emokid skrev:
Sikkert veldig relativt, men det stemmer rimelig godt i forhold til min testing av andre typer forsterkere, transistor klasse A uten motkobling, og ICE 600W.
Klasse A låt tonalt OK, men manglet dynamikk og moro virka det som. Noen ville muligens kalt dette kontroll. ICE låt tonalt veldig likt rørpowern, og der jeg ventet mest forskjell, i bassområdet, skjedde det nada.
Jaja.
Så vidt jeg kan se vil du også kun stort set kunne gengive en slags bas, du har en lille reol højtaler med basreflex, og så mener jeg at dynaudio bruger membran materiale af polypropylene, det lyder lidt lige som når sviper med et kreditkort og alt har en tendens til at komme til at lyde ens og meget unaturligt glat i lyden.
Ja det du hører hos klasse A er kontrol plus dynaudio's grundklang, der mangler ikke dynamik i klasse A tværtimod.
Så det jeg ser her er at du drager forhastede konklusioner, ud fra et forkert grundlag.
Det er også korrekt man har forsøgt at modkoble sig til gode data på din rørforstærker, modkobling har også en "lyd", og er derfor også medvirkende til at forskelige forstærkere kommer til at lyde mere ens.
Det har noget med trådens emne at gøre, der kommer mere højre og ulige ordens forvrængning når der bruges modkobling, og af en eller anden grund giver meget lidt af den type forvrængning et meget stort fodaftryk.
Derimod hvis det drejer om anden orden forvrængning så er det svære at hører forskel om der er meget eller lidt THD.
Jeg lavede for noget tid siden en DIY klasse A forstærker, der havde jeg mulighed for (hvilket også var meningen) at teste med og uden modkobling, det drejede sig om 12db modkobling hvilket blandt exeperter skulle være den optimale mængde, det svarer til meget let modkobling.
Forstærkeren var selv konstrueret og af transimpedans typen og havde en øvre grænsefrekvens på over 1MHz og gik til DC, og kunne aflevere perfekte firkanter uden noget Overshoot.
Når men jeg stod og koblede modkobling til og fra, der var en enorm forskel på lyden (virkelig meget), jeg tænkte der må være kolossal forskel på det der kommer ind og ud i de to situationer.
Jeg koblede et oscilloskop på og målte forskellen på ind og udgang i det mest følsomme område på oscilloskopet, der var stort set ikke noget rest signal (indput var altså lig output) i begge situationer (uden modkobling og med modkobling), denne måling svarede slet ikke til det man hørte, der ville man have troet at der ville være enorm forskel ved en måling.
Så efter min overbevisning må det have været det ændrede THD mønster der gav den store lydforskel, jeg foretrak i øvrigt den umodkoblede lyd.
Ps. jeg havde desværre ikke mulighed for at måle THD.