HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi tar oss av blomstene. Don't worry.🤪😊
    Skjønte at Rotelen røk ut. Litt tørt, kanskje?

    Gratulerer med Rowland.
    Utrolig flotte saker. Tror det blir bra lydmessig også. Kan ikke tenke meg noe annet. 👍
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tok mot til meg i dag, takk store Gud, for bærehåndtak.. Ca 60 kg hengende i et par tynne veike armer... Svett og lodden fikk jeg den på plass..
    Skrur på tre brytere bak før jeg trykker inn den lille firkanten foran som lyser stille hvitt mens påslaget får taklyset til å blinke.. Tenker først "sirup"... Varmt, tregt.. Så inn på kjøkkenet, blings, kaffe og en skvett juice. Ut igjen, himmel og jord, det er selve storhavet som tar imot meg.. Aldri hørt så stor forskjell på kald og varm.. Så får jeg se om en amp til 18000 euro i produksjons året forsvarer en slik pris den gang, som nå..

    Vis vedlegget 706088

    Er kanskje en av de peneste SS amp jeg vet om. Svær.. Og gjennomført. Må gi den tid, mister Jeff Rowland, så får jeg vurdere noe annet. Parasound? Store Magnepan liker ihvertfall effekt, det kan jeg si etter lett testing.

    Vis vedlegget 706089

    Folket som breker om kun sort kan gå å legge seg, dette er lekkert..

    Vis vedlegget 706090


    Men køntri er fortsatt ikke noen favoritt.. :cool:
    Ser det for meg. Du svett og muskuløs trekker dette vakre beiste opp den trange trappa til loftet. Jepp, dette er mannehaifai. Ingen av motorens glattbarberte syngedamer på den! Village People!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Store Jeff Rowland på Sonus Faber er bærre lekkert😂,så også på maggis tror jeg🤔
    Jeff Rowland har en viss status av en grunn ja, men etter at han begynte med klasse D ble jeg hekta av. Liker de gamle best, men de må serves. Fikk skjema og råd av Jeff selv på denne :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Rå amp HCS og du burde ta meg på ordet angående løsning for å slippe den trappa. Den er på ingen måte ideell for din hobby, som jeg smått smått har erfart.
    Takk for den korte praten i helga, turen gikk noe redigere hjem da mørket fort gir litt tyngre fot. Ser frem til vi møtes igjen, håper vi da har bedre tid for sosialisering og at epidemiens håndjern på vår frihet har ebbet ut.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi tar oss av blomstene. Don't worry.🤪😊
    Skjønte at Rotelen røk ut. Litt tørt, kanskje?

    Gratulerer med Rowland.
    Utrolig flotte saker. Tror det blir bra lydmessig også. Kan ikke tenke meg noe annet. 👍
    Jeg liker blomster jeg, har bare ikke peil. Men poster en kvast til deg blues, det har du fortjent, med forslag til mye artig musikk. Vil nok, og, forbinde deg med James Last.. Du vet selv hvorfor.. :)
    20210317_133556_1615984784279.jpg


    Rotel føles raskere, på en måte, men mangler noe av Jeff sin autoritet. Oppløsningen kan muligens være høyere på rotel, men jeg savner ikke noe. At jeg fikk parret rørpre uten at det ble tull med gain var og et stort pluss :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rå amp HCS og du burde ta meg på ordet angående løsning for å slippe den trappa. Den er på ingen måte ideell for din hobby, som jeg smått smått har erfart.
    Takk for den korte praten i helga, turen gikk noe redigere hjem da mørket fort gir litt tyngre fot. Ser frem til vi møtes igjen, håper vi da har bedre tid for sosialisering og at epidemiens håndjern på vår frihet har ebbet ut.
    Ja, håper corona slipper iløpet av 2021,så 2022 kan bli bra for alle. Alltid trivelig med besøk av deg. Så er jeg spent på om din nye pre vil matche Rotel. Jeg tror den er god og med mange spennende muligheter.

    Du har ihvertfall bil til å gi på litt.. Selv om det er feil merke ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja, håper corona slipper iløpet av 2021,så 2022 kan bli bra for alle. Alltid trivelig med besøk av deg. Så er jeg spent på om din nye pre vil matche Rotel. Jeg tror den er god og med mange spennende muligheter.

    Du har ihvertfall bil til å gi på litt.. Selv om det er feil merke ;)
    Ja tror det vil bli bra med den preampen, og mulig den også bidrar til at Tannoy for oppholdstillatelse en stund til ;)
    Å med planene jeg vurderer kommer nok funksjonene godt med😁
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var det noen som nevnte blomster ?
    Jeg kan rapportere om at våren er kommet og at det spirer og gror her i sydvest.
    Vis vedlegget 706102
    Jeg liker bildet, men er misunnelig.. Her ligger det ihvertfall 40 cm snø, det er kaldt om nettene og glatt på småveiene om dagen... Men blomster er pent okkesom..Tror jeg..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker blomster jeg, har bare ikke peil. Men poster en kvast til deg blues, det har du fortjent, med forslag til mye artig musikk. Vil nok, og, forbinde deg med James Last.. Du vet selv hvorfor.. :)
    Vis vedlegget 706099

    Rotel føles raskere, på en måte, men mangler noe av Jeff sin autoritet. Oppløsningen kan muligens være høyere på rotel, men jeg savner ikke noe. At jeg fikk parret rørpre uten at det ble tull med gain var og et stort pluss :)
    IMG_20210317_135720.jpg

    Har kommet inn en Voodoo Party til nå.
    Perfekt for grillfesten i hagen.
    Som Santana på speed.
    Løp og kjøp, - men det er ikke så lett å finne den til 10 kr lengre... 🤭
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vis vedlegget 706103
    Har kommet inn en Voodoo Party til nå.
    Perfekt for grillfesten i hagen.
    Som Santana på speed.
    Løp og kjøp, - men det er ikke så lett å finne den til 10 kr lengre... 🤭
    Godt du har gitt meg ett eks en gang... Skal spilles med omhu i sommervarmen.. :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Går visst ikke så bra med han far Teutel.
    Herremannen har jo forfrisket seg relativt godt med homofile globoider (anabole steroider) som over tid kan gi noen mindre ønskelige bieffekter.
    Ellersmessig tidvis fornøyelige episoder i serien fra Orange County når ikke far sjøl kjeftet og bråkte til enhver tid.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble sittende å se på NRK2 her en kveld. Der var det en reportasje om Harald Tusberg jr. Ble både litt fascinert over hans liv, musikken og måten han er på. Et solid stykke norsk musikk historie og slikt vil jeg støtte. Så ett stykk vinyl er bestilt, vil kjenne på litt andakt når jeg setter på plata hans. Vi har alle ulike liv, men alle har vi våre gleder, og byrder

    2001593401.png


    Litt mer om hans bakgrunn og liv:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, har slått fra meg alt i år. Styre litt hjemme, men må si det svir litt til tider. 20 tallet startet surt...
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med Jeff Rowland HC. Den så liten og nett ut...
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med Jeff Rowland HC. Den så liten og nett ut...
    Nett er ordet... Skal sies at det er sjelden jeg har svette så mye for å få en amp opp trappa her. Sittet å hørt litt i kveld. Det er en slags lettflythet som jeg sjelden har hørt før. Mange amp blir mer kantete, for å bruke litt klønete ord, mens her er det som tykk fløyel som glir avsted.. Men den blir varm, nesten så jeg ikke kan legge labbene på toppene.. Neste nå er å teste litt innstillinger. Usikker på om high eller low skal brukes... Hmm...

    Rowland-8T-back_550pix.jpg


    Ja, min ser sånn ut bakfra og. Men slike spikes kommer ikke på, da jorder jeg den fast for godt.. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Godt å se deg igjen HCS 😇:coffee:AGD virker som spennende saker hva anngår klasse D, og intressant at du får prøvd dem , men føler dem har blitt designa for å kun pisse på rørfolket :ROFLMAO: Gratulerer så mye med å få KING Jeff på plass i lag med kORA spennende 🤗
    Mvh Ivan
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.828
    Antall liker
    16.011
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den JR‘en var skikkelig bøs. Jeg regner med att den også har tilstrekkelig med kraft til å blåse liv i skilleveggene dine :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med jr!
    det er en bøs amp.
    de andre snålingene har jeg aldri sett før.
    transistorkrets bakt inn noe som ligner et rør for moroskyld?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nett er ordet... Skal sies at det er sjelden jeg har svette så mye for å få en amp opp trappa her. Sittet å hørt litt i kveld. Det er en slags lettflythet som jeg sjelden har hørt før. Mange amp blir mer kantete, for å bruke litt klønete ord, mens her er det som tykk fløyel som glir avsted.. Men den blir varm, nesten så jeg ikke kan legge labbene på toppene.. Neste nå er å teste litt innstillinger. Usikker på om high eller low skal brukes... Hmm...

    Vis vedlegget 706233

    Ja, min ser sånn ut bakfra og. Men slike spikes kommer ikke på, da jorder jeg den fast for godt.. :)
    Grattis, den der ser virkelig lovende ut!

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    gratulerer med jr!
    det er en bøs amp.
    de andre snålingene har jeg aldri sett før.
    transistorkrets bakt inn noe som ligner et rør for moroskyld?
    Funker ikke all verden på Maggie. På små Kudos var de spretne, mer klasse D en rør og fylde. Men artige. Det blir, som alltid, en smakssak... Alikevel kan jeg ikke helt fri meg fra at konseptet minner litt om bilde under i overført betydning.. :)

    FB_IMG_1615027943319.jpg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Neste gang du skal ha effektforsterker og tenker at 100 kg går sikkert også bra, så husk å vente til det er trygt å be andre om hjelp. Eller så bruker jeg en liten sak på 3 kg. Mye lettere å få opp trappen:)
    Må vel innrømme at den ikke ser like imponerende ut....
    877D0A70-4FF6-4976-BCD2-01AFF35143A9.jpeg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med rå amp! :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Sa brura... Men ja.. Kombinasjonen av stadig eldre gubbe og tyngre forsterker anbefales ikke. Med flight case er det nærmere 80 dødvekt.. At en vil seg selv så vondt.. Heldigvis er det snart sommer, da kan en gå litt mer tur :)

    Vis vedlegget 706409
    Ut på tur i skog og mark med ampen på slep? Og nå når jeg ser det flotte bildet av føttene dine så kom jeg på den gamle svenskegreia. Men jeg prøver på norsk. ‘Jeg har så store føtter, samme hvor langt jeg spøtter, så treffer jeg mine føtter’.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer med fet forsterker. Forhåpentligvis spiller den som den ser ut.

    /Ruby😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn