Heed's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    mariusaa: de to nederste Heedene, er det X2 og PS? Hvorfor har de LED-lys i midten (på alle andre bilder er LED-lyset til høyre)? Og hva heter racket, som er kjøpt hvor?

    Supert oppsett!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    X2 (til SI) og PS (til canalot) ja. Angående LED lyset kan jeg ikke svare deg. Mine er i midten, og er fornøyd med det :) "Racket" er ett sofabord fra bohus :)

    BAIA Sofabord - Bohus

    Hyggelig å høre du liker det. Er veeeldig fornøyd med det her selv, både lyd og utseende.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    jepp.

    Obelisx PX funker med Obelisk Pre ( 6-6pin kabel) , Canalot, Quasar og DACtilus og Luna II ( 6-4pin kabel)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Takk for info. Når jeg tenker meg om, er det vel en PX (strømforsyning) du har til Canalot og ikke PS (effektforsterker)?
    Det har du helt rett i :) Blandet sakene her litt. Er ikke lett med navn som SI, PX, PS, DA, PM, DT osv :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Synes du det er stor forksjell med og uten PX til Canalot, mariusaa?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har kun PX strømforsyninga til canalot, så jeg får ikke testet den med Q-PSU eller hva det er som følger med til vanlig.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    PX'n hjelper mye på Canalot'n kontra Q-PSU'n. Du får mer krefter, og lydbildet blir ryddigere og luftigere, med mye bedre utklinging på instrumenter på Audeze LCD-2.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    ^^ ergo hvorfor jeg aldri gadd bry meg med q-psu'n ^^ ;)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Film & heed, perfekt kveld... (høyre klikk og lagre bilde på pc'n din for å se det i rett størrelse, forumet her gjør om størrelsen på bilde så det blir helt forferdelig kvalitet :mad:)

    heed_film.jpg
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Fikk målt effekten på heed SI forsterkeren.. Den er oppgitt til 35w @ 8ohm (50w m/x2 psu), men min klemte ut 44w @ 8ohm. Desverre hadde jeg ikke x2 for hånd, for det hadde vært gøy å sett den virkelige effekten av si+x2. Så kudos til heed for å være konservative med tallene sine!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    HEED SI/X2 komboen har ingen problemer med JBL 590. Imponerende. Låter veldig bra!

     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Størrelse. Noen ganger spiller det ingen rolle om noe fungerer utmerket, som kombinasjonen heed SI m/X2 + JBL studio 590, for større er alltid bedre. Og det ser udiskutabelt rart ut at noe så lite skal drive noe så stort. En melding til forhandleren som stadig overrasker meg med å være dønn ærlig og ikke bare pushe på meg produkter for å fylle egen lomme - Nevaton AKA moiz.no - og spørsmål om han har noen forslag, med grov hinting om at han har 2stk PM liggende til salgs på torget fra min side..

    Ingen svada, ingen hype, ingen "du må bare ha PM!!" som man kunne forvente seg av andre. Merkelig nok kommer svaret tilbake at SI+X2 kan være alt jeg trenger, og 2stk PM er ikke sikkert vil gjøre noen forskjell. Men jeg kan få låne PM'ene å teste.. Blandt flere ting så er dette sånn som gjør at jeg gjerne handler med Moiz gang på gang.

    Så... Inn i toyota'n, ut på motorveien, opp til moiz og så hjem med 2 forholdsvis tunge hvite esker det står heed PM på... Solide, tunge, herlige saker. Føles "rett" å koble opp monoblokker til studio 590'ene. Men nå er ikke 2stk PM gratis, og penger vokser ikke på trær. Det må mer til.

    Musikk, PM, action
    . Øyeblikkelig høres musikken litt mer luftig ut, større, bedre.. Med erfaring nok til å vite at nye leker gir en heftig placebo effekt tar jeg det hele med knusende ro og fortsetter lytte på musikk. Etter en stund med PM kobler jeg studio 590'ene over på SI med X2 igjen.. Noe låter anderledes. Men hva.. Hva er forskjellen? Høres alt en smule mindre ut med bare SI + X2? Jeg gir det litt tid før jeg kobler inn PM'ene igjen.. Jeg føler det låter større og som PM spiller med mer kontroll over 590'ene.

    Etter litt mer frem og tilbake mellom SI/X2 og SI/2xPM komboen og jeg mener, tror, PM'ene er å foretrekke. Det er en av disse forskjellene du ikke kan helt definitivt si er der, du bare føler det. Vurderende om innstegsprisen på 2stk PM er verdt det når jeg ikke kan skrike fra nærmeste tak at de definitivt er bedre, fortsetter jeg å høre på musikk.. Og sakte legger jeg merke til en definitiv forskjell mellom alternativene: med SI/X2 lytter jeg mer passivt enn med PM'ene. PM'ene får frem - og jeg liker ikke uttrykket for det høres så tamt ut, men det forklarer det så godt: rockefoten.

    Låter hvor jeg sitter godt tilbakelent i sofaen og bare nyter med SI/X2 - der lurer PM'ene meg til å leve meg litt mer med i musikken; en finger tappende på låret, lett nikkende til rymten, og/eller rockefoten.. PM'ene får det frem.

    Så hvis du lurte på hvor PM'ene på torget ble av....



    Gullrekka. Nå trenger jeg bare en større stereobenk (faen!)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Takk for gøyale lytteinntrykk. :) Gullrekka di ser både clean og bra ut nå, men det begynner å bli trangt om plassen ned langs sidene der som du sier, ja. :) Kan stacking om midten være et alternativ, hvis du bruker noen gummibeskyttede føtter/ringer/pakninger mellom monoblokkene i bunn og DAC og ampen på toppen? Blir alle komponentene varme? Kanskje du kan stacke uten særlig luft mellom?

    Fordelen med ny stereobenk er jo at du får plass til enda flere bokser, haha.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Fredag & sitter å slapper av med god lyd å tenkte jeg kunne skrive litt :) Har ikke kjent at noen av komponentene har blitt spesielt varme, så sånn sett tror jeg ikke det er noen big deal å stable litt. Alle kommer med gummiføtter montert også, som jeg i tillegg har montert filt under (lakkert stereobenk...). Men det er flere problemer, som at jeg også har PX + CANALOT som skal i benken der, og sony bluray spilleren som alene er like brei som 2stk heed komponenter... Meget mulig det blir en stereobenk i julegave til meg selv :)
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    ja 005.jpg
    Canalot + PX i reol Bestå fra Ikea. Justerbare hyller + mulighet å kjøpe flere hyller etterpå.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Fredag & sitter å slapper av med god lyd å tenkte jeg kunne skrive litt :) Har ikke kjent at noen av komponentene har blitt spesielt varme, så sånn sett tror jeg ikke det er noen big deal å stable litt. Alle kommer med gummiføtter montert også, som jeg i tillegg har montert filt under (lakkert stereobenk...). Men det er flere problemer, som at jeg også har PX + CANALOT som skal i benken der, og sony bluray spilleren som alene er like brei som 2stk heed komponenter... Meget mulig det blir en stereobenk i julegave til meg selv :)
    Ja, men tenkte kanskje du trengte noe for å få dem litt opp i høyden for diffusjon av varme. Heed Canalot blir jævlig varm under som sikkert du også vet. Regner med det er derfor QWERT har fått den opp på cones?

    IKEA sine Expedit hyller kommer i hvit høyglans (vet at mange av modellene gjør det (f.eks. 2x4), men usikker på 1x5, de finnes i mange varianter). De har f.eks. en som er 1x5 ruter, og denne kan legges horisontalt. Den er 185 cm lang, 2x4 er selvsagt kortere. Man kan også sette hjul/bein og masse rart på dem om man vil. Finnes også innsatser til hyllene, dører, skuffer etc om man vil ha det.

    Zko9Ohn.png


    Med den der får du plass til mye, samtidig som du begrenser høyden og får bedre stereoperspektiv. Jeg merket godt at stereoperspektivet ble dårligere da jeg satte inn høy sterebenk mellom htt hos meg som du vet.

    Den bryter de runde futuristiske hjørnene dine, hvis du bruker den nåværende som stuebord, men du holder i alle fall hvitfargen. :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Canalot og canamp er fine å varme fingerene på en kald vintersdag ja :) Når det kommer til stereobenk - og vi skal ikke lage en ikea tråd av det her :) - så er problemet at jeg kan ikke ha noe spesielt bredere enn 130-140cm max pga hvordan stua er. Skulle gjerne flyttet 590'ene lengre fra hverandre, men det går bare ikke. Har funnet noen alternativer, må bare få fingeren ut å kjøpe sjhiten.. Tanken på å skru sammen flatpakka møbler er ikke motiverende!!! :)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har heed obelisk si + x2 parret sammen med trenner friedl art på target r2/4 stativer. Får man et kulere minianlegg enn dette? Brukes sammen med apple tv som kjører mpd for musikk og xbmc for film.
     

    Vedlegg

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har satt på føtter/cones på Canalot/PX litt fordi Canalot'n blir varm. Disse er lagd av titan pom og lagd for Heed av en proff fra Sverige. Han er spesialist inne akkustikk og avgasser. Etter en fadese i Luksussmællen ble han utestengt fra Sverige, og flyttet til alpene i Sveits. Der bygde han et værksted/lab av drivved fra innsjøen Glasier see, som var trevirke fra skuter tilhørende noen desorinterte sjørøvere. Han brukte 7 år på å utvikle disse 6 stk. føttene som jeg fikk tak i. Konstruktøren døde like etterpå i en ski ulykke i Nederland.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Har heed obelisk si + x2 parret sammen med trenner friedl art på target r2/4 stativer. Får man et kulere minianlegg enn dette? Brukes sammen med apple tv som kjører mpd for musikk og xbmc for film.
    obelisk DA next?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Tja..muligens in gang inn i 2014. Ikke dum den, selv om jeg faktisk har jeg Musical Fidelity VDAC2 liggende. Den er ganske detaljert, men mangler tyngde og er litt lys. Bitteliten ekstern psu som har skylden tenker jeg. Nå er det uheldigvis kjøpestopp for en stund..
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    HEED... Du kan ikke bare kjøpe en! ;)



    JBL studio 590 bi-ampet med SI+X2 på diskant-duty, og hver sin PM tar seg av bass. Fungerer gull!!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    @TITTENTEI Det er vel ikke rart, jeg har vel kjøpt det meste han hadde stående ;)

    @JESPER-HOLBERG Takk, er veldig fornøyd med heed komponentene :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    @SJUR T & ZU AUDIO: Takker. Jeg er en av disse som hele tiden bytter ut ting av nyskjerrighet, og Heed komponentene har vel snart stått her lengst av alt - og jeg har fortsatt ingen planer om å bytte de ut :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det har bare blitt flere og flere Heed-bokser på deg, og nå finnes det vel ingen flere du har behov for. Det eneste må være å kjøre to monoblokker til da, haha! ;D
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Skulle så gjerne ønske de kunne laget en bluray spiller lik cd spilleren deres, det hadde vært toppen over i'en og alt det der :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Bygg en liten HTPC med Blueraydrivverk i hvitt kabinett med samme formfaktor ;) Du har vel allerede tenkt tanken selv, kan jeg tenke meg. :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg kunne kjøpt ett antec isk 310 m-itx kabinett (Kjøp ANTEC ISK 310-150- DESKTOP SLIMLINE - MINI ITX billig på Dustinhome.no). Det er 22x9,6x32,8cm. Heed komponentene er 22x8,5x32,5cm ;) Men ser for meg at alle blu-ray drevene til pc bråker for mye, og har dårligere bildekvalitet enn en dedikert bluray spiller. Samsung sluttet (selvfølgelig) å selge sin BD-ES6000E (BD-ES6000E - OVERSIKT | SAMSUNG) bluray spiller.. Den hadde også passet greit inn, men litt redd den bråker for mye med tanke på hvor liten og plast den er.

    Ellers så passer fractal design node 304 m-itx kabinettet (Kjøp FRACTAL DESIGN NODE 304 M-ITX WHITE billig på Dustinhome.no) inn i benken der hvor subwooferene står. Men siden nevrosene er som de er så måtte jeg kjøpt 2 kabinett, og trekt strømledning over til det kabinettet som ville stått tomt bare for å få blått lys i strømknappen på begge to når det hvor pc'n ville vært var skrudd på ;) Bra man ikke er psyk....

    Mer HEED relatert så handlet jeg inn en yamaha r-s700 for å bruke ved PC'n, og som jeg håpet hadde en liten mulighet for å kunne eliminere behovet for heed canamp'en som står der (ikke fordi den er dårlig, men for å få en boks mindre).



    Det fungerte ikke... Hodetelefonutgangen på R-S700 sammenlignet med canamp var en flat trist livløs lyd. Og da med helt samme kilde, selvfølgelig. Canamp har RCA både inn og ut, så PC er koblet inn på canamp, som sender lyden videre til R-S700. Det gjør den selv om den ikke er skrudd på, som er rimelig praktisk.

    Så R-S700 skal få drive xtz 99.26mkII, men for hodetelefoner ved pc'n så blir det canamp (så står det en canalot i hovedanlegget :))
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Det er overkill å bruke noen xtz 99.26mkII sånn, og de fortjener bedre plassering (knall gode høyttalere). Jeg hadde plan om å selge disse (og w10.17p subbene jeg har), for så å kjøpe noen aktive mindre høyttalere til pc'n. Men det slo meg at det ville være idioti å gi bort disse på torget, for så å kjøpe noe for de penga som ikke ville vært i nærheten av like bra. Så brukte heller litt mer penger (yamaha r-s700'en) og kan nå lene meg tilbake å nyte god musikk samme hvor jeg sitter :)

    Og jeg bor i ett hus som er delt i 3 leiligheter, hvor det er lytt, så det er praktisk å ha ett mindre anlegg å spille sent på kvelden/tidlig om morgenen.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Fikk en Quasar med Obelisk PX strømforsyning i hus i dag, på prøve. For anledningen med signaler fra Acoustic Signature Barzetta/ Benz Ace L (ny type) inn i Linn UniDisk og gode, gamle monoblokker fra Audiolab. Litt tidlig å si bestemte ting om et varig forhold ennå, men vi er ikke blitt uvenner heller. Det er noen kvaliteter der mht. nyansert lydbilde og dynamisk, tuneful bassgjengivelse som er tiltalende. Men det må nok en del sort gull og fikling med omgivelsene til før de store linjene kan trekkes. Foreløpig aner det meg at den fine strømforsyningen er et pluss.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Monoblokker skal på service. Heed gjør tjeneste i hovedanlegget. Er ikke direkte glad i disse høyttalerutgangene. Avtakbare plugger var greit å ha.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn