Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Etter et par lange lytteseanser i helga forundres jeg nok en gang over Harbeth,s evne til å spille på lag med musikken. Helheten i musikken, men med detajlene til stede i fullt monn. Musikkens indre sjel trer frem, nesten uansett hva man spiller. Lyttetretthet er ikke eksisterende, det er nærmest så man føler etter mange timer i godstolen: Vi spiller mer enn gjerne mer for deg. Jøss, dette er moro :).
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    ...det er godt mulig dette er besvart utallige ganger i en ganske lang tråd, men jeg spør allikevel. Har blitt litt nysgjerrig på Harbeth, etter å ha innsett at mine nåværende høytalere ikke er en like optimal match med forsterkeriet, som de var før jeg oppgraderte dette her i fjor.

    Hvem er importør/forhandler av Harbeth i Norge?
    Ser av hjemmesidene til Harbeth at Maxwell Import er nevnt, men sidene deres er sparsommet hva både prising og annet angår. Har tenkt tanken at kanskje C7ES-3 kunne være et bra parti for mitt Naim-oppsett, men som alltid slår jo både prising og andre faktorer inn.

    Om det er noen i tråden som kjører Harbeth på Naim, eller har forsøkt dette, er jeg nysgjerrig på erfaringer også. :)
     

    jaerbo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Innlegg
    164
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Harbeth P3ES2 sammen med 202/DualTeddy/200...... ;)
    Fungerer meget fint det IMHO!! Har og Compact7 - i hovedanlegget. En høytalerprodusent å bli glad i og tilfredstillelse over lang tid!

    Mvh JE
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Flaggerkatt skrev:
    ...det er godt mulig dette er besvart utallige ganger i en ganske lang tråd, men jeg spør allikevel. Har blitt litt nysgjerrig på Harbeth, etter å ha innsett at mine nåværende høytalere ikke er en like optimal match med forsterkeriet, som de var før jeg oppgraderte dette her i fjor.

    Hvem er importør/forhandler av Harbeth i Norge?
    Ser av hjemmesidene til Harbeth at Maxwell Import er nevnt, men sidene deres er sparsommet hva både prising og annet angår. Har tenkt tanken at kanskje C7ES-3 kunne være et bra parti for mitt Naim-oppsett, men som alltid slår jo både prising og andre faktorer inn.

    Om det er noen i tråden som kjører Harbeth på Naim, eller har forsøkt dette, er jeg nysgjerrig på erfaringer også. :)

    Compact 7ES-3 ligger på ca 19 000 her til lands i disse dager, ref Trond i Maxwell. Ca 1000,- ekstra for eucalyptus.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Carter skrev:
    Flaggerkatt skrev:
    ...det er godt mulig dette er besvart utallige ganger i en ganske lang tråd, men jeg spør allikevel. Har blitt litt nysgjerrig på Harbeth, etter å ha innsett at mine nåværende høytalere ikke er en like optimal match med forsterkeriet, som de var før jeg oppgraderte dette her i fjor.

    Hvem er importør/forhandler av Harbeth i Norge?
    Ser av hjemmesidene til Harbeth at Maxwell Import er nevnt, men sidene deres er sparsommet hva både prising og annet angår. Har tenkt tanken at kanskje C7ES-3 kunne være et bra parti for mitt Naim-oppsett, men som alltid slår jo både prising og andre faktorer inn.

    Om det er noen i tråden som kjører Harbeth på Naim, eller har forsøkt dette, er jeg nysgjerrig på erfaringer også. :)
    Hvor meget ekstra ville Tiger Ebony mon koste?

    Compact 7ES-3 ligger på ca 19 000 her til lands i disse dager, ref Trond i Maxwell. Ca 1000,- ekstra for eucalyptus.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    "Hvor meget ekstra ville Tiger Ebony mon koste?"

    Dette treslaget står ikke lenger oppført som et alternativ for denne modellen på Harbeths hjemmeside, men rosewood koster £300 ekstra i UK (£100 ekstra for eucalyptus). Den koster dermed £2200 i UK, mot £1900 for kirsebær. Ca tigangeren for norske priser.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Compact 7ES-3 ligger på ca 19 000 her til lands i disse dager, ref Trond i Maxwell. Ca 1000,- ekstra for eucalyptus.
    [/quote]

    Kan dette være riktig? I så fall har C7ES-3 hatt en særdeles hyggelig prisreduksjon, fra tidligere rundt kr.26.000,-. For godt til å være sant?
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Sterling har jo ligget stabilt på nitallet i lang tid. Ca-prisene fikk jeg oppgitt på tlf i forrige uke, og jeg har ikke handlet av Maxwell tidligere. Jeg ringte først og fremst for å forhøre meg om demo-muligheter på Østlandet, og spurte naturlig nok om pris ettersom det står "ring for pris" på hjemmesiden deres.

    Se ellers tidligere tråd her på forumet, der Maxwell opplyser om at prisene i Norge skal tilsvare de engelske (korrigert for 7,5 prosent høyere norsk mva): "Mao. det er ingen vits i å forkludre garanti og levering med å henvende seg til hverken Sverige eller opprinnelselandet England - du vil få akkurat samme prisen her - samt spare litt frakt.": http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39898.0
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    C7 til 19 kkr, det må være godt nytt for de som går og sikler på et par musikk formidlere fra Harbeth.
    Til JE:
    Har du prøvd Red Wine Audio 70.2 signature monoblokker på C7.
    Hadde vært interessant å høre hva du har erfart med den kombinasjonen.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Merk at dette ikke var en eksakt pris jeg fikk oppgitt (han hadde ikke den aktuelle finish på lager, så må ev. bestille).
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Har forholdsvis jevnlig kontakt med Trond, og følger ganske bra med. Så god pris som 19K for C7ES-3 har jeg ikke hørt nevnt noen gang. Du må ha fått et sjeldent godt tilbud :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Finner de til en pris på ca 18 200 nok i England så det kan ikke vere så langt unna muligens


    Harbeth Compact 7ES-3 Monitor Loudspeakers£1,879.00
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Petterone skrev:
    Finner de til en pris på ca 18 200 nok i England så det kan ikke vere så langt unna muligens


    Harbeth Compact 7ES-3 Monitor Loudspeakers£1,879.00
    Dette er korrekt, bortsett fra at du ikke tar med mva som vi må legge på før salg i Norge.
    Snakket nettopp med Trond for å få dagens priser.

    Trond legger opp til å følge de engelske prisene samt følge valutakursene, pluss mva.

    Gjennomsnittelig pris(pund) i england på de forskjellige modellene i dag er:
    P3ESR - 1350
    C7ESR - 1899
    SHL5 - 2299

    Da tar du denne prisen og multipliserer med dagens valuta, pluss at du multipliserer med 1.25

    Dagens priser (i standard utførelse) vil da bli ca:

    P3ESR-16000 kr
    C7ESR - 22500 kr
    SHL5 - 27000 kr
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det blir jo ikke riktig, da du ikke trekker fra britisk VAT før du legger til norsk mva. Man skal da ikke betale 42,5 prosent mva her i landet:)

    De koster ca £1600 eks VAT, regnestykket blir da ca NOK 15 000*1,25 = 18 750 kr.

    Når Maxwell her på forumet selv skriver at de ikke skal ligge over britiske priser (korrigert for mva-forskjell), og at man dessuten vil spare frakt på å kjøpe av dem framfor å importere selv, så er kanskje ikke ca-prisen jeg fikk oppgitt så mye å stusse over. Forøvrig samme prispolitikk som bl.a. Lyric praktiserer for tida, men de ligger vel enda litt under på britiske produkter.

    Dessuten er det noe prutningsmonn på veil. priser hos britiske forhandlere, det er det vel kanskje ikke på disse prisene hos Maxwell. Men det er jo en god pris:).
     

    jaerbo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Innlegg
    164
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    gs skrev:
    Til JE:
    Har du prøvd Red Wine Audio 70.2 signature monoblokker på C7.
    Hadde vært interessant å høre hva du har erfart med den kombinasjonen.
    Mener faktisk jeg har lest en test med Compact 7 og Red Wine Audio - tror det var signature 30.2 - som var meget positiv (var det Toneaudio tro?)
    IMHO så spiller 70.2 og Compact 7 sammen på en utrolig fin måte! RWA minner mye om en god rørforsterker -- nydelig tone og klang. Mitt hovedanlegg har bestått av denne kombinasjonen de 2 siste årene.

    Store forandringer i hovedoppsettet mot DP og noe vanskeligere (større) høytalerlast gjør at 70.2 er tilsalgs. Compact 7 beholdes derimot (pakkes ned). Harbeth er på en måte høytalere "for livet" - en utrolig god høytaler som man blir glad i og ikke bytter (finnes jo nesten ingen av dem på bruktbørsen). Hvis jeg noensinne skulle finne på å kvitte meg med Compact7 måtte det være for å bytte inn i en større Harbeth ;)

    JE
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    gs skrev:
    C7 til 19 kkr, det må være godt nytt for de som går og sikler på et par musikk formidlere fra Harbeth.
    Nitten tusen fjelldollar er ikke usannsynlig innenfor min rekkevidde innen noen måneder, takk alle så langt for både informasjon og "prisantydninger"! Selv om jeg også har handlet utstyr til gode priser fra England tidligere, er det jo alltid fordeler knyttet til å ha en norsk forhandler...

    Har ikke blitt mindre nysgjerrig på å prøve Harbeth C7 på mitt oppsett som et godt alternativ til mine nåværende Linn-høytalere etter dette. Men, jeg skulle godt gjerne gjort en "try before you buy" på de, selvfølgelig, har noen erfaring med hvordan importør/forhandler stiller seg til sånt?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Hvis det er desember-lønna du tenker på, så ikke glem penger til gaver og julemat også. Eller mulig et par C7 er verdt å forsake alt julemaset for :)

    Jeg har ingen annen erfaring med Maxwell enn at jeg snakket med dem på messa i Horten. Det var visstnok ikke noe problem å få sendt et par til Trondheim hvor jeg bor, og en liten angrefrist fantes vel også uten at jeg vil bekrefte det.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Harbeth-vennetråd

    Med fare for å skape forvirring, det er lett når to tråder har samme tittel, her er link til Brian7500 sitt spørsmål om forsterkermatch til Harbeth C7:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52509.0.html

    Tråden er interessant i seg selv, og spesielt for oss (meg :) ) med Sugden forsterkere.
    Jeg liker også at tråder som dette er fyldige innenfor sitt tema, for eventuelle søk i historien, derfor denne doble postingen.

    Harbeth SHL5 ble altså omtalt i Stereophile februar 2005, side 27
    http://issuu.com/gerry666/docs/stereophile-05-02-february

    Jørgen
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Harbeth-vennetråd

    ottone skrev:
    Med fare for å skape forvirring, det er lett når to tråder har samme tittel, her er link til Brian7500 sitt spørsmål om forsterkermatch til Harbeth C7:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52509.0.html

    Tråden er interessant i seg selv, og spesielt for oss (meg :) ) med Sugden forsterkere.
    Jeg liker også at tråder som dette er fyldige innenfor sitt tema, for eventuelle søk i historien, derfor denne doble postingen.

    Harbeth SHL5 ble altså omtalt i Stereophile februar 2005, side 27
    http://issuu.com/gerry666/docs/stereophile-05-02-february

    Jørgen

    Tak for indlægget. Jeg har ændret titlen på min tråd. Jeg havde ikke lige overvejet at vennetråden havde samme navn.
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    torem skrev:
    Hvis det er desember-lønna du tenker på, så ikke glem penger til gaver og julemat også. Eller mulig et par C7 er verdt å forsake alt julemaset for :)
    Jeg har ingen annen erfaring med Maxwell enn at jeg snakket med dem på messa i Horten. Det var visstnok ikke noe problem å få sendt et par til Trondheim hvor jeg bor, og en liten angrefrist fantes vel også uten at jeg vil bekrefte det.
    Hva?
    Mener du at jeg skal prioritere julemat og presanger over ny hifi?
    Dette gir ingen mening til en ivrig hifi-skalle ;D

    (heldigvis er det både halvskattlønn i desember, og bonus i detta firmaet jeg jobber i, men vi får nå se hva jeg prioriterer av innkjøp).

    Men, Maxwell høres veldig ryddig ut om de gjør det som du beskriver. Nærmeste "utsalg" for meg er Drammen, og da burde både hent og evt. retur være mulig. Om jeg nå ikke faller så for de at de blir i hus. Hvilket jo ikke er umulig :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Flaggerkatt skrev:
    Men, Maxwell høres veldig ryddig ut om de gjør det som du beskriver. Nærmeste "utsalg" for meg er Drammen, og da burde både hent og evt. retur være mulig. Om jeg nå ikke faller så for de at de blir i hus. Hvilket jo ikke er umulig :)
    He, he, hifi er selvsagt MYE viktigere enn julemat, helt enig der.

    Hm, nå skal ikke jeg late som jeg har full oversikt over forhandlere, men tror ikke det finnes noe Maxwell-"link" i Drammen lenger. I Horten snakket jeg med Maxwell fra Kristiansand. Poenget mitt er at det virker som det beste er å snakke (det vil si ringe) og avtale pris/levering med Kristiansand direkte. Jeg har ganske lenge nå vurdert å kjøpe et par P3ESR, men andre ting kommer i veien :( Men før eller siden skal jeg ha et par Harbeth.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da har jeg fått inn fjerde modell av Harbeth i hus. De skal testes med forskjellige forsterkere, underlag, og stativer.
    Om en stund tenkte jeg å lage en liten snutt om mine erfaringer med de forskjellige Harbethmodellene, også lydmessig.

    Har drømt om Harbeth M40.1, men er vel kommet til at jeg synes de blir for store i stua mi. Tviler på at de blir testet hjemme hos meg. Føler det ihvertfall slik nå. Men hadde jeg hatt litt større stue.................


    Her bilde av en av de nyankomne:
     

    Vedlegg

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Pene saker det der, liten tvil om det.
    Og det spiller jo like bra som de ser ut.

    Hadde vært interessant å høre hva du mente om de forskjellige modellene.
    Jeg går selv svanger med en harbeth, og har til nå stiftet bekjentskap med de to modellene du har der, pluss c7. Så jeg jobber meg oppover mot en shl5...

    Men jeg er litt bekymret for romstørrelse. Så hvis du har erfaringer her setter jeg pris på om du deler dem. Eller andre med femmeren for den saks skyld.
    Rommet mitt er rundt 4,2 x 3,7 med 2,8 under taket. Tror nok jeg må spille på kortveggen. Så litt engstelig for avstander til veggene er jeg.
    Som sagt, råd fra eiere av shl5 mottas med takk.
    Jeg har meldt meg på harbeths forum, og ser at flere har forholdsvis små lytterom. Så jeg har et slags håp.

    E
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    leik skrev:
    Pene saker det der, liten tvil om det.
    Og det spiller jo like bra som de ser ut.

    Hadde vært interessant å høre hva du mente om de forskjellige modellene.
    Jeg går selv svanger med en harbeth, og har til nå stiftet bekjentskap med de to modellene du har der, pluss c7. Så jeg jobber meg oppover mot en shl5...

    Men jeg er litt bekymret for romstørrelse. Så hvis du har erfaringer her setter jeg pris på om du deler dem. Eller andre med femmeren for den saks skyld.
    Rommet mitt er rundt 4,2 x 3,7 med 2,8 under taket. Tror nok jeg må spille på kortveggen. Så litt engstelig for avstander til veggene er jeg.
    Som sagt, råd fra eiere av shl5 mottas med takk.
    Jeg har meldt meg på harbeths forum, og ser at flere har forholdsvis små lytterom. Så jeg har et slags håp.

    E

    Rommet ditt burde være stort nok for SHL5. Både etter min erfaring, og også etter råd du finner på Harbethforumet. Alle Harbeth modellene er utviklet i små rom.
    De er egentlig alle laget for nærfeltslytting i mindre rom, selv om de også spiller bra i større rom.

    Trenger litt mer tid før jeg har lyst til å komme med sammenlikning mellom alle modellene.
    Men det kommer.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    De nyankommne M30 viser seg å være et spennende Harbethalternativ. Litt annerledes lyd enn de jeg har hatt før. Alle de fire modellene jeg har hatt nå har typisk Harbeth lyd, men de spiller alle likevel litt forskjellig.

    Her et flott anlegg med M30 på store Pass Lab monoblokker:
     

    Vedlegg

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hagto skrev:
    De nyankommne M30 viser seg å være et spennende Harbethalternativ. Litt annerledes lyd enn de jeg har hatt før. Alle de fire modellene jeg har hatt nå har typisk Harbeth lyd, men de spiller alle likevel litt forskjellig.

    Her et flott anlegg med M30 på store Pass Lab monoblokker:

    Kan du fortælle lidt om hvad det er de gør anderledes?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    Da har jeg fått inn fjerde modell av Harbeth i hus. De skal testes med forskjellige forsterkere, underlag, og stativer.
    Om en stund tenkte jeg å lage en liten snutt om mine erfaringer med de forskjellige Harbethmodellene, også lydmessig.

    Har drømt om Harbeth M40.1, men er vel kommet til at jeg synes de blir for store i stua mi. Tviler på at de blir testet hjemme hos meg. Føler det ihvertfall slik nå. Men hadde jeg hatt litt større stue.................


    Her bilde av en av de nyankomne:
    Spennende Hagto, det skjer saker i stua di med, grattis med nye til deg også, man blir nysgjerrig på hva Harbeth, har hørt/lest mye godt om de den senere tid :) ...

    mvh
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Lekkert Hagto. Du er jo blitt en skikkelig Harbeth kjenner. Skal bli artig å høre om forkjellene på de ulike modellene etter hvert. Koser meg med C7.
    Dersom noen av dere Harbeth venner har synspunkter på et slutt trinn(evt mono blokker), som er go-match på C7 , så taes disse i mot med takk. Har forøvrig Aesthetix Calypso pre. Er godt fornøyd med Audion blokkkene, men vurderer nå veien mot litt mer "plug and play" , noe transitor basert ?. Har hatt Doxa tidligere, muligens er den nye modellen noe å vurdere?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    gs skrev:
    Lekkert Hagto. Du er jo blitt en skikkelig Harbeth kjenner. Skal bli artig å høre om forkjellene på de ulike modellene etter hvert. Koser meg med C7.
    Dersom noen av dere Harbeth venner har synspunkter på et slutt trinn(evt mono blokker), som er go-match på C7 , så taes disse i mot med takk. Har forøvrig Aesthetix Calypso pre. Er godt fornøyd med Audion blokkkene, men vurderer nå veien mot litt mer "plug and play" , noe transitor basert ?. Har hatt Doxa tidligere, muligens er den nye modellen noe å vurdere?
    Bryston kan kanskje være et alternativ? Jeg synes iallefall 4BSST2/BP26/MPS-2 fungerer svært bra sammen med C7. Om du kun ønsker et sluttrinn for å kombinere med pre du allerede har, kan 4BSST2 fortsatt være et bra valg, mener jeg. Har i likhet med flere andre prøvd den sammen med rør-pre, med godt resultat.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Brian7500 skrev:
    Hagto skrev:
    De nyankommne M30 viser seg å være et spennende Harbethalternativ. Litt annerledes lyd enn de jeg har hatt før. Alle de fire modellene jeg har hatt nå har typisk Harbeth lyd, men de spiller alle likevel litt forskjellig.

    Her et flott anlegg med M30 på store Pass Lab monoblokker:

    Kan du fortælle lidt om hvad det er de gør anderledes?
    Hvis jeg sammenlikner med C7ES3, som er den mest nærliggende å sammenlikne med, så er mine første inntrykk at de ikke går like dypt som C7. Men de virker likevel litt kroppsligere i lyden enn C7. Det andre er at jeg synes de virker litt mer åpne i toppen, og derfor også litt mer krevende å få til enn C7.

    Kommer tilbake igjen når jeg har fått tid på meg til mer grundig evaluering.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    musicus skrev:
    Hagto skrev:
    Da har jeg fått inn fjerde modell av Harbeth i hus. De skal testes med forskjellige forsterkere, underlag, og stativer.
    Om en stund tenkte jeg å lage en liten snutt om mine erfaringer med de forskjellige Harbethmodellene, også lydmessig.

    Har drømt om Harbeth M40.1, men er vel kommet til at jeg synes de blir for store i stua mi. Tviler på at de blir testet hjemme hos meg. Føler det ihvertfall slik nå. Men hadde jeg hatt litt større stue.................


    Her bilde av en av de nyankomne:
    Spennende Hagto, det skjer saker i stua di med, grattis med nye til deg også, man blir nysgjerrig på hva Harbeth, har hørt/lest mye godt om de den senere tid :) ...

    mvh
    Takk for det musicus. Ser ut til at det blir Harbeth på meg. Har liksom funnet min type lyd.
    Er rundt og hører på masse adskillig dyrere høyttalere enn Harbeth, men finner ingen som tilfredstiller meg mer til nå, uansett pris.

    Det er spesiellt mellomtonegjengivelsen som jeg ikke finner bedre noe sted. Har hørt blandt kjennere at Magico har like god, eller bedre, mellomtonegjengivelse. Men da snakker vi om pris på flere hundre tusen.

    Synes dine nye Aspara også virket spennende :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    gs skrev:
    Lekkert Hagto. Du er jo blitt en skikkelig Harbeth kjenner. Skal bli artig å høre om forkjellene på de ulike modellene etter hvert. Koser meg med C7.
    Dersom noen av dere Harbeth venner har synspunkter på et slutt trinn(evt mono blokker), som er go-match på C7 , så taes disse i mot med takk. Har forøvrig Aesthetix Calypso pre. Er godt fornøyd med Audion blokkkene, men vurderer nå veien mot litt mer "plug and play" , noe transitor basert ?. Har hatt Doxa tidligere, muligens er den nye modellen noe å vurdere?
    Kjente kombinasjoner som skal fungere meget bra på Harbeth, er Bryston som K.H. sier, pluss LFD, Naim, Pass Lab, Rega, Sugden osv

    Den nye Doxa høres utrolig spennende ut. Sjelden hurtig, klar, og dynamisk. Den er blitt Maxwell sin nye referanse på Harbeth. De kommer sikkert til å begynne å forhandle Doxa.

    Har forresten blitt invitert med på et lyttebesøk i morgen hvor den nye Doxa skal forsøkes i ett flott anlegg. Kommer nok en rapport i begynnelsen av uka i sørlandstråden min.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hmm... Tror nok fremdeles at rosewood er en vinner.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Tror jeg sier meg enig med Bach_Man her. Men gøy å se dem i sort.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn