:
    Jaja
    så var denne på plass i heimen igjen etter at vedkommende som kjøpte den av meg leverte den tilbake da han ikke kunne gjøre opp for seg.


    På forsommeren ble den overlevert til potensiell kjøper etter no-cure-no-pay, og etter en svært stund så fikk jeg beskjed om at vedkommede skulle handle RIAA'n.

    Etter en enda lengre stund så hadde fremdeles pengene uteblitt, så det endte med at jeg måtte hente denne tilbake. Ny eier var storfornøyd med RIAA, men hadde ikke penger til å kunne gjøre opp for seg og forstod at det ville ta lang tid før han kunne gjøre opp for seg.

    Kompensasjon ble tatt opp av kjøper og vi ble enige om at jeg skulle få rimelig god pick-up for tort og svie da dette hadde dradd sånn ut i tid. Slikt står det respekt av etter min mening og kudos til den kjøperen som innser at selv om ting kan gå feil kan man ordne opp på en måte som gir godt ettermæle.
    Et eksempel til etterfølgelse. detter er det andre som kunne lære noget av
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn