Hi-Fi forretninger Hegel på Hi-Fi Klubbem

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Er det slik at både Hi-FI Klubben og Soundgarden skal føre Hegel framover?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Det er bare å gratulere HFK isåi såfallfall. Hegel er et fantastisk merke. Soundgarden vil nok merke dette.
 
X

X186841

Gjest
Det var godt nytt for både Hegel og HiFi-klubben.
 
M

MusicBear

Gjest
Dette har i så fall vært en tung bør hos Hegel, dersom Hifiklubben har fått enerett, overfor alle forhandlere i Norden som lojalt har sluttet seg til deres produkter fra en spe start opp til dagens nivå.

Med Hifiklubben som salgsledd forventer i hvert fall jeg nedjusteringer av priser, som følge av antatt vesentlig større salg.

Dette blir spennende! Men et mareritt for øvrige hi-fi salgssteder, hvor deres store lykke har vært at Hifiklubben til nå ikke har hatt særlig å by på hva forsterkere angår ut over «oldingene» NAD & Denon.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Rart ikke Rotel har gått over også, Rotel ble jo med B&W gruppen tidlig på 80 tallet og senere Classé, men kult for Hegel og blir spennede og se fremover.
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
315
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hegel har nok vært viktige for hardt prøvede Soundgarden, så de får det neppe noe lettere fremover...

Hi-Fi Klubbens butikker synes jeg stort sett ikke er imponerende mtp lytterom og lagerbeholdning av "tungt" utstyr. Men dette bør bety økt tilgjengelighet på Hegel rundt om i landet, og en bredere distribusjon i Skandinavia. Soundgarden har jo bare seks butikker igjen.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Dette har i så fall vært en tung bør hos Hegel, dersom Hifiklubben har fått enerett, overfor alle forhandlere i Norden som lojalt har sluttet seg til deres produkter fra en spe start opp til dagens nivå.

Med Hifiklubben som salgsledd forventer i hvert fall jeg nedjusteringer av priser, som følge av antatt vesentlig større salg.

Dette blir spennende! Men et mareritt for øvrige hi-fi salgssteder, hvor deres store lykke har vært at Hifiklubben til nå ikke har hatt særlig å by på hva forsterkere angår ut over «oldingene» NAD & Denon.
Ja, i Trondheim hvor jeg bor har situasjonen vært slik du beskriver. Soundgarden i Fjordgata har helt fra starten til Hegel i praksis kun frontet Hegel for 2-kanals forsterkere over 10k. i pris. Primare droppet de fort, og EC har de i praksis ikke markedsført aktivt, selv om de har straffet merket på forespørsel. Det er bare 2 uker siden jeg var på kundekveld hos Soundgarden Trondheim med fokus på nye Hegel H390. Så hvis de mister Hegel er det nok et slag i trynet for de.

Men hvis jeg hadde vært leder for Hifiklubben i Trondheim hadde det nok vanket ekstra stor kake i lunchen i morgen der :)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Tipper Soundgarden helst vil selge "Mono" produkter ;)
Problemet er at "Mono" ikke importerer noe som erstatte Hegel pr. i dag. Audio Research er for dyrt for de fleste kundene, og Rega er vel ikke en direkte konkurrent til Hegel.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.515
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
Men geografisk har HFK en del flere butikker, så tilgjengeligheten for de som vil teste Hegel blir bedre. Jeg er uansett tilhenger av at prisen skal være fast uavhengig hvor god man som person er på pruting og hersketeknikker.
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
315
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
Enig i det. En annen ting er Hi-Fi Klubbens latterlig lave rabatter på demovarer. Den ekstreme prisdumpingen som Soundgarden drev med - ikke minst på Hegel-produkter - får vi neppe se igjen...
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.366
Sted
Interiore Simplicitate
Kan jo håpe Soundgarden får inn en erstatning som faktisk er interessant. Klarer meg helt fint uten Hegel, men veldig spennende om SG tar inn et nytt merke i samme divisjon.

Lov å håpe i alle fall. [emoji4]
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.195
Antall liker
2.436
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Dette har i så fall vært en tung bør hos Hegel, dersom Hifiklubben har fått enerett, overfor alle forhandlere i Norden som lojalt har sluttet seg til deres produkter fra en spe start opp til dagens nivå.

Med Hifiklubben som salgsledd forventer i hvert fall jeg nedjusteringer av priser, som følge av antatt vesentlig større salg.

Dette blir spennende! Men et mareritt for øvrige hi-fi salgssteder, hvor deres store lykke har vært at Hifiklubben til nå ikke har hatt særlig å by på hva forsterkere angår ut over «oldingene» NAD & Denon.
Det tviler jeg sterkt på. Husker når HFK mistet Marantz og alle trodde prisene kom til å gå opp pga ett næringsledd til, men faktum ble at prisen på Marantz gikk betraktelig ned!
 
M

MusicBear

Gjest
Dette har i så fall vært en tung bør hos Hegel, dersom Hifiklubben har fått enerett, overfor alle forhandlere i Norden som lojalt har sluttet seg til deres produkter fra en spe start opp til dagens nivå.

Med Hifiklubben som salgsledd forventer i hvert fall jeg nedjusteringer av priser, som følge av antatt vesentlig større salg.

Dette blir spennende! Men et mareritt for øvrige hi-fi salgssteder, hvor deres store lykke har vært at Hifiklubben til nå ikke har hatt særlig å by på hva forsterkere angår ut over «oldingene» NAD & Denon.
Det tviler jeg sterkt på. Husker når HFK mistet Marantz og alle trodde prisene kom til å gå opp pga ett næringsledd til, men faktum ble at prisen på Marantz gikk betraktelig ned!
Absolutt ikke uenig med deg. Legg også merke til at jeg skrev «jeg forventer» - dog uten at jeg tror min forventning hensyntas.

Hifiklubben er store - sett i mine øyne også svært så kyniske. På den måten, syntes jeg det er litt underlig at Bent Holter har latt seg gå over til eller latt seg overtale dit, men business er vel en stor porsjon av nettopp det å være kynisk.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Er nok på grunn av større butikk med dekning i Skandinavia?
Og en butikk med god økonomi og seriøs.
Da får nå de et bedre merke til å demonstrere B&W
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
Men geografisk har HFK en del flere butikker, så tilgjengeligheten for de som vil teste Hegel blir bedre. Jeg er uansett tilhenger av at prisen skal være fast uavhengig hvor god man som person er på pruting og hersketeknikker.
Her er det ikke snakk om hersketeknikker. Hvor ofte har du hørt fra Hi-Fi-klubben at "siden du er en så god kunde kan vi gi deg et godt tilbud"? Dette har jeg hørt flere ganger hos Soundgarden.
 
2

2xJ

Gjest
Hifi Klubben klarer og gjøre penger i dette markedet.. og er vel en av de lengstlevende kjedene innen hifi. Dem vet og satse på det som folk er interessert i, samtidig og ha relevant utstyr for den som er mer interessert enn den gjengse mann...
Hva som skjer med prisen er uansett spennende, men bedre med lik pris for alle, enn prisdumping.... noe som og skader bruktmarkedet....
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.515
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
Men geografisk har HFK en del flere butikker, så tilgjengeligheten for de som vil teste Hegel blir bedre. Jeg er uansett tilhenger av at prisen skal være fast uavhengig hvor god man som person er på pruting og hersketeknikker.
Her er det ikke snakk om hersketeknikker. Hvor ofte har du hørt fra Hi-Fi-klubben at "siden du er en så god kunde kan vi gi deg et godt tilbud"? Dette har jeg hørt flere ganger hos Soundgarden.
Har nok ikke hørt det hos HFK nei, dog har jeg sjelden handlet for store summer der selv om servicen er på topp i butikken i Drammen. Soundgarden kjører ofte en del tilbud også, men de er det sjelden å se hos HFK. Dog tror jeg bruktprisene på varer fra HFK holder seg trolig bedre av den grunn :)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
Pruting er uting, lik lav pris til alle er det beste, men ikke så lav at bedriften går konkurs. Blir det normalt å få mye rabatt på alt man handler så blir jo butikken borte. Det er en ond sirkel, de som jobber der vil gjerne selge og de vil jo også være hyggelige og kundene blir vant til å få mye rabatt. Soundgarden har gått konkurs en eller er det to ganger? Greit med kampanjer og tilbud hvis en vare er f.eks. er utgående. Men store avslag på helt aktuelle varer er farlig for bedriften.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
For forbruker høres dette ut som en liten krise hvis Soundgarden mister Hegel. Pruting er jo helt umulig hos Hi-Fi klubben.
Tja, vet ikke, hvis man gidder å leite litt på klubbens nettside, kan man fra tid til annen komme over gode tilbud. Er tilbudene "gode nok" og omfatter produkter av interesse, blir gjerne selve prutingen mer uinteressant....?

mvh
Proffen
 

karlhungus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.11.2012
Innlegg
61
Antall liker
16
Sted
Frankrike
Ringte klubben i dag og fikk bekreftet at prisene blir uforandret i forhold til Soundgarden, pluss at de ikke hadde lov å slå av en krone...
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.515
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ringte klubben i dag og fikk bekreftet at prisene blir uforandret i forhold til Soundgarden, pluss at de ikke hadde lov å slå av en krone...
Ofte har vel også produsent krav i forhold til hva utsalgsprisene skal være?
Tenker da på de veiledende prisene i dollar/euro som produsent ofte opplyser i pressemelding eller ved lansering på messer.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
HiFi-Klubbens slagord i gamle dager, "vi senker prisene" gjelder ikke lenger alltså.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Hehe ja både hifi til pølsepris og vi senker prisene skrev de om på nitti tallet. De gjorde ofte endel overskrifter ut av det i HiFi-Klubben avisa husker jeg. "nå har vi overtatt bla bla bla og senket prisene med så så mye"..
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
HiFi-Klubbens slagord i gamle dager, "vi senker prisene" gjelder ikke lenger alltså.
Man får i alle fall garanti på 6 år mot tidligere 2 år da, det har i mine øyne også en betydelig verdi :)
Man har alltid hatt 5års reklamasjonsrett så det utgjør i praksis lite :)

Blir morro å se hvordan dette slår ut for både klubben og Hegel.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Jeg vil tro det blir slutt på den ekstreme prisdumpinga når nye produkter kommer ut iallefall. Så det vil jeg tro slår positivt ut på bruktmarkedet også. Å selge en forrige generasjon Hegel hittil har jo vært til en håpløs lav pris, iallefall om man prøvde å selge samtidig som Soundgarden hadde dumpepriser.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Man kan få gode rabatter i dag hos Soundgarden men det gjelder bare eldre modeller. Nye modeller som 590 og 390 får du lite og ingen rabatt på. Blir sikkert noe av det samme når Hegel går over til hfk - rabatt på gamle modeller og full pris på nye.
 
C

cruiser

Gjest
Morsomt at butikker og blader alle elsker å hate er de som faktisk tjener penger. Men for all del, sikkert mer stas å drikke kaffe og høre på ledninger sammen med andre raringer på et promperom på Nodeland, enn å bevege seg sammen med allmuen på HiFi klubben.
 
Sist redigert av en moderator:

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Kan også være at noen reagerer på at de påberoper seg å være en klubb. Mens de i prakraksis tar to salgsledd i en jafs?
 
C

cruiser

Gjest
Sist jeg var på soundgarden var det innendørs, bring on the hate!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Jeg har alltid vært fornøyd med både HFK og Soundgarden. Jeg synes det er trist at de fikk så store problemer som de gjorde, og det vil ta tid før salgsnettet utvides. Hegel er et selskap som skal tjene penger på det de gjør, så jeg er ikke overrasket over at de "tok en overgang". For min del vil det gjøre en eventuell rklamasjon enklere, da HFK ligger rett ned i høgget for meg. Likevel vil jeg fortsette å handle hos Soundgarden på postordre.
 
Topp Bunn