Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Ja, jeg har myst litt på den:) Har du en H160 slik at du fikk sammenlignet lyden med den innebygde Airplay i H160?
    Jeg har en Hegel H300 med apple tv og har for nylig købt en Aries Mini. Dog skulle det indbyggede airplay i Hegel lyde bedre end fra et apple tv. Hvis jeg var dig ville jeg se om det var ikke var muligt om du kunne trække et kabel til din H160.

    Så kan du altid se fremtiden an når det nye Tidal (hvis du bruger det?) kommer med 24/192 og så købe en MQA kompatibel streamer/dac :D

    Høyoppløst Tidal i 2016? | Lyd & Bilde
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, jeg har myst litt på den:) Har du en H160 slik at du fikk sammenlignet lyden med den innebygde Airplay i H160?
    Jeg har en Hegel H300 med apple tv og har for nylig købt en Aries Mini. Dog skulle det indbyggede airplay i Hegel lyde bedre end fra et apple tv. Hvis jeg var dig ville jeg se om det var ikke var muligt om du kunne trække et kabel til din H160.

    Så kan du altid se fremtiden an når det nye Tidal (hvis du bruger det?) kommer med 24/192 og så købe en MQA kompatibel streamer/dac :D

    Høyoppløst Tidal i 2016? | Lyd & Bilde
    Koblet til en Motorola trådløs link, og nå funker det:) Nå spiller jeg Wimp Hifi og det står 44 i displayet på Hegel når jeg holder inne knappen Dac+ på fjernkontrollen. Dette låter veldig veldig bra må jeg si.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Som vanlig med Hegel sine Dac, så nevnes det "god pre funksjon" "men yter bedre med dedikert pre" og da sitter man igjen som forvirret :)

    som en tanke, vil en brukt P20/HD25 yte bedre en en HD30? hvem vet svaret på noe sånt? ganske relvant tanke i mine øyne, men blir aldri nevnt.
     

    olekris

    Medlem
    Ble medlem
    03.03.2013
    Innlegg
    34
    Antall liker
    21
    Sted
    Haugesund
    Lyd og bilde testet nylig HD30 og kommenterte dette. Det samme ble kommentert om HD25 at en dedikert pre vil øke lydkvaliteten.

    "– Den beste løsningen er helt klart å kjøre HD30 med fullt volum inn i en god preamp. Enda så god som volumkontrollen er, så vil du etter hvert som du reduserer volumet, også redusere antall bits, og det går utover dynamikken i lyden."

    Så hvis du har P20/HD25 så ville nok ikke jeg byttet ut dem med en HD30 og brukt den som pre/dac.
     

    TM-1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Innlegg
    147
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Har noen erfaringer med H300 og dac loop. Pussig sak denne dac loopen som ingen andre forsterker produsenter bruker(?). Har variert erfaring, først med bare den innebygde, så i loop med flere dac'er bl.a HD 11 som det ble referert til i lyd og bilde. Den syntes jeg ga liten effekt eller iallfall lite forbedring. Min siste dac fra primare gir forskjell, bare usikker på hva jeg foretrekker. Uten dac loop er den mørkere (mer bass) med mer tilbaketrukket vokal. Med er omvendt, hvor en får mer fokus på detaljer. Kanskje en forbedring, men hvorfor har ikke dac -eller andre forsterker produsenter tenkt på denne effekten av reklokkingen av signalet (eller hva det var)?
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Hei.

    Jeg forsøker installere dsd-driverne til H360. Jeg har windows 10. Får beskjed om at den ikke finner CSMEDIA USB2.0 Audio Device selv om forsterkeren er koblet til og kan avspille musikk.

    Noen som vet hva jeg kan gjøre?
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    Jeg forsøker installere dsd-driverne til H360. Jeg har windows 10. Får beskjed om at den ikke finner CSMEDIA USB2.0 Audio Device selv om forsterkeren er koblet til og kan avspille musikk.

    Noen som vet hva jeg kan gjøre?
    Hei,
    Kan være at Hegel driver ikke er godkjent av Microsoft enda. Du kan prøve å deaktivere krav som signerte drivere:

    Hi,

    Please check if you have performed these steps to disable the driver signature enforcement in Windows 10 Technical Preview.


    a. Press the Win + C and click on PC settings.

    b. Switch over to the “Update & recovery” section.

    c. Then click on the Recovery option on the left hand side.

    d. Once selected, you will see an advanced startup section appear on the right hand side. You will need to click on the “Restart now” button.

    e. Once your Computer has rebooted you will need to choose the Troubleshoot option.

    f. Then head into Advanced options.

    g. Then Startup Settings.

    h. Since we are modifying boot time configuration settings, you will need to restart your computer one last time.

    I. Here you will be given a list of startup settings that you can change. The one we are looking for is “Disable driver signature enforcement”. To choose the setting, you will need to press the F7 key.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Du skriver ikke hva du har inngangsvelgeren på. Det holder ikke å ha slått på forsterkeren og koblet til USB kabelen på mange enheter med USB inngang, inngangsvelgeren må også stå på USB før den sender noe signal om att den eksisterer.

    Forsterkeren står på USB ?
    Selvfølgelig. Leste du ikke innlegget?
    Datamaskinen installerte standarddriverne første gang jeg koblet til og jeg kan spille av standard lydfiler. Det funker fint som bare det. Når jeg derimot skal installere driverne som kreves for å spille av hi res-filer stopper det opp. Da mener datamaskinen at CSMEDIA USB2.0 Audio Device ikke er tilkoblet.

    Driverne er funnet her og det er spesifisert at de er til Windows 10.
    Hegel Music Systems - H360
     
    X

    X186841

    Gjest
    Når den påstår att device ikke er tilkoblet, prøv å ta USB kabelen ut og plugg den inn igjen, gjerne i en annen USB port på data,n.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Hei alle sammen.

    Dette er mitt første innlegg i dette forumet da jeg har tatt steget opp fra en Denon PMA2000 til en Hegel H160 som vel gjør at jeg har mitt første High-End produkt. Strålende fornøyd med forsterkeren nå etter noen dagers bruk. Har lest og vurdert ulike forsterkere det siste året og valget av Hegel H160 ser så langt ut til å være ett godt valg. Veldig fornøyd med hvor sømløst AirPlay fungerer. Har ett NAS hjemme med over 50.000 sanger rippet i .Flac og .Alac. Kjører musikken enten via Sonos Connect eller direkte fra en mobil enhet med app'en VOX Loop som sender direkte til AirPlay. Suverent!

    Fikk redusert ledninger og bokser da jeg kunne ta vekk min nå pensjonerte Arcam rDac som kan pensjoneres nå. Det som nå er neste steg er å bytte ut mine Dali Suite 2.8 som jeg egentlig har vært meget godt fornøyd med til ett sett som vel tar ut litt mer av Hegel H160 enn jeg kan forvente av Dali'ene. Noen tips til høyttalere til mellom 10.000,- og 20.000,- som passer godt med Hegel H160? Stua er på rundt 30 m2. Spiller helst ikke så høyt og vil ha god lyd uten at det må spilles høyt. Spiller alt av kvalitetsmusikk innen rock, jazz, americana og singer/songwriter. Gode album: Nils Lofgren - Acoustic live, Terje Rypdal - Blue, Neil Young - Le Noise, Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking, Cowboy Junkies - The Trinity Sessions ...

    Kommer tilbake senere - nå er jeg i gang. Virker som ett flott forum med mye interessant lesing.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    I utgangspunktet er i allefall både Dynaudio og System Audio god match med Hegel.

    Har selv eid H300 og SA Explorer Master, og det var en meget god match, spesielt på rock. Dynaudio er muligens enda mer allround,
    men det får andre her på forumet gi deg en tilbakemelding på.

    Lykke til med valget!
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Hei alle sammen.

    Dette er mitt første innlegg i dette forumet da jeg har tatt steget opp fra en Denon PMA2000 til en Hegel H160 som vel gjør at jeg har mitt første High-End produkt. Strålende fornøyd med forsterkeren nå etter noen dagers bruk. Har lest og vurdert ulike forsterkere det siste året og valget av Hegel H160 ser så langt ut til å være ett godt valg. Veldig fornøyd med hvor sømløst AirPlay fungerer. Har ett NAS hjemme med over 50.000 sanger rippet i .Flac og .Alac. Kjører musikken enten via Sonos Connect eller direkte fra en mobil enhet med app'en VOX Loop som sender direkte til AirPlay. Suverent!

    Fikk redusert ledninger og bokser da jeg kunne ta vekk min nå pensjonerte Arcam rDac som kan pensjoneres nå. Det som nå er neste steg er å bytte ut mine Dali Suite 2.8 som jeg egentlig har vært meget godt fornøyd med til ett sett som vel tar ut litt mer av Hegel H160 enn jeg kan forvente av Dali'ene. Noen tips til høyttalere til mellom 10.000,- og 20.000,- som passer godt med Hegel H160? Stua er på rundt 30 m2. Spiller helst ikke så høyt og vil ha god lyd uten at det må spilles høyt. Spiller alt av kvalitetsmusikk innen rock, jazz, americana og singer/songwriter. Gode album: Nils Lofgren - Acoustic live, Terje Rypdal - Blue, Neil Young - Le Noise, Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking, Cowboy Junkies - The Trinity Sessions ...

    Kommer tilbake senere - nå er jeg i gang. Virker som ett flott forum med mye interessant lesing.
    Dynaudio eller Amphion :D
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei alle sammen.

    Dette er mitt første innlegg i dette forumet da jeg har tatt steget opp fra en Denon PMA2000 til en Hegel H160 som vel gjør at jeg har mitt første High-End produkt. Strålende fornøyd med forsterkeren nå etter noen dagers bruk. Har lest og vurdert ulike forsterkere det siste året og valget av Hegel H160 ser så langt ut til å være ett godt valg. Veldig fornøyd med hvor sømløst AirPlay fungerer. Har ett NAS hjemme med over 50.000 sanger rippet i .Flac og .Alac. Kjører musikken enten via Sonos Connect eller direkte fra en mobil enhet med app'en VOX Loop som sender direkte til AirPlay. Suverent!

    Fikk redusert ledninger og bokser da jeg kunne ta vekk min nå pensjonerte Arcam rDac som kan pensjoneres nå. Det som nå er neste steg er å bytte ut mine Dali Suite 2.8 som jeg egentlig har vært meget godt fornøyd med til ett sett som vel tar ut litt mer av Hegel H160 enn jeg kan forvente av Dali'ene. Noen tips til høyttalere til mellom 10.000,- og 20.000,- som passer godt med Hegel H160? Stua er på rundt 30 m2. Spiller helst ikke så høyt og vil ha god lyd uten at det må spilles høyt. Spiller alt av kvalitetsmusikk innen rock, jazz, americana og singer/songwriter. Gode album: Nils Lofgren - Acoustic live, Terje Rypdal - Blue, Neil Young - Le Noise, Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking, Cowboy Junkies - The Trinity Sessions ...

    Kommer tilbake senere - nå er jeg i gang. Virker som ett flott forum med mye interessant lesing.
    Virker som at den nye klipsch serien Gjør rent bord "all over" for tiden. Klipsch er sjeldent feil ;). Tannoy 6.2 er også å anbefale. Stereofil.no har begge :)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Sonus Faber Venere 2.5 er en knall match sammen med Hegel H160.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har sett og lest endel om de - de virker veldig interessante. Noen som kjører nevnte kombinasjon? De har jo også den nødvendige WAF ;-)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Vil absolutt anbefale deg å teste Focus serien til Dynaudio på forsterkeren din. Bra med tyngde, dynamikk og kontroll sammen med Hegel. Sonus Faber matcher også godt, men prøv helst Dynaudioene først.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Hva med å holde deg innenfor merket du allerede har? Hos meg er ihvertfall Hegel og Dali en knall kombo. Mtp hva Dali har gjort med f.eks Rubicon serien, så ville jeg ha sjekket ut den før jeg bestemte meg.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Jeg har sett og lest endel om de - de virker veldig interessante. Noen som kjører nevnte kombinasjon? De har jo også den nødvendige WAF ;-)
    Har H300 og Venere 3.0 og kan helt klart stå inne for komboen Hegel og Sonus Faber.
    Er forsåvidt også enig i andre anbefalinger om både Dynaudio og System Audio. Focus 160 byr på mye dypbass til stativhøyttaler å være, men skulle jeg hatt stativ ville jeg helt klart valgt SA Pandion 2. Den har både dypbass og punch/midbass til stativhøyttaler å være.
    Men, i mine ører og for ca pengene det er snakk om, er Venere overlegen når man vill ha full pakke og en all round-høyttaler som spiller bra med Hegel og på ca all musikk.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Kombinasjonen Hegel H360 og Hegel HD30

    Har brukt Hegel H360 i kombinasjon med Hegel HD30 (dac- loop) i vel 14 dager nå.
    Skal prøve å gi et lite inntrykk av hva dette samspillet er i stand til å formidle.
    Først ble H300 byttet ut til fordel for H360, og nå i senere tid er HD25 byttet ut til fordel for HD30.
    H300 og HD25 ble også brukt i dac-loop, så sammenligningsgrunnlaget burde være det samme for begge kombinasjonene.
    Men her stopper også likheten, for jeg tør å påstå at H360/HD30 er i en helt annen liga når det gjelder evne til å vidreformidle inntrykket
    av musikken, men det setter samtidig krav til kvaliteten på det signalet en putter inn i kombinasjonen.,

    Brukte også H360 sammen med med HD25, så dette burde gi et inntrykk av hva som er forbedringer i forholdet mellom HD25 og HD30.
    Har i innlegg tidligere nevnt at H360 har en aning varmere lydsignatur enn H300 hadde, i tillegg til et større og åpnere lydbilde med evne
    til å formidle dynamikken i musikken på en bedre måte enn H300 var i stand til.
    Dette forsterker seg i betydelig grad ved å bytte fra HD25 til HD30.

    Det virker ikke som HD30 forandrer noe på selve lydsignaturen eller klangbalansen til H360, men det den derimot gjør er å åpne opp
    hele lydbildet med en utrolig renhet og tredimensjonalitet.
    Med enkelte typer musikk kan en nesten få følelsen av at en sitter å lytter til musikken i surround i stedet for stereo.
    Følelsen av å bli omsluttet av musikken er farlig nær i mange tilfeller, og høyttalerne forsvinner totalt i lydbildet.
    Her er det en bredde, dybde og utrolig renhet i lydbildet som HD25 på ingen måte greide å formidle, selv sammen med H360,
    så dette burde gi en indikasjon på hvor mye bedre HD30 er i forhold til HD25.

    For de musikkelskere som er ute etter å hente ut den siste biten av informasjon fra musikken, så er det min personlige mening at HD30
    absolutt bør taes i betraktning før en gjør et valg i form av kjøp av ny DAC.

    Siden jeg nå er den lykkelige eier av H360/HD30 og har fått anledning til å bli kjent med hva disse er i stand til å vidreformidle,
    så er det også et valg som jeg ubetinget kan anbefale til andre, spesiellt Hegelfans, som er ute etter å nyte musikk i meget, meget høy kvalitet.

    Tester av HD30 kan leses hos soundstagehifi.com og stereolifemagazine.com
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Bilde av oppsett etterlyses herved:) Og, er det ok å sette H30 oppå H360 eller er det å karakterisere som sub-optimalt?
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Bilde av oppsett etterlyses herved:) Og, er det ok å sette H30 oppå H360 eller er det å karakterisere som sub-optimalt?
    Tror ikke jeg ville satt HD 30 oppå H 360, med mindre du har enhetene montert i eget rack på egne hyller slik at de får luft.
    360 avgir tross alt en hel del varme når volumet blir skrudd opp.

    I mitt oppsett står enhetene ved siden av hverandre i egenbygd møbel, men med god lufting i bakkant, og rimelig god gjennomlufting front-bak.

    Men dette kan de sikkert gi deg et bedre svar på hos Soundgarden, dersom du kontakter dem.
    Det ville i hvertfall jeg ha gjort dersom jeg var i tvil.
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei hegel venner :)
    Er det noen her som har hørt HD20 og Hd 12 mot hverandre?
    begge ligger i pris leiet jeg kunne tenke meg å kjøpe dac for.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Har i dag Sennheiser HD 555 som jeg hører mye på. Noen som har anbefalinger til oppgradering her som passer min Hegel H160?
     

    TM-1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Innlegg
    147
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Jeg fikk teste hd11 og 12 mot hverandre på sgarden og endte opp med å kjøpe hd11. kunne ikke høre forskjell. Men det er det sikkert. Etter enda en dac har jeg endt opp med en dac jeg fikk til under halv pris i "referanseklasse(?). Skifte av ledninger , både digital og xlr ga imidletid størst forandring. Må ha- gnaget gir seg litt når men vet man er ved veis ende ift. budsjett.
    Hei hegel venner :)
    Er det noen her som har hørt HD20 og Hd 12 mot hverandre?
    begge ligger i pris leiet jeg kunne tenke meg å kjøpe dac for.
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fikk teste hd11 og 12 mot hverandre på sgarden og endte opp med å kjøpe hd11. kunne ikke høre forskjell. Men det er det sikkert. Etter enda en dac har jeg endt opp med en dac jeg fikk til under halv pris i "referanseklasse(?). Skifte av ledninger , både digital og xlr ga imidletid størst forandring. Må ha- gnaget gir seg litt når men vet man er ved veis ende ift. budsjett.
    Hei hegel venner :)
    Er det noen her som har hørt HD20 og Hd 12 mot hverandre?
    begge ligger i pris leiet jeg kunne tenke meg å kjøpe dac for.

    takk for svar:)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens!

    I går fikk jeg meg en aha-opplevelse med mine hegel-produkter. Jeg spiller som oftest fra laptop (tidal)-hegel hd11-roksan kandy k2- monitor audio gold 200, og har vært strålende fornøyd med det.
    Men i går fikk jeg for meg å inkludere Hegel Super i kjeden, altså pc- super- hd11- kandy k2.
    Nå fikk jeg ikke tid til å teste dette mer enn i 5 minutter, men førsteinntrykket var at dette gjorde voldsomme utslag i lyden. Tredimensjonalitet, dybde, fylde, bass og romfølelse fikk massive hopp i kvalitet.

    Flere ganger A/B byttet en kompis og meg frem og tilbake for å sjekke om dette kunne stemme, men forskjellen var helt åpenbar fra første sekund. Selv om vi justerte så godt vi kunne for forskjeller i gain.

    Kan dette stemme? Hegel har sagt at det vil heve lydkvaliteten å inkludere super i kjeden, men i en slik grad? Noen ganger nekter jeg å tro på mine egne ører. Noen som har erfaringer/meninger omkring dette?
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    HD11 har ingen analoge innganger leifeinar, så det MÅ han jo gjøre. minijack optisk ut av SUPER ...

    Angrer stadig på at jeg kvittet meg med den lille boksen. Utrolig valuta for pengene og kjekk om man er på reise med datamaskinen.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Noob-alert!

    Jeg må bare beklage så mye for min noob-brøler i innlegget over. Her trodde jeg at jeg var inne på noe uforskammet fantastisk ved å inkludere Hegel Super i kjeden, men etter nærmere testing viser det seg at resultatene mine fra første forsøk viser seg å ha en annen forklaring enn først antatt.

    Min nybegynner-tabbe var å sammenligne lyden fra laptop-> hdmi til tv-> optisk ut fra tv-> hegel hd11-> roksan kandy k2 med følgende; laptop -> usb -> Hegel Super-> optisk til Hd11-> kandy k2.

    Jeg overså muligheten for at tv'en ville påvirke lyden før den gikk ut via optisk, men det gjorde det i aller høyeste grad. Ved back to back testing med usb-utgang på pc'en direkte til Hd11 viste det seg at inkludering av Super gjorde forskjell, men minimalt og muligens ikke til det bedre.

    Stemmen kom mer frem i lydbildet og ble mer dominerende og litt skarpere, mens musikken rundt, type kor og den slags, forsvant litt i lydbildet i forhold til usb direkte til HD11.
    Nå snakker vi nyanseforskjeller, men grunnet mindre dybde og skarpere diskant med Hegel Super i kjeden foretrakk jeg usb direkte til HD11.

    Verdt å merke seg at disse forskjellene kan likegodt være forskjellen mellom optisk inngang og usb-inngang på HD11 som Super'n.
    Beklager slik noob-brøler :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Noen som har hørt og vil si noe om følgende; Hegel H1 HCF Anniversary

    mvh
    Proffen (som kanskje har en "fordom" som tilsier at Hegel`= lyst/analytisk,,,,,,
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    H1 variantene er eneste forsterker som bekrefter fordommen din, vil jeg påstå. Det kan også oppnås hvis du kjører DAC som pre, men jeg har iallefall ikke oppfatningen om at Hegel er lys/analytisk. De slipper rett og slett musikken igjennom, uten å dempe øvre frekvenser...
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    6
    Hvem reparerer Hegel? Jeg har en H200 hvor lyden på høyre kanal tidvis faller ut. Altså dårlig kontakt innom der et sted. Det beste hadde jo vært om det fantes et verksted i Trondheim, men jeg må kanskje sende den et eller annet sted? Takker for alle mulige tips her:)
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Det enkleste er vel å spørre forhandler hvem som reparerer?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn