Har STAX noen venner?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Har kost meg litt med Staxen nå. For en utrolig naturlig klang i dem. Detaljert og full av perspektiv. Bassen er, som tidligere nevnt, litt begrenset, men det tror jeg kommer med tiden. Sammenlignet litt med K701. AKGene er mer frampå og aggressiv. De lyder også godt, men de blir man sliten av, i motsetning til 404ene.
    Man hører fantastisk mange detaljer gjennom STAXene. Ting som forsvinner i mengden i AKGene. Disse hodetelefonene må jo være "gefundene Fressen" for folk som vil analysere lyden i opptakene og høre alle detaljene.
    Og det er de absolutt mest behagelige hodetelefonene å ha på jeg noen gang har prøvd (med unntak av Sigmaene - de er faktisk enda mer behagelige (tro det eller ei)). Disse kan man ha på i timesvis uten å bli sliten.
    Billigste high-end kjøpet jeg noen gang har gjort.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Er det dypbass eller volum i bassen du savner på 404? Hvilken driver er det du bruker? Det kan være forskjell på forskjellige rør også. Mange hodetelefoner er litt for punchy i bassen og det blir ikke riktig det heller.

    otare skrev:
    Bassen er, som tidligere nevnt, litt begrenset.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Dypbass. Har som nevnt et sett 202 på jobben, og de går dypere. Bruker en SRM-006t. Det er ikke dramatisk - bassen er fin - distinkt og presis, men de kunne gått dypere. Jeg tror som sagt at det kommer etter hvert - både hodetelefonene og driveren er helt nye (men jeg skjønner ikke helt at en elektrostat trenger innspilling - det er ikke noen oppheng som skal myknes).
    Det kan jo være at lyden på innspillingene er dårlig - tror at disse avslører det ganske raskt.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Har kost meg litt med Staxen nå. For en utrolig naturlig klang i dem. Detaljert og full av perspektiv. Bassen er, som tidligere nevnt, litt begrenset, men det tror jeg kommer med tiden.
    Er du sikker på at det ikke er fraværet av romresonanser og stående bølger du (ikke) hører? ;D
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Vel, da ville jeg koblet både 202 og 404 på SRM-006t samtidig får å høre om forskjellen kan skyldes driveren. Det viktigste for bassgjengivelsen er at putene slutter helt tett om øret slik at det ikke kommer lekkasjer. Dersom du har den nye typen puter så har de bedre passform og tetter bedre enn den gamle typen (den med skumgummi som støvdeksel).

    otare skrev:
    Dypbass. Har som nevnt et sett 202 på jobben, og de går dypere. Bruker en SRM-006t. Det er ikke dramatisk - bassen er fin - distinkt og presis, men de kunne gått dypere. Jeg tror som sagt at det kommer etter hvert - både hodetelefonene og driveren er helt nye (men jeg skjønner ikke helt at en elektrostat trenger innspilling - det er ikke noen oppheng som skal myknes).
    Det kan jo være at lyden på innspillingene er dårlig - tror at disse avslører det ganske raskt.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    @Voff:
    Rimelig sikker. Ingen grunn til at det skal være mer romresonanser og stående bølger i et sett 202 enn i et sett 404. Men jeg er ikke misfornøyd med bassen - liker en stram og distinkt bass slik den fremstår i STAXen. Jeg har tross alt brukt Quad 63 høyttalere i 25 år. Er bare litt forbauset over forskjellen på 202 og 404.

    @lexluthor:
    Ja det kan jeg selvfølgelig gjøre. 006t-en har svært god kontroll nedover i bassen, og jeg er absolutt ikke misfornøyd med bassgjengivelsen. 202en har en svært billig driver (SRM-212 som vel ikke lages lenger) og det kan jo være den som farger lyden.
     

    porcus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    159
    Antall liker
    0
    otare skrev:
    Mener at jeg kjøpte dem sommeren 1979 i en butikk som lå i Torggata/Osterhaus gt i Oslo.
    Kan det ha vært Audioscan så tidlig?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Det høres kkjent ut, ja. Har nok ikke kvitteringen lenger :D
    Forøvrig er det utrolig at Sigmaene fremdeles er i live.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Prøvde du noen gang å sammenligne SR-202 med SR-404 på SRM-006t? Jeg var litt spent på hvordan du opplevde forskjellen mellom de to hodetelefonene. Det er en mye bedre kabel på SR-404 noe som kanskje høres?

    otare skrev:
    Ja det kan jeg selvfølgelig gjøre. 006t-en har svært god kontroll nedover i bassen, og jeg er absolutt ikke misfornøyd med bassgjengivelsen. 202en har en svært billig driver (SRM-212 som vel ikke lages lenger) og det kan jo være den som farger lyden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    HALELUJA!

    Det er endelig liv i Stax-ene!!! Jeg vet jeg har vært en pratmaker i lenger tid, men nå er headgear-riggen nesten helt ferdig. I kveld har jeg koblet mitt nye Behringer U-Control UCA222 lydkort. Alt er foreløpig under innspilling og oppvarming, men det er ingen tvil fra første anslag at dette aspirerer til high end med rett kilde.

    Lyden slipper ikke helt taket med nevnte kilde, men låter overraskende balansert. EQ er slått av, og det tonale er absolutt på plass i forhold til forventningene. Nå må det bedre kilde til, men foreløpig klarer jeg å vente litt til etter dagens gledesopplevelse.

    Jeg er atter engang headfi-entusiast. Det varmer og gleder meg å høre velkjente Chet Baker Quartets "No Problem" (på Steeplechase, slutten av syttitallet. CD fra mediets barndom rippet til HDD.

    Herlig. Jeg vil ikke ta av meg Stax-ene igjen. Jeg vil bare sitte her.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Var det du , baluba som kjøpte settet av meg på Nesbru ?

    Espen
     

    jars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    78
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    stax lukkede hodehøytalere

    Hei
    Er det noen som har erfaring med Stax sine lukkede hodehøytalere?
     

    Vedlegg

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    stax lukkede hodehøytalere

    Jeg har disse og er meget fornøyd med de.
    Perfekt når madamen skal se tv og jeg ønsker å nyte god lyd, eller hvis jeg ønsker å høre musikk midt på natten.
    De er ekstremt oppløste, har nydelig mellomtone og topp.
    De har strukturert og god bass som i tillegg har skikkelig trøkk.

    Jeg har ikke hørt høytalere som kommer i nærheten av lydkvaliteten i disse.
    I tillegg slipper man all akustikk problematikk.

    Som alle andre Stax´er så er musikken foran en, istedenfor "inne i hodet" som på mange andre hodetelefoner.
    Etter min mening og smak er det kun omega´ene som overgår disse lydmessig.
    De er dog ikke lukkede så man hører alt som skjer rundt en pluss at de lekker mye lyd ut.

    Trenger du lukkede hodetelefoner, så tror jeg ikke du blir skuffet over disse.
     

    jars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    78
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    stax lukkede hodehøytalere

    Hei
    jeg har Omega settet. Lurer på å kjøpe den lukkede hodehøytaleren i tilleg. Dette som en følge av at jeg ikke vil plage mine omgivelser og at jeg ikke behøver å spille så høyt for å overdøve "støyen" i mine omgivelser.
    Er det noen som hvet hvor mye dempet de er? hadde vært morrsomt hvis de var på Peltor nivå, men med god lyd
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    stax lukkede hodehøytalere

    Hei,
    Husker i farten ikke hvor mange db de demper, men tror Peltor er noen hakk bedre på demping.
    På utsiden hører man ikke noe uansett hvor høyt man har det.
    Fra innsiden (lytteren) så hører jeg ikke lyd intill en viss grad.
    DVS i nesten stille passasjer i musikken eller ved lavt volum så kan f.eks en tv høres svakt på 1 meters avstand fra tv´en.
    Hvis du har tv (evt støy) veldig nært fra avstanden kabelen tillater, så finnes det og gode skjøte kabler fra Stax.
    Jeg kjøpte en 10 meter og har ikke merket degradering av lyden.
    Husker ikke eksakt pris men mener å huske at det var under 1k.
    Så nå kan jeg til og med gå på do uten å ta de av ::)
    Uansett så er det natt og dag forskjell på demping i 4070 i forhold til mine 404, det kan ikke sammenlignes.
    Antar at Omega og 404 ikke er så veldig forskjellige på dette punktet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Trådene er sammenslått etter ønske.


    bjornh, moderator
     

    jars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    78
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Takk til moderator som fikk tråden på riktig sted

    Er kjempe fornøyd med Omegaen, men det er problemer med lydlekasje. inn til meg som hører på og ut til omgivelsene som prøver å ikke høre på. Det jeg frykter er at det vil bli foringelse av lydkvalitet med Stax sin lukkede hodehøytaler. Jeg får vel ta en tlf til mister Lyrik å forhøre meg
     

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    jars skrev:
    Takk til moderator som fikk tråden på riktig sted

    Er kjempe fornøyd med Omegaen, men det er problemer med lydlekasje. inn til meg som hører på og ut til omgivelsene som prøver å ikke høre på. Det jeg frykter er at det vil bli foringelse av lydkvalitet med Stax sin lukkede hodehøytaler. Jeg får vel ta en tlf til mister Lyrik å forhøre meg
    Ta en tlf til Tor ja, mulig han har ett sett inne til demo?
    Omegaene er nok litt bedre enn 4070 (som baserer seg på samme diagram som 4040).
    Men støy utenfra degraderer lyden mye mer enn forskjellen på 4070 og omega.
    Så trenger du lukkede så går du nok ikke feil med 4070.
    Hvilke andre alternativer finnes det ?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Porcus skrev:
    otare skrev:
    Mener at jeg kjøpte dem sommeren 1979 i en butikk som lå i Torggata/Osterhaus gt i Oslo.
    Kan det ha vært Audioscan så tidlig?

    Det var definitivt Audioscan, ja. 1979 var da ikke så "tidlig"? ;D Jeg jobba der i 1980, da hadde de eksistert i årevis allerede...
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Justere BALANCE og DC-OFFSET SRM-006t

    Noen flere her som har justert BALANCE og DC-OFFSET på SRM-006t (ikke Mk II)?

    Stusset over merkingen av potmeterne TVR1 og TVR2 som er byttet om på SRM-006t og SRM-006tII selv om de omtrent er identiske i design og komponenter. Noen som har en forklaring?
     

    Vedlegg

    jabbalabba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    159
    Justere BALANCE og DC-OFFSET SRM-006t

    Lexluthor skrev:
    Noen flere her som har justert BALANCE og DC-OFFSET på SRM-006t (ikke Mk II)?

    Stusset over merkingen av potmeterne TVR1 og TVR2 som er byttet om på SRM-006t og SRM-006tII selv om de omtrent er identiske i design og komponenter. Noen som har en forklaring?
    Leste engang at 006t har feil merking.
    DVS at merkingen skulle vært slik som den er i MKII
    Mener det var i Stax tråden på Head-fi.org at jeg leste det.
    Du kan jo sjekke ut der (OBS, det er 2 tråder, med mange tusen sider tilsammen)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    PDF-kopi av bruksanvisninger

    topspin skrev:
    Heisann, er det noen av dere STAX venner der ute som kan veilede meg m.h.t. hvilken verdi på spenningen til rør av typen 6FQ7 skal ha? må stille bias. Har kontaktet TAA Imp. opptil flere ganger pr mail/tlf. intet resultat pr. d.d. dessverre, har ikke kunnet bruke settet - 4040 mk. II/Lamda Sign. - på nesten 6 mndr. og det mitt herrskap er mildt sagt en ytterst kjedelig siutasjon i hifi sammenheng.

    Hvh.
    Topspin. (også en STAX tilhenger :D)
    Jeg har dessverre en lignende erfaring med kundeoppfølgingen til T.AA.IMPORT AS.

    Jeg har:
    , men mangler dessverre fremdeles bruksanvisninger.

    I tillegg har jeg fra 1984(/1985):
    Jeg har (nok) bruksanvisninger til disse produktene, men etter mange flyttinger er ikke arkivsystemet helt ajour på dette området.

    Er det noen Stax-eiere her på Hifisentralen som kan være behjelpelige med en PDF-kopi av bruksanvisning for en eller flere av disse 5 produktene?

    På forhånd takk.

    Redigert: Innleggstittel
    Redigert 2: Endret Stax SRM-006t -> Stax SRM-007t. Jeg sitter på jobben og stusset litt på topplokket på bildene av SRM-006t. Jeg er rimelig sikker på at jeg har 4 rør. Må dobbelsjekke når jeg kommer hjem. Beklager.
    Redigert 3: Jeg har dobbelsjekket: Stax SRM-007t er korrekt
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Stax SRM-007t: Rør og justere BALANCE og DC-OFFSET

    jabbalabba skrev:
    Lexluthor skrev:
    Noen flere her som har justert BALANCE og DC-OFFSET på SRM-006t (ikke Mk II)?

    Stusset over merkingen av potmeterne TVR1 og TVR2 som er byttet om på SRM-006t og SRM-006tII selv om de omtrent er identiske i design og komponenter. Noen som har en forklaring?
    Leste engang at 006t har feil merking.
    DVS at merkingen skulle vært slik som den er i MKII
    Mener det var i Stax tråden på Head-fi.org at jeg leste det.
    Du kan jo sjekke ut der (OBS, det er 2 tråder, med mange tusen sider tilsammen)
    Hvor lenge varer typisk et rørsett for Stax SRM-007t?

    Hvor finner man en oppskrift for justering av Stax SRM-007t (etter skifte av rørsett)? I bruksanvisningen (se innlegg #103)? Finnes det en lenke til en illustrert oppskrift/fremgangsmåte, f.eks. på Head-Fi?

    Redigering: Endret Stax SRM-006t -> Stax SRM-007t. Jeg sitter på jobben og stusset litt på topplokket på bildene av SRM-006t. Jeg er rimelig sikker på at jeg har 4 rør. Må dobbelsjekke når jeg kommer hjem. Beklager.
    Redigering 2: Jeg har dobbelsjekket: Stax SRM-007t er korrekt
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Biasjustering av Stax rørforsterkere

    CDWMcInSpots skrev:
    Hvor finner man en oppskrift for justering av Stax SRM-007t (etter skifte av rørsett)? I bruksanvisningen (se innlegg #103)? Finnes det en lenke til en illustrert oppskrift/fremgangsmåte, f.eks. på Head-Fi?
    Det kan se ut som om innlegg #3 i "Biasing Stax SRM-T1?" gir svar: http://www.head-fi.org/forum/thread/324155/biasing-stax-srm-t1 Dessverre mangler et bilde (brutt lenke). Omtaler bl.a. Stax SRM-007* og Stax SRM-006.
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen Må vel regne meg som venn ,,,Har STAX SR-30 Pro+SRD-4,Koblet opp På høytaler utgangene på en Ming Da Vacuum Tube Integrated Amp MC 84-A -2x12W Med bare krem RØR, Som igjenn går inn på en Rør Buffer Med 2 rør Som igjenn er koblet opp mot en Micromega Stage 3, ;D spiller bedre enn alt annet eg har prøvd Har også annet Rør Head fi, +AKG 500,701,K430. Stax er bedre på alt,Mvh Roy K
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Stax SRM-007t: Rør og justere BALANCE og DC-OFFSET

    CDWMcInSpots skrev:
    Hvor lenge varer typisk et rørsett for Stax SRM-007t?
    Det kan se ut som om innlegg #2 i "longevity of tubes? should i buy stax srm-717 or srm-007t(II)" gir et svar: http://www.head-fi.org/forum/thread...bes-should-i-buy-stax-srm-717-or-srm-007t-ii:
    Depending upon the tubes and the circuit, you can usually expect from 2000 to 10000 hours of life. So long as you don't leave them on all the time, and so long as you don't have a piece of gear that is really hard on tubes, this usually equates to many years before you start to notice any degredation.
     

    Nailhead

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    272
    Antall liker
    303
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte Stax Sigma hos Audioscan i Oslo (Osterhaus gata) i 1979. De fungerer fremdeles helt perfekt. Har ingen planer om å skifte de ut.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    LESSisdox@ skrev:
    Hei alle sammen Må vel regne meg som venn ,,,Har STAX SR-30 Pro+SRD-4,Koblet opp På høytaler utgangene på en Ming Da Vacuum Tube Integrated Amp MC 84-A -2x12W Med bare krem RØR, Som igjenn går inn på en Rør Buffer Med 2 rør Som igjenn er koblet opp mot en Micromega Stage 3, ;D spiller bedre enn alt annet eg har prøvd Har også annet Rør Head fi, +AKG 500,701,K430. Stax er bedre på alt,Mvh Roy K
    Det bør fungere meget bra. Jeg har en tilsvarende fra MingDa (MC 84-C, det todelte gullsmykket) på SR Lambda Pro og SRD-7SB II. EL-84 er topp rør til å drive vintage Stax. I alle fall mine, og tilsynelatende dine også. Det er sannelig ikke mye man må betale for en forsterker basert på EL-84, spesielt brukt. Det burde ikke være noe problem å finne en MingDa til 2000 kroner, vil jeg anta. Jeg selger aldri min, for mer egnet forsterker til dette bruket kan jeg vanskelig tenke meg. Uten å måtte betale en formue for den. Er din MingDa den modellen med trefront? Jeg er ikke helt stødig på modellnavnene til MingDa.

    Uansett så vil jeg gratulere deg med å finne en "optimal" kombinasjon til dine Stax-er. :)
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei Stax + Ming da MC 84-A :p den som eg har er det Sort front M gull knapper i eloksert alu Chassis = forniklet + gitter rundt- også det blankt,, Står noen Gull skilter på den med pålydende 2000series Trafoer +fjernkontroll og to sett innganger, ps har brukt mye tid på bytte av rørtyper på denne +++ så nå spiller den utrolig oppløst og med mye nerve i lyden på STAXene Mvh Roy K 8)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noen små andre tweaks på den mc 84-a og du har en veeeldig god forsterker.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    La oss si man skal ha STAX OmegaII SR-007 Mk2.

    I hvilken grad vil de følgende to forsterkere fra samme produsent påvirke lyden, og hva bør man velge dersom man skal vektlegge "X" vs. "Y":

    a) STAX SRM-007tII
    b) SRM-727II
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ... og jeg svarte:

    CDWMcInSpots skrev:
    Loevhagen skrev:
    La oss si man skal ha STAX OmegaII SR-007 Mk2.

    I hvilken grad vil de følgende to forsterkere fra samme produsent påvirke lyden, og hva bør man velge dersom man skal vektlegge "X" vs. "Y":

    a) STAX SRM-007tII
    b) SRM-727II

    Vurderer en av disse til STAX OmegaII SR-007 Mk2.
    Begynn med å ta en titt på denne testen fra Stereophile: http://www.stereophile.com/headphones/895. Der tester og beskriver de de forrige modellene:
    • SR-007 Omega II Earspeakers
    • SRM-007t
    • SRM-717

    Hvis jeg husker rett fra min lesning i ca. mai 2010:
    Som vanlig mener noen at det er store forskjeller, mens andre synes det kun er små nyanser. Transistor er vel som vanlig mest praktisk(?) Noen hevder at ingen STAX-forsterkere yter STAX OmegaII SR-007 Mk1 og Mk2 full rettferdighet.
     

    Marcus74

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    93
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle venner til STAX

    Stax har endelig gjort en overaskelse til oss. Nå har det kommet ut ny modell STAX SR-009!
     

    Vedlegg

    M

    Mulelid

    Gjest
    MingDas forsterkere basert på EL-84 er et godt grunnlag for magi. :D
    [/quote] Helt klart.. Sølvsuper 8 og 9 samt flere Radionette låter jo meget bra pga EL 84 i utgangen. :)
     

    Marcus74

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    93
    Torget vurderinger
    4
    Ny modell heter STAX SR-009 ikke c-32 100% ;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Puh. Godt å slippe å vente på noe "bedre". ;)

    Og prisindikasjon er?

    EDIT: Ser i dag at prisen i Europa ved introduksjon i april er 4.900 EUR. Sånn ca. 50.000 kroner med andre ord.Eller skal vi si 49.995 slik at del låter mindre smertefult....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn