Harepusens nye T amp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke bygget noe på lenge , annet enn noen upgrades på eksisterrene jeg har fra før ,
    Men må si at det er noen DIY ild sjeler som har tent gnisten litt hos meg til å bygge igjen .
    Fra være SS mann til omvendt nesten rør hue ,så har jeg og fått sansen for digital forsterkeren, og hva den gjør når betingelsene er til stede.Jeg har laget en del amps oppigjennom årene fra analoge til D og T , og avsluttningen på SS kl A
    ble Borbelys allfet all balanced , som må sies å være referansen for meg .

    Da jeg har avhendiget min fantastiske diy ta0105 T amp , så har jeg sverget på å bygge en lik ", bare som dual mono og full bridge .
    Det så smått ut en stund siden Profusion plc har kvittet seg med allt det gamle ", Jeg var derfor beredt på å bygge noe helt nytt , helt nyeste teknikk.Bare tilfeldig kom jeg over Connex eletronic , og de kunne fortelle meg at de hadde kjøpt opp ett lite lager av chippene til tripath ,og de har så gar utviklet flere modeller med enda mindre footprint "enn Tripats egen evaluations bord som jeg har brukt noen av før og de har ikke skuffet meg ,spesiellt ikke de små under100 w

    Valget falt på CE v3b sin version av TA 3020 stereo amplifier med audio kvalitet "
    Jeg var i tvil om hvilken PSU jeg skulle velge analog eller digital , helt til jeg så at de og leverte en 2000 w soft switching , ett egentlig gammlet konsept refinet og med bedre spec og mindre EMI enn mange andre

    her er noen av delene jeg har fått i hus
    and more pics
    FSAP1953.jpg
    to come
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har alltid hatt det for vane å teste moduler hver for for seg enten jeg har bygget dem selv eller de er ferdig bygget.
    også her , og jeg er kansje litt stygg her siden det kommer fra kina "

    Sier det bare med en gang ,,,,dette blir ikke noe måle tråd og spec s annet enn det produsenten kan oppgi, men jeg vil prøve å beskrive hvordan en bridged 1000w T amp med en 2000 w [soft switched LCC converter lyder rett ut av papp eskene
    load test psu.jpg


    Litt av greia her var at jeg ikke skulle tweake noen ting som helst , selv om jeg har oppskriften på mine tidligere TA mods , smd gjør det litt vanskeligere i tilleg til at de fleste av mine mods inkluderer hole thru componeter jeg kjenner

    Så power ampene ble testet ut som stereo "i en analog rotel psu og psuene har kjørt litt 100w lampe last , litt bare for å se om hvorvidt de trenger exstern kjøling , og evt justeres offsett


    øverste bilde viser test " av 2000rxi

    nederste TA3020 med rotel psu, måtte trappe ned spenningen med en ekstra trafo pga bro koblet og 4 ohms load , anbefalt

    more to come
    IMG_1756.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da er ene kanalen ferdig , dvs kontrollert DC offsett , og CMR siden det er balansert . Og var det noe feil ellers så ville den ikke ha startet uansett men gått i mute
    Ved mekaniske bygge er det å passe på er PCB avstands stykkene, 6 mm min
    Det står ingen plass , men jeg ser på PCB det er av kobl til gnd via feste hull i tillegg til PGnd så metall enclosure og alle stans offs i metall er must både for RXI 2000 og ta3020
    En annen ting er å ta hensyn til psu , lay out vs amplifier , bruke så tette kabinetter som mulig helst alu, minimum avstand til psu komponenter er min 50mm
    er det trangt om plassen har jeg laget egne bokser / skiller i kobber , mens her
    Jeg har brukt 2 kabinetter pr kanal , en for psu og en for amp ,, jeg får dobbel sjerming , jeg kan for evt senere koble av en, eller dele for å teste annen modul «eller bruke PSU til annet prosjekt tiltenkt , Dette og siden jeg ikke vet hvordan dette vil lyde ,
    Kabinett halv delene « er like ledes koblet sammen , men termisk og eletrisk isolert fra hverandre ,.
    Evt oppgradereing av kabinett kan være å bruke tre paneler i bånn og som topplate , tiden vil vise
    Jeg har kjøpt inn vifter og laget høla for disse , en liten slisse i front for kald luft inn blir , og den varme sugd ut bak ,men akkurat det haster visst ikke , jeg h ar ikke klart å få tempen opp mer enn 35 gr for psu heat sink» og 40gr for ampen, disse er stabile selv ved mange timers drift dette ved en inne temp på 25 gr . Dette får jeg testet bedre når begge kanalere er klare for jomfru test turen «
    One more to go , dvs jeg vet jo på forhånd at de virket hver for seg :)
    IMG_1760.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da er den ferdig , om jeg skulle gi den serie nr på min DIY digitale PA serie så blir den nr 8.
    Ferdige i så måte at jeg har begynnt å bruke dem for full " power , uten viftene som er planlagt kjøpt og innmontert uansett,Jeg har problemer med å få TA 3020 modulene varmere enn 45 gr og 40 for psu,ved relativt høyt nivå , dual 15 "
    Lyden er utrolig dynamisk , bånn register går liksom en oktav lavere og mere fysisk helt nederst, og en definisjon i bassen som tilmed spøker for klasse A ,ne mine bort sett fra helt i toppen , men allt er der allike vel.
    De høres ved første lytting mørk ut , men ved litt padrag så hører man at de evner å formidle opptags rommet, og er utrolig transparant , det er om du enten hører ett godt studio opptak av feks nyere billi eilish , emtyself doll faced vulpture , eller cire laugh some day mm eller live events som nine inch nails tension 2013 piggi" eller night wish in for a kill ,
    Jeg har rett og slett vanske lig for å koble dem av for så å kjøre mine kl A for å gjøre sammen likningen bedre .
    Til nå har jeg bare spillet / streamet og litt cd , jeg kommet til å teste litt ut med LP noe som jeg kun har forbeholdt kl A feks
    Det som er sikkert er at uten en eneste mod , nesten plug and play og for under 8 k så er dette en av de beste og dynamiske ampene jeg har laget , og de har ingen synlige " , eller irriterende feil, de leverer liksom bare ,Lydene bare ramler ut av høytalerne liksom ,Bass , perkusjon og trommer er dens livrett,
    DIG008.jpg

    Inntrykk fra LP avspilling vil komme ,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fra full bridge til half bridge .
    Jeg er veldig fornøyd med jobben 3020 har gjort i sommer , de har stått på 24/7.Men føler jeg at de over» spiller litt i blant med sitt store lydbilde . Jeg har lyst å gjøre rask test . Jeg har faktisk ikke lyttet kritisk på 3020 som half bridge , dvs 2 kanaler stereo som den opprinnelig er designet for . Jeg gjør en rask omkobling og etter ca 10 minutt på så har jeg 2 mono trinn half bridge . Jeg mister litt effekt , noe gain og bedrer dempings faktoren og minsker forvrengningen i en og samme belastningen . Den nye ampene mine skulle ikke nødvendig vis være bridged , men hoved saklig dual mono og helst balansert input .
    Det absolutt første intrykk som jeg opplever er ett slankere og lysere» lydbilde , Bassen er maktfull og dynamisk , behagelig mellom område , en anelse mer laidback ,,, litt høyere «oppunder taket , transparans og små detaljer er absolutt bedre samt og low level resolution .
    Her er data på en lik amp målt av ett medlem på ett fora Tripath / connex electronic
    Effekten er bestemt av rail spenningene , med den store « transistoren kan enda høyere effekt nås.
    Output Power (4R) 190W 220W -
    Output Power (8R) 100W 120W -
    Bandwidth 20kHz -
    Signal to Noise ratio -102dB -
    THD+N@50W 0.02% -
    Intermodulation Distortion - 0.03% -
    Channel Separation 97dB -
    Switching Frequency 200kHz - 1.5MHz
    En rask sveiv inn på NRK forsjellige radio programmer med prating og musikk må til . Absolutt allt jeg har laget må gjennom NRK testen , Jeg spiller mye radio og NRK har mange gode programmer og god lyd . Favoritt Greni timen « og stjerne pose « , det er mange andre og selv følgelig . Ellers streamer jeg mest fra utube helst 720p hd eller høyere, siste tiden High Voltage « kanalen til GOT radio , supert utvalg av kanaler og musikk valg .
    Jeg streamer fra PC via BMC usb kabel til dac .Dacen tar usb in via en converter til I2S(tenor chip) . CD format avspilles med PS PWT og hdmi overføring til Fidelix RX /convertert til I2S andre dac inngang. Aktive usb kabel og begge RX converterne har isolerte supplys og current source shunt regulatorer for hver seg . Daccen er en Hannes / Borbely oppgradert av Les bordelon; 1704 x8 nos / upsampl/ , inverter en super modded (level shifter) EB 438mk3 med activ convertion og balanced . Inverter filter er 6 db 150khz hele testen .Filteret er en utvikling fra tidligere ,fra 3 ordens bessel , til 2 ordens til 100khz og 6 db til sist havnet jeg på 150khz 6 db avsjæring . Allt dreier seg om oppløsning og dynamikk . Her i testene hovedsakelig avspillt NOS , non oversampling . Få innspillinger er så dårlige i dag at jeg har følt for spille i upsamling mode , men muligheten er der , samt og som filter less» Pre har samme topologi som dac klasse A, attenuator shunt :caddock/tantalum, regulatorer ccs . Inter connects XLR ,ingenting fancy , DIY belden copper , planet wave « og høytaler in akustik LS 4 .
    Jeg gjør en siste runde igjen med full bridge før jeg har avgjort at sånn blir det . Til streaming nett og radio er den helt konge , jeg savner ingen ting , Eneste minuset var en liten oppstart pop , at den støyer litt mere på tomgang (med øret oppi høyttaler elementene ), allike vel mindre enn rør ampen som er under 100dB)
    Angående forvrenging ser man at den har lav forvrengning hele veien så lenge man holder seg innenfor området for effekt vs rail spenninger.
    xta3020-performance.jpg.pagespeed.ic.nMhK1jX8ik.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gjorde en kort og kritisk runde med LP avspilling ,og noen CD som jeg egentlig kun forbeholder klA ampen min ; EB ribbon er nøytral «,super tranparant og definert og har extended topp og bånn . Den kan spille alle mine kilder like overbevisende . Mens jeg synes 3020 gjengir stream musikk til fulle , så ble den litt puslete da den skulle gjengi fra høytoppløste kilde ; clapton LP ocean boulevard 461 og Vanilla Ice LP extremely live . Selv om dynamikken er tilstede så mangler magien og atmosfærene sånn som en god analog forsterker formidler . Litt vanskeligere var det å finne ett avslørende streaming kutt , og velger 2 av mest spillte favoritt kuttene mine. Det samme gjenspeiler litt der og ,en svak avrulning i toppen som muligens og er litt mindre definert ved lavere volumer i forhold til klA . Ellers virker fasen godt tatt vare på , som ikke er noen selvfølge i alle( pwm )amper . Jeg har en formening om hva 3020 kan bli bedre på og hva som ikke kan og vil komme tilbake til det seinere . I utgangs punktet gjør den jobben den er tiltenkt selv om den ikke var så god på rene analoge kilder , Men det skulle jo være rart om den kunne , bygge pris 3020 er ca 5-8k( avhengig av supply) mot nesten 40k for mine klasse A, Ett final prosjekt « kommet etter mange års evaluering og bygging av ulike mosfet trinn , power stage , drivere , psu og enkelt komponenter . Jeg brukte over 2 år på å bygge dem .Til sammen likning brukte jeg på 3020 , 4 dager ( etter middags arbeid minus 3 trenings økter i uken ) Mens jeg klør litt i fingrene etter modde litt på den , så det blir seinere , selv om jeg har allerede bla har bestillt nye Micrometals utgangs spoler ,transer, caps mm ut gangs punktet er ikke så galt å jobbe utfra . Alle mine tidligere Tamps har blitt vellydende, med mer eller mindre modifikasjoner . Tripath chippene har og vært brukt i enkelte som sony , teak og audio research.,,,
    Imens har jeg allerede kastet meg ut i ett nytt prosjekt , og kansje to , Texas instruments chip 3255 thruepath og muligens International Rectifiers 2092s D amp driver med digtal fets IR 6643 .Gate driver IRS20124 med super spec finnes i en en annen version . Bedre og mere kompakte komponenter og lavere forvrengning skal det bli , men er det alene en sikkerhet for god lyd ? bedre lyd ?
    TPA3255 thuepath» er i en serie av mange , men denne har 4 kanaler integrert i en chip inkludert power stage « og få exsterne komponenter, og kan kjøre full bridge og parallell full bridge ! Den får super omtale og enkelte eksperter « mener sågar at den overgår det meste på markedet angående både pris og lyd, selv om effekten er bare ( bridged mode ca 240w i 4 ohm .Om den er så bra som det sies skal jeg jo få svar på om ikke så lenge,,,,,,
    En liten teaser av Texas instruments 3255 1 x480w følger 
    IMG_1904.jpg
    IMG_1905.jpg
    IMG_1907.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Thruepath 3255 ( 2x480 w 2 ohm )er ferdige ,nr 9 og 10 snr. Power :connexeletronic smps 800w . Jeg er spent , etter en liten varm up på benken kontroll offsett, fin justert spenning .Sjekker ikke CMR da det sitter en op amp og man velger enten rca eller xlr .Ved oppstart er eneste lyden av vifta til psu som gjør test runden før den settler " Den er super støysvak, den støyer likt eller mindre enn mine klA :)
    Ett helt annereldes lyd bilde ,Den virker lytte vennlig , den har en varm bass og mellom område gjengivelse og godt detaljert topp i forhold til 3020? Endelig tenkte jeg , er dette den nye pwm ampen min ?Denne blir og heller alldri øretrettene selv ved hindige volumer . Jeg lar meg imponere for noen dager . Ved kritisk lytting så synes jeg det mangler noe " til tross for super low distortion .Den har ikke bånn draget til 3020,ruller av tidligere og den har heller ikke smashen på trommer og slagverk som 3020. Detaljeringen og åpenheten i toppen som jeg lot meg imponere av blir bedre avslørt ved CD / lp. Ved harde sub bass/synt rytmer / er det som den ikke stopper " like raskt som 3020, I tillegg så blir den detaljerte toppen den akilles, På enkelt innspillinger så er ikke toppen " i fase , Fra å ha en lytte front med usynling høytalere" oppstår lydene i diskant elementet :(Men det er heller ikke alle innspillinger som blir slaktet " slik , enklere få kanals" opptak høres bedre ut
    Bare for moro skyld har jeg koblet opp en TA2022 med smps 2x100 w 4 ohm.
    Jeg gjorde til sammenlikning rett derpå , bare for at jeg hadde en liggende .En super liten test av en liten perle .
    4.jpg
    6 (2).jpg
    6.jpg


    data for 3255 ;https://www.digikey.com/catalog/en/partgroup/tpa3255-evaluation-module/69984

    ps kan være litt urettferdig omtale , Kan være evaluerings boardet til TI lyder annerledes er enn 3e audio .com sin utgave som min og ved bruk av bedre specca componeter ,som bla spoler
    .Jeg har endel av micrometals sine super spoler , litt jobb å vikle dem eneste :(

    3e audio sin utgave :https://www.3e-audio.com/amplifier/tpa3255-1ch-480w/
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Restitusjons dag , etter å ha prøvd å kick starte en fe660 for noen dager , Kick it like a man " var rådet på nettet , jo det funka , men foten sa stopp da jeg endelig fant ut av det

    Sitter nå å lytter på ren 60 med Bård Ose , med 3255 thrue path ;
    https://radio.nrk.no/serie/ren-60/DMTS20004119/17-10-2019 , denne med prøve takingene til abby road " Jeg hadde egentlig lyst å spille 3020, men de ligger på slakte benken , men jeg har den lille 2022 som jeg tenkte ha til tv lyd "Jeg kobler den opp og får nesten hake sleepp av hva den lille saken på 2 x 100w 4 ohm gjør .En nesten holografisk gjengivelse av det samme programmet , definisjon og fasen er super all over ,dvs høytaleren er usynlige Lytte vennlig og dynamisk . Jo den støyer mere og kansje litt mer rufsete i kantene hvis du prøver å presse den for hardt. Ett par plasser avslører den fade in" på noen av kuttene , sånt som oftest er forbeholdt hodetelefon lytting , og grammofon spilling ,Foreløbig vil jeg rate 2022 som vinner lyd messig over 3255 selv om denne spiller torden høyt uten " forvrengning ,men det er meg , og hva jeg forlanger av en full range stereo amp , Det blir kansje noe annet når du kan plukke ut til den elektroniske delingen , den beste av hver forsterker deri og korrigere med dsp?

    De nye digital amp rundene ,vil innebære mods til å forbedre lyden , ikke krets løp
    men enkelt komponenter med industri spec fra RS , farnell , elfa og utgangs spoler fra micometals us .Jeg hadde lyst å kjøpe cxd250 hp fra connexeletronic , men siden de er sparsommelige med info , drøyer jeg ,Det er ikke noe ny oppdagelse at for å holde lav pris på ett produkt spares penger på å bruke billigere komponenter med akkurat rated og underrated volt og strøm tålighet.
    Jeg bytter ut disse komponetene , og jeg vet det funker ,For pwm ampene som tar inn analogt signal er ikke mer digitale enn at de har som analog ampene input filter, feedback mm som kvitterer på forandring .Det samme for utgange spoler og mosfettene :)Jeg har akkurat gjort ferdig en 3020 som jeg forløbig kjører stereo:) mer om det senere

    Bildene av en liten perle med god lyd
    ta2022 smps 2 (1).jpg
    ta2022 smps 2 (2).jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Forberedelsene på 3020 mod ,
    siden det er denne jeg likte best av gjengen , Spole vikling med tykkere tråd og større spole som TA anbefaler , viklet og målt , litt pes å hånd vikle stramt og jevnt , spolene ble ganske jevne , avviket er kun i strammingen av viklingen , Jeg brukte og TA s anbefaling av konden sator beregnet for load 4 -8 ohm altså 0,22 uF og ikke 0,47 uf som CE.De nye transistorene tåler 75 A og 3 ganger laver rsd on .Tipper på at det sammen mindre dead time , mere shoot thrue " kan sammenliknes likt med ett analogt power mosfet output stage som har lav rsd on og større tomgang :) som jeg liker best . .Ujevne rsd on gir ulinjæriteter også på pwm s
    Siden jeg har laget meg en test fjøl " for div fets / mos sjekket jeg like godt rsd on på både gamle og nye , der og for å ikke havne i worst case scenarios.Mine er jevnere og jeg la gate / source til 4,3 v og fikk målingen dere ser , Jeg fikk to batcher , og fire gaske like noder " i forhold til de gamle som varierte fra 30 spredt til 100 mA max, Heldig vis er N channels ganske jevne ,i forhold til P channels.
    On board power caps og tillegs supply er super kondensatoren min panasonic FC rated 80v av koblet med noen fete poly prop. Input brukte jeg fysisk liten men god stacked foil 3,3 uf avkoblet med 10nf polystyrene , den pleier gjøre trixet .
    Det er er en mod som tar litt tid , og det er ikke bare å strippe dobbelt sidige print
    Mere om oppstart som endte lykkelig , selv om jeg hadde reversrt PSU ,,, heldig vis med variac load resistorer m monitor og analog supply , turde ikke noe annet .

    bilde 3 , de små komponetene , blir erstattet av de fysisk større

    nye spoler -caps.jpg
    power  fets- matching.jpg
    s
    størrelse gamle vs nye.jpg
    vikle  by spole  micometals tykkelsen anbefalt av  TA.jpg

    Nå etter på skal jeg se om jeg klarer å stable meg på en sykkel, activ recovery ,"
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da er jeg klar med en 3020 revised
    Derfor half bridge første test
    I og med at jeg ønsket mer definisjon og oppløsning , ble spoler og kondenatorer byttet til typer jeg kjenner sonisk . Bytte til fets med lavere rsd on og dead time skal gi lavere forvrengning i flg fabrikant og tightere bass håpet jeg på . Den ikke er så grønn» lenger , mer tomgang og viftene måtte inn . Ekstra railen « er bare x2 av hva som opprinnelig var på PCB . FC panasonic er etter tidligere gode erfaringer , de fremhever ikke noe spesiellt frekvensområde og med noen avkoblinger er de smooth fra bånn til topp samt de er super transparante.
    Start up / test bestandig og alltid på gamle Tandberg høytalerne , Allt ser ut å virke , De nye fets trenger offsett justering, den hentes godt innenfor justerings området , bra tegn . 3 dager burn in, bare og for å forsikre meg at den ikke finner på noe tull før maiden på jbl ene.
    Allerede fra første stund driver den TB høutalerne som noen amp alldig har gjort før garantert TBene overrasket meg fullstendig ved gjennomgang av de gamle high fidelety test platene.
    Jbl/ dual dipol amt , ene svarer kontant på 3020r mods , og de nye forbedrede egenskapene. Den har ikke mistet de positive egenskapene den hadde fra før .Det første som slår meg er at bassen er mindre dominant , den mye mer konrollert i bassen uten å være anemisk , mellom område mer åpent og forward i forhold til før.Toppen /diskanten var en overraskelse , jeg vil si den er extended og oppløsningen er super , det samme er fasen og lik som før . Lyden er renere» og mere fysisk ala klA , Uhyggelig lik mine egne og jeg beklager det ikke heller, det kom som en bonus .
    Til nå har jeg spillet flere av mine testede NO GO cd plater helt ut på 3020 R, hvor jeg før avbrøt avspilling pga trist og døll gjengivelse i forrige tester , både med 3020 og 3255
    Tidligere testede cd , clapton boulevard og shemeika copeland , never going back er nå en nytelse , Min innvending tidligere , Stå bassen på sist nevnte har nå en naturlig størrelse og klang , og bedre high definition skadet jo ikke heller ikke en av test Cd ene har blitt kastet ut av skuffen denne runden  En annen Cd som Eryka badu live, kanon opptak kommer til sin fulle uten at hubert eves bass blir for dominant eller mister definisjonen og grooven. Tydellige og morsomme conversasjoner med publikum er litt av Eryka sitt vare merke «En plate jeg alldri blir lei av. Next life time « er en killer .
    En ordentlig opptur så langt . Avslutter med nick cave CD murder ballads cd ,og glemmer jeg helt at jeg spiller digitalt , allt er der , fav er crow jane , super opptak hele plata med detaljer og rom dybde .Denne tåler å spilles høyt 
    3020 R7  for  7 revisjoner.jpg
    Half brigdge the easy way.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fortsettelse
    Min current injected «allfet mc riia har hatt 12t oppvarming for yde sitt beste , trackingen er en XX2 mk2 på en sterkt modifisert dv 505 , Drivlinje modified sansui xr-q5 i en maskin gummi plexi sandwich skrudd sammen med maskin skruer . Min siste riia oppgraderingen til CI og all passive filter gjør at den ble veldig lik sonisk med dacen med dens siste mods HDMI in , NOS og 6 db filter mode Heller ikke det tiltenkt , men avgjort en fordel imo . Om litt skal avsløres om 3020 r virkelig fortjener rosen den har fått her til nå 

    bilde av høvvern
    høvvern.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    det er søndag , recovery dag , dvs aktivites nivå max 60% , det er lett:)Litt snømåking og litt inne trening
    Start foten " min ser ut nå 14 etter sånn som den gang engang verdensmester stein rønning RIP )dobbelt sweepte meg i en kamp og avsluttet med en gyakuzuki i magen .Dvs blå hele leggen låret til ræ,,, De gyllne tider :)Uansett så har jeg stor kost meg har med plate bytting spilling nesten nonstop fra 1100 i dag til her, trekk fra aktivitene mine da .Den bedrede definisjonen all over og extended topp er nok medvirkende på den mye mer engasjerende gjengivelsen , Test platene mine clapton boulevard og vanilla ice extremely live får godkjent , Cant hold out er ett kutt som er super behagelig , god bass, stor åpen mellom / vokal område og en super detaljering av slagverket som bare kan nydes nå ,Vanilla ice litt lukkede live mix " trenger all definisjon og tranparans som finnes for å få fram atmosfæren onstage showet deres for at det skal bli engasjerende å lytte til
    feed back  linjen , mellom  spolen og resistor er brutt.jpg
    .Dette klarer 3020 R nå . Også jj cale shades, runaround " blir gjengitt on par. Tilmed de platene med litt emphasis i toppen har en behagelig nøktern gjengivelse som flere av queen platene , På slutten så har jeg hørt mange av favorittene mine og er mer en fornøyd . Egentlig ser j eg på meg som heldig som kan bevisst kan på virke og forbedre ett produkt .Det har jo ikke alltid vært sånn , man kan jo lære av
    å gjøre feil og , eller der utfallet ikke ble som forventet .Det er noen av dem og selvsagt , Så av av erfaring så tas valg av komponenter / topologier mer bevisste og med evalueringer i en timeline . Sikkert ikke 100% perfekt noe , men jeg er fornøyd selv , det er det viktigste :)Jeg har opp igjennom årene hatt veldig stor glede av min hobby som hi fi diyer , det er nesten som religion .
    3020 R modden koste meg ca 750 nok pr amp , det gikk nok 10 timer arbeid , og nesten skitt på andre ampen ,
    Ups and downs
    Selv om jeg kontroll og kryss målte opp og ned imente så gjorde jeg noe jeg ikke burde ,Oppstart med høytalere ,
    Jeg er for noen dager siden minus en TB høytaler
    Bildet av en feil jeg fant fordi jeg hadde scoop . Den kanalen som ikke occillerte dro til N channel med full rail etter 36 v dc , tror ikke en høytaler sikring hadde løst ut så momentant ,Trist med TB , men priser meg lykkelig for at jeg gjorde testen der og ikke på jbl ene
    Jeg kommer til å ha en siste runde med begge ampene i full brigde med lytte evaluering , og det gleder jeg til :)
    Og helt til sist skal jeg og gi Texas instruments 3255 en sjanse til :)
    Bildet er av pcb utgangen , de som ser godt ser min egen på førte feil , gjennom lyst og forstørret
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    3020 R fortsettelse,
    Søndag og recovery dag igjen  , fredag kjørte je knebøy og spenst hopp med vekt , dvs jeg prøvde og utførte ca 60% , man vet ikke om det er lurt før dagen etterpå , det gikk greit for jeg er på sykkel både lørdag og i dag En venn av meg i fall sjerm troppen har ett ordtak ; the only easy day was yesterday , og for de som vet .
    The icing on the cake «
    3020R full bridge ,Ikke mange av platene mine trenger jeg for å ta en avgjørelse .Ordtaket more is less «stemmer her synes jeg , for jeg kan avgjort si at jeg ikke har lyst å trade den lille ekstra bass gain og mere effekt framfor den bedre definisjon og super nøkterne gjengivelsen i half bridge som jeg nå er blitt kjent med .Så det får bli less is more «Jeg legger heller vekt i å optimalisere dual mono konseptet «Jeg kortslutter L channel input , og loader likeens utgangen med en 6 ohm , for det var det jeg hadde .Over killl ,men en channel muted , men uansett hva som kom ut av min siste optimalisering så kom jeg ut med mye mindre støy, med øret klin oppi elementene , nesten ikke hørbart ,og i bassene nada . En av grunnene mine for å tvi holde på dual mono konseptet er at kanal separasjon som bedres og kan gi deg bedre bredde og høyde perspektiv som gevinst , deri og bedre detaljering i rom og akustikk.
    Så mine siste lytte test i dual mono halfbridge , så synes jeg den ble en anelse mer «avslørende , alike vel uten å bli analytisk . Den er super dynamisk all over , alldri agressiv , verken varm eller kald , og har med sist mods fått en definisjon og oppløsning jeg ikke trodde var mulig for en pwm , Platene pink floyd final cut og the wall , den får med seg hvert eneste hvisk og multilayerne med alle effektene , Bjørk sin hyper ballad får bassene til å rulle kontrollert og «Backlorette får en ny dimensjon, ds big time sensualety «Super plate på rette anlegg . En Cd jeg har hatt lenge , john fogarty , revival ett album jeg har vært tvilsom til kvaliteten på , men musikken er digg , min siste mod av dacen forandret det i midlertid , og nå sammen med 3020 R kan jeg ikke ønske mer , egentlig ett super opptak . Til sist ett stream kutt m dynamikk er private life « ext version m grace jones , som er moro å teste bass /transienter dynamikk / samt døds kul vokal i ett glass klart lyd bilde 

    Om noen ville tune lyd « og til føre an tad mer varme ,mid og bass så vet jeg at en caddock mk 132 i feedback loopen hadde gjort susen , mulig og input resistoren . Hadde gjrt det om jeg hadde anledn ,Men komplexiteten i ett smd print krever exspertise og verktøy, Mine mods var egentlig hole thrue « posistioner alle , dobbelt sidige print og allike vel rev jeg en bane utilsiktet v bytting av spole . For de som evt liker å på virke sitt eget resultat , ville jeg like vel anbefale hole thrue « versionen til connex electronic , eller om mulig evaluerings boardet til tripath .Jeg kjennner flere av TA by doing « men 3020 en av de eldste , men allike vel noe av det mest vellydene jeg har hørt med siste mods . 41HZ .com hadde flere versioner også 3020 thruepath «audiofil utgaven . TA 2500 er en av de senere modellene superseeded av TA 0105 og den blir superb med bare noen små tiltak , fordelen ved version 2 er den høye tillatte rail spenningen den tåler +-90 v ca , og jeg tror det er der fasiten til mer power er for PWMs , ikke bridge , men mer rail , også nevnt tidligere. De TA med høyere rail spenning kan med fordel få en exstra heat sink på chippen som er stand alone « på hele denne serien ). 3020 til ce er genialt dekket m samme heat sink som power transene ,,,,1 pluss til ce En annen ting som TA anbefaler på stereoampene sine er å invertere ene fasen for å unngå bus pumping «I bridge er det ikke nødvendig .Ps alle TA de inverterer fasen .CE sin TA 2022 invertere de bare ene fasen , for de som ikke er klar over det kjører motfase andre kanalen Kansje derfor noen synes den lyder surt , for det gjør ikke TA
    Som en digresjon til hole thrue conseptet « var det moro å lese om dan augostini sine betraktninger og hvorfor han foretrakk det i sine nye amps , les selv , jeg er ening og vært lenge ,
    Selv avslutter jeg 3020 kapittelet « mulig jeg legger ut fasilitene som er inne bygget , mute / stb b / power og lokka på .Kansje får jeg bruk for L channel når ,,,, kansje når det nye analoge 2 veis kl A delefilteret blir ferdig ?,,,,,, for jeg kom i mål m passive delefiltre i jbl,,lene til sist 
    Bildet
    fra nederst ;power , inverter , dac , PWT
    Små boksene ; psu / shunts er for receiverne , ja jeg vet jeg har en jobb , receiverne må sitte close to i2s input , og det gjør de forløbig

    Neste digital runde må bli ; 3255 R « den hadde jo «super low noise og vreng men lød ikke noe bra synes jeg , så jeg kan vel ikke gi meg ?
    To be continued
    3 stage  dac  og  pwt.JPG
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    3e audio 3255
    Sondag og recovery dag , siden sykkling og gåing er forbundet med ytterste risiko for års tiden ,med is snø regn og speil holke vekselvis , så ble det innedørs lett sparring med baben min» (everlast 1910 ) i stedet for 
    Siden siste D amp økt « så har samvittig heten naget meg , ett delvis ferdig delefilter avsluttet pga andre prioriteringer. Så jeg har tatt opp arbeidet , arbeids tegninger er lost , og jeg har måtte omstille meg og sette meg inni hvordan jeg hadde tenkt. Jeg har hatt vellykket oppstart , og tilpasset current sourcen for en litt lavere regulert ut spenning grunnet litt lavere trafospenning , i stedet for å kjøpe nye ,Allt er klart men jeg må lage meg en single to balanced buffer til signal generatoren for å teste funksjon av gain i alle ampene. Resten kan vente , jeg var jo litt spent på om 3255 kunne og kunne forbedres , og jeg fikk ett lite håp da jeg så at de TI bruker andre spoler .
    I min siste research på ultimate PWM kom opp N core med rette tiltak og Nc 1200 . Sammen med disse var Texas instument Thruepath serie nevnt som noen av de mest vellykkede PWMs lyd messig . Thruepath serien « , er egentlig tiltenkt brukt til ultra HD og med en signal bånd bredde på opptil 100khZ. Det var egentlig det som i første omgang trigget kjøpet av disse den gang . 3255 yter 300w i 4 ohm og dobbler i 2 ohm , så den er en liten kjempe», Jeg syntes det fikk holde med connex elekctronic smps 800w, den kostet det dobble av ampen . Men disse smpsene jobber mere sikkert med litt over rating , Hvis jeg var sikker på lasten min var 4 ohm så er den ok , men som en anbefaling , ikke spar penger her .Jeg merker meg at jeg klarer å trigge vifta nesten til halv fart på den lille «uten å spille exstremt høyt .Tripathen fikk 2kw som er dobbelte av ytelsen ved brokoblet 4 ohm ,Den blir alldri varm ved mine belastninger . 3255R ens sikkerhets funksjoner ligger i chippen all i fra temp til over /under volt , DC og automatisk mute , så helt pop» fri av og på . Jeg nevnte vel anlednings vis at min model første lytte test muligens ikke var representativ for 3255 generellt, da akkurat min er produsert av 3e audio . Svaret blir klart nei .Den er ikke bygget lik anvisningen til Texas Instrument .Så jeg sjekket med diagrammer og BOM for å finne avvikene og det var det for så vidt flere .Som diyer har jeg alltid hatt en regel om ikke handle DIY stuff uten doc og diagrammer . Jeg gjorde det i dette tilfellet , da jeg på forhånd hadde TI doc , De har web med tech spec og pdf på allt de har laget . 3255 evaluerings model kostet nesten 3 ganger mer hos mouser « TI sin utgave har ett utall av figurasjoner og justeringer og bruks områder som for eksempel vanlig bridge og « 4 kanaler SE for eksempel . Min er permanent parallell bridge for max strøm. Arbeidet , Jeg følger TI anvisningen og plusser på noen avkoblinger og litt rail hoved saklig .Den viktigste blir Micro Metals utgangs spoler . T106-2 med 16 awg kobber tråd som jeg brukte i 3022 lik sist bare denne 10 mH ,2 viklinger mindre )Det er ikke det samme hva spole du bruker , den skal ha en egen mettnings grad i flg spec . Det samme for utgangs kondensatoren som bør være en for high current HF switching med rating minst 250 v dc ,Egentlig burde jeg ha dobblet railen men hadde ikke planlagt godt nok og fikk for liten plass, Ett annet hensyn er om Switch supplyen ville tillate den økede capacitans, Det måtte jeg evt ha prøvd ut først . Like ledes fikk 3255 noen ekstra avkoblinger på underside PCB og noen fete poly prop til å hjelpe litt på low frequency og bånn attaket , input cappen styrte jeg unna pga plass mangel , den kan jeg bytte senere evt . PCBet til 3 e audio virker solide og med tykke kobber og gode GND plan med gjennom føringer som jeg fikk merke da jeg loddet ut gamle komponentene for ble varmt. 150w lodde bolten jeg bruker når jeg bytter børster i start motorer måtte frem . Litt improvisering og ben bukking « måtte til for å få plass til de litt større komponentene. Bildet viser at jeg er innafor footprintet , til tross for begrenset plass. Jeg bestreber meg alltid til å gjøre modsa mest mulig kompakte , kortest ledningsvei , ledninger twisted pair så tykke som mulig , Allike vel er ikke alltid det nok , men begge ampene virker uten unoter ,3020 fikk enda lavere støy i half bridge og 3255 super lav støy som uendret som er bra tegn

    more to come

    Billde illustrasjon på gamle vs nye, ps de nye output caps ble sorte istedet for røde :)
    venstre nye output filter, høyre gamle , filter,yytterst spole innmat.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Forbedring av av 3e audio 3255
    Allerede ved første oppstart , så hører at jeg at 3255R har fått mere muskler og finesse Den er klart mere dynamisk og spiller nå helt sammenhengende lyd messig all over .«Mellom området er stort åpent og mere tranparant, tilmed dynamikken i mellom området ble bedre. En anelse varme i mellom og bass som balanserer perfekt med diskanten. Diskantens oppløsning og detaljering er noe av det nydeligste jeg har hørt av en D amp foreløpig . 3255R makter nå å skape en lytte front med usynlige høytalere», noe den ikke gjorde tidligere . Low level resolution er og en tanke bedre . Jeg har foret 3255R med CD nonstop, og mesteparten test sporene og flere andre innspillinger kler din lille varmen , Flere av LP platene får og godkjent nå . I oppturen med CD og streaming som det var , så ble naturlig hentet inn flere CD og LPs. Det sammme gjenspeiler seg her ,bedrede dynamikken og transparansen kom til unnsettning .Meste parten av test LP ene får godkjent ,,,, « men, noe mangler synes jeg ,,,,, Det er ikke bare varmen … Når da for eksempel Tripath 3020R som er nøktern i direkte sammen likning , synes jeg denne virker friskere» , Det er mere rom der, mere dynamikk . Det blir liksom litt høyere oppunder taket med 3020R , til tross for at den har en tanke av rullet topp i direkte sammnlikning med 3255R som brillerer med detaljer i toppen på stort sett allt av cd /streaming . I direkte sammen likning er den aller største tak høyden har med klA ene , nesten som at en romklang prosessor skulle vært koblet inn på enkelte både CD og LP. Asfalt s , LP har du hørt det verre «demontrerte akkurat fenomenet tydelig ,,,,som en hentydning i teksten 
    Farving , forvrengning og sånn .
    Til tross for at begge pwm ampene har sine forcer , de kan begge spille høyt og uforvrengt og med god bass kontroll, men så ramler de helt gjennom på enkelte opptak , spesiellt 3255R, Noe av det ligger nok i de steile filtene og timingen av fasen som får lide samt og noe av arkitekturen til PWM. Jeg tipper på 3255R s post filter feedback loop» er mye grunn til varmen og en tanke dynamikk kompresjon ,men til gjengjeld bedre måledata som usedvanlig gode . 3020R har jo selv følgelig feedback den og men før utgangs filtert og lavere rsd on og lavere utgangs impedans med kortere dead time som gir den mere nøktern , eller nøytral gjengivlese enn originalen her3e eletronic som var varmere og mere bassy

    Så vi vet farving er i mer eller mindre grad styrt av topologien , feedback som igjen gir forvrengnings former som igjen gir farve» . Uansett opptrer varme som en maskering « på bekostning av andre nyanser /detaljer og dynamikk , En analytisk/ lean /kald gjengivelse « er heller ikke særlig lyttevennlig eller egnet for hjemme hi fi . Her blir maskeringen som over detaljering» som tar vekk focus på helheten i musikkens slik måte at ektheten blir fraværenede . Nøytralt er det absolutt optimale IMO for da kan vi få en balansert gjengivelse , og det er når fasens nyanser i musikken i tillegg får slippe til . Det er den som gir absolutte ekthet imo.

    Problemet med farving i hverdagen er jo i tillegg ofte sammen satt som at vi har flere kilder og komponenter . Ikke alltid så enkelt å få komponenter som passer sammen ,,,,,da hadde vi jo ikke hatt HFS heller ? Uheldig vis eller heldigvis finnes ikke komponenter som er 100 prosent nøytrale , Så da kan en lean forsterker passe ofte en varm pre visa versa , Men så kan det kollidere skikkelig med 2 eller samme poler « lean til lean vica verca ,og vi får en total mismatch , enten det er dacen eller høyttaler what ever .Slik som når lille varmen fra min 3255R , som hos meg lyder bedre det på digtale media , mens jeg synes det ikke funker på LP så er det nok ikke bare forsterkerens skyld alene , men rett og slett litt varme fra min dv xx2 mk 2 som som heller ikke er helt nøytral ,Da blir her 2 ledd med varme . Akkurat da går det en kule litt for varmt her , i allefall på enkelte innspillinger. En mer nøytral PU som for eksempel ville kansje rettet, på det , eller en mer nøytral amp  Uansett så spiller 3255R upåklagelig , og jeg tror uten å ha prøvd det at 3255r,s varme vil passe bedre til de små kef høytalene.
    3255 add on rail og LF bypass cap.jpg

    Foreløpig konkluderer jeg med det at klasse D har ett stykke igjen til å kunne true High End analog lineær amp forsterkning , og spesiellt gjengitt fra 100% analog kilder , mens gjengivelsen kan være bedre for digitalt /analog 20-20khz format «Litt av problematikken uten om D ampens arkitektur er nok sammensatt . Definitivt ligger mye i filtrene i in og out put , så lenge begge ampene mine svarte positivt og resolutt på bytte . Når jeg ser på mine egne mods her så er det hovedsakelig for at det er brukt under spekka billigere komponenter , men det gjelder jo stort sett all kommersiell produksjon ,Det finnes dog noen ambisøse på kostede D amper med super spec , og jeg har hverken hørt theta prometeus eller Vera «,så jeg håper jeg kan få en ny oppfattning av D amps. Byggingen/moddingen gitt meg mye glede. Ps , 3255 har muligheter for eksperimentering i feedback loopen og filter på bekostning av litt mere forvrengning ,for de som vil leke seg litt . TI sin hjemme side .Jeg fant den litt sent , men absolutt interessant .Ellers er jeg i gang med custom tilpassing av utgangs filterne på 3022r « klarer jeg få litt mer topp ?
    Mer om det senere

    tech spec fra texas instruments

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3255.pdf
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Siste mod forløbig av 3022
    Jeg kaller den 3022 final R

    Søndag og recovery dag som vanlig , Solen skinner og solveggen viser 12 røde. Siden det finnes noen som ikke vet forsjellen på mitt og ditt , eller de kansje synes godene « er sjevt fordelt vet ikke jeg . Any how den nye innkjøpte brukte sykkelen er satt i stand , med nye Svalbe 400 piggers dekka. Disse dekka gir deg super grip uansett under lag , snø slaps og stål is .Bare continental sine 360 pigger er like gode IMO, Vinter sykkling kan være krevende , men tar du forbeholdet hele tiden om at det er glatt , følger litt konturene i underlaget og bruker balansen litt sånn som cross gutta manøvrerer så går det bra , mykt og ledig .Jeg kom meg i alle fall ut , og hjem igjen safe n sound

    *Bilde dekk Svalbe 400pigg og nye sykkelen på stål holka 
    svalbe 400 pigg.jpg

    nye sykkelen.jpg


    Det er ikke en ting jeg misliker ved 3020R i half bridge ,, den kunne hatt litt mer piff i toppen eneste. I ett siste forsøk har jeg forsøkt her i denne runden å optimere utgangs filteret for fullbridge og min aktuelle load som er mer 3-4 ohm . Jeg følger TA s anvisning for 2-4 ohms last , L verdien blir samme , bare C halveres .Etter litt lytting innser jeg , litt av det samme gjentar seg som at lydbilde blir overdrevet stort ,og føles ikke normalt IMO

    Vel , tilbake til half bridge igjen . Bare for moro skyld gikk jeg direkte fra full bridge( 2/4 ohm) til half bridge uten å korrigere C .Dette gav meg en unatulig lyd litt glass aktig som de første hypexene jeg laget nitten pil og bue siden ,Fremtredene var den på komplex musikk og høyere frekvenser kun , Spesiellt ved gjengivelse av flere instrumenter samtidig xylofon, fioliner og til dels piano høyere oktaver ,fikk en slags blurr» intermodulasjon ? C verdien må opp som sikkert at jeg alldri har hørt unoter eller hørbar forvrengning ever på denne . Som ett forsøk på litt mer piff i toppen reduserer jeg nå C til 0,2 uf i stedet for 0,22uf. Jeg har 0,1 fra før og loader nå bare 0,1 uF tett på terminalene ut ved printet . Nå fikk jeg det lille ekstra lille piffet i toppen som jeg ønsket meg uten å miste noen av de andre gode kvalitetene 3020 hadde fra før .

    De har stått på 24/7 siden nå siste modden , og att par ganger har jeg måtte sjekke med refereransen « . Klassisk musikk og enkle emsembler er det beste å teste med her .Selv om 3020 final R krøp enda litt høyere på rank stigen , så har referansen min enda over taket på rom /takhøyde formidlingen ,Men en av gangene måtte tilmed referansen sjekkes» hvorvidt bass linjen her kunne kopieres like rått og brutalt , men det gjorde den  check it out :

    https://www.youtube.com/watch?v=Gs6qxdg0Fws

    *Bildet / diagrammet( 3020 for 4/8 ohm load ) :Typisk en pwm
    utgang m symmetrisk psu og pre feedback loop dvs feed backen før spolen l100 og kondensatoren c108.Siste filteret er zobelen som har til oppgave å beskytte utgangen mot kapacitiv belastning ,

    UTGANG FILTER.jpg


    3020 final R har fått enda bedre low level resolutoin , mer åpent mellom register , slik at stemmer står klarere samt bakgrunns definisjon , det samme med takhøyde , mer nå tør jeg ikke heller mere . Større verdier for C her tenderte til en mer avrullet topp i sammen likning vica verca mindre verdi .Connex electronic brukte 0,47uf i sammen likning .Frekvens gangen er altså på 3020 dels load dependent,,,,samt og flere andre D amps .Det finnes dog D amps som har en frekvens gang som er load independent helt ideelt spør du meg ,,,,, men det kan jo tenkes også disse skulle kunne tjene på en option som å kunne tune utg filteret til aktuell load som for eksempel 2/4 ohm load og for eksempel 4/8 ohms load IMO. Som en aller siste test kommer jeg jeg til å sjekke hvorvidt en hyper tuning « for eksempel bare 22 nF eller større skulle kunne gjøre for lyden,,, koblet rett på amp speaker teminalene

    Når lyden nå i siste omgang ble så vellykket og med enda større åpen het i mellom området og litt piff i toppen tror jeg det beror mest pga LCR kondensatorenes overlegende kvalitet brukt i filter øyemed . Her tok det jeg hadde og de var 1kv rating .Jeg tok faktisk fram LCR 0,22uf 1kv ved første R modden , men de var såpass store at de ikke fikk plass , Ellers kunne jeg jo faktisk kommet helt i mål første forsøk:)
    Uansett ,en absolutt fantasisk amp slik den er i denne stund , men den viste gode takter fra første stund og best i half bridge .Klassisk musikk som egentlig ikke er min greie , men spilles med sånn pomp og prakt at jeg blir helt bergtatt ,det samme om det rock blues eller tecno ,,, bare så selvfølgelig , I siste revisjon har jeg og satt opp spenningen fra +-57 til max 61 v .

    For de som utforske TA har jeg nevnt anbefalinger tidligere , jeg tilføyer at det kan være lurt å ha en DC protection med mute på utgangen .
    I anledningen thruepath 3255 , vet jeg at nå at uten om å prøve å leke litt med feedback loopen også vil teste en 1kv LCR cap også der , og fin tuning av verdien for 4- 8 ohms load 
    To be continued
    *bilde add on cap
    3020 FINAL  R.JPG
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det har ikke sjedd noe på en stund her .Dvs 3255 ble avhendiget , byttet mot min gamle ta 0105 , Begge ble super fornøyd : )
    I kampens hete ble det i J fet amp testen min byttet en xlr uten power off , lyden var som ett finger knips , bye bye 1stk 3022. Heldig vis overlevde HT .Så nå kommer ett nytt projekt sannsynlig vis :ENGINE 400

    MOTHERBOARD-1 2-channel Amplifier Board | Profusion (profusionplc.com)

    To ting tiltaler meg , lav forvrengning og lave fase shiftet, er det noen som har prøvd denne modellen ?
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Det har ikke sjedd noe på en stund her .Dvs 3255 ble avhendiget , byttet mot min gamle ta 0105 , Begge ble super fornøyd : )
    I kampens hete ble det i J fet amp testen min byttet en xlr uten power off , lyden var som ett finger knips , bye bye 1stk 3022. Heldig vis overlevde HT .Så nå kommer ett nytt projekt sannsynlig vis :ENGINE 400

    MOTHERBOARD-1 2-channel Amplifier Board | Profusion (profusionplc.com)

    To ting tiltaler meg , lav forvrengning og lave fase shiftet, er det noen som har prøvd denne modellen ?
    Impregnert av hva du får til ! Tror nevnte Motherboard -1 fra Ice Power benytter samme chipset som i XTZ sin kommende EDGE A2 -400.

    Edit: "Chipset " leste mere på ICEpower sitt datablad på Motherboard-1 altså Engine-400 og AUX-plant. Ser ut som the Motherboard-1 er "good shit."
    Hva slags strømforsyning har du tenkt på ? Forøvrig ser jeg profusion har 3 på lager av "Mb-1."

    1613660626361.png


    Dr.E
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Impregnert av hva du får til ! Tror nevnte Motherboard -1 fra Ice Power benytter samme chipset som i XTZ sin kommende EDGE A2 -400.

    Edit: "Chipset " leste mere på ICEpower sitt datablad på Motherboard-1 altså Engine-400 og AUX-plant. Ser ut som the Motherboard-1 er "good shit."
    Hva slags strømforsyning har du tenkt på ? Forøvrig ser jeg profusion har 3 på lager av "Mb-1."

    Vis vedlegget 698280

    Dr.E
    Takk for nyttg info Dr.E .Jeg må lese meg opp
    Jeg har jo enda connexene rxi 2000 2x60 v
    som er i orden begge to , siden dette var to monos .Jeg er og intressert IRS 2092 med dedikerte gate drivere , de har HI FI spec .Problemet med flere D ampene du kan ikke bare sjonglere med spenningene siden de ofte er presatt til ideell arbeids spenning ,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg pleier jo alltid slå av power når jeg hooker up Her den ene gangen jeg glemte det ble fatal . Jeg skal bare prise meg lykkelig for at uhellet "ikke sjedde i hoved kjeden , og at den var så begrenset. Så total er kortslutningen at jeg ikke finner den igjen på utgangene , selv om det er regulær kortsluttning i begge channel 1 mosfets. Jeg anser som usikkert å prøve å reparere de skrøpelige under dimensjonerte printa og komponenter som allrede har vært gjennom mine mod runder ,
    Derfor hvis jeg bygger mere D amp / så har jeg helst lyst å bruke ett evaluerings board

    Jeg tar vare på mKT og håndviklede spolene mine :)
     

    Vedlegg

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.316
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Kjedelig når uhell skjer,synes jeg ser styroflexkondiser🙂
    Irs2092 er jo spennende,,har bare vært borti ebay irs2092,de var ikke spesielt gode,men mye effekt for veldig lite penger.
    Men har virkelig ikke greie på irs 2092
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig når uhell skjer,synes jeg ser styroflexkondiser🙂
    Irs2092 er jo spennende,,har bare vært borti ebay irs2092,de var ikke spesielt gode,men mye effekt for veldig lite penger.
    Men har virkelig ikke greie på irs 2092
    Connex har en 2092 med direkt fet , men den runden gidder jeg ikke Jeg er ferdig med connex . De TI 3255 jeg byttet vekk kom tilbake til meg for skraping " Soft starten varistoren var brent opp på en psu med over dimensjonereing på 3-4 ganger ifht amp delen . Satte inn en større jeg ,,,,,sånt skulle være unødvendig
    .Nei Skal jeg bygge ny amp nå skal det finnes full doc helst ett evaluerings kit " de pleier være safe , dvs jeg hadde alldri tull med noen TA produkter fra profusion plc
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det ikke irs 2092 m direct fet og heller ikke den andre irs 2092 siden de ikke kunne svare .En trøste bestilling er gjort :)
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 699609

    En super D amp , good shit sier neon her :)Ble plutselig lei kina ferdig bygget ; så mother board for to av disse ice engine 400 modulene, de har bra spec , og jeg har resten som trengs til prosjektet :)Ett ekspeiment board nesten ready to go " med full anvisning og schematic for evt custom tillpassninger
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Da er jeg igang med rework av 3022 kabinettet , Jeg vil bruke samme layouten , for minmum støy og innstråling PSU / audio .De kommer til å stå på høykant og input xlr på toppen .Jeg må maskinere høla for input xlr og nett bryter ,
    Fra teknisk på Profusion PLC fikk jeg full spec og diagram fra en hyggelig kar , En dual single OPA fet krets kan figurers til SE eller balansert 4 gain steg ,Uheldigvis må gain figurers fysisk via smd :( Vel kan ikke få allt for 3k heller .Den gode nyheten for meg er at factory setting vil være kanon match på de store HT og den litt høye DAC gain ,
    Balanced signal ;Buffer stage 2 x og power stage x 6
    Det gjenstår litt mekanisk arbeid , gamle connec PSU er kontrollert og overlevde krasjet "
    More to come ,,,, soon
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Foruten om en 2 timers MC tur som avbrekk fra en hekkans jobb å ti passe Engine 400 modulen mekanisk , riller på innsiden av kabinettet måtte slipes ut og X antal borringer , Bare ved å jorde alle studsa " får ampene rett avkobling.dvs metall kabinett.

    Jeg vet ikke åssen dere gjør med oppstart og smps ,De ramper jo opp både spenning og strøm fortere enn svint , De kunne hatt en test funksjon med slow ramp up og redusert strøm ,Vel jeg hooker opp en analog supply med variac og får med meg hele oppstart sekvensen , protect mode , under volt ,present volt mm
    Når allt er good to go " . slukker noen og PSU idikasjoner er grønne "
    Da det bare til å koble opp smps og sjekke om den klarer den nye lasten "
    i morgen , dvs seinere i dag :)
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Søndag , recovery runden i dag bestod i dekk skift og vaske av aprilian for en lengre tur :)
    Sånn blir man revitalisert av .)
    ICE 400 , ,,,trodde jeg var død ved opp kobling , så tyst er den på begge fet pre ampene .med volumen dreiet til kl12 og kl2 Det er ikke sikkert den er tystere enn klA , da måtte jeg satt ned gain til det samme som her X12 for å sjekke .Det er helt insane hva denne bredbåndete ICE ampen ;100k ) gjør . Hadde jeg visst hadde jeg spart meg for masse peng , Stuet rett inni en boks med en connex 2000rxi og total vekt 5-6 kg viser den 60 kg klA ampene hva den er god for .Høytalerne er helt usynlige . Dette er en av de mest helhetlige gjengivende amper jeg noen gang har lyttet til som fra stund 1 leverer uten noen tweaks eller mods . .Ett krystall klart og nøytralt lydbillde , uten å være agressivt , med 438 pre . Til med monitor versionen " rett fra dacen er så ren og uforvrengt at det er en fryd å lytte til selv på høye nivåer Uten om MC turen , har radio og stream gått non stopp uten om å bare spille musikk . Den har super low end og attakk samt kl A mellom område og vokal og nesten samme top definisjon :Akkurat siste relaterer jeg til best som ren dual mono figurasjon.
    Siste del av lytte inntrykk fra CD vil komme , kansje LP og ?

    Bildene ; jeg hadde bråttom med å få testet , helg og greier , jeg brukte det jeg hadde og kommer nok til å gjøre den litt mere atrakktiv kosmetisk som at performance var super så langt
    MC bilde fra Årli foss kraftstasjon , nødvendig pause , og nye RS dekka

    more to come
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg til mva oppgjøret hadde jeg tid til " aktiv recovery sykkel runden ,,, og sjekke Brekk hus/ mc caskill kampen , Vel cecilie er ikke vant med å være defensive part og allikevel være offensiv , så Caskilla vant på poeng , Cecilie fant ut av ting litt sent ,,hadde de fått to runder til tror jeg jammen hun hadde tatt seieren , den andre var ferdig kjørt ette 8 runder :)

    Serie nr 11 i digital amp rekken .Vel her er ampen jeg var så super spennt på ,og formelig blåste meg over ende med første inntrykk , vel jeg burde forstå

    Engine 400 vs 438 pre _ betrakninger av lyden koblet opp til de store HT , Første intrykket ved streaming generellt var imponerene», Allt klaffet liksom fra første stund og det var ikke noe jeg kunne sette fingeren ved. CD avspilling og kritisk lytting blir ting «anneledes . Den spiller liksom renere og klarere i forhold til volum settingen som for eksempel medium til høyt , Ved kvells lytting og ved lavere volum ,krymper lydbildet og blir miniatyr aktig « , og instrumenter mister substans og naturlighet .Jeg opp lever en slags glare, eller mudring av små detaljer .Og jeg får sterke assosiasjoner til de første D ampene jeg byggde for 15-20 år siden : (

    Test musikken ;Big bang live og Myerz CD , Selvsagt ett live opptak skal spilles på ett anstendig nivå ,E 400 gir litt av big soundet som de brokoblede TI3255 og TA 3020 gjør , på bekostning av dybde perspektivet og detaljene . Myerz og er stort og nesten helt inni stua og mens Big bang opptaket kler litt forstørring ,,,,Dette er en ordentlig live plate som i tillegg til musikken bobler og syder « av publikum og lyder i hele bredden av lydbildet som rop og stemmer , Det er nesten visket ut med E400 ,,,det samme med Grenis forflytting i forhold til mikken som er hørbart ved flere anledninger med de andre ampene mine

    Etter å ha blitt opp merksom på at det finnes glare «, «ved low levels , synes jeg å registrere det , eller en unaturlighet lenger oppe i volum registert . Instrumenter som får lide er piano og blåsere bla . Enkelte opptak med akustiske instrumenter kan ett sterilt preg .Feks ett piano med alle dets klang farver og nyanser er fjernet , I low level forsterkes fenomenet det slik at man for eksempel ikke skillner en trompet og klarinett . Mens vi er i gang ,så henter jeg

    TA0105

    Bare for å sjekke hvor gode gamle TA 0105 ligger i løypa , blir den og hokket opp med 438 pre og de store HT. En lettelsens sukk ,Det er ikke noe feil med anlegget eller vurderingen så langt . ….Ja tro det eller ei , gamle T sleda designet mellom 2005 -07 ruler enda over nyere D amp teknikker ? eller hva er det som er nytt ? Super lav støy ? Ja 0105 har mere støy (bare hørbart helt inntil diskant en ) men allike vel den som har best definisjon og micro detaljer både low level og high level . Måten TA 0105 gjengir piano i sammen likning er formiddabel , Tilmed TA 3020 kina edit skal ha kred her . Tripahs unike digtal prosessing teknikk styrer bla switch frekvensen fra 800kHz til 1,5 mHz etter algoritmer .Tipper en av dem er å å forbedre low level resolution .Tripathene er en av de få D ampene som har en organisk gjengivelse veldig likt gode analoge amper som rør og SS .Det sies at Cirrus Logic kjøpte opp Tripath ,,,, hvorfor de gjorde kan man bare spekulere i : (

    Helt på tampen , jeg tenkte ikke ta med den testen ,men ok , musikk te arbe» og litt for å sjekke low level issues jeg hadde på store HT,

    E 400 / Jfet på verksted

    Selv ikke J fet klarer få noe skikk på E400 , jeg håpet på en anelse organisk gjengivelse . I stedet for lyder den som en kjedelig grå masse produsert transistor sak ,Radio stemmer og størrelser instrumenter passer riktig nok bedre her . Men det er også alt ,Den har i løpet av flere dager ikke klart å engasjere meg på noen måte ,selv om den er bedre fit in « størrelse messig her. E400 spiller rent , sterilt og uforvrengt og low level resolution issuen er minimert helt . But ,The thrill is gone «. De små HT her sier og dessuten at den fremhever eller gjør noe med 2-300 hz området , På de store HT var tendensen der også . Den egenskapen hadde faktisk TI 3255 i extended version ( de fikk ny eier )

    E 400 ,,,,Kan noe forbedres ? Low level resolution problem ligger nok i switching teknikken , mulig kan den profitere litt på spole bytte og custom justering « som på de andre kina ampene .Det nytter neppe å rolle opamps og gain , Det blir ett slow project som at jeg har flere vellydene amps for tiden : ) og litt mett av super D amps . Hvis jeg skal se positivt på investeringen «så fikk jeg en komplett amp igjen , og den har mange super fasiliteter i tillegg til å spille høyt og rent . Bla klikk og popp fri ved on and off «og elektroniske over våkinger raun-baut , så det er no worry med at den skal begynne å brenne eller gå i kort slutning med lednings uttrekk ? : ) Bygget :

    En helt fuzz fri oppkobling , trenger bare en symmetrisk PSU -+65 dc max ,Selv om dette er ett EV board så er det ikke så like til å skifte gain eller se / bal mode .Da trenger du utstyr for smd lodding og det er s,,,, n trangt der ,Man klarer nok bygge en komplett til 5-6 k, Å ja hvis du er den typen som vil bruke den på 3 dagers fester og nonstop da må du lage eller kjøpe kjøle vinkel og termo pads , selv om den tåler 800 w i spiss for kortere perioder uten cooler «

    Helt tilslutt kobler jeg E 400 på store anlegget igjen bare for sjekke om jeg skrive om noe .Det er som det er , jeg sitter å lytter på fav CD og livløs grå transistor lyd ,,,,, Det er på tide å re sette meg litt , Det blir J fet / carver time» for søren , før jeg tar skade .

    Det blir stille her i T amp gården for en stund ,Videre prosjekter kommer borbely preamp tråden .En fortsettelse på balanserte tuben , men så har jeg lyst å bygge en reserve inverter « for dacen .Skulle satt ned gain i klA powerne og . Får gå en runde med meg selv

    Bilde for korte kabler er ingen hindring :) TA0105
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.316
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Sitter i gjen med samme etter å ha hørt på klasse d amper(billige),men ser du har flotte rørforsterkere som sikkert lyder mye bedre.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg kansje har oppildnet her i denne tråden til bygging div kina moduler synes jeg det er rett å fortelle om at det er en bakside , det går på sikkerhet og person sikkerhet.
    Jeg vil nesten oppmane til advarsel .Nesten samtlige av mine kinesiske kopier av original konstruksjoner er under dimensjonert i grader, selv om noen av chippene er autentiske så er det nesten det eneste .Selv mitt iherdige arbeid med å oppdatere / oppdimensjonere verdier / komponenter oppdager jeg i etter tid etter å sjekket med ett QEM produkt at viktige komponent posisjoner er under så dimensjonert at jeg rett og slett velger å fase ut disse produktene.:Itillegg er kontruksjonene så sterkt avikene fra qem diagram messig at de alldri ville nådd opp til QEM kvalitet , hverken lyd messig eller kvalitets messig .Det siste punktet inne bærer person sikkerhet og sikkerhet for at ting ikke skal ta fyr og brenne .Ett par andre her DIY kina amper avhendiget kommer til bake til meg for evaluering om vi bare skal skrote disse .
    eller hva .Jeg kommer til å informere her i tråden aktuelle tilfelle når tiden kommer
    Jeg vil heller anbefale Diyere å handle rene evaluerings board fra produsent eller fra seriøse aktører som mouser , profusion plc og andre
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ePi

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Selv om verkstedet har hatt mest prioritet for tiden har jeg allke vel hatt litt hobby tid , :)
    Jeg fikk tilbake de 3255 jeg avhendiget ,,,, Ene connex electronic smps 800 tok kvellen , grunn ukjent .Ingen sikringer onboard er gått , men likerettern .Det væste er at den dobblet PCB track er avbrutt en eller annen plass og smd teknikken gjør den lite atraktiv for rep .Heldig vis funker andre psu ,så to monos blir til stereo .Ja litt mer støy ble det men akseptabelt lavt enda .
    Nye eieren er ekstatisk ang mellom område performance til 3255 og opp i ett multi kanal oppsett ,,,,enn så lenge
    Selv er jeg nå litt skeptisk på de andre connex tingene jeg har Jeg hadde en incident med en av mine RXI2000 , en 3022 blåste " ved en signal ledning s oppkobling m power on :(
    PSU tålte mosten , ingen sikringer blåst men da jeg drog opp power connectorene 6,3 mm spadene kom de med opp av printet med kabelskoene :( tørr lodding de luxe

    Jeg har og hatt en runde til med ICE 400 , Den har nå gått nonstopp i heten her 30 inngrader på det væste, jeg har gjort meg opp en beslutning

    mer om et seinere :)
    bilder ; bad  connex  electronic psu.JPG 3255  nå som  stereo  utgave og monosupply.JPG final 3255 stereo
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Etter en del incidents på disse tjaina D og t ampenen besluttet jeg meg for å legge det kapittelet dødt .Gamle trofaste tripath ta105( evalutation board )funker dog og alldri noe tull . Ice 400 og enn så lenge , men f...... så mye den frarøver musikken . Totally kills the vibe "(Etter en hel sommer med den og den virker fin og krisp og jo lenger du spiller den jo mer selvsagt virker det,,,, Ikke før de analoge power ampene blir startet får jeg hake slepp av mine egne amper som jeg har eid i årrekke ?Myriader av detaljer som rom akustikk , instrumenters egen klang og ikke minst bass.
    Så brutalt var det at jeg bestemte meg for no more D /T amps i hoved anegget. Og heller ikke mer bygging og strebing etter bedre performance . Men,,,,,,, så sjer det ,,,,den avhendigete stereo 3255 kommer atter til bake , nå med en kanal død .
    Så her blir siste krampe trekning og mod til 3255 ampen .The real stuff ble bestillt , 3255 evaluation board, Ja den koster nesten 2-3 ganger mer , men merk komponentene som blir brukt vs tjaina edit slik jeg kjøpte de første her langer bak i tråden .Her er allt på plass .Heller ikke utenkelig at lyden vil være forsjelling og til min moddete utgave .

    Og hvorfor kjøpte jeg ikke den første om gang ? : ( Jo den skremte meg med den omstendelige manualen og de vannvittige antall konfigurasjons løsninger.
    Noen bilder i første omgang
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ePi

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Den avhendige og avlidene tjaina 3255 480 w x2 er demontert , Ene kanal er OK ,den andre har strøm , men er død . Ingen visuelle feil , En diode i regulator delen er blåst , Allt er smd og jeg får heller ikke måle chippen "figurert som paralell bridged "Det er vel bare å kaste.. (

    Det blir 4 tjaina ting i rekka .Siste 3022 som jeg brukte på verkstedet har og begynnt å gå i protect modus og må resettes jevnt , og er tatt ut av tjeneste ,,,, excel elementene er jeg blitt glad i så jeg har ikke tenkt å friste sjebnen ,,, gode gamle TA0105 overtar,,,, igjen

    Er litt tenke boksen om den overlevde connex psuen om jeg tør bruke den på nye TI modulen , den andre var jo gjennom grillet enda ingen sikringer der heller var blåst : ( ,,,, det som irriterer meg mest er ikke pengene , men tiden jeg har brukt på prosjektene .De har hatt en levetid på 1-2 år , tilsammen ligning finnes enda min borbely servo 100 , 85 modell intakt og spillende

    Vel TI3255 prosjektet er igang , more to come
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.769
    Antall liker
    10.575
    Torget vurderinger
    10

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Låter denne bedre enn Kina ampene?:



    Jeg vil anta at lyden er bedre pga bedre spec på komponetene , Dette er farins messig fra lytting . Selv er jeg veldig var på fase Bare spolen aleiene utgjorde en stor lyd messig gevinst synes jeg på 3255. Luft spolene feks har en helt spesiell spec og mettnings grad som er ideel for D /T ampene. Du kan gå til bake i tråden å se der jeg bytter spolene på 3255 , 3155 er byggd på samme conseptet .
    Jeg kommer selv sagt til å poste vurderingen av denne rene TI 3255 som jeg gjorde med kina versjonene og oppgraderingene ,,,, altså med ørene
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.527
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Beklager at det ble pleasure before buisniss " til min gode venn som venter på erstattningen for 3255 som havarerte ; ( Ren egoisme og selv forlystelse i ett fet prosjekt .
    Vel da har jeg en ide om hvordan det kommer til å se ut, denne gangen holder det ikke med å stacke moduler .Nye TI 3255 er høyere og trengte ett 2U og som vanlig frir jeg til RS .Pakken md 2U er 3 CM tykk og tung .Og 40 skruer senere ser det ut som på bildet .Billig ,vridning stabilt kabinett i stål og alu

    ikea  consept.JPG

    Ikea consept , men 40 skruer senere kan det se ut som bildet nederst

    Denne gang tenker vi på allt plan A B og C .Hvis denne connex psu kveller også har vi plass til registrer" en feit analog supply .
    lay  out  med  reserve  plan.JPG


    Det som jeg gruet meg mest til var åsette opp alle de jumperne som skal til for her ,,,4 kanaler skal bli til 2 og valg fri input SE eller balansert .Heldig vis var det default settingen . Ellers gjelder ordtaket til en av mine kunder ,,,en sjarmerende MC beib . RTF " read the fucking manual ; )
    Jeg gjorde en midlertidig hook up for å sjekke at alle settingene var rette med genrator , og fant absolutt ingen plass det stod noe om gain faktor , så sjkket den og X10
    Første hånds intrykk ,,,,,sweet and warm ,,,, det skal vi finne ut mer om ,,,om ikke så lenge på de store HT

    10 jumpere eller  mer  .DONT skip  the  F,, manual.JPG





    lay  out  med  reserve  plan.JPG


    Nederst ,,,kabinettet stt opp , det er en fin front rack plate i 2 mm alu og håndtak som ikke er med på bildet
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn