HCS har gått bort 😥♥️

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Først ; takk til dere som tar et godt initiativ.
    Vipps er sendt.

    Hans Christian og jeg kjente hverandre så godt, at vi var både venner og uvenner - flere ganger. Vi var på turer og hadde sosial omgang, både innenlands og utenlands. Vi møtte hverandre senest i høst, tok hverandre i hånda, og var enige om å sette strek over kontroverser.
    Etter dette har jeg hatt kontakt noen ganger på sms. Han fortalte meg at sjukdommen igjen var aktiv, men han ga meg inntrykk av håp. Siste gang vi hadde kontakt var 18.mai. Nå er han borte, og jeg må si at det var en rystende beskjed å motta.
    Jeg er glad for at vi ikke lengre hadde noe uoppgjort eller noen konflikt gående, og jeg er sikker på at Hans Christian følte det på samme måte.

    Et av de gode minnene fra en av turene til Nederland. Hans Christian foran i midten.
    IMG_20230528_164623.jpg
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.116
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dette var trist å høre. RIP.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Dette er utrolig trist å høre. Jeg håpte i det lengste at du skulle bli helt bra igjen. Hans Christian, min venn, du var alltid like hyggelig og blid. På de få årene vi ble kjent ble du en god kamerat og en av de få vennene som man kunne snakke om felles interesser med. Du klagde aldri og du mente at det var mange andre som hadde det verre en deg. Livet blir litt tommere uten venner som deg. Håper at du har det fint hvor enn du befinner deg. Hvil i fred min venn! May the force be with you. ❤
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    -Han tenkte og følte. Empatisk og syrlig, oppmerksom, alltid smilende.

    Jeg trodde du skulle klare denne også, som alt annet du red av.

    -Slik gikk det ikke denne gangen, men vit at vår kjære venn er rask i toppen. Orienterer seg. Tar føringen. Finner en vei.

    Nå har du sikkert blitt verneombud der oppe så også det stedet har blitt litt bedre.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I hagen i tkr Towers står ei lita bjørk:

    A0C5CB9C-0301-4E80-94C2-3F5D1D410679.jpeg

    Ei valbjørk. Den som er nysgjerrig, kan jo Google.

    En gave fra Hans Christian etter at jeg viste interesse for en slik han hadde plantet hjemme hos seg selv. Plutselig kom den dalende ned i posten.

    Kanskje en indikator på hvordan han var. Raus og rund i det virkelige liv, men en som ikke ga ved dørene i en diskusjon.

    Hadde kontakt med ham i begynnelsen av mai, og da var han spent, men ved godt mot. At han plutselig ble borte var et veldig sjokk.

    Fred over hans minne. Veldig kjekt å ha et minne om ham stående i hagen! :)

    Mvh
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    492
    Antall liker
    925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kondolerer så mye til familie og alle hans bekjentskaper.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg hadde stor glede av å lese HCS’ innlegg. Takk for alt.
    Flott med initiativ til krans og bidrag til Kreftforeningen.
    ❤
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Som nordmann i eksil har jeg ikke Vipps. Kan jeg overføre til et kontonummer?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vipps sendt. HC var en kar jeg alltid hadde lyst til å få møte.. men det ble aldri slik..
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Veldig trist. Var en meget hyggelig og jovial kar. Kondolerer så mye til familien og venner❤
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.610
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Forfærdelig trist å høre. Mine tanker går til alle pårørende. Hvil i fred HCS.
    En virkelig flott person og kunskapsrik debattant har gått bort. En sjelden person som evnet å se og belyse alle sider av en sak.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.321
    Antall liker
    8.369
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Bidrag sendt. Møttes for første gang i Horten på siste messe. Spiste sammen. Hadde våre feirer på nettet. Men en utrolig trivelig kar.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.715
    Antall liker
    13.199
    Trist lesnad. Jeg kjente ikke vedkommende og har aldri møtt han utover at vi sikkert har vært i Horten samtidig en gang i tiden. Har selvsagt registret at HCS var vært en svært aktivt bidragsyter og en fyr mange kjente, både virtuelt og personlig. Og det er alltid trist når noen må takke for seg så altfor tidlig. Jeg forstår at det var sykdom inne i bildet her og slikt kan dessverre ramme den beste.

    Hvil i fred og kondolerer til familie, venner og alle andre som hadde et forhold til han.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Tar en liten tur på HFS for å se, og lese om noe nytt har skjedd. Men en slik nyhet som denne tråden handler om vil jeg helst ikke ha.
    Men takk for alt HCS, vi ble jo kjent etterhvert. Besøkte deg på Ørje sammen med JanR den gang du bodde der. Du besøkte meg både i Gruva og der jeg bor nå.
    Du var en grei og allsidig kar, og vi ble vel gode venner etterhvert. Lurer på om ikke siste gangen var i skøyta til.......husker ikke. Jeg legger ned tastaturet for denne gang og takk for den du var HCS.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fint tiltak av dere. Støttes.
    Jeg hadde stående invitasjon fra HCS. For sent nå. Hvil i fred.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.638
    Antall liker
    3.427
    Torget vurderinger
    1
    :cry: Trasig, kondolerer så mye til familie og alle her som kjente han ❤.
     

    setsve

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.11.2020
    Innlegg
    99
    Antall liker
    512
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kondolerer til familien, hvil i fred 🌹
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    supert at så mange slutter opp om dette, rausheten og omtanken blant hfs-medlemmene skal aldri undervurderes.
    nok et bevis på at hififolket er en sammensveiset gjeng som føler sterk tilhørighet til hobbyen og menneskene man har lært å kjenne gjennom miljøet, selv om man i hverdagen kan sitte og kjegle og denge hverandre i huet med argumenter om all verdens temaer.
    jeg sa til hcs for mange år siden at han må være norges best connected mann innen hifi, og engasjementet ifbm mannens bortgang viser at jeg muligens var inne på noe.
    en av hans sterkeste sider var evnen til å krangle ferdig og komme seg videre med et smil uten å bære nag inn i neste time eller neste dag, ikke en gang til neste tråd, og det var nøkkelen til at han klarte å bygge broer og vennskap til en haug av folk innen ulike oppkonstruerte fraksjoner og barrikader.
    uvenner i en tråd, venner igjen i en annen tråd, sånn bør det være.

    jeg er i florø på konfirmasjon denne helgen og har ikke fått oversikt over alle bidragsytere, men kan i alle fall si at vi bikket selve kranskostnadene i løpet av noen få timer.
    totalsummen vil nok bli veldig høy, og jeg lurte et kort sekund på om jeg skulle returnere penger til de som har vippset over 100 kr.
    men vi kjører bare på, ingen av oss merker stort til en hundrings fra eller til, og det store overskuddet vil uansett gå til et godt formål.
    kreftforeningen er hovedtanken, men jeg skal sjekke med lassemann og anne helene (samboeren til hcs) om det er andre organisasjoner/aktører vi også bør donere til.

    bankkonto for de som ikke bruker vipps:
    0540 35 76346
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn