Ja. Og beholde den lille gule i parallell.BerntJ skrev:Bytte 1841 seriekondis til bedre Mundorf? VH. Bernt.
Sjekker opp hvilken verdi som passet best.
Det skal være Silver in Oil.
Den med gull gjorde ikke susen akkurat.
Ja. Og beholde den lille gule i parallell.BerntJ skrev:Bytte 1841 seriekondis til bedre Mundorf? VH. Bernt.
Jeg fikk beskjed om:Audiomix skrev:Ja. Og beholde den lille gule i parallell.BerntJ skrev:Bytte 1841 seriekondis til bedre Mundorf? VH. Bernt.

Ser at mitt MAE byggesett er levert med 0,47 uF - altså både C1 og C4 er 0,47uF, men skjema sier at C1 skal være 0,22uF.Audiomix skrev:Det ER den du tror det er, men jeg stusser over den lave verdien. Skal sjekke, men jeg får ikke tid på et par dager. Du får holde ut litt til![]()
Da måler jeg og hel lytter. Med bind for øyneneBerntJ skrev:Størrelsen på denne kondensatoren vil være med på å bestemme nedre grensefrekvens på forsterkeren.
0,22 micro burde ikke være noe problem, men 0,47 micro er bedre rent målemessig sett.
VH. Bernt
Hvis du er i stand til å beregne nedre grensefrekvens med feedback vil du finne at denne ligger i underkant av 40Hz. Og det er kanskje et fornuftig valg med tanke på spesifikasjonene [1] til utgangstrafoene (100Hz-15kHz).BerntJ skrev:0,22 micro blir vel 36K ved 20 Hz om jeg ikke har regnet helt feil. Inngangen er vel rundt 65 K rundt regnet. Uten FB.
En annen sak er om det blir plass til 0,47 micro av høykvalitets Mundorf. VH. Bernt
Det jeg misliker er hemmeligholdskremmeriet rundt kretsløsningen (jmf at skjemaet du presenterte har blitt slettet). Det er rimelig uvant på et DIY-forum.hel skrev:Liker du ikke MAE SET1 eller? :![]()
Men JanE, det er jo frivillig å lese denne tråden da og dersom du blir så provosert over dette så kan du jo lese en annen tråd istedet.jane skrev:Det jeg misliker er hemmeligholdskremmeriet rundt kretsløsningen (jmf at skjemaet du presenterte har blitt slettet). Det er rimelig uvant på et DIY-forum.hel skrev:Liker du ikke MAE SET1 eller? :![]()
Når detaljer i skjemat diskuteres her på forumet og det forventes å få svar, så er det minste som kreves at skjemaet er offentlig tilgjengelig. Elles så kan dere sende mail til hverandre istedenfor å belemre oss andre med problemstillingene.
Jan E Veiset
Det er ingen tvil om at dette er en flott konstruksjon, dog kan de tekniske løsningene sikkert diskuteres opp og ned. Men det funker, ingen tvil om dethel skrev:Kremt.....jeg har vel ikke belemret "dere andre" med problemstillinger. Dette er en tråd jeg har opprettet, så er det vel frivillig om man vil lese den eller ikke
Dessuten får jeg god hjelp i tråden, på pm, på telefon og på besøk face to face.
Tilslutt så vil jeg si at jeg har respekt for at Kvanlid/Motron ikke ønsker at skjemaet skal distribueres. Jeg visste ikke at det ikke var ønskelig at jeg la det ut og gjorde det kun i god tro. Men Kvanlid må vel få bestemme selv mengden av info som legges ut.
Jeg forstår at det er litt diskusjon om hvor gode de tekniske løsningene i MAE SET1 er, men jeg velger å bruke øra. Så får vi se![]()
Tja, jeg er glad i å diskutere kretsteori. Når det gjelder de såkalte vennetrådene for ditt og datt produkt så blander jeg meg ikke inn, men jeg trodde at et av formålene med DIY-avdelingen var å spre kunnskap, ikke holde den internt for seg selv. Og nå er vi i DIY.hel skrev:Kremt.....jeg har vel ikke belemret "dere andre" med problemstillinger. Dette er en tråd jeg har opprettet, så er det vel frivillig om man vil lese den eller ikke
Tilslutt så vil jeg si at jeg har respekt for at Kvanlid/Motron ikke ønsker at skjemaet skal distribueres.
Men så ring Motron da dersom det er så viktig med kunnskap om et produkt du ikke eier...jane skrev:Tja, jeg er glad i å diskutere kretsteori. Når det gjelder de såkalte vennetrådene for ditt og datt produkt så blander jeg meg ikke inn, men jeg trodde at et av formålene med DIY-avdelingen var å spre kunnskap, ikke holde den internt for seg selv. Og nå er vi i DIY.hel skrev:Kremt.....jeg har vel ikke belemret "dere andre" med problemstillinger. Dette er en tråd jeg har opprettet, så er det vel frivillig om man vil lese den eller ikke
Tilslutt så vil jeg si at jeg har respekt for at Kvanlid/Motron ikke ønsker at skjemaet skal distribueres.
Hvem er "dere andre"?
Jan E Veiset
jane skrev:Det jeg misliker er hemmeligholdskremmeriet rundt kretsløsningen (jmf at skjemaet du presenterte har blitt slettet). Det er rimelig uvant på et DIY-forum.hel skrev:Liker du ikke MAE SET1 eller? :![]()
Når detaljer i skjemat diskuteres her på forumet og det forventes å få svar, så er det minste som kreves at skjemaet er offentlig tilgjengelig. Elles så kan dere sende mail til hverandre istedenfor å belemre oss andre med problemstillingene.
Jan E Veiset
Velkommen tilbake jane! Du har vært savnet det meste av åretjane skrev:Det jeg misliker er hemmeligholdskremmeriet rundt kretsløsningen (jmf at skjemaet du presenterte har blitt slettet). Det er rimelig uvant på et DIY-forum.hel skrev:Liker du ikke MAE SET1 eller? :![]()
Jan E Veiset
;DAudiomix skrev:Jane og jeg har ingen problemer med å omgås på nært hold. Her på hfs kan vi kanskje oppføre oss en smule firkantet. Eller "som et gammelt ektepar som krangler" som det ble kommentert her en gang.
![]()
Men den har dessverre tapt seg litt med alderen. Den jeg jekket nå var en 2002. 2001 er litt bedre. 1999 er myyye bedre. går man bakover på 90 tallet så er den enda bedre, fyldigere og høyere alkoholstyrke. Når jeg startet med Musar ca i 1995 med 1989 årgangen så var den fantastisk.lassemann skrev:Ahh, Ch Musar er en killer uansett hvilken vin man sammenlikner den med.. Aldeles enig hel..
lassemann
Ja, det er jo synd.. Så ny årgang har jeg ikke smakt, men husker godt 99. Meget god. Selv vår jeg på smakning på Gamle Logen for vel et år siden og smakte gjennom hele spekteret fra 1978 til 1999 faktisk. En rose har han også og den imponerte stort! Personlig har jeg det beste minnet med 1983, til tross for at 1/3 av flaska var bunnfall og meget lys kan jeg huske. Mange år siden det.. Har noen 95 i kjelleren, kanskje på tide å smake en slik igjen..hel skrev:Men den har dessverre tapt seg litt med alderen. Den jeg jekket nå var en 2002. 2001 er litt bedre. 1999 er myyye bedre. går man bakover på 90 tallet så er den enda bedre, fyldigere og høyere alkoholstyrke. Når jeg startet med Musar ca i 1995 med 1989 årgangen så var den fantastisk.lassemann skrev:Ahh, Ch Musar er en killer uansett hvilken vin man sammenlikner den med.. Aldeles enig hel..
lassemann
hel skrev:Tok meg tid til en liten sjekk:Audiomix skrev:Ja. Og beholde den lille gule i parallell.BerntJ skrev:Bytte 1841 seriekondis til bedre Mundorf? VH. Bernt.
Mitt skjema og min MAE SET 1 har 0.47uF som koblingskondensator.
Det måler (etter hukommelsen) bra helt ned mot 20Hz.
Hørte ikke du noe langt der nede hel?
Jeg fikk beskjed om:
Sølv i olje 0,22uF
Skaffer du disse, eller skal jeg stikke oppom Dynabel?![]()