HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Oi, godt å se at du kom deg igjennom.(y)

    Har selv nettopp kommet hjem etter å ha hatt noen dager med spennende opplevelser - inneholdende blålys, sirener, nitro, utblokking, inn med fremmedlegemer og ikke minst skremmende fine leger og sykesøstre.
    Glad jeg har tre banankasser med operaer som skal lyttes skikkelig igjennom....

    Ta vare på deg selv fremover.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    HCS det er godt å lese at du tross alt kom helskinnet gjennom. Håper du blir helt fin igjen.
    Mye som kan skje, og det kan ramme som lyn fra klar himmel.
    Samme til deg @emotikon , fikk med meg at det ble litt blålys og drama, ja. God bedring der også.
    Og velkommen i pasientforeningen begge to :)
    Hifi og høst er ekstra fint for oss rekonvalesenter.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.077
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Alt det beste ønskes, og velkommen tilbake.:cool:
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Av og til får man en vekker som ikke er av den snilleste sorten så godt å høre du er tilbake og klar for nye hifi eventyr!
    Ja, det var litt sv en vekker. Men nå får jeg bedre tid fremover. Kjøpte meg en bassgitar for en stund siden, så nå er det bare å øve.. Selv om jeg neppe blir så flink som fyren på bildet..

    FB_IMG_1597066614592.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var uhyggelige kontraster å lese innlegg 7574 og 7575. Livet byr på toppturer og nedturer.

    Håper du er på bedringens vei og nye "topper" kan bestiges.

    Vennlig hilsen Tor
    Takk så mye Tor. Bedring er på vei, håper bare tålmodighet holder. Synd med Horten, vært trivelig å tatt en øl. Men det kommer vel flere muligheter. Og toppene, de blir det flere av :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oi, godt å se at du kom deg igjennom.(y)

    Har selv nettopp kommet hjem etter å ha hatt noen dager med spennende opplevelser - inneholdende blålys, sirener, nitro, utblokking, inn med fremmedlegemer og ikke minst skremmende fine leger og sykesøstre.
    Glad jeg har tre banankasser med operaer som skal lyttes skikkelig igjennom....

    Ta vare på deg selv fremover.
    Ja, fikk såvidt med meg der emotikon. Skumle greier, og definitivt utenom enhver komfortsone. Oppsiden kan være at ting i ens liv føles sterkere. Det være seg mat, steder og vennskap,og ikke forglemme, opera. Ta vare på deg selv
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HCS det er godt å lese at du tross alt kom helskinnet gjennom. Håper du blir helt fin igjen.
    Mye som kan skje, og det kan ramme som lyn fra klar himmel.
    Samme til deg @emotikon , fikk med meg at det ble litt blålys og drama, ja. God bedring der også.
    Og velkommen i pasientforeningen begge to :)
    Hifi og høst er ekstra fint for oss rekonvalesenter.
    Takk for gode ord. Det er en ny verden med nye muligheter og forhåpninger. Er optimistisk, ikke minst når jeg opplever omtanken her inne.. Og høst og god musikk hører liksom bare sammen :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Fine bilder fra ut og innmark. Håper den lille pausen har gjort godt :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine bilder fra ut og innmark. Håper den lille pausen har gjort godt :)
    Ja, men godt å være tilbake og. Nå må jeg finne en cd transport eller cd spiller så ver du om noen så du ifra. Men vet vel egentlig at det er platespillere som du har kontroll på 😀.. Og, aller mest, takk for omtanken.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.385
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Takk Ivan, koser meg med dine bil-historier. Alltid noe å pusle med. Solgte du høyttalere dine? :)
    hyggelig å kunne dele de forskjellige reiser med hverandre :) merker bilen har vært god terapi i det siste godt å dra opp dit på mørke dager man ikke ser lyset i noen ting å finne ny inspirasjon,som du sier alltid noe å pusle med det finnes ingen unnskyldninger`` 🤓 og man oppdager stadig nye ting, har ikke fått solgt noe enda, han var innom en tur virker som en trivelig entusiast,han skulle komme innom en tur til med egen forsterker så me får sjå satser på det blir ila uka, fortsatt speedy recovery :)
    Beste Hilsen Ivan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ja HCS, jeg har merka du har vært borte en stund. Jeg forstår det slik at det er snakk om sykdom. Håper det er bra med deg nå. Og at du blir her. Du har vært savna vet du.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for gode ord Rolf. Livet er mangesidig, en skal være glad for at en kan dele litt tid med så mye fine folk her inne.

    Idag hører jeg på rn ny artist for meg, Lisa Dillan. Og det er hennes fortolkninger av Elvis som får tid. Kombinasjonen av sart damestemme og Elvis så jeg ikke komme for min del, men dette er rett og slett vakkert.. Var ikke lett å få tak i på vinyl, men denne ville jeg ha, mer enn ulike press av samme plate som er en del av oss driver med. Meg og.

    received_614941512727146.jpeg


    Litt artig at hun tilogmed har tatt med seg det opprinnelige bandet til The King..

    received_2805566496391052.jpeg
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Det der får jeg gi litt spilletid på Spotify etter at Greg Vail har forlatt cd-spilleren, den liker seg ikke spesielt godt når den ikke har gode og varme rør uansett. :) Ha en fin dag!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det der får jeg gi litt spilletid på Spotify etter at Greg Vail har forlatt cd-spilleren, den liker seg ikke spesielt godt når den ikke har gode og varme rør uansett. :) Ha en fin dag!
    Er Droplet sær? :).. En av de kuleste spillerne å se på, husker jeg sikla på de.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Morsomt at du har oppdaget Lisa Dillan. Hennes Elvis-prosjekter med Asbjørn Lerheim fortjener større oppmerksomhet.
    Leser at du har vært/er sjuk. God bedring.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Er Droplet sær? :).. En av de kuleste spillerne å se på, husker jeg sikla på de.
    Sær og sær, vil nok helst ha en to til to og en halv timers oppvarmingstid før den virkelig blomstrer. Når den er varm har ikke jeg noe annet som spiller bedre enn den, jeg synser kanskje litt kald klang når den er kald. Må prøve å ha den varm når du kommer på besøk en dag, så skal du få høre hvordan det låter her da. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.270
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å se du er på bedringens vei og i gang på HFS igjen! Hadde tenkt å skrive rock on, men det passer jo egentlig ikke så godt på deg :giggle:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Morsomt at du har oppdaget Lisa Dillan. Hennes Elvis-prosjekter med Asbjørn Lerheim fortjener større oppmerksomhet.
    Leser at du har vært/er sjuk. God bedring.
    Takk blues, vakker rekonvalesens plate for en gammel satt gubbe dette 🙂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sær og sær, vil nok helst ha en to til to og en halv timers oppvarmingstid før den virkelig blomstrer. Når den er varm har ikke jeg noe annet som spiller bedre enn den, jeg synser kanskje litt kald klang når den er kald. Må prøve å ha den varm når du kommer på besøk en dag, så skal du få høre hvordan det låter her da. ;)
    Det skal vi få til. At rør tjener på litt oppvarming tror jeg på :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se du er på bedringens vei og i gang på HFS igjen! Hadde tenkt å skrive rock on, men det passer jo egentlig ikke så godt på deg :giggle:
    Spørs på def av rock det vet du.. Men ja, 70 tallets eskapader klinger ikke alltid like godt hos meg.. :cool:.. Prog derimot.. Greit å være tilbake og med så mye flotte folk..
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.077
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for det C. Skal du opprettholde tradisjon med rakfisk i ny bopel? Håper du har det bra og at vi sees snart 🙂
    Rakfisk blir det, men det er ting som tyder på at 2020 utgår.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.794
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Flott at du er på bena igjen HCS. Å ta seg en liten pause fra hfs er jo selvfølgelig greit. Men vi ser jo helst at det er av frivillige grunner :)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Lilleeng Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.12.2019
    Innlegg
    10
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Det verste er at det finnes folk som har slike filtre...:). Blir nok en slags mellomting.. Dvs litt geitehårsull i olje med urter fra foten av Mount Kenya.. o_O

    Ok, så har en lest seg opp og ned på dette...Og det er temmelig forvirrende, som vanlig. En ting som slår meg er hvor utrolig vanskelig det er å beskrive lyd for andre.. Blir nesten et like stort mysterium som når noen leser seg til god , eller dårlig , lyd ved å kaste et blikk på et par grafer ifra en lab. Og iallefall om disse grafene skal si noe om ens eget rom eller andres.. Waste!

    Så var det dette da... To kandidater.. Ikke så ille pris, så skal la de modne litt. Om noen har preferanser for den ene eller andre hadde det vært spennende å høre. Innser vel her at dette får audiolense og dets brukere til å fremstå som amatører, når en begynner å endre forsterkeren sin lyd på hva innmaten inneholder.. :oops: :)Kan sikkert gå alle veier, derfor det leses litt. Og ting kan jo bare settes tilbake, om det ikke funker. Det er en forutsetning.

    Ok, here goes. Kandidat 1:

    The 3rd Genaration of the Audyn True Copper series of capacitors. The Copper Cap max, combines the technology and advantages of the Audyn True Copper, Audyn Reference and the Audyn Plus in one component without compromise. These high copper content capacitors offers no cross contamination with mystical fairy like oils or other metal types.

    A Very high end capacitor should be absolutely neutral and should let the audio signal flow without distortion. The Audyn True Copper Max Cap gives an open neutral sound; a truely accurate and honest reproduction. Suitable for loudspeaker and pre-amplifier and amplifier signal application.

    Characteristics

    • Full OFC Copper foil
    • Copper metallized foil dielectric
    • non inductive
    • selfhealing construction
    • Tritec 7x0.5 mm tinned wire leads gives bigger surface by flexible connections
    • 630 VDC
    • Tolerance : 2%
    • Temperature: -25 C bis + 70 C
    • IEC60384-1, EN130000
    • Ris >30000/C(Mohm,uF)
    • Test V between terminals: Ur:630VDC, Ut:650VDC 1min. at 25C
    • Test V between short connected terminalsand case: 1000VDC, 1min at 25C
    • It is True Copper-Copper-Capacitor
    • The Audyn Copper max is in addition to the Copper cap
    • The Copper max will not replace the great Copper Cap. Both version remain.

    Etter ide fra LMC blant annet.

    så kandidat 2:

    Miflex KPCU-01 600VDC - 5% tolerance

    Technical specifications (according to manufacturer): "The KPCU-01 capacitors are made on the basis of paper and polypropylene dielectric films in a specially designed configuration. The capacitor section is impregnated with the use of a unique vacuum-based technology. The capacitor electrodes consist of solid copper foil. These capacitors feature housings formed from insulating resin paper tubes, terminals made of twisted copper wire 2x 0,8mm and self-extinguishing potting compound of flammability class V0. High quality and durability of the capacitors is assured by the use of carefully selected materials, production technology, as well as testing and measuring methods. These capacitors are designed for use in audio equipment. The design of the capacitors and used technology during the production minimize the parasitic impedance components: inductance and resistance, resulting in improved quality of sound in a given audio system. The capacitors are subjected to a series of specific tests and measurements, including a unique test using pulses of increased current amplitude and frequency of 22kHz. The KPCU-01 capacitors can be used in DC and AC circuits within the temperature range of their dimatic category. The DC voltage value or AC voltage amplitude should not exceed the specified rated voltage."

    Sound: The Miflex KPCU-01 brings texture to music in a nice organic manner. At times the presentation can be quite tangible. For example on Garry Willis' album Retro it sounds like he has just re-strung his five-string bass. The harmonic overtones of the instrument become more evident making the bass-lines easier to follow. This is not done by artificial emphasis on the top end, it is more "just right". Long term listening sessions are very pleasent which shows that there is nothing artificial about the sound at all - on the contrary. The sound sort of grows on you after a while. Comparing the KPCU-01 to other foil capacitors I found it to be more forward sounding than the both the Duelund CAST Cu and the CAST Cu-Sn and the Jupiter Copper Foil Paper & Wax. In direct comparison the KPCU-01 is a little less transparant in the top end but still rich in tone, smooth and coherent. Although with the Jupiter Copper Foil Paper & Wax music did seem to sound more "complete". A-B switching between the Miflex KPCU-01 and the Duelund RS-Cu revealed that the RS-Cu is more ruler flat neutral of the two but the KPCU-01 did very convincing harmonic overtones. On the other hand, comparing it to the Jantzen Audio Alumen Z-Cap you get a richer tone with more flow and air with the Miflex. Another example: the Mundorf Supreme Classic Silver Gold Oil sounds in direct A-B comparison to have less body and a less natural tonal palette than the Miflex. A very nice capacitor, the KPCU-01.


    Så rent umiddelbart er jeg så ukorrekt at jeg ranker Milflex først. Skal høre litt med lassemann. Endel av grunnlaget for å finne utav dette har jeg gjort her http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

    Er det noen plass her ilandet man kan kjøpe/bestille miflex?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En helg er over. Deilig med fine gåturer i fargepaletten som omgir oss om dagen. Naboen hadde tatt ut sin gamle veteran og det ble kjørt en tur. Rett og slett trivelig med litt luft i luggen.. 😊

    20200925_114431_1601231937587.jpg


    Gode venner på besøk, fårikål og et par episoder på tv gjør at helga har gått altfor fort. Skjønte fort at Roda liker mye av de samne greiene, artig.

    Til uka skal jeg skifte noen rør. Lasse kunne fortelle at Roald Mikkelsen hadde tegninger til min pre, noe som virkelig er good news

    FB_IMG_1599585025265.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Formen er sakte stigende, selvom de små gåturene jeg tar nå om dagen, neppe bygger noen form for kondis. Men det er heldigvis små lyspunkt. Blant annet stod denne på parkeringsplassen ved Kiwi i dag.. 1939 modell.. 🙂. Luktet deilig bensin da den dro..

    20200925_154558.jpg


    For noen år siden var Fikus Lampizator sine tester smått legendariske.. Plukket fra hverandre dac og cd spillere, målte og lyttet. Så begynte han å modde og nå er han i full drift med sitt Lampizator firma.. En som modder med øre for de gode nyanser er lassemann. Nå har han gått løs på en pre jeg har. Igjen er det å få mer ur av standard product som er tanken, optimalisere. Røde Jantzen, men smaksettes av Auriecap XO.

    auricapXO_web_image-300x213.jpg


    Spent på hvordan det vil låte, men føler meg trygg.

    received_353427725713229_1601581354073.jpg


    received_362643254923448_1601581407790.jpg


    Jeg er så takknemlig for at slike som lassemann stiller opp. Enkelte ganger er det sunt å bare se sin begrensing, og nyte livet slik det er..

    FB_IMG_1600104521971.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn