Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Antall liker
    248
    Sted
    Norge
    Utfordringen er å få til en mest mulig sømløs integrering mellom Harbeth høyttalere og sub i et gitt rom. Harbeth sine tynnveggede høyttalere holder lyden mindre igjen enn mere konvensjonelle høyttalere på godt og vondt. Man opplever lydgjengivelsen som hurtig, et sted mellom hurtigheten til horn og konvensjonelle høyttalere. Det er denne hurtigheten som gir Harbeth sine høyttalere en live-aktig musikkgjengivelse. Om man bytter på å høre horn og konvensjonelle høyttalere, så kan man få en følelse av at mange konvensjonelle høyttalere står og spiller i sirup. Lyden henger liksom litt igjen i kabinettet. Med Harbeth så slipper lyden kabinettet mye fortere.

En subwoofer vil dessverre ikke ha samme hurtighet som Harbeth sine høyttalere med mindre vi snakker om hornsub'er. Så de beste sub'ene man kan bruke til Harbeth er hornsub'er. @Haakonsunden: Få @Kvålsvoll til å lage en kompakt hornsub til deg. :)
    Takk for info. Det er ikke sånn at jeg savner noe med C7 Xd, bare ble nysgjerrig på hvordan det låter med gode suber.
    Vi får se om hornsubber finner veien hit en dag.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.279
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takk for info. Det er ikke sånn at jeg savner noe med C7 Xd, bare ble nysgjerrig på hvordan det låter med gode suber.
    Vi får se om hornsubber finner veien hit en dag.
    Beste rådet jeg kan gi er å finne deg en passe de REL på brukten. Test ut om du får det til å funke med justering og lek.. skulle det mot formodning ikke funke så klarer du selge den igjen for ca samme penge.

En erfaring og litt lek rikere uten å bli fattigere ;)

Lykke til og kos deg :)

Lancaster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    2.575
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker en REL TZero Mk III til mine P3ESR SE, etter litt frem og tilbake med plassering og justeringer, spiller det veldig fint sammen. Ikke den dypeste bassen, dog henger den veldig fint sammen med P3ESR og gir de en god bunn, TZero er også en lukket konstruksjon. På sikt kommer det inn en til slik at jeg får en på hver side. Ser Exposure blir nevnt her, jeg bruker en 3010S2 (i sølv) i dette oppsettet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn