Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Enig, er det noe man kunne ønske mer av, er det litt dypere bass. Men jeg klarer å nyte musikken allikevel. Så får vi se når jeg begynner å prøve litt ulike plasseringer og stativer om det skjer noe da.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Bare et tips; Skylan, Canada, lager spesialtilpassede stativer til Harbeth. De er både pene og bra.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Takker for tips. Tar gjerne flere. Går og funderer på å bygge et par sjøl, i eik. Synes at trestativer er penere.
    Har vel lest en plass at Harbeth ikke er så kritisk til stativer eller, er jeg litt ute på viddene her?
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Jo da har vært innom der, artig å lese om andres erfaringer.
    Spilt mye musikk i helga, og de er noen herlige formidlere. Syns de er spesielt gode på å få fram helheten i musikken. Man glemmer liksom å fokusere på enkelt parametere.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Er der nogen herinde der kan hjælpe med billeder af Harbeth højttalere i den sjældne Tiger Ebony finish?

    På forhånd tak :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Hvis du vurderer å kjøpe ht i Ebony ville jeg ha sett den in real først. Bilde og virkelighet blir liksom aldri helt det samme.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hvilken højde stander ville I anse for passende til en Compact 7 ES-3?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    gs skrev:
    Da er Harbeth,ene betalt og mine. Uten å eksperimentere noe særlig med plassering, stativer osv i låneperioden har det vært mange, lange og gode musikkstunder. I mitt forhodsvis lille rom på 15 m2 er nok dette en mer fornuftig størrelse enn forgjengeren Proac D25, selv om disse også har spilt veldig bra. Gleder meg til å bli enda bedre kjent med dem. Og en stor takk til Hagto mfl som gjennom denne tråden har klart å vekke interessen for dette merket.
    Gratulerer en masse med flotte høyttalere!
    Blir man hekta på Harbeth så varer det oftest livet ut sies det :)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    "Gratulerer en masse med flotte høyttalere!
    Blir man hekta på Harbeth så varer det oftest livet ut sies det "
    Takker så mye Hagto, det var som sagt dine skriblerier og bilder som vekket interessen for Harbeth.
    Og etter 14 dager med mye lytting blir dette helt klart bra. En flott mellomtone og klang. Var faktisk litt redd for å miste Proac flotte perspektiv og 3d, men sannelig er det på plass og. Har akkurat vært og kjøpt siste cd,en til Robert Plant og Ida Jenshus så det blir nok litt spilling utover kvelden.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Stille her for tiden. Sitter alle Harbeth eiere og nyter musikken?
    Har de siste kveldene sittet og hørt på noen litt eldre cd,er med Eva Cassidy, hvilken stemme den dama har/hadde. Husket dem som litt slitsomme, men her kunne musikken virkelig nytes.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    gs skrev:
    Stille her for tiden. Sitter alle Harbeth eiere og nyter musikken?
    Ja, alle tre. :)
    Behøver ikke sitte helt stille, men syns egentlig det er best.
    Stemmer er fint på Harbeth, ja. Opera, for eksempel, der kommer de gode egenskapene godt med. Ikke slitsom lyd, fin romkarakter, naturlige stemmer.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Jøss for en eksklusiv trio vi er ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Javisst er vi fem her på tråden, jeg tøyset litt der, og flere vet jeg om som ikke er aktive på HFS.
    Men det er ikke så mange eiere her til lands, for produksjonen er begrenset og Harbeth er rett og slett vanskelig å få tak i. Produksjonen går sin jevne gang, og bare få par finner veien til Norge. Ikke mange forhandlere som har dem inne heller, man må være forberedt på å reise et stykke sørover for å høre.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    ottone skrev:
    Javisst er vi fem her på tråden, jeg tøyset litt der, og flere vet jeg om som ikke er aktive på HFS.
    Men det er ikke så mange eiere her til lands, for produksjonen er begrenset og Harbeth er rett og slett vanskelig å få tak i. Produksjonen går sin jevne gang, og bare få par finner veien til Norge. Ikke mange forhandlere som har dem inne heller, man må være forberedt på å reise et stykke sørover for å høre.

    Joda det finnes endel flere Harbetheiere i landet. Men riktig som du sier at de er blitt vanskelige å få tak i nå pga stor etterspørsel, og lange ventelister på fabrikken.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Stilige små søte, ingen tvil. Ser ut som de står på solide stativer også.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Nydelig Hagto.Pene stativer.Hvilket fabrikat er det, klarer ikke helt å tyde skrifta på foten. Bruker du fremdeles 300 b forsterkeren? Har du solgt C7 eller har du begynt å samle ;)?
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Det ligner stativer fra italienske Zingali.... I øvrigt nogle dejlige Harbeth du har, Hagto :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    FLIGHT-100 skrev:
    Det ligner stativer fra italienske Zingali.... I øvrigt nogle dejlige Harbeth du har, Hagto :)
    Hei, en SHL5-eier! Vær hilset!

    J
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Velkommen i gjengen Flight-100. Du har noe å glede deg til, ja.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    gs skrev:
    Nydelig Hagto.Pene stativer.Hvilket fabrikat er det, klarer ikke helt å tyde skrifta på foten. Bruker du fremdeles 300 b forsterkeren? Har du solgt C7 eller har du begynt å samle ;)?
    Takk for det. Det er italienske Zingalistativer. Det sorte i midten er mdf og kan sandfylles. Resten er hardtre. Meget stødige og gode stativ. Topplata er litt for stor til de små P3ESRm men det går greit. De hadde vært perfekt til C7ES-3.

    Jeg bruker 300B forsterkeren på mine Opera hornhøyttalere sammen med Puccini cd-spilleren. Mine C7ES-3 solgte jeg til K.H. Jeg har ikke begynt å samle, men kommer nok til å forsøke de fleste modellene. Nå har jeg hatt HL5, C7, og P3.


    På mine små P3ESR bruker jeg mine fem små søte Musical Fidelity bokser ;D
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FLIGHT-100 skrev:
    Det ligner stativer fra italienske Zingali.... I øvrigt nogle dejlige Harbeth du har, Hagto :)
    Takk for det. Zingali var riktig tippet.
    Velkommen i tråden, og lykke til med nye fantastiske høyttalere :)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Herlige bilder Hagto. Hvor høye er stativene?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    gs skrev:
    Herlige bilder Hagto. Hvor høye er stativene?
    Stativene er 60 cm uten spikes. De kan vendes alle veier da de har parvis like sider.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hagto skrev:
    ........ Jeg har ikke begynt å samle, men kommer nok til å forsøke de fleste modellene. Nå har jeg hatt HL5, C7, og P3.
    Da kan vi bare gjette hva som blir neste. :)

    Dette er kanskje lagt ut før, men jeg leser omtalen av 40.1 av Art Dudley i Stereophile fra 2008, og i siste nummer er de naturligvis A-rated.
    http://www.stereophile.com/standloudspeakers/1008har/
    Etter det jeg leser er dette fortsatt drømmen om mine neste høyttalere
    Brass instruments had almost shockingly believable color, and just the right balance of bite and natural decay. The sounds of fretted instruments such as guitar, mandolin, and banjo—things I hear almost every day in real life—were convincingly real and consistently enjoyable. Violins, solo or massed, never sounded righter to me than through the M40.1.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    ottone skrev:
    Hagto skrev:
    ........ Jeg har ikke begynt å samle, men kommer nok til å forsøke de fleste modellene. Nå har jeg hatt HL5, C7, og P3.
    Da kan vi bare gjette hva som blir neste. :)

    Dette er kanskje lagt ut før, men jeg leser omtalen av 40.1 av Art Dudley i Stereophile fra 2008, og i siste nummer er de naturligvis A-rated.
    http://www.stereophile.com/standloudspeakers/1008har/
    Etter det jeg leser er dette fortsatt drømmen om mine neste høyttalere
    Brass instruments had almost shockingly believable color, and just the right balance of bite and natural decay. The sounds of fretted instruments such as guitar, mandolin, and banjo—things I hear almost every day in real life—were convincingly real and consistently enjoyable. Violins, solo or massed, never sounded righter to me than through the M40.1.
    Her hos meg er jeg enda i tvil pga størrelsen. Jeg har ikke så stor stue.
    De er jo ikke akkurat noen småkarer:
     

    Vedlegg

    S

    Supertramp

    Gjest
    Hagto, hva er dine egne erfaringer med P3ESR ?
    Hvordan klarer de seg i de lavere frekvensene?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Supertramp skrev:
    Hagto, hva er dine egne erfaringer med P3ESR ?
    Hvordan klarer de seg i de lavere frekvensene?
    Jeg synes det er noen fantastiske høyttalere. Er på noen måter den artigste modellen til nå. Synes de kanskje har enda bedre mellomtone enn C7ES3 hadde. Synes lyden slipper enda mer fra høyttalerne enn fra C7ES3, og de har et kjempestort lydbilde. Føler at man får enda mer kontakt med musikken på disse.
    Men de er klart den mest tungdrevne modellen til nå. Må opp på mer effekt for å få disse til å blomstre enn det jeg måtte på de andre modellene.

    Det er lite bass under 60-70 Hz.
    C7ES-3 hadde helt klart bedre mellombass, og dypbass. De føltes større, fyldigere, og kunne spille høyere.

    Imponerende allikevel hvor kroppslige disse små tassene høres ut, med litt effekt på. Det er skikkelig fasinerende. Føler mindre behov for sub enn jeg hadde regnet med, og koser meg skikkelig med høyttalerne uten subhjelp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn