Heed's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Har fått en Heed Canalot pre/headphone forsterker på prøve og den er mildt sagt jævlig god. Takk til en kjempe grei Moizer som er en god og seriøs selger.
    Gratulerer med nyinnkjøp :D

    Hva er det som gjør den fantastisk?
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Spiller nå med Heed Canalot på Audeze LCD-2 og synes det låter enormt bra. Faktisk bedre enn LCD-3 på Auralic Taurus. Lyden er organisk og mer "rør" klang, med mer naturlig mellomtone og dypere og strammere bass. LCD-2 er helt nye og trenger en del timer innspilling også.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Fikk en Heed CanAmp på posten i dag + Beyerdynamic 990 Pro.
    Rett hjem og koblet opp via Tape Out på pre.
    Både amp og "klaffofoner" får lyd fra cd-spiller, som skal stå og gå 2-3 dager, men synes lyden var fin allerede jeg.
    Etter hva jeg har lest runt på nettet kan lyden bare bli bedre etter "burn in" på begge deler, så dette kan jo bli riktig så bra ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Moiz er enkel å handle med, ikkeno kjøpepress der i gården. Og han strekker seg langt for at du skal få prøve utstyr hjemme før kjøp, blir ikke bedre enn det !
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Har ingenting annet enn gode ord å si om moiz her heller. Service'n han gir er over hva man kan forvente seg.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Synes min CanAmp blir veldig varm...varmere enn rør-dac`en min faktisk.
    Skal den være så varm eller?
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Selvfølgelig...det hadde jeg såklart glemt i iveren ;)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Har glemt å melde meg inn her... Har kjøpt Heed obelisk SI II + obelisk X2 + obelisk DA + canalot + PX, alt i hvit. SI + X2 er på plass allerede...

    heed.jpg


    ...med en sort DA på utlån som du ser litt av til høyre i bilde. Alt kjøpt av moiz, SELVFØLGELIG ;) Kommer flere bilder når alt er på plass.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Har nå fått prøve en Obelisk PX strømforsyning på Canalot og det var en stor forbedring kontra Q-Psu. Lyden ble mye luftigere og uanstrengt, enormt mye mer trøkk når jeg spilte høyt. Utklinging på instrumenter ble også mye bedre, samt større 3 d lydbilde på Audeze LCD-2 som jeg bruker. Magisk lyd fra hodetelefoner må jeg si.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Har nå fått prøve en Obelisk PX strømforsyning på Canalot og det var en stor forbedring kontra Q-Psu. Lyden ble mye luftigere og uanstrengt, enormt mye mer trøkk når jeg spilte høyt. Utklinging på instrumenter ble også mye bedre, samt større 3 d lydbilde på Audeze LCD-2 som jeg bruker. Magisk lyd fra hodetelefoner må jeg si.



     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Veldig bra.. Gleder meg bare enda mer til alt er på plass her nå :)
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Har nå prøvd Q-PSU'n etter å ha spillt med PX'n på Canalot en stund, men måtte koble opp PX'n igjen. Grunnen til at jeg ville prøve Q-PSU'n igjen var at jeg syntes PX var litt vel dyr, men når jeg hørte hvor mye den forbedret lyden så må jeg nok ha den. At en strømforsyning kunne ha så mye å si på en hodetelefon forsterker, hadde jeg ikke trodd. Vanvittig bra disse Heed greiene fra Moiz.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Er selv forbauset over hvor tilsynelatende lett lille SI + X2 driver xtz 99.36 høyttalerene her. Allerede når det nærmer seg klokka 11 på volumbryteren så snakker vi party lydnivå. Og for hver dag som disse hvite boksene står her, så blir de andre sorte komponentene bare styggere og styggere. Er ikke noe minus det heller :) Eneste jeg ikke liker er den nyskjerrige tanken helt bakerst i hodet: "lurer på om det er noen forskjell med SI + 2stk PM" ;)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg bytta stereobenk til noe som kler heed produktene bedre ;) Alt er bare kasta litt på plass der nå og ledninger skal ryddes i osv osv... Ville bare se hvordan det ble, og personlig så er jeg riktig så fornøyd. Gleder meg til det bare står hvite heed bokser der!! Og jeg liker litt hvordan xtz sub'ene ser ut sammen med det her... Lurer nesten på om jeg skal bare slenge noen 99.26mkii høyttalere på toppen av de og si meg fornøyd, i stedet for å dra inn noen hvite b&w cm9... HMMM!!

    baia.jpg
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Oioi, pakk ut godsakene,da.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Da var alt pakket ut og ledninger skjult så mye jeg gidder akkurat nå.. Den fæle GET dekoderen skal VEKK så fort jeg får byttet til ny dekoder, så etter hvert blir det KUN heed produkter i benken under TV'n. Jeg er i vert fall fornøyd så langt! Heed + XTZ låter snadder!!!



    Link til større utgave av bilde: http://img.photobucket.com/albums/v398/markryder/heed1500.jpg

    Takker igjen Moiz.no (nevaton) for kjempegod service!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Noen kjappe bilder... Hvite komponenter = digg.

    Heed DA dac.


    Heed Canalot hodetelefonforsterker


    Heed SI stereoforsterker (det som kanskje ser ut som en mørk flekk på fronten er IR mottageren til fjernkontrollen)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Lekkert! Er det lov å linke til forhandler? Vil se priser...
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Slappe av med litt god musikk etter en hard dag med å jakte rebel scum :)

     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    One day a whole damn song fell into place in my heed.
    - Billie Holiday
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    A wise man should have money in his heed, but not in his heart.
    - Jonathan Swift
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    I take inspiration from everything around me, also relationships and friends. And the inside of my crazy heed.
    - Ellie Goulding


    Kanskje på tide med mer rødvin :)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    “A man is not paid for having a heed and hands, but for using them.”

    Elbert Hubbard
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Music is a whole oasis in my heed. The creation process is so personal and fulfilling.

    - River Phoenix


    The performances you have in your heed are always much better than the performances on stage.

    - Maggie Smith
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Fjernkontrollen som følger med heed obelisk SI er av den samme billige typen som følger med hegel hd20/25. Den kan også styre hvilken inngang dac'en skal bruke, og regner med den også styrer cd spilleren fra heed.



    For de som er i samme båt som meg - som ikke er en stor tilhenger av denne typen fjernkontroller - så kan jeg glede dere med at den kan programeres inn på en logitech harmony universal fjernkontroll uten problem (jeg har selv bare den billige harmony 300, og det var null problem).
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Takk :) De fleste er nå bare snapshots, men skal forsøke å ta noen flere med litt mer innsats bak seg. Heed sine egene bilder av produktene er så elendige at jeg trodde faktisk disse var sølvfarget, ikke hvite, og det finnes ikke så mange bilder fra andre av disse på nett i hvit heller. Jeg får forsøke å gjøre en liten innsats :)
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.449
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    2
    Da var æ med i klubben,handla Orbit2 av Nevaton,genial sak for mæ som ikkje har 24V-motor i Rega,har nemlig P25 og syns det blei noe dyrt å bytte motor og kjøpe TT-PSU. Orbiten gjorde virkelig noe med lyden også,ikkje bare enkelheten med hastighetskifte.Nei,virker som timinga blei bedre og tendenser til sure,falske toner blei borte.Meir stabil hastighet e nok grunnen :) Lekker liten boks også :cool:

    mvh Filip
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hadde en heed DA dac med gamle dac kortet på lån mens jeg ventet på at "min" DA i hvit med nye dac kortet skulle komme. For de som jager "detaljer" og "luft" i lyden sin så er nye dac kortet en god investering! Selv er jeg litt lo-fi av meg, jeg liker den litt mer ullene lyden av gamle dac kortet, så jeg har degradert min DA med å installere ett gammelt dac kort. Enkel sak å bytte, tok 5min for ei gedigen kløne som meg. Jeg vet ikke om heed selger disse kortene løse som oppgradering til folk med "gammelt" utstyr, men det her har vel Moiz oversikt over :)
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    heed selger 2.0 kortene fortsatt , dem kan settes inn i canalot, obelisk si, obelisk pre etc
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Har kommet så langt at jeg har begynt å teste canalot en del også, og det låter like bra som resten. Tykk fin mellomtone med masse tekstur, nydelig avslappet topp som aldri blir slitsom, og herlig bass som bygger ett solid fundament under det hele.

     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt en Heed Questar med Q-psu på lån fra Moiz her en stund, og denne lille saken gjør veldig mange ting svært godt!! Tydeligvis ett merke verdt å legge seg på minnet!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Koser meg fortsatt max med heed. Oppgraderingsspøkelse har helt forsvunnet, det her er "min" lyd. Får lyst til å messe om at folk burde prøve heed, men vi har jo selvsagt alle forskjellig smak. F.eks. de som liker kald skrikete tynn lyd vil ikke like heed :p Heed oppsettet jeg har nå definerer for meg hva "musikalsk" betyr.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn