HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hei.
    Blander meg litt i selskapet her jeg også.
    Har fått med meg det tragiske som har skjedd med livet ditt, og det gjør meg vondt. Kondolerer!

    Grunnen til at jeg snuste litt på sidene dine er at det er ganske sjeldent en WTC står til salgs. Jeg er i besittelse av den andre WTC'en som shaunv hadde. Selv om du fikk de beste trådene så spiller denne veldig godt.
    Har brukt litt tid på oppsettet på den, og får den til å spille bra, men den trenger litt småjusteringer fra tid til annen. Tror du må litt opp i pris før du finner noe bedre spiller. Vi kan gjerne snakkes om du skulle behøve noen meningsutvekslinger om oppsett og slikt av spilleren.
    Og skulle du være på disse kanter (Vestfossen) er du selvfølgelig velkommen.

    med medfølelse
    Per Olav
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hei.
    Blander meg litt i selskapet her jeg også.
    Har fått med meg det tragiske som har skjedd med livet ditt, og det gjør meg vondt. Kondolerer!

    Grunnen til at jeg snuste litt på sidene dine er at det er ganske sjeldent en WTC står til salgs. Jeg er i besittelse av den andre WTC'en som shaunv hadde. Selv om du fikk de beste trådene så spiller denne veldig godt.
    Har brukt litt tid på oppsettet på den, og får den til å spille bra, men den trenger litt småjusteringer fra tid til annen. Tror du må litt opp i pris før du finner noe bedre spiller. Vi kan gjerne snakkes om du skulle behøve noen meningsutvekslinger om oppsett og slikt av spilleren.
    Og skulle du være på disse kanter (Vestfossen) er du selvfølgelig velkommen.

    med medfølelse
    Per Olav
    Hei Per Olav

    Takk for varme ord. Vestfossen er vel Buskerud? Har ei søster i Drammen så du skal ikke se bort ifra at jeg dukker opp. Er nok litt i tenkeboksen når det gjelder WT. Som du sier må en opp i pris før en får noe vesentlig bedre. Har snusa litt på Linn LP12, men litt skeptisk til fjæroppheng.. Selvom den kan oppgraderes herifra til månen , er det noe trygt med WT som er som den er... :)

    Fint oppsett du har. Ser du er sølvmann, du og. Og AN dac er noe jeg selv besitter og er glad i.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ok...her kommer baksiden...Jommen fikk jeg ikke med slike cardas caps også...Synes de er fine og se til og demper de ørlitt RF-støy skal jeg ikke klage på det heller... :rolleyes:
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Idag er det konvertering ifra 110 volt til 230 volt på drivverket som står i fokus. Mer kommer..Skal få tatt et par bilder med.:)
    Ja ?

    /jan
    Det var da f.. til gnelder da.... :cool:...Fant forresten fjernis til Sony...Vil du ha den ?
    Jatakk :)
    Ta med når du kommer nedom på julepizza, for eks.

    /jan

    Det skal jeg gjøre :)

    Beltedrevne cd spillere er kanskje ikke så vanlig ? :cool:
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ikke helt A4 kanskje.
    Fått den over på riktig volt ?

    /jan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke helt A4 kanskje.
    Fått den over på riktig volt ?

    /jan
    Det blir idag.. Spent på hvordan den gjør seg imot dac. Siden det er en integrert cd spiller kan det bli spennede å høre hvordan den er som standalone også. :rolleyes:
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Under kan skimtes power supply til pre.. Med nøkkel. Slik alle menn burde ha...Brytere er litt femi.. :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lørdag, en god kaffekopp etter tur med hunden... 21 år siden Freddie gikk bort...Tiden flyr uten at en kanskje tenker så mye på det... En har nok med å leve den tiden en har, uten å vite hva som skjer rundt neste sving... Men "svingen" kommer for oss all, og gjerne før vi liker...

    I kontekst av senere debatter her inne om måling, svada , personangrep mm. velger jeg å innse at det er en synergi imellom romantikerne og de beinharde gutta med kunnskapen de gjerne vil hamre ned over enkelte... De fleste av oss er vel et sted midt imellom , med glede over musikken som basis for hobbyen.. Og uten den ene grupperingen kan heller ikke den andre søke å foredle sine kunnskaper... For noen innebærer det å kose seg enda mer med musikk, for andre blir lørdagens store glede plasseringen av en målemic eller et faktaark som skal skjønnes. Vi er forskjellige , og godt er det...

    God lørdag!

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Stikkord, som du sier...
    Musikk, kose seg, senke skuldre. Leve i nuet.

    Og det finns værre ting en Freddie M og Queen her i verden :)

    Mase litt igjen, fått ordning på remdrift monsteret ?
    Er jo ille nysgjerrig på den der, ikke minst sammen med krem dac'en du har stående.

    /jan
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.020
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også spent HC
    Har Anders endelig fått flytta ned verkstedet i kårboligen? Jeg har 3 forsterkere der som skal fikses.

    Håvard
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    beltedreven cd spiller er jeg veldig spent på å høre mer om, nirvana for en analog gauk som meg selv :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Trist å lese om alt som har skjedd, kondolerer og dypeste medfølelse.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ikke helt A4 kanskje.
    Fått den over på riktig volt ?

    /jan
    Det blir idag.. Spent på hvordan den gjør seg imot dac. Siden det er en integrert cd spiller kan det bli spennede å høre hvordan den er som standalone også. :rolleyes:
    Mmmm, stilig sak da! Fikk et lite mimreblaff av den startnøkkelen på strømforsyningen gitt, hadde en rør-forforsterker med nøkkel en kort periode,
    den var søt den og, ja ja....

    Lykke til med konvertering!

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Godt at du er tilbake hans Christian. Håper du kommer når nye høytalere er i hus
    Takk for det finger'n. Og alltid artig å skrøne om gamle historier ifra den gang en gikk kledd i grønt og trodde en var en tøffing... :)... Jepps, ekte hønn gleder jeg meg til... Men helst ikke indisk mat :cool:
    Vær du trygg. Indisk mat fra naboen er ikke aktuelt
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    beltedreven cd spiller er jeg veldig spent på å høre mer om, nirvana for en analog gauk som meg selv :)

    Anders har loddebolten klar, men verkstedet er ikke oppe å går..Så må vente litt..Passer bra for jeg skal og skifte frontplate på dac'en.. Ja, du sier noe jokris... Petter Q bruker selv dette merket...Om det er den beste synergi han har funnet med sine dac'er er jeg foreløpig i mål med dette. Og som alltid, fint å ha noen som ikke alle har og kose seg med dette...

    Takk for det milenko... En skal nyte den tiden en har til fulle...

    Ut på tur med hund nå før snøen kommer drassende....

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Duger ikke de du har ? ;)



    pst...står noen khorn hos høium hifi.
    Mye billigere au :cool:


    /jan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joa, Jan...Men rommet blir for lite ...Skal jo ikke bo her til evig tid...Men de tar mye plass og får ikke ut potensiale der jeg bor nå...Men, som du sier, jeg tar meg god tid... Kanskej Altec 288 med Onken kasser kunne vært noe spennede å teste ut ? :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Blumenhofer hadde masse kule høytalere (brukte linken din)på hjemmesiden , høytalere bygd riktig, høy følsomhet, store basser osv. I tilegg var de meget vakre også :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Joa, Jan...Men rommet blir for lite ...Skal jo ikke bo her til evig tid...Men de tar mye plass og får ikke ut potensiale der jeg bor nå...Men, som du sier, jeg tar meg god tid... Kanskej Altec 288 med Onken kasser kunne vært noe spennede å teste ut ? :)
    For eks.
    Hadde ikke lagt ut 50-100k på "midlertidige" høytalere iaf. Meg om det.

    Interessant. Dyrere enn Klipschorn? Jøss.
    Hva er det som er så jøss med det ?

    /jan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blumenhofer hadde masse kule høytalere (brukte linken din)på hjemmesiden , høytalere bygd riktig, høy følsomhet, store basser osv. I tilegg var de meget vakre også :)

    Enig i det... Men dyre er det...Minner forsåvidt litt om gamle Impulse høytalere...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Interessant. Dyrere enn Klipschorn? Jøss.

    Finnes flere horn enn Klipsch serru Stein...Men ja, de er noget dyre ...Det synes jeg også...
    Det er jeg klar over, HC. ;)

    Ble bare overasket over at høyttaleresom så ganske beskjedne ut tydeligvis befinner seg i 100K-klassen. Ikke at det er noe galt i et beskjedent og sobert utseende, selvsagt. Egentlig bare flott, det.

    Tør jeg foreslå Klipsch RF-63 til 10 lapper nye i eske som midlertidige høyttalere, kanskje? ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joa, Jan...Men rommet blir for lite ...Skal jo ikke bo her til evig tid...Men de tar mye plass og får ikke ut potensiale der jeg bor nå...Men, som du sier, jeg tar meg god tid... Kanskej Altec 288 med Onken kasser kunne vært noe spennede å teste ut ? :)
    For eks.
    Hadde ikke lagt ut 50-100k på "midlertidige" høytalere iaf. Meg om det.

    Interessant. Dyrere enn Klipschorn? Jøss.
    Hva er det som er så jøss med det ?

    /jan
    Fa.. til grinebiter...Men ja, du har helt rett... Som vanlig Jan... :)..."Ventehønn" til den prisen er litt drøyt ja... Men drømmer kan en jo ha... Og transport av mine nette små er uansett et mareritt jeg foreløpig ikke gidder gå inn i...:cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Interessant. Dyrere enn Klipschorn? Jøss.

    Finnes flere horn enn Klipsch serru Stein...Men ja, de er noget dyre ...Det synes jeg også...
    Det er jeg klar over, HC. ;)

    Ble bare overasket over at høyttaleresom så ganske beskjedne ut tydeligvis befinner seg i 100K-klassen. Ikke at det er noe galt i et beskjedent og sobert utseende, selvsagt. Egentlig bare flott, det.

    Tør jeg foreslå Klipsch RF-63 til 10 lapper nye i eske som midlertidige høyttalere, kanskje? ;)

    RF-serien har jeg ikke hørt så mye på, men det kunne vært fristende å testet et par Herresy, evt brukt enda mindre penger og kjøpt et par Forte 1 eller 2...Sånn in case til en får lyst til å sikle på noe annet...;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva er det som er så jøss med det ?
    Ikke annet enn at den vesle høyttaleren på bildet overrasket meg ved å være så dyr.

    Men selvsagt finnes det nok av dyre ting. Det var liksom ikke noe mer enn det.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm, funderer på å skaffe meg andre høytalere...Mye å velge i, men usikker...Kikket litt på Blumenhofer, synes det er noe med de...

    Blumenhofer Acoustics' Genuin FS 3: our besteller

    Spesiellt med modellen over er jeg litt nyskjerrig...

    Vis vedlegget 170580
    Har hørt de noen ganger i Gbg disse, selv likte jeg bedre mine tidligere Aspara HL6 ;)

    mvh
    Kan du si noe om forskjellene imellom HL6 og Blumenhofer slik du opplevde det ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Han har ingen i sitt eie, svar nok ? :rolleyes:

    Nei unge mann. Gjør som du "tenkte" lengre opp her, få deg et par H II/Forte II/Chorus II eller no intil videre.

    I beste mening.

    /jan
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hmm, funderer på å skaffe meg andre høytalere...Mye å velge i, men usikker...Kikket litt på Blumenhofer, synes det er noe med de...

    Blumenhofer Acoustics' Genuin FS 3: our besteller

    Spesiellt med modellen over er jeg litt nyskjerrig...

    Vis vedlegget 170580
    Har hørt de noen ganger i Gbg disse, selv likte jeg bedre mine tidligere Aspara HL6 ;)

    mvh
    Kan du si noe om forskjellene imellom HL6 og Blumenhofer slik du opplevde det ?
    Slik jeg opplevde forskjellen så var Asparaéne mer spilleglade og frodige, det var bedre klanger og musikken opplevdes mer naturlig og tiltalende, BH virket litt mer "grå" ikke noe som tiltalte meg noe videre, men, husk at det er variabler utav en annen verden her, med forskjellige rom, elektronikk (selv om ampen var i samme familie) og kabler, oppsummert som bare en kjapp subjektiv opplevelse :D

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn