HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Marantz skal man absolutt ikke kimse av etter min mening, begynner å bli så lei av dilldall at en integrert Marantz med sine varme oppløste lyd frister mer og mer :)

    Morro at en forsterker til knappe 3.5tusen fungerer såpass bra hjemme hos deg!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.954
    Antall liker
    28.018
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Liker det designet der veldig godt, søt liten sak!

    / Morten
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ble litt satt ut selv... Det gode med dette er at jeg nå ser to nyanser jeg liker godt...Dvs jeg kan la den lille transistor saken stå på 24/7 og bare kose meg med det ... Når jeg vil ha en liten "høytidsstund" fyrer jeg opp rørene. Lar det gå en time og så er alt bare godt... The best of two worlds.. Kanskej, det rare er at det er litt sånn "back to the roots", og det er så godt etter mange år med streben etter noe "mer".. Har en NAD 3020 liggende, kanskje jeg skal prøve den og...

    Debatten om hva som kommer først her inne er jeg tilbøyelig til å være enig med de som sier høytalerne først.. Er de av god kvalitet får en ofte betalt for det på tross av at en bruker el-chepo forsterkere..

    En annen tanke som slo meg, er dette med lettdrevne høytalere, dvs høytalere over 95db følsomhet og med enkle delefiltre... Det gir en så mange muligheter til å teste forsterkere... Har en noen høytalere av den mer diesel-drevne typen, les alt under 90db følsomhet, må en nesten ha forsterkere som kan ta i... Og det blir gjerne dyrt... Og tungt å bære... :cool:.. KISS-prinsippet er fint... Det støttes fullt ut.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Marantz skal man absolutt ikke kimse av etter min mening, begynner å bli så lei av dilldall at en integrert Marantz med sine varme oppløste lyd frister mer og mer :)

    Morro at en forsterker til knappe 3.5tusen fungerer såpass bra hjemme hos deg!

    Rart at Copland skal være så kilen...Har bare godt å si om Copland...Men din virker ikke frisk..Noen anelse om hva det er som feiler den?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    høyttalere først, og tro meg - der er det MYE å hente. Etter jeg fikk ALE i hus så spiller det så ubegripelig oppløst og naturlig at det burde være en menneskerett med ALE. Med tanke på at magnetene i mellomtonene tilsvarer ca. total magnetvekt for bassene i et par Magico Q7 så skjønner man hvor overkill ting er.

    Sitter å spiller på "joppe" og selv en rimelig lavbudsjettsamp spiller som bare pokkern.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å spiller på "joppe" og selv en rimelig lavbudsjettsamp spiller som bare pokkern.
    Det er vel bare en "joppe" her på sentralen, så jeg lurte på om den er blitt problemfri nå etter at JanR loddet litt på den?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bare en "joppe" ja. Den er ikke problemfri hos Jan, men etter å ha spilt på den i 15 timer i dag så vil den ikke krangle. Ikke en eneste ulyd og den er rimelig støyfri, stikk i strid med hva jeg hadde håpet på. Vanskelig å finne noe feil når den ikke vil krangle. Vel ny dag i morgen. Banke seg i sofa, på med maskineriet og kose seg glugg i hjel med en passe lytteøkt på nye 15-16 timer, et slit, men jeg ofrer meg gjerne.

    det er slik at oppsettet nå gir ikke antydning til lyttetretthet, vil bare høre en plate til...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joppe har helt klart gode kvaliteter.. Gutta på DIY Hifi supply har noen gode konstruksjoner helt klart... Men har og hørt den lage krøll etter lengre tids lytting ..Men håper jo såklart den er frisk nå...

    Det er litt av noen lytteøkter, og det uten lyttetretthet.. Kan vel ikke klage da nei H.R ? Driver du fortsatt å selger plater på si ? Må innom deg på nyåret , hente WT bla..Gleder meg til ALE :)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Er 3kasser igjen, men rimelig utplukket for godsaker tror jeg. 15 t er ikke lenge, dagen har jo mange flere timer å ta av.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.795
    Torget vurderinger
    23
    Langt igjen til Guiness nivå, ja. Kjør på. Folk kjører jo BIL i full fart 24 timer så lytting fra en behagelig sofa med alle rettigheter er da en piece of cake...:rolleyes:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Overhodet ingen anelse, det har jeg desverre for lite kompetanse til å finne ut selv så jeg skal se om jeg ikke får feilsøkt den på nyåret. Får se hva jeg gjør om jeg selger den som den står nå med nye rør hele veien eller om jeg får fikset den og så selger den. Lydmessig er den helt i toppklasse, men den sliter med for lite krefter når den kommer opp i frekvensene, typisk hornblåsere osv.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det Dazed :)

    Nyttår...En kveld for ettertanke over året som har gått..Og med glede over at det nye er her ... Jeg vil med dette ønske alle her inne en riktig trivelig feiring. Livet er kort, men en er heldig som kjenne på at en er midt i det... Jeg gjør med dette Vera Lynn's ord til mine...We'll Meet Again... :)


     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Godt Nytt år ønskes til deg :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Måtte 2013 bli et godt år for deg HC.

    Alle gode ønsker er på vei.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Godt nytt år HCS, og takk for hyggelig besøk. Du må gjerne gjenta det i nærmeste fremtid!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt nytt år HCS, og takk for hyggelig besøk. Du må gjerne gjenta det i nærmeste fremtid!

    Takk for the norcad. Hyggelig å få tatt en tur også. Må si jeg ble overrasket over dine Klipsch RF 63. Har hørt endel av de gamle og synes lyden av de er morsom og ,rett satt opp, meget bra. Så var på forhånd litt skeptisk til dine nyere kreasjoner med en hjemmekino reciver... Men neida, ikke slitsomt på toppene og med god trøkk uten å boome i rommet. I det hele tatt et oppsett å trives for det du har norcad :). Når sant skal sies ble det litt mer av alt med "Dyret" jeg hadde med. 2x40 klasse A hadde mer punch nedover , mens mellombassen ble mer uthevet. Om dette var en forbedring skal jeg ikke si noe om, det ble bare annerledes... :)...

    Så godt nytt år norcad, vi sees nok snart igjen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm, kabler... Mye krangel og mas om det emnet... Men fikk lyst på noen kabler som var penere enn de jeg har...At de har fått brukbare reviews , samt at jeg fikk de billig, gjorde avgjørelsen enkel....Men tipper det ikke er så mange som kjenner disse kablene, ihvertfall med bare bilde...:cool:..Noen som tørr tippe ?

    analog.jpg
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ikke undervurder kabelfreakene her inne :) er det kubala .sosna ? eller emotion ?
    i så tilfelle grattis med spennende kabler
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Å joda det er nok ikke tvil om at klasse-A dyret ditt gjør en enda bedre jobb. Et eget effekttrinn er også den eneste oppgraderingen jeg vurderer (bortsett fra nye suber til filmbruk) Men så var det dette med sikringen da :) Puslete 2x40w også tar den knekken på 16A automat liksom!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ble temmelig overrasket over at den tok en 16amp kurs... Må nok til med en form for softstart...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ledninger må en ha.
    Gjort av sølvet ?

    /jan

    Sølvet lever ...Dvs bruker enda Clear Days på høytalere... Fikk koblet om dac så der går det i en 110ohms balansert kabel... Innbiller meg at det ble ørlitt mer ro i lydbilde med balansert kontra ubalansert...Og med Audio Note er det intet som forundrer meg.. :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Snakket med Norbert i Ungarn, enekl sak å få disse til å starte opp rolig og greit.

    Håvard
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snakket med Norbert i Ungarn, enekl sak å få disse til å starte opp rolig og greit.

    Håvard

    Hva foreslo Norbert ? Lyst til å teste den på dine høytalere ? Kan jo hende den ikke er så ille... :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Han sa bare at han kunne gjøre noe med det.
    Kan godt tenke meg å teste jeg, har hatt klasse a i bakhodet lenge jeg. Det var lett å høre at det hadde noe for seg hos norcad. En enda mer påkosta sak hadde gjort seg.

    Håvard
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kommer han til deg til sommeren ? Er liksom ikke noe å dra med seg på tur ned dit.. Men ja, påkosta kan den bli...men det blir mye kosmetisk, for delene brukt er faktisk ganske dyre...

    Du får si ifra... Tenkte jeg skulle handle en pre og bruke den litt...Skrur en på effekt før pre slipper en vel at den leker med elementene også.. Eneste er oppstarten da på sikringene.. :confused:
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Kan hende han kan sende et skjema på dette.
    Skal ta en prat med han

    Håvard
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    "He should use 2 pieces of CL-60 thermistor on the input rails of the transformer.
    "bloop" sound is not so easy. I would not like suggest to use output relay.
    Maybe the transformer soft start will be enough"

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm..må finne noen tegninger på den... Og la Anders se på den...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joda...En pusler da med litt...Og nå sitter jeg her med et fårete glis... C.E.C er oppe å går..Men tror jeg må bytte display på den, noe svakt...Men leslig...Og dacèn etter ha kostet på den noen tusenlapper.. Låter som ei kule... Og snart skal nye ting testes ut...Klasse A... Ikke at jeg legger rør-fascinasjonen bort, men alltid greit å alternere litt... Joa, tar det pent, er enda 300B fan... 300b funker meget bra på det de er gode på, stemmer, og det er vel stemmer vi hører endel på... :rolleyes:...

    Slik ser et skikkelig cd-drev ut...Philips CDM Pro gå hjem å vogg... :cool:


    cec-drev.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan vel heller ikke klage når dac er oppe å går etter noen lapper brukt og diverse lodding... Synes det helt klart ble mer enn greit....


    2013-01-08 20.48.12.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som sagt, så gjort... Kjøpte meg en klasse A for et par år siden. Den virket ikke i det hele tatt, så etter en sommer hos kyndig fagmann så er det lyd i den.. Det er en Nelson Pass F4 klone... Og nesten garantert den styggeste effektforsterkeren her inne... :)

    Let me introduce.... "Dyret"...

    2013-01-06 14.52.09.jpg


    2x40 klasse A skal en ikke kimse av...Hos norcad blåste vi en 16amp kurs med denne. Må innrømme at jeg er spent. Den lille Marantz forsterkeren på 2x35 AB hadde krefter i overflod, hvor mye mer er da ikke i en 2x40 klasse A...Hmm, vi får se..Og det beste er at det blir ikke glødende varm...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kl.a som ikke blir (glødende) varm kan da umulig være noe å ha ;)

    Du får rable ned noen ord når den er huket opp og fått noen timer.

    /jan
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn