Både RIAA og Pickup er i hus - så ordene ble holdt uten noe mer tull. 8)emotikon skrev:Hmmm...får håpe at han holder ord da. Om han gjør det, er dette en fin måte å gjøre opp for seg på.
Det må jeg si, en solskinnshistorieH.R skrev:Jaja
så var denne på plass i heimen igjen etter at vedkommende som kjøpte den av meg leverte den tilbake da han ikke kunne gjøre opp for seg.
På forsommeren ble den overlevert til potensiell kjøper etter no-cure-no-pay, og etter en svært stund så fikk jeg beskjed om at vedkommede skulle handle RIAA'n.
Etter en enda lengre stund så hadde fremdeles pengene uteblitt, så det endte med at jeg måtte hente denne tilbake. Ny eier var storfornøyd med RIAA, men hadde ikke penger til å kunne gjøre opp for seg og forstod at det ville ta lang tid før han kunne gjøre opp for seg.
Kompensasjon ble tatt opp av kjøper og vi ble enige om at jeg skulle få rimelig god pick-up for tort og svie da dette hadde dradd sånn ut i tid. Slikt står det respekt av etter min mening og kudos til den kjøperen som innser at selv om ting kan gå feil kan man ordne opp på en måte som gir godt ettermæle.
EY - mora mi sier at jeg ikke ser ut som en hvitrussisk bryter!65finger skrev:på dette bildet ser han jaggu meg ut som en hviterussisk bryter ;D Han finnes ikke fotogen og er langt bedre i virkligheten
manuelt er noe jeg må vente med.impulse skrev:Det kunne jo være mannen tok seg bedre ut på bildene dine om du lærete deg å stille fokus da, Finger´n...![]()
Til hans forsvar - bildene ble tatt etter stressende togtur - ingen vannpipe i dag, samt at det var nesten midt i uka. Man kan ikke ha for mye fokus da serru65finger skrev:manuelt er noe jeg må vente med.impulse skrev:Det kunne jo være mannen tok seg bedre ut på bildene dine om du lærete deg å stille fokus da, Finger´n...![]()
Mødre assa....H.R skrev:EY - mora mi sier at jeg ikke ser ut som en hvitrussisk bryter!65finger skrev:på dette bildet ser han jaggu meg ut som en hviterussisk bryter ;D Han finnes ikke fotogen og er langt bedre i virkligheten
moder'n snakker alltid sant når det er til min fordel - så dessåH.R skrev:Mødre assa....
/jan
Overskudd og salg av brukt hifi er vel strengt tatt uforenelig...eller?JanR skrev:Så bra
Og overskuddet går til musikk selvsagt ???
/jan
Eller.H.R skrev:Overskudd og salg av brukt hifi er vel strengt tatt uforenelig...eller?JanR skrev:Så bra
Og overskuddet går til musikk selvsagt ???
/jan
Men ja - pengene skal gå til flere rør som seg hør og bør
Er heftig kan jeg love deg. Dette er ikke for kjerringer heller.65finger skrev:Ser heftig ut![]()
nei det skulle tatt seg ut!H.R skrev:Er heftig kan jeg love deg. Dette er ikke for kjerringer heller.65finger skrev:Ser heftig ut![]()
Den her blant annetH.R skrev:vel 65finger hadde ikke med seg kameraet - og han som sier han har lært å fokusere!
En bra mann uansett - var innom brukten til rødekors og fikk snappet til oss en god del vinyl og CD'er
hehe - takk selv for besøket - alltid like hyggelig vettu65finger skrev:Takk for i dag H.R et par knepp opp på lydkvalitetsstigen som vanlig
H.R skrev:Etter en opptur så kommer jo alltid en nedtur - også her i heimen.
I går aften så sto røyken ut av den ene ampen - var tøft å se på men utover det var det lite glede å spore hos undertegnede. Åpnet opp å fant denne:
Som i alle hjem hadde jeg selvsagt en erstatning liggende, vel liggende montert i en forsterker jeg fant på loftet. Nuvel - slikt demonterer man lett og med litt lodding så var alt på plass. Var lange 40 min før jeg hadde fått målt ting og konstantert at dette hadde gått bra.
Startet opp og spilte gjorde det gitt ;D
Vanskelig å si hva som var årsaken men tror rett og slett den var dårlig limt og kortsluttet, da ingenting annet gir mening.Canales skrev:H.R skrev:Etter en opptur så kommer jo alltid en nedtur - også her i heimen.
I går aften så sto røyken ut av den ene ampen - var tøft å se på men utover det var det lite glede å spore hos undertegnede. Åpnet opp å fant denne:
Som i alle hjem hadde jeg selvsagt en erstatning liggende, vel liggende montert i en forsterker jeg fant på loftet. Nuvel - slikt demonterer man lett og med litt lodding så var alt på plass. Var lange 40 min før jeg hadde fått målt ting og konstantert at dette hadde gått bra.
Startet opp og spilte gjorde det gitt ;D
;D
godt du fikk orden på det, hr.
har du funnet ut hva som forårsaket det hele?
H.R skrev:I tillegg til bytte av jord så ble det som var mulig av andre koblinger byttet ut med Oblivion kabler. Glemte strengt tatt å ta bilder, men hvem bryr seg vel om det?
Cheers
Artig når ikke-altfor-dyre-oppgraderinger gjør såpass utslag.H.R skrev:Ble morro å koble til. Noe så enkelt som å jorde anderledes fjernet en masse støy og begge ampene oppfører seg likt. Fatter ikke at det ikke kan komme slik fra produsenten!
Hadde jo testet en del i forkant på den ene så jeg hadde en formening om hva som var i vente så vet man jo aldri før man har testet.
Grunnet minimering av støy fra selve ampene så oppleves mer ro i lydbilde, men skulle vel bare mangle da en var urørt og den andre var jobbet på.
Cheers
Jøss det suser ikke sånn lenger som de gjorde, kan knapt høre at de er koblet til. BRA! Så sovna på sofa'n før rørene var varme så hva hun synes om lyden vites ikke enda, men får nok en rimelig detaljert tilbakemelding når hun får spelt litt tenker jeg.JanR skrev:Artig når ikke-altfor-dyre-oppgraderinger gjør såpass utslag.
Hva sier fruen ?
/jan
Er noe med kvinnfolk og sofaer, opplever det stadig vekk her hjemme ;DH.R skrev:Jøss det suser ikke sånn lenger som de gjorde, kan knapt høre at de er koblet til. BRA! Så sovna på sofa'n før rørene var varme så hva hun synes om lyden vites ikke enda, men får nok en rimelig detaljert tilbakemelding når hun får spelt litt tenker jeg.JanR skrev:Artig når ikke-altfor-dyre-oppgraderinger gjør såpass utslag.
Hva sier fruen ?
/jan