Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    tce-teams

    Gjest
    Fant det ut selv hegel låter vist knall på b&w høyttalere generelt.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har vært på tanken å prøve en Hegel H80 på mitt andre oppsett. Der hvor jeg spiller på mine vintage høyttalere. Det være seg JBL, Rogers, AR, Celestion osv... Men jeg er mest spent på hvordan de låter på JBL. Tenkte jeg vil avløse den gamle Rotel RA-840BX (2x40w i 8ohm) , som har vært en trofast sliter i mange år:) og et merke som er kjennt for å være en god match. Veldig fint at Hegel H80 har innebygget DAC. Vil spille fra PC (flac, Wimp, Spotify) og CD spiller. Hvordan er lydsignatur på Hegel egentlig i forhold til det dere har sammenlignet med? mvh Guit
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Hegel låter oppløst og nøytralt.
    Har hørt H300 på JBL Studio 590 en liten stund på Soundgarden Trondheim, det var absolutt ingen dårlig kombo i mine ører.
    Spilte oppløst og fint med bra "rapp" i bassen.

    Dro hjem etterpå å satte på samme musikk på mitt daværende oppsett med Rega Brio-R/DAC og Klipsch RF 62 mkII og kunne konkludere da med at dette var minst like morsomt å lytte til :)
     
    S

    SAH

    Gjest
    HD20 er ikke lengre å finne på Soundgardens hjemmeside. Fikk opplyst at den er gått ut av produksjon. Synes det var tidlig, etter kun 2-3 år på markedet. Noen som vet om Hegel kommer med en ny DAC, som teknisk og prismessig blir liggende mellom HD11 og HD25?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.368
    Torget vurderinger
    49
    Har anskaffet Hegel H80 og HD25 .
    Hvordan kobler Hegelfolkene sammen sine produkter, xlr eller rca ?
    Please ikke si prøv selv, for det skal jeg gjøre :D , lurte bare på hvilke erfaringer andre hadde .
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Hegel produkter burde kobles sammen med Xlr kabler så langt det er mulig. Fått høre og også erfart at det er best.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    XLR har alltid spilt best med Hegelproduktene mine. Vell bortsett fra CDP2SE som jeg kjørte digitalt inn på HD25 ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @EIA

    Koblet mitt forrige oppsett med H200 og HD20 med XLR. Låt best slik :)
     

    Øresus87

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2014
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    hei hei, Har godt til innkjøp av en hegel H300 og klipsch rf7 MK ii
    Lurer på om det er flere som har prøvd nyere klipsch mk-2 på nyere hegel produkter???
    Fyren på Soundgarden som jeg handlet dette av sa at det skulle være en god match. Etter mange timer med lytting så er jeg fremdeles usikker på "kombo`n" Det er bassrikt på nyere innspillinger av typisk liste pop musikk. Men drar jeg på med feks. Deep Purple, Metallica eller Kaizers så føler jeg at det blir litt bassfattig. Særlig på litt lavere lyttevolum. Fyren på soundgarden anbefalte meg og kjøpe noen dyrere kabler. Har i dag noen nordost white lightning høyttaler kabler.
    Takker for svar på forhånd :) :)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Hadde H70 på RF62 mk2 en periode.
    Solgte forsterkeren, øvre mellomtone ble alt for fremtredende i lengden.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.368
    Torget vurderinger
    49
    Takker for svar, må få meg en XLR kabel :)
    Spiller veldig bra med rca også , sitter og spiller nå med Hd25 ,H80 og ProAc D1 ...Sykt bra 8)
     

    Vedlegg

    karpe

    Medlem
    Ble medlem
    13.09.2013
    Innlegg
    25
    Antall liker
    11
    Sted
    Møre og Romsdal
    Torget vurderinger
    1
    Hei !

    Har skaffet meg en Hegel HD20. Kjører som regel musikk fra PC med usb, men har lest at HD20 presterer best via coaxial inngangen. Burde jeg skaffe en USB/COAX converter? Noen som har erfaringer rundt dette?

    Bruker også ps3 til konserter/film, så kanskje en USB/TOSLINK -> COAX converter hadde passet bedre? Så hadde HD20 jobbet kun via coaxial inngangen.

    Noen kandidater til nå; Musical Fidelty V-Link (kun usb), Hegel HD2 (kun usb), og Abrahamsen A-DAC2 (både usb/toslink).


    mvh, karpe
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    hei hei, Har godt til innkjøp av en hegel H300 og klipsch rf7 MK ii
    Lurer på om det er flere som har prøvd nyere klipsch mk-2 på nyere hegel produkter???
    Fyren på Soundgarden som jeg handlet dette av sa at det skulle være en god match. Etter mange timer med lytting så er jeg fremdeles usikker på "kombo`n" Det er bassrikt på nyere innspillinger av typisk liste pop musikk. Men drar jeg på med feks. Deep Purple, Metallica eller Kaizers så føler jeg at det blir litt bassfattig. Særlig på litt lavere lyttevolum. Fyren på soundgarden anbefalte meg og kjøpe noen dyrere kabler. Har i dag noen nordost white lightning høyttaler kabler.
    Takker for svar på forhånd :) :)
    Du må regne med lang innspillingstid. Hvertfall ett par mnd med hyppig bruk om de er lik Klipsch RF7 angående innspilling. En kamerat har disse og tok lang tid før bass og mellomtone oppførte seg slik det gjør der idag. Nå låter det magisk på McIntosh forsterker. Låt 'mindre bra' for å bruke ett fint ord og ikke banne her første månedene.
     

    dan-erb

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    6
    Håper noen her kan svare på mine spørsmål; Har nettopp fått meg en 2004 mod Hegel H4A som har vært til reparasjon hos Dalens i forrige uke. Den spiser 16A sikringer. 4 av 5 påslag ender med at sikringen "ryker" Har kun 3 lamper på denne kursen. Et annet "problem" er at det er vedvarende trafostøy. Støyen varierer i styrke men er hørbar hele tiden. Er disse problemene normalt på denne forsterkeren? Hva kan jeg evt. gjøre for å hindre at sikringen ryker? Regner med at jeg må leve med trafostøy.
     
    M

    mfufu

    Gjest
    hei hei, Har godt til innkjøp av en hegel H300 og klipsch rf7 MK ii
    Lurer på om det er flere som har prøvd nyere klipsch mk-2 på nyere hegel produkter???
    Fyren på Soundgarden som jeg handlet dette av sa at det skulle være en god match. Etter mange timer med lytting så er jeg fremdeles usikker på "kombo`n" Det er bassrikt på nyere innspillinger av typisk liste pop musikk. Men drar jeg på med feks. Deep Purple, Metallica eller Kaizers så føler jeg at det blir litt bassfattig. Særlig på litt lavere lyttevolum. Fyren på soundgarden anbefalte meg og kjøpe noen dyrere kabler. Har i dag noen nordost white lightning høyttaler kabler.
    Takker for svar på forhånd :) :)
    Jeg tror ikke det er utstyret det er noe galt med her, det kan være inspilling og mastring av nye vs gamle innspillinger, aka loudness war. Jeg vil tippe at du har ett anlegg som avslører forkjellene på dette :) Konkret ift eksemplene du nevner, gamle rockealbum har ofte ikke så mye bass, mens nyere pop låter har mye, spesiellt i mellombass. Høres det logiskt ut? Vet jo ikke hva du sammenligner med men... :)
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Håper noen her kan svare på mine spørsmål; Har nettopp fått meg en 2004 mod Hegel H4A som har vært til reparasjon hos Dalens i forrige uke. Den spiser 16A sikringer. 4 av 5 påslag ender med at sikringen "ryker" Har kun 3 lamper på denne kursen. Et annet "problem" er at det er vedvarende trafostøy. Støyen varierer i styrke men er hørbar hele tiden. Er disse problemene normalt på denne forsterkeren? Hva kan jeg evt. gjøre for å hindre at sikringen ryker? Regner med at jeg må leve med trafostøy.
    Kontakt Hegel direkte. Dem har fantastisk service og kan fortelle deg den beste fremgangsmåten. Forsterkeren burde ikke spise sikringer på den måten. Har selv eid en slik forsterker, den tok ikke en gang min 10 amp sikring. Kom jeg helt nær trafo kunne jeg høre litt brum, noe som er vanlig med så store trafoer. Utover det ikke noe sjenerende eller hørbar støy.
    Nå er det slik at du sikkert har automatsikringer? Disse er laget for å gi etter ved store spenninger over kort tid. Alle forsterkere trekke voldsomt med strøm med en gang du slår dem på. Dette kan få sikringer til å gå. Du kan bytte sikringen til en tregere type, som ikke gir seg så raskt ved peak strømmen som er akkurat når apperatet slås på.
     
    Sist redigert:

    Kingpin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    152
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    Får vel melde meg inn som venn også, har gått til innkjøp av Hegel P10 Preamp. (Jubileumsmodelen.)
     

    larsenkje

    Fersking
    Ble medlem
    31.03.2014
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    0
    Får vel melde meg inn her med H300 og HD20. I samme slengen, så lurte jeg på hvilke synspunkter dere har på viktigheten av cd-spiller i dette systemet. Har en Abrahamsen cd spiller som er koblet digitalt til H300 som er satt opp med Dac loop sammen med HD20. Vil det ha noe for seg lydmessig å bytte denne, og eventuelt hvilken cd-spiller kan anbefales??
     

    Thomatsaus

    Medlem
    Ble medlem
    22.05.2014
    Innlegg
    17
    Antall liker
    9
    Sted
    Tromsø
    Må vel også melde meg inn her :)
    Endelig har min Hegel H80 fått seg en god partner. Testet litt av hvert, og overraskende nok kanskje, så falt valget på Q Acoustics 2050i. Meget potent lydbilde, tatt prisen i betraktning og H80 virker som en meget god match. Både Hegelen og QA er kjøpt brukt, så fikk meg en "billig" inngangsbillett til hifiens verden. Noe som var nødvendig på studentbudsjett.
     

    rolfkn

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2009
    Innlegg
    8
    Antall liker
    2
    Får man kalle seg venn nu når man har kjøpt en H300? Parra ihop med kef 103/4, oppo 93 som transport.

    gleder meg til intensiv lytting :)
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    Da er det på tide å kalle seg en Hegel-venn. Jeg er den lykkelige eier av en Hegel H100se + Hegel HD10. Høyttalerne de er koblet til pr.idag er system audio 1750. Jeg har en annen tråd det jeg ber om anbefalinger på nye, fortrinnsvis stativhøyttalere, til mitt lille kino/stereorom. Har fått mange gode forslag fra mange hyggelige mennesker:)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Da har Hegel HD12 plutselig dukket opp på Soundgarden sine sider. Hegel HD12 DSD D/A-konverter - Sort - D/A-konverter - Stereo Blitt 1000 kroner dyrere enn når den ble annonsert.

    Finner dessverre ikke noe detaljert info om hodetelefonforsterkeren mtp å bruke den til mer tungdrevne hodetelefoner.

    Klippet info fra Soundgarden sine sider:

    Den imponerende 32 bits DAC-en HD12 fra Hegel har fått store oppgradering i forhold til Hegel sine tidligere modeller, både på lyd og funksjonalitet. Den digitale løsningen i HD12 har betydelig lavere digitalstøy (jitter) enn tidligere, som i praksis resulterer i mye mer presis bass og mellomtone, og enda mer engasjerende lyd.
    USB inngang som støtter ekte DSD og 192kHz

    Hegel HD12 er utstyrt med en helt ny USB inngang som støtter ekte DSD-lydfiler, uten at disse blir endret på veien. Den nye USB inngangen har også støtte for 192kHz lydfiler – den høyeste praktiske oppløsningen som eksisterer.
    Innebygget volumkontroll

    Med innebygget volumkontroll kan HD12 kobles direkte opp til aktive høyttalere eller en effektforsterker.
    Hodetelefonutgang av høy kvaliet

    I tillegg til å være en svært god DAC har Hegel HD12 også fått en høretelefonutgang av svært høy kvalitet, slik at du kan koble til dine hodetelefoner direkte til HD12 og nyte den samme gode lyden.
    Det digitale knutepunkt i ethvert anlegg

    Hegel HD12 DAC er det naturlige digitale knutepunktet i ethvert lydanlegg. Den har fire digitale innganger og to analoge utganger. De digitale inngangene kan brukes for å koble til f.eks et nettbrett, datamaskin, mediaspiller, TV-dekoder eller spillekonsoll til ditt lydanlegg, og forbedre lyden dramatisk. HD12 har også innebygd en meget god forforsterker og fjernkontroll som gir enkel integrasjon med aktive høyttalere eller en effektforsterker.
    Ønsker du å bruke Hegel HD12 sammen med en datamaskin som lydkilde er HD12 spesielt smart. Ut av esken fungerer den som en Plug & Play enhet. Koble til USB-kabelen og du kan umiddelbart nyt høykvalitets lyd.

    • 32 bit / 192 kHz digital konverter
    • True-DSD support
    • Høretelefon utgang.
    • 4 digitale innganger (1 USB, 2 optisk, 1 coax)
    • Fjernkontroll, og fysisk inngangsvelger
    • Innebygget volumkontroll
    • Fullbalansert
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    482
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Regner med at HD12 legger seg et godt hakk over HD11 i lydkvalitet, men reagerte litt på produktbeskrivelsen: "HD12 fra Hegel har fått store oppgradering i forhold til Hegel sine tidligere modeller, både på lyd og funksjonalitet". Greit nok at den sikkert har fått visse forbedringer, også lydmessig, selv i forhold til HD25. Men så har den jo innebygget hodetelefonforsterker, og koster tross det under halvparten av toppmodellen, så det ville jo være snodig om den totalt sett låter bedre, som jeg synes sitatet gir inntrykk av. For min del er det også bedre med to S/PDIF enn to TOSLINK-innganger, og ved bruk av hodetelefoner foretrekker jeg også klart å ha et skikkelig potmeter, istedenfor å måtte justere lyden med fjernkontroll.


    Det kan jo nevnes at Hegel i sammen slengen har lansert en jubileumsutgave av H200. Etter hva jeg forstår vil denne kun produseres i 70 eksemplarer, og har en oppgradert kontrolldel.

    Er litt spent på hva som kan komme fra Hegel fremover, for i øyeblikket er det jo ganske store "hull" i sortimentet. Når det gjelder DACer og forforsterkere føler jeg at det er god dekning, selv om man kanskje kan savne en forforsterker med digitaldel. Men når det gjelder integrerte forsterkere så er det jo et sprang fra 10.000 til 30.000 kroner mellom H80 og H300 (hvis vi ser bort fra den nevnte jubileumsmodellen). For effektforsterkernes del så er det jo også et enormt gap mellom H20 til 35.000 og to H30 monoblokker på til sammen 160.000. Jeg håper først og fremst at de kommer med en integrert forsterker som legger seg midt imellom H80 og H300 i pris, og at de kommer med en tokanals effektforsterker i prisklassen 50-60.000.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    482
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Her er forsterkeren, H160, som skal fylle hullet mellom H80 og H300. Prismessig dog nærmere H300 enn H80 er jeg redd..
    Akkurat, ja! Regnet nesten med at de hadde en integrert mellom-modell på lur. Fleksible integrerte forsterkere utgjør nok et klart viktigere markeds-segment enn dyre effektforsterkere. 160 watt holder vel for de fleste, og jeg er trygg på at Hegel er tro mot sin klangsignatur når de slipper nye produkter.

    Egentlig er jeg litt overrasket over at de plutselig utstyrer produktene sine med hodetelefon-utgang - de har liksom vært blant yppersteprestene i "no-nonsense" leiren. H300 har jo ikke engang Rec Out... Så de har jo lang tradisjon i å legge det meste av pengene i kraft og lydkvalitet, fremfor sofistikerte chassier, flotte fjernkontroller og ekstrafunksjoner som innebygget RIAA og hodetelefonforsterker. H200 er jo et godt eksempel på dette, med "hele" tre innganger (pluss Home Theatre). I dag, hvor sikkert de aller fleste eiere av H200 også har en ekstern DAC, spiller det liten rolle. Men da H200 kom på markedet var tre innganger svært lite, og vitner om et produkt som virkelig er trimmet for mye kraft og lydkvalitet til prisen.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det jeg har savnet HELE veien med Hegel sine forsterkere, er mulighet for StandBy på.
    Kan ikke skjønne hvorfor Hegel velger å enten bare ha av eller på. Vært ok å kunne bruke
    fjernkontrollen til å skru av og på. Er det bare meg eller? :)

    Strategisk burde H160 lagt på 19995 kr. Midt mellom ;)

    Har forresten en brukt H80 på vei i posten. Må høre den opp mot de brukte Focus 160 jeg kjøpte.
    Se om det er opp mot komboen jeg hadde med H300 og Focus 160 før. Kan bli interessant.
    Har ikke hørt H80 selv tidligere, så derfor er det ok å kjøpe en brukt i tilfelle misnøyen er der :)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Vi håper HD12 gruser HD25, så blir det borgerkrig. Tipper dette blir årets beste DAC kjøp.
    IMG_2351-597x398.jpg
    IMG_2350-597x329.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.942
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Den DAC'en er den mest interessante jeg har sett på en stund foruten Arcams irDac.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan vel hende at den nye Hegel H160 sin innebygde dac er nokså lik HD12????? Siden de begge også har fått hodetlf utgang.

    Har forresten fått min brukte Hegel H80 i posten i dag. Lytter til den nå med Focus 160. Hatt den koblet opp mot
    Sonus Faberne også. Må si den Hegelen imponerer mtp på hva man får per krone. Kjører nå via innebygde dacen
    i H80. Ikke via min HD20 dac som jeg har sammen med McIntoshe MA6900. Klart den har et stykke før den har
    "magien" til McIntosh, men MEGET oppegående forsterker som ikke skal kimses av til prisen :)

    Mvh Øyvind
     

    Janos1966

    Medlem
    Ble medlem
    11.04.2014
    Innlegg
    7
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Da er det på tide å kalle seg en Hegel-venn. Jeg er den lykkelige eier av en Hegel H100se + Hegel HD10. Høyttalerne de er koblet til pr.idag er system audio 1750. Jeg har en annen tråd det jeg ber om anbefalinger på nye, fortrinnsvis stativhøyttalere, til mitt lille kino/stereorom. Har fått mange gode forslag fra mange hyggelige mennesker:)
    Hei . Kjører H300 på Dynaudio Focus 160 og må si at det er en fantastisk lyd av høyttalerne så anbefaler Dynaudio .
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Det jeg har savnet HELE veien med Hegel sine forsterkere, er mulighet for StandBy på.
    Kan ikke skjønne hvorfor Hegel velger å enten bare ha av eller på. Vært ok å kunne bruke
    fjernkontrollen til å skru av og på. Er det bare meg eller? :)

    Strategisk burde H160 lagt på 19995 kr. Midt mellom ;)

    Har forresten en brukt H80 på vei i posten. Må høre den opp mot de brukte Focus 160 jeg kjøpte.
    Se om det er opp mot komboen jeg hadde med H300 og Focus 160 før. Kan bli interessant.
    Har ikke hørt H80 selv tidligere, så derfor er det ok å kjøpe en brukt i tilfelle misnøyen er der :)
    Det er vel StandBy på P30 H30 vil jeg huske. Var bare å trykke på fjernkontrollen !
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har klart å finne noe mer info om H160?

    Har H80 og Focus 160 i dag. Kjøpte opprinnelig H300, men denne ble for dyp og tung for hylleseksjonen som forsterkeren skulle stå i, så da ente jeg opp med å bytte H300 i H80. Vurderer H160 som en mellom-løsning, og lurer derfor på hvor dyp og tung denne er.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    295
    Antall liker
    253
    Torget vurderinger
    2
    Da er det på tide å kalle seg en Hegel-venn. Jeg er den lykkelige eier av en Hegel H100se + Hegel HD10. Høyttalerneø de er koblet til pr.idag er system audio 1750. Jeg har en annen tråd det jeg ber om anbefalinger på nye, fortrinnsvis stativhøyttalere, til mitt lille kino/stereorom. Har fått mange gode forslag fra mange hyggelige mennesker:)
    Hei . Kjører H300 på Dynaudio Focus 160 og må si at det er en fantastisk lyd av høyttalerne så anbefaler Dynaudio .
    Jeg var bare det berømte håret fra å bestille fokus 160! Så ble rett og slett fristelsen og nysgjerrigheten for stor på Pandion 2. har derfor bestilt Pandion 2 i sort piano. Jeg er spent som ett barn på juleaften:)
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ser det ligger en P10 på torget, er dette en bra pre? hvordan stiller den seg mot P20 og P30 ? lite å finne ved googling :)
     
    Sist redigert:

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Regner med å hente hjem en HD12 i dag. Blir spennende å se hvordan den låter :)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Har bare HD25 bare i minne, den gikk ut sammen med resten av stueanlegget til fordel for når jeg var sikker på at min head-fi rigg skulle bestå av forsterker og DAC ett :) Har prøvd DACer som er bedre feks Auralic Vega, men aldri noen som gav mer musikkglede enn HD25.

    Det positive er at HD12 har mye av det samme rett ut av esken. Vanskelig sammenligne direkte når de ikke testes samtidig, og ennå verre når det er i totalt forskjellige oppsett, og ennå verre når det ene var var hifi og det nå er headfi. Tør like vel å påstå at Hd12 er nærmere HD25 enn den er HD11 som jeg også har eid. I hvert fall på mine hovedkriterier dobbel D. (dynamikk og detaljer)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn