Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, slo til på Soundgardens tilbud i morges og kjøpte en Hegel H90 til 8990,- Grei deal for meg, ikke så greit for de som ligger ute på Finn til 10k da. Ser også at det ligger flere H80 ute til 7500. Friskt priset da denne gikk for 7990,-for et par år siden. Regner med at H90 er betydelig bedre enn H80. Har forøvrig hatt H1-H100-H200-H70- to ganger H80:rolleyes:-og H160. Er spent på å koble opp H90 når den leveres ut i november.
    Jeg har forøvrig ProAc DB1 så det kan bli en spennende kombinasjon.
    Mvh. Morten
    Heldiggris :)
    Var tomt nå..
    Ja... blir litt betenkt da jeg enda ikke har fått ordrebekreftelse! Brukte kjøp knappen 09.45 i formiddag og fikk beskjed om at kjøpet var utført men som sagt har jeg enda ikke fått ordrebekreftelse.:(
    Morten
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Hegel H90 er en liten juvel og til den prisen som Soundgarden gikk ut med i går så har jeg vanskeligheter med å forstå at man skal klare å finne noe i nærheten. Håper du får din H90 som du bestilte i går.

    -BB-
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen som vet om noen gode streamer/dac komboer til hegel?
    Alle! Ingen! Så lenge du etterspør en komplett sak. Men, og det de derfor jeg stakk innom, hvorfor ikke ta utgangspunkt i Hegel sine DAC'er så lenge de uansett sitter der? Hvor du så kun trenger en mye billigere streamer. Ville jeg tenkt, som et velment råd.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Hei, slo til på Soundgardens tilbud i morges og kjøpte en Hegel H90 til 8990,- Grei deal for meg, ikke så greit for de som ligger ute på Finn til 10k da. Ser også at det ligger flere H80 ute til 7500. Friskt priset da denne gikk for 7990,-for et par år siden. Regner med at H90 er betydelig bedre enn H80. Har forøvrig hatt H1-H100-H200-H70- to ganger H80:rolleyes:-og H160. Er spent på å koble opp H90 når den leveres ut i november.
    Jeg har forøvrig ProAc DB1 så det kan bli en spennende kombinasjon.
    Mvh. Morten
    Heldiggris :)
    Var tomt nå..
    Ja... blir litt betenkt da jeg enda ikke har fått ordrebekreftelse! Brukte kjøp knappen 09.45 i formiddag og fikk beskjed om at kjøpet var utført men som sagt har jeg enda ikke fått ordrebekreftelse.:(
    Morten
    Vi håper det er i orden.
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    Noen som vet om noen gode streamer/dac komboer til hegel?
    Alle! Ingen! Så lenge du etterspør en komplett sak. Men, og det de derfor jeg stakk innom, hvorfor ikke ta utgangspunkt i Hegel sine DAC'er så lenge de uansett sitter der? Hvor du så kun trenger en mye billigere streamer. Ville jeg tenkt, som et velment råd.
    Ok, vet spørsmål var litt vell generelt. Har hatt en del komponenter som har mismatch noe voldsomt. Det jeg egentlig hadde i tankene var en dac/streamer til Hegel H90 for å få den til å yte sitt maks. Vet ikke hvor god dacen i H90 er kontra HD-dacene.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hegel H90 er en liten juvel og til den prisen som Soundgarden gikk ut med i går så har jeg vanskeligheter med å forstå at man skal klare å finne noe i nærheten. Håper du får din H90 som du bestilte i går.

    -BB-
    Ja nå går forventningene til himmels her;)
    Morten
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde HD11 tidligere, og opplever ikke H90 som en nedgradering. Jeg har ikke sammenliknet direkte, men H90 forenklet oppsettet og har i alle fall bidratt til kortere signalvei.
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    Jeg hadde HD11 tidligere, og opplever ikke H90 som en nedgradering. Jeg har ikke sammenliknet direkte, men H90 forenklet oppsettet og har i alle fall bidratt til kortere signalvei.
    Signal veien er en ting men si hvis man oppgradere til en bedre dac vil det svare seg mtp ytelse/pris? Hvordan vil en HD20/25 stå seg mot den innebygde dacen i H90? Har ikke styrt så mye med eksterne dacer fordi Hegel alltid leverer gode innebygde dacer. Har hørt kombinasjonen Hegel H190/ HD30 og Monitor Audio Gold 100 som var en veldig god kombo.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Godt spørsmål! Nyere DAC chip'er inneholder gjerne noen forbedringer og gjerne mindre støy. Men alt ligger ikke der, men i de analoge kretsene. Jeg er ikke noen ekspert på dette, men jeg regner med at direkte kobling har fordeler også analogt.
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    Takk for svar. Jeg har også vært inne på tanken med å kjøpe en Hegel H160 og la dac/streamer vente litt. Den passer mitt budsjett og den har jeg også veldig god erfaring med. Den utvider horisonten for å teste flere typer høyttalere..
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    DAC`n i H90 er den største "svakhet" da den består av relativt utdatert teknikk. AKM AK4396 chip som er PCM 24/192 og DSD kompatibel men Tenor TE7022 USB mottakeren klarer ikke mer en 24/96. Dette er midlertidig identisk med oppsettet i Röst og H160. En annen svakhet er at Hegel fortsatt ikke er Roon ready.

    En ettermarkeds DAC vil etter all sannsynlighet gi deg bedre spec og dem trenger ikke koste all verden heller. Du vil da også kunne finne noen som er Roon ready hvis du har behov for dette.

    Selv mener JEG at H90 spiller flottere en H160 men dette må man vurdere selv så klart.

    -BB-
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    DAC`n i H90 er den største "svakhet" da den består av relativt utdatert teknikk. AKM AK4396 chip som er PCM 24/192 og DSD kompatibel men Tenor TE7022 USB mottakeren klarer ikke mer en 24/96. Dette er midlertidig identisk med oppsettet i Röst og H160. En annen svakhet er at Hegel fortsatt ikke er Roon ready.

    En ettermarkeds DAC vil etter all sannsynlighet gi deg bedre spec og dem trenger ikke koste all verden heller. Du vil da også kunne finne noen som er Roon ready hvis du har behov for dette.

    Selv mener JEG at H90 spiller flottere en H160 men dette må man vurdere selv så klart.

    -BB-

    Dette har jeg lest om før. Jeg kan ikke si at det har påvirket meg noe særlig at Hegel benytter seg av denne typen (gammel) usb teknologi. Jeg streamer primært og synes dette passer meg best. Akkurat for øyeblikket er ikke Roon i tankene men vil nok vurdere det når alt utstyret er på plass.

    Jeg kan vær enig i at H90 i flere tilfeller kan være bedre enn H160 men det er ikke til å komme fra at H160 har strømreserver som ikke H90 er i nærheten av.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    DAC`n i H90 er den største "svakhet" da den består av relativt utdatert teknikk. AKM AK4396 chip som er PCM 24/192 og DSD kompatibel men Tenor TE7022 USB mottakeren klarer ikke mer en 24/96. Dette er midlertidig identisk med oppsettet i Röst og H160. En annen svakhet er at Hegel fortsatt ikke er Roon ready.

    En ettermarkeds DAC vil etter all sannsynlighet gi deg bedre spec og dem trenger ikke koste all verden heller. Du vil da også kunne finne noen som er Roon ready hvis du har behov for dette.

    Selv mener JEG at H90 spiller flottere en H160 men dette må man vurdere selv så klart.

    -BB-
    Det er vel kanskje på tide at Hegel Music System AS kommer med HD13 for de som ønsker en "rimelig" oppgradering på DAC-fronten ? :)
     

    Hegel_som_regel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    66
    Antall liker
    10
    Sted
    Stavanger
    DAC`n i H90 er den største "svakhet" da den består av relativt utdatert teknikk. AKM AK4396 chip som er PCM 24/192 og DSD kompatibel men Tenor TE7022 USB mottakeren klarer ikke mer en 24/96. Dette er midlertidig identisk med oppsettet i Röst og H160. En annen svakhet er at Hegel fortsatt ikke er Roon ready.

    En ettermarkeds DAC vil etter all sannsynlighet gi deg bedre spec og dem trenger ikke koste all verden heller. Du vil da også kunne finne noen som er Roon ready hvis du har behov for dette.

    Selv mener JEG at H90 spiller flottere en H160 men dette må man vurdere selv så klart.

    -BB-
    Det er vel kanskje på tide at Hegel Music System AS kommer med HD13 for de som ønsker en "rimelig" oppgradering på DAC-fronten ? :)

    En ny streamer/dac bokse hadde jo passet fint slik at den kunne blåset nytt liv i nytt og gammelt Hegel utstyr. Hegel HD15!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Dem kommer med Hegel H120 som sikkert har fikset dette men om den blir Roon ready må dem svare på selv.

    -BB-
     

    KMK_1

    Fersking
    Ble medlem
    15.10.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    H90 på tilbud SG

    Bestilte meg en H90 på Soundgarden tilbud idag , har tidligere hatt H1 og H80 , ser fram til å få den i hus.
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Da har jeg samlet alt jeg trenger til TV-lyd..
    Har ikke hørt på noe av dette før... kun lest meg til det... :/ :/

    99% av tiden skal det kun brukes til film og tv lyd.. vi er egentlig veldig fornøyd med lyden fra kun tven.. men følte jeg trenger litt ekstra.

    Sitter 2,5m unna tv, med 3,5m dybde på rommet og 5m bredt.


    H90
    Kimber 8TC
    Vienna Accoustics Mozart SE

    Går vel en uke før alt er sammen.. men er spent.


    Kobler TV og BR optisk inn på H90.. litt usikker på Apple 4K.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    I dag har det gått mye i Iron Maiden Powerslave og diverse andre gode album. H390 leverer med en utrulig musikalitet som jeg ikke har hørt fra Hegel før. Ja man kan godt si at endelig leverer Hegel i "pose og i sekk" uten at man må betale over100k for deres feteste rigg. Godt med helg når musikken blir levert på første klasse😘👌
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Bestilte meg en H90 på Soundgarden tilbud idag , har tidligere hatt H1 og H80 , ser fram til å få den i hus.
    Jøss, fikk du tak i H90 på tilbud i dag og? Vel da kan jeg være rimelig sikker på at mitt kjøp er i boks også(kjøpte H90 kl. 09.45 i går, men har enda ikke fått en ordrebekreftelse):eek:;)

    Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Jeg har blant annet også en Densen B-110 int. på 2x60w, skal bli artig å høre hvordan H90 spiller mot denne! Sitter også med en Audiolab 8300A på 2x70w, blir nok prøvd om mot denne også. ;D

    Morten
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    I dag har det gått mye i Iron Maiden Powerslave og diverse andre gode album. H390 leverer med en utrulig musikalitet som jeg ikke har hørt fra Hegel før. Ja man kan godt si at endelig leverer Hegel i "pose og i sekk" uten at man må betale over100k for deres feteste rigg. Godt med helg når musikken blir levert på første klasse????????????
    Jeg vet ikke helt om jeg vil påstå at lyden er spesielt bra på Maiden sine album. I alle fall ikke på CD. Musikken derimot er bra.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    I dag har det gått mye i Iron Maiden Powerslave og diverse andre gode album. H390 leverer med en utrulig musikalitet som jeg ikke har hørt fra Hegel før. Ja man kan godt si at endelig leverer Hegel i "pose og i sekk" uten at man må betale over100k for deres feteste rigg. Godt med helg når musikken blir levert på første klasse������������
    Jeg vet ikke helt om jeg vil påstå at lyden er spesielt bra på Maiden sine album. I alle fall ikke på CD. Musikken derimot er bra.
    Liker Iron Maiden svært godt men mange av innspillingene på picture disc på vinyl er ikke bra. Egner seg best til å henge på veggen.
    Morten
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    I dag har det gått mye i Iron Maiden Powerslave og diverse andre gode album. H390 leverer med en utrulig musikalitet som jeg ikke har hørt fra Hegel før. Ja man kan godt si at endelig leverer Hegel i "pose og i sekk" uten at man må betale over100k for deres feteste rigg. Godt med helg når musikken blir levert på første klasse������������
    Jeg vet ikke helt om jeg vil påstå at lyden er spesielt bra på Maiden sine album. I alle fall ikke på CD. Musikken derimot er bra.
    Nei du får ikke Kari Bremnes type lydkvalitet, men en ekte analog og dynamisk lyd. Spesielt gjeldende på albumet Powerslave. Hør bare på slagverket og cymbaler. For meg er det værtfall helt knall og jeg elsker den type lyd. Spesielt når Hegel leverer lyden med tempo og lekenhet som få andre.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    I dag har det gått mye i Iron Maiden Powerslave og diverse andre gode album. H390 leverer med en utrulig musikalitet som jeg ikke har hørt fra Hegel før. Ja man kan godt si at endelig leverer Hegel i "pose og i sekk" uten at man må betale over100k for deres feteste rigg. Godt med helg når musikken blir levert på første klasse������������
    Jeg vet ikke helt om jeg vil påstå at lyden er spesielt bra på Maiden sine album. I alle fall ikke på CD. Musikken derimot er bra.
    Nei du får ikke Kari Bremnes type lydkvalitet, men en ekte analog og dynamisk lyd. Spesielt gjeldende på albumet Powerslave. Hør bare på slagverket og cymbaler. For meg er det værtfall helt knall og jeg elsker den type lyd. Spesielt når Hegel leverer lyden med tempo og lekenhet som få andre.
    Det finnes langt verre eksempler da, slik som noen horrible mikser fra Metallica.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    I dag har det gått mye i Iron Maiden Powerslave og diverse andre gode album. H390 leverer med en utrulig musikalitet som jeg ikke har hørt fra Hegel før. Ja man kan godt si at endelig leverer Hegel i "pose og i sekk" uten at man må betale over100k for deres feteste rigg. Godt med helg når musikken blir levert på første klasse������������
    Jeg vet ikke helt om jeg vil påstå at lyden er spesielt bra på Maiden sine album. I alle fall ikke på CD. Musikken derimot er bra.
    Nei du får ikke Kari Bremnes type lydkvalitet, men en ekte analog og dynamisk lyd. Spesielt gjeldende på albumet Powerslave. Hør bare på slagverket og cymbaler. For meg er det værtfall helt knall og jeg elsker den type lyd. Spesielt når Hegel leverer lyden med tempo og lekenhet som få andre.
    Det finnes langt verre eksempler da, slik som noen horrible mikser fra Metallica.
    Enig der. St anger fks. Men av en eller annen grunn så liker jeg lyden av master of puppets, litt på samme måte som Powerslave. Glimrende album også forøvrig. Master of puppets er noe skarpere innspillt og mangler den analoge karakteren til en del Maiden album.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Nei du får ikke Kari Bremnes type lydkvalitet, men en ekte analog og dynamisk lyd. Spesielt gjeldende på albumet Powerslave. Hør bare på slagverket og cymbaler. For meg er det værtfall helt knall og jeg elsker den type lyd. Spesielt når Hegel leverer lyden med tempo og lekenhet som få andre.
    Det finnes langt verre eksempler da, slik som noen horrible mikser fra Metallica.
    Enig der. St anger fks. Men av en eller annen grunn så liker jeg lyden av master of puppets, litt på samme måte som Powerslave. Glimrende album også forøvrig. Master of puppets er noe skarpere innspillt og mangler den analoge karakteren til en del Maiden album.
    Jeg liker også mye av de eldre Maiden skivene. Test siste mastring av de, tilgjengelig på Tidal. Piece of Mind har som Powerslave mange gullkorn. Lydmessig litt analogt som nevnes her. Jeg liker mange av den eminente Martin Birch's produksjoner godt.
    Metallica's fire første er alle greie også syns jeg. Spesielt Kill 'Em All har noe sjukt drag over groovet når Cliff Burton dominerer bunnfrekvensene. Ride The Lighting har også sine gåsehud stunder. Call of Ktulu er helt hinsides.

    Det fine med Hegel er at det funker så sinnsykt bra på slik musikk som dette. Kan ikke gå til noe annet merke fordi 90 prosent av det jeg hører på er eldre heavy. Jeg har iallefall ikke hørt noe annet merke gjengi slik musikk som Hegel gjør det.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Nei du får ikke Kari Bremnes type lydkvalitet, men en ekte analog og dynamisk lyd. Spesielt gjeldende på albumet Powerslave. Hør bare på slagverket og cymbaler. For meg er det værtfall helt knall og jeg elsker den type lyd. Spesielt når Hegel leverer lyden med tempo og lekenhet som få andre.
    Det finnes langt verre eksempler da, slik som noen horrible mikser fra Metallica.
    Enig der. St anger fks. Men av en eller annen grunn så liker jeg lyden av master of puppets, litt på samme måte som Powerslave. Glimrende album også forøvrig. Master of puppets er noe skarpere innspillt og mangler den analoge karakteren til en del Maiden album.
    Jeg liker også mye av de eldre Maiden skivene. Test siste mastring av de, tilgjengelig på Tidal. Piece of Mind har som Powerslave mange gullkorn. Lydmessig litt analogt som nevnes her. Jeg liker mange av den eminente Martin Birch's produksjoner godt.
    Metallica's fire første er alle greie også syns jeg. Spesielt Kill 'Em All har noe sjukt drag over groovet når Cliff Burton dominerer bunnfrekvensene. Ride The Lighting har også sine gåsehud stunder. Call of Ktulu er helt hinsides.

    Det fine med Hegel er at det funker så sinnsykt bra på slik musikk som dette. Kan ikke gå til noe annet merke fordi 90 prosent av det jeg hører på er eldre heavy. Jeg har iallefall ikke hørt noe annet merke gjengi slik musikk som Hegel gjør det.
    Søren nå skal jeg ta en ny lytt på desse gamle Metallica platene😄 Heilt enig med deg angående Hegel der og måten lyden gjengis på med en del av desse gamle albumene.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Ganske morsomt å lese hva høy dempefaktor kan gjøre med elendige innspillinger og dårlige, danske trommiser som kompenserer dårlig tromming med overdreven trommelyd.

    -BB-
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Ganske morsomt å lese hva høy dempefaktor kan gjøre med elendige innspillinger og dårlige, danske trommiser som kompenserer dårlig tromming med overdreven trommelyd.

    -BB-
    Lool😄 Tja.. Ulriken du tenkte på? Han begynner jo å dra på åra. Hardt å skulle være rocketrommis og samtidig leve et godt rikmannsliv vil jeg tro. Han hadde vel litt mere å gi for 20 år siden.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Ganske morsomt å lese hva høy dempefaktor kan gjøre med elendige innspillinger og dårlige, danske trommiser som kompenserer dårlig tromming med overdreven trommelyd.

    -BB-
    Lool?????? Tja.. Ulriken du tenkte på? Han begynner jo å dra på åra. Hardt å skulle være rocketrommis og samtidig leve et godt rikmannsliv vil jeg tro. Han hadde vel litt mere å gi for 20 år siden.
    Hans gjerning innen lyd er vel ikke helt ukjent når det kommer til herping.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    733
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    1
    Ganske morsomt å lese hva høy dempefaktor kan gjøre med elendige innspillinger og dårlige, danske trommiser som kompenserer dårlig tromming med overdreven trommelyd.

    -BB-
    Lool������ Tja.. Ulriken du tenkte på? Han begynner jo å dra på åra. Hardt å skulle være rocketrommis og samtidig leve et godt rikmannsliv vil jeg tro. Han hadde vel litt mere å gi for 20 år siden.
    Hans gjerning innen lyd er vel ikke helt ukjent når det kommer til herping.
    Spiller ikke så stor rolle for Lars Ulrik uansett med over 100 million solgte album😄 Der er med andre ord et par stk der ute som liker det slik.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forventer vel ikke lyd i beste Bremnes kvalitet, men jeg går ut fra at mange spiller med equlizer-innstillinger på PA-liknende anlegg. Jeg husker selv at man justerte inn lyden for å tilpasse den i størst mulig grad. Nå har jo ikke Hegel Bass/Treble på sine forsterkere og da tvinges man i større grad å høre platene slik de er.
     

    Johnendre

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Hei,

    Jeg har en Hegel H360.

    Til denne har jeg koplet en Denon SACD spiller til analog inngang (for å få glede av SACD plater).

    Har en receiver koplet til HT inngangen.

    Har også en platespiller jeg ønsker å kople til.

    Kan jeg kople en av disse på den analoge balanserte inngangen ? Hvilke overgang trenger jeg da (XLR-phono hunn) ?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Ja da støter man på litt problemer med så få analoginnganger. Men du må kjøpe en hun RCA til han XLR adapter eventuellt for å koble sacd spilleren til den balanserte inngangen på H360.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49

    Johnendre

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Hei,

    Har en Hegel H360, oppgraderingsspøkelse har tatt meg. Tenker på H390.

    Har prøvd å låne med meg en hjem fra Soundgarden, men har ikke fått det til å klaffe så lang.

    Hvor mye bedre er H390 i forhold til H360 ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn