HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sideventilert Ford Flathead (modellårene 1932 - 1953) låter bedre enn svært mye musikk og er grunn nok til å se filmen Siderhusreglene en ekstra gang :p
    Husker den. Basert på Irving mener jeg å huske, en merkelig litt bisarr forfatter 🙂..

    Her i huset er det en annen film av denne regissøren som har en høy stjerne, ihvertfall hos kona. Basert på en sann historie, grinefilm, men like fullt en kraftfull historie om menneskets beste (?) venn..

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    morro å se slike gamle biler bli brukt og ikke bare være trailerqueens :)

    lukter forøvrig veldig bensin av min nesten-veteran også.. må vel ta frem jekken en dag å skru den litt opp så den ikke stjeler jobben fra brøytegutta :)

    IMG_20200910_103051_copy_4000x3000.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helg, godt. Følelsen av å bo på landet er akkurat nå påtaglig.. Får neppe noen klager på min kroppsodør til kvelden.. En bondetamp har sikkert sprøytet et jorde så det lukter som et fjøs over hele bygda :unsure:. Nei, takke meg til eksos og svevestøv..

    Idag opplevde jeg et festlig i-landsproblem. Mens jeg trøtt trykket på kaffemaskina kom det opp et varsel.. Barnesikring.. "Trykk favoritt i tre sekunder" sto det.. Men det er da vitterlig ingen "favoritt" knapp, ikke hadde jeg lagret noe slikt valg heller..

    20200928_120013.jpg


    Begynte å se svart på det.. Googlet, så på YouTube, ingen løsning.. Måtte jeg kaste 10000 rett i dass.. Og på toppen av alt, ikke få meg kaffe.. Helvete.. Så ble det å bite i det sure eple, ringe helpdesk i Tyskland.. Etter 43 minutter fikk jeg en svensk-finsk dame på øret. Hun hørtes ut som en karikatur ifra fjernsyns teateret i svart hvitt.. Men joa, trykke-kombinasjon med tre ulike taster.. Puh.. Kaffe..
    20200816_143416.jpg


    Godt å sysle med ved etterpå, så varm jeg ble i toppen...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    morro å se slike gamle biler bli brukt og ikke bare være trailerqueens :)

    lukter forøvrig veldig bensin av min nesten-veteran også.. må vel ta frem jekken en dag å skru den litt opp så den ikke stjeler jobben fra brøytegutta :)

    Vis vedlegget 665891
    Den der var kul og ikke så veldig vanlig vil jeg tro? Det er vel rusta som kverner disse kanskje, men din så hel ut. Tror nesten ikke jeg har sett den med "cab". Og de felgene, tøft!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den der var kul og ikke så veldig vanlig vil jeg tro? Det er vel rusta som kverner disse kanskje, men din så hel ut. Tror nesten ikke jeg har sett den med "cab". Og de felgene, tøft!
    Nei rusten er nok døden for de fleste slike. Var heldig å fant denne som er nærmest et smykkeskrin.
    99% rusfri i karros.. kun overflate på ramme.. 2 eiere og serdeles godt holdt.

    Så fikk vekket den til live etter død motorstyring i sommer.. sklei rett gjennom EU og nå er den slamret i bakken med litt mere felg og dekk enn vanlig :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Husker den. Basert på Irving mener jeg å huske, en merkelig litt bisarr forfatter 🙂..

    Her i huset er det en annen film av denne regissøren som har en høy stjerne, ihvertfall hos kona. Basert på en sann historie, grinefilm, men like fullt en kraftfull historie om menneskets beste (?) venn..

    Herlig film, husker godt den, må være 20 år siden. Ikke mange slike filmer lenger. Vi kjøpte oss hund noen år seinere, den ser ut som en mini Schafer. Den er over 15 år nå og går dårlig, akkurat som eieren. Du verden hvor jeg savner alle de lengre turene, nå klarer den knapt 15 min. Bra å ha musikk men det blir jo veldig passivt i forhold. Må ta meg selv i nakken og komme meg opp på et av de 7 fjell.
    Mvh Erik
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Herlig film, husker godt den, må være 20 år siden. Ikke mange slike filmer lenger. Vi kjøpte oss hund noen år seinere, den ser ut som en mini Schafer. Den er over 15 år nå og går dårlig, akkurat som eieren. Du verden hvor jeg savner alle de lengre turene, nå klarer den knapt 15 min. Bra å ha musikk men det blir jo veldig passivt i forhold. Må ta meg selv i nakken og komme meg opp på et av de 7 fjell.
    Mvh Erik
    Ja, turene er fine med en firbent venn. De gir jo så mye tilbake og, hengivenhet. Og lojalitet, en egenskap som ikke er så vanlig heller lenger dessverre. Nå som været er meldt såpass bra blant de syv fjell er det mulig å prøve en tur vet du :).. Musikken er der uansett. Skal tenke på deg når jeg tar en tur ut i regnet i morgen. Ha en fin helg med med hund, evt tur og god musikk :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rolig dag, aviser leses, kaffe drikkes og bikkja klappes.. Det gode liv.. :). Noen nyheter er mer bisarre enn nyttige, men leses likefullt..


    Har prøvd å sondere etter en EC cd spiller av den gamle typen, for å bruke den som drev. Men observerer at cd-spillere er ute av markedet, mer eller mindre..

    Helga skal brukes til gjenhør med Johnny Cash. Er liksom noe med han, uperfekt perfekt på en grå lørdag..


    FB_IMG_1595154320373.jpg

    Får besøk av en kompis fra den gang en spiste søle, drakk bensin og kjørte i skogen i en blikkboks.. Egentlig ikke så ille, når en tenker på det nå..
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig annonse det det. Det viser bare situasjonen vi har. Gravferdsbyrå har jo også fått tilskudd pga redusert inntjening. Den totale dødeligheten i landet har gått ned etter nedstigning av samfunnet, også i Sverige. De har vært smarte, har nå ca 20% immunitet i samfunnet, verre med oss. Det blir en gedigen økonomisk nedtur. Dårlig for hifi bransjen eller kanskje til det bedre fordi mange sitter hjemme.
    Jeg har spilt Hans Teesslink, Train songi dag. Hele albumet er utrolig bra, og jeg som egentlig ikke liker blues.
    Fortsatt god søndag.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.648
    Antall liker
    58.428
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ikke det at det er så spennende, men mer praktisk med færre greier når det hoper seg opp i huset.🙃
    Spiller cd i bilen ennå da.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pusler litt på en grå dag... Bestilt noe musikk, men fikk greiene under i posten i dag. Noen som er såpass at de greier å tippe riktig på hva det er? :)

    20201006_131959_1601987872037.jpg



    Mange digger, av forskjellige grunner, Pink Floyd og hjernen i bandet Roger W.. Ble litt usikker når jeg så set lista under, men for fans er jo alt fantastisk, ikke sant? :unsure::)
    FB_IMG_1601987805255.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er stor fan av RW men de lagrene der burde jeg ha visst hva er men dessverre så er ikke hjernen helt med i dag :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.864
    Antall liker
    17.407
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tipper blindt her, men til en styresnekke/stag?

    Edit: Eller til ett beist av ett cd drivverk :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er stor fan av RW men de lagrene der burde jeg ha visst hva er men dessverre så er ikke hjernen helt med i dag :)

    mvh
    RW er genial han, ingen tvil. Ihvertfall var han det, katalogen av ny revolusjonerende musikk er ikke den største. Du skal få fasit, sent i kveld. Om ingen tar den.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Godt å se formen og humöret er på oppadgående igjen HCS (y)🙂

    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tipper blindt her, men til en styresnekke/stag?

    Edit: Eller til ett besit av ett cd drivverk :)
    Dessverre nei til begge.. Et cd drev jeg faktisk har lyst til å bruke penger på kan bli vanskelig å finne. Mye skrammel. Og lite, søtt.. Vil ikke ha det, men tungt og svært.. Men ender vel opp med å streame.. :oops:

    FB_IMG_1600332508149.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.426
    Antall liker
    17.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noen som er såpass at de greier å tippe riktig på hva det er? :)

    Vis vedlegget 666748 ;)
    Jeg ville rå-tippe lager til ei, eller annen gearkasse. Ikke så grov dimensjon ser jeg - om du da ikke har et voldsomt stort bord, eller grovt dimensjonert benkeplate.
    De 2 til venstre ser ut til å kunne være nållagre som skal presses inn i et hus - kanskje til en countershaft?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg ville rå-tippe lager til ei, eller annen gearkasse. Ikke så grov dimensjon ser jeg - om du da ikke har et voldsomt stort bord, eller grovt dimensjonert benkeplate.
    De 2 til venstre ser ut til å kunne være nållagre som skal presses inn i et hus - kanskje til en countershaft?
    Joa, benkeplate er temmelig grov. Du er inne på noe ptb. Egentlig ikke noe stor overraskelse det..

    FB_IMG_1595144213074.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.426
    Antall liker
    17.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det ser ut til å være INA logo på de nålelagrene - og da kan det kanskje være til kompressor´n da?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Tyske Audionet mener jeg har relevante CD-drev HCS, men de koster litt penger selv brukt.
    Et brukt ART G2 eller G3 drev (ja, det er jo egentlig en integrert slede da).
    Jeg er fremdeles fornøyd med min 25 kg tunge ART G2 topp lader etter mange års tjeneste.

    God bedring/rekonvalesens til deg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^ Det ser ut til å være INA logo på de nålelagrene - og da kan det kanskje være til kompressor´n da?
    Gratulerer , du har vunnet en kaffe og en kokos-twist når du får sveiet i gang mopeden på tur hit :) .. Ja, dette er et overhalingskit for Eaton kompressor , har gått ifra M90 til M112. Da blir det fort 400 hk + i Pusen.. Gleder meg til sommeren allerede.. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tyske Audionet mener jeg har relevante CD-drev HCS, men de koster litt penger selv brukt.
    Et brukt ART G2 eller G3 drev (ja, det er jo egentlig en integrert slede da).
    Jeg er fremdeles fornøyd med min 25 kg tunge ART G2 topp lader etter mange års tjeneste.

    God bedring/rekonvalesens til deg :)
    Ja, det er gode spillere, solide. Det er nettopp noe slikt jeg vil ha, tungt. Er disse basert på Philips, isåfall hvilket ? Men det var dette med hønsetenner.. Har ikke sett noe ifra Audionet brukt på det jeg kan huske.. :cry:... Takker formen er stigende.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.648
    Antall liker
    58.428
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Synes ikke det er stiv pris når en ser på delene/byggekvalitet, og at den er kun 2år gammel.
    Modell som fremdeles er aktuell. Koster 2500 euro ny.
    Pris på brukt går jo alltid an å snakke om.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes ikke det er stiv pris når en ser på delene/byggekvalitet, og at den er kun 2år gammel.
    Modell som fremdeles er aktuell. Koster 2500 euro ny.
    Pris på brukt går jo alltid an å snakke om.
    Så den ikke på siden så da er den nok solgt :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Det ligger en Unison Research Unico CDE på brukten også, den ser jo spennende ut. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.648
    Antall liker
    58.428
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så den ikke på siden så da er den nok solgt :)
    Den ligger da her på torget hvertfall.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den ligger da her på torget hvertfall.
    Snakket med Sveinung på messenger i går. Så nei, den er solgt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Selv er jeg fortsatt mer enn positivt overrasket over denne her:


    For selv om jeg egentlig er skeptisk til dette med lydmessige forskjeller på CD-drev, så er det noe med denne, altså...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Selv er jeg fortsatt mer enn positivt overrasket over denne her:


    For selv om jeg egentlig er skeptisk til dette med lydmessige forskjeller på CD-drev, så er det noe med denne, altså...
    Ja, spennende denne. Lurer på hvorfor den koster 15k mer enn modell under, men kan sikkert lese meg til det. Men liker ikke størrelse, mini :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.426
    Antall liker
    17.133
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    RS og RS2 er helt ulike. @soundscape kjøpte det drevet (RS2) og har gitt uttrykk om at det så definitivt svarte til forventningene. Men... det koster jo også da.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.182
    Torget vurderinger
    2
    Ja, spennende denne. Lurer på hvorfor den koster 15k mer enn modell under, men kan sikkert lese meg til det. Men liker ikke størrelse, mini :)
    Ja, den er fælslig dyr, men jeg vet om ganske mange som er myyyyyye dyrere, uten at jeg er i stand til å høre at de er bedre, i hvert fall. :) Og jeg digger størrelsen!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, den er fælslig dyr, men jeg vet om ganske mange som er myyyyyye dyrere, uten at jeg er i stand til å høre at de er bedre, i hvert fall. :) Og jeg digger størrelsen!
    Ja, skal en kjøpe med hjernen er nok det et bra alternativ... Men kommer hjertet inn i ligningen blir det fort klabb og babb.. Verket under er så stygt at det er sexy... Det synes jeg ikke Project sitt er. Funksjonelt, men litt kjedelig.. 🙂

    FB_IMG_1602107067435.jpg


    FB_IMG_1602107345012.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn