Har HFS en framtid i dagens form?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

Roysen

Gjest
    Hva fenger DEG på HFS for tiden?

Parelius skrev:
    nescafe skrev:
    sclalars skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg vet ikke hvilken verden du lever i Lars, men i den jeg lever i har man lov å mene hva man vil og siden dette er en tråd om hva man mener om HFS så er vel dette stedet å gi uttrykk for nettopp dette.
    Bakgrunnen for det jeg skriver kommer fra samtaler med flere andre medlemmer som mener nøyaktig det samme. Hva du måtte mene om det bryr meg der sola aldri skinner.

Mvh
    Roysen
    Du bryr deg døyten om andres meninger. ;)

mvh
    Lars
    Og det er vel forsåvidt greit nok vel?
    Det eneste rasjonelle når en har monolog med seg selv.
    Monolog Parelius? Du er deg selv lik. Har du tatt en kikk i speilet den siste tiden?

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest

sclalars skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg vet ikke hvilken verden du lever i Lars, men i den jeg lever i har man lov å mene hva man vil og siden dette er en tråd om hva man mener om HFS så er vel dette stedet å gi uttrykk for nettopp dette.
    Bakgrunnen for det jeg skriver kommer fra samtaler med flere andre medlemmer som mener nøyaktig det samme. Hva du måtte mene om det bryr meg der sola aldri skinner.

Mvh
    Roysen
    Der traff du den berømte "spiker'n" Det er vel akkurat dette mange tenker om akkurat dette. Du bryr deg døyten om andres meninger. ;)
    Er ikke ute etter å krangle, så jeg legger "debatten" død for min del.

mvh
    Lars
    Dette blir veldig merkelig Lars. Fordi at jeg har en egen mening jeg står for og som jeg fronter på forumet som er en annen enn din eller det andre måtte mene, så tar ikke jeg hensyn til andre?

For å understreke - min kommentar ovenfor om hva jeg mener sikter til at du kaller meg en besserwisser og at du ikke tar hensyn til mine meninger - noe som vel er nøyaktig det du kritiserer meg for?

Mvh
    Roysen

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing

RoDa skrev:
    VilhelmW skrev:
    fjellvåk skrev:
    Parelius skrev:
    Vennetråder/hjemmetråder/mintråd/dintråd; den sikre død for et levende forum.
    Det der er jeg enig i; sitte å kikke inn i hverandres navle mens man er helt enige er ikke direkte utviklende..
    Tiltredes!!
    Det verste er når sjøldigginga til enkelte blir så veldig synlig at sjøl Janteloven blir reine barneregla sett i forhold. Super-ego og sjølgodheit er noe av det verste jeg veit. Men et langt liv har lært meg at man slipper aldri unna "den flinkeste gutten i klassen" eller "bedreviter'n". Sånn er det bare, også her på "Sentralen". Puh, så var det sagt!!
    Hvis jeg har forstått rett, og du er nordlending Vilhelm: Jåsspeis! :D

Dersom du (og andre?) tror at det som skjer i mitt-anlegg og besøkstrådene er sjøldigging, så er du på jordet.
    Det som skjer i trådene er tvert imot blottlegging og at folk deler sine erfaringer og tabber betingelsesløst.
    Takker og bukker for respektfull titelering! Joda, jeg er nordlending, og jeg tåler sånt. Men hva i all verden er det som får deg til å tro at det var deg jeg sikta til med min lille utblåsing? Var det i et øyeblikks sjølinnsikt at du kom på den tanken? ;D Jeg kan berolige deg med at det var det ikke, men heilt andre. Det er enkelte som surner heilt til så snart det blir fremlagt synspunkter eller meininger som strider litt mot ens egne, f.eks. i kabeldebattene. Men for all del, du må gjerne meine at jeg er en jåsspeis. Jeg får ikke ståpels på ryggen eller gåsehud av den grunn!

Mvh. VilhelmW

R

Roysen

Gjest

Gjestemedlem skrev:
    Ønsker du å kanskje stenge ute folk som mer fokuserer på hifi som bruksgjenstander og musikkformidlere enn som kostbart leketøy og stuepynt som lager fine lyder?
    Overhode ikke, men jeg ønsker et forum der underforum som ikke handler om hifi fjernes eventuellt flyttes til en alternativ webside. Så ønsker jeg at man utarbeider en målsetting for HFS med utbredelse av hifi og søken etter den gode lyd som underliggende idealer. Deretter ønsker jeg at man utarbeider og håndhever regler som bygger opp under forumets målsetting.

Gjestemedlem skrev:
    Hvordan skal vi praktisk ordne dette da med hvem som skal "få sin plass" her på HFS og hvem som ikke skal få det?
    Det handler mer om hva som burde få plass på en hifisentral enn hvem som burde få plass. Altså innholdet er mer avgjørende enn person.

Mvh
    Roysen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo

i såfall må HFS endre profil å kalle seg et samlingspunkt for lyd. Hvorfor denne konstante angsten for musikk hele tiden?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Roysen skrev:
    jeg ønsker et forum der underforum som ikke handler om hifi fjernes eventuellt flyttes til en alternativ webside.
    Det handler mer om hva som burde få plass på en hifisentral enn hvem som burde få plass.

Mvh
    Roysen
    Det var da en eiendommelig måte å "beholde" OT på?

R

Roysen

Gjest

ErosLoveking skrev:
    i såfall må HFS endre profil å kalle seg et samlingspunkt for lyd. Hvorfor denne konstante angsten for musikk hele tiden?
    Navnet er hifisentralen. Hifi som navn knytter seg sterkere til lyd enn musikk.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest

Steinar_Lund skrev:
    Roysen skrev:
    jeg ønsker et forum der underforum som ikke handler om hifi fjernes eventuellt flyttes til en alternativ webside.
    Det handler mer om hva som burde få plass på en hifisentral enn hvem som burde få plass.

Mvh
    Roysen
    Ikke beholde, men fjernes.

Mvh
    Roysen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Roysen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Navnet er hifisentralen. Hifi som navn knytter seg sterkere til lyd enn musikk.

Mvh
    Roysen
    Oppe til venstre på denne siden står "Samlepunkt for lyd og musikk". Og det har ikke kommet dit av seg selv. Hvorfor denne motviljen mot alt annet enn det du liker?

R

Roysen

Gjest

Det har jeg vel allerede svart på. De som ikke er hifiintresserte sprer sin forakt og nedlatenhet til de som er opptatt av lyd og hifi inn i deler av forumet som omhandler hifi. Musikkpolitiet er et eksempel jeg nevnte i tråden tidligere. Et samlepunkt for LYD og musikk. Altså ikke for de som mener at de som hører på musikken like mye for lydens skyld er idioter.

Samtidig vil jeg understreke at det jeg har skrevet i denne tråden handler lite om hva jeg liker og mer om hva jeg mener er fremmende og viktig for hifi som fenomen og hobby. Diskusjoner om hvorvidt det er riktig å høre på et dårlig opptak av Beethoven fremfor det noen mener er "pling plong" musikk av Jøkleba eller diskusjoner om hvorvidt det er lydmessig ulikeheter på elektronikk er og blir lite fremmende for hobbyen.

Mvh
    Roysen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Roysen skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    Altså et eget forum. Da blir ditt utsagn om "behold gjerne OT" helt meningsløst.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

Begynner å bli vel mye OT her.

Burde ikke diskusjon om HFS/hifi forum ta's under "kommentar og hjelp......"

/jan

R

Roysen

Gjest

Steinar_Lund skrev:
    Roysen skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    Altså et eget forum. Da blir ditt utsagn om "behold gjerne OT" helt meningsløst.
    Fjernes fra hifisentralen ja, men beholdes som et eget diskusjonsforum på en egen webside for de som er interessert - gjerne det.

Mvh
    Roysen

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing

Synes dette bærer meir preg av retorikk, div. hersketeknikker og surmulig enn saklig meiningsutveksling. Jeg er nokså overbevist om at de fleste av oss her på "Sentralen", er opptatt av hifi og formidling av musikk, og at noen av oss faktisk er ute etter å utvide horisonten og kunnskapsnivået - noe vi i mange tilfeller også får god hjelp til her på de forskjellige fora. Også i O.T.-forumet, som jeg selvfølgelig meiner har sin plass.

Selv om det er midt i den verste vårkåtheta for fugler og sånt ute i naturen, synes jeg vi tobeinte kan slutte med revirkjempinga her på "Sentralen", og heller bruke tida og energien vår på meir konstruktive debatter. Det har til tider dukket opp debatter med jevne mellomrom som minner veldig om denne. Denne tråden heter for øvrig "Hva fenger DEG på HFS for tiden?"... ;D

Mvh. VilhelmW

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

Roysen skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Roysen skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen

Mvh
    Roysen
    Fjernes fra hifisentralen ja, men beholdes som et eget diskusjonsforum på en egen webside for de som er interessert - gjerne det.

Mvh
    Roysen
    En interessant tanke forsåvidt. Et eget "Off-Topic"-forum, hvor "On-Topic" er bannlyst? Dette åpner vyer! ;D

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Har HFS en framtid?

Dette emnet er splittet ut fra "Hva fenger DEG på HFS for tiden?"-tråden, da diskusjonen som oppsto i den tråden iofs er interessant, men OT - derfor egen tråd. Har også sletta et innlegg i dette emnet, hold dere saklig.

Mbare - moderator

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Splittinga av trådene ble noe merkelig...men JA, jeg mener HFS har en framtid i dagens form. Absolutt.

Mvh. VilhelmW

trex

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    29
    Synes det per i dag er for lite aktivitet til å opprettholde alle de forskjellige emnetrådene. Kanskje det er på tide å samle noen av trådene igjen, beholde de med høyest aktivitet, slik at ikke hver tråd kun blir den samme lille gruppen av folk som nærmest prater seg i mellom.

Annehver tråd blir flyttet til en annen tråd osv, kan det spille noen rolle om det er litt hummer og kanari under Hifi Generelt?

Synes bare det blir mer interessant med mye forskjellig under en tråd.

J

J.J

Gjest
    Helt ærlig så tror jeg forumet funker rimelig bra for den gemene hop. Vi har Hifi generelt - som dekker veldig bra.
    I HFS3 så kan det jo komme en egen kategori for Roysen der han og andre kan diskutere High End generelt. Med en moderator som passer ekstra godt på så det ikke kommer noe som er generelt om hifi eller musikk.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160

ErosLoveking skrev:
    Fordi musikken kan avsløre anlegget ditt..

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - her var det mange sterke meninger, ja. Jeg hadde nettopp et par alvorsord med kona - ikke i forbindelse med hifi, bevare meg vel - men i største alminnelighet. "Dere gutter - jeg er fortsatt "gutt" selv om jeg har rundet de 60 - dere har jo ikke evne til multitasking, dere!" I en helt annen sammenheng, naturligvis - men tankevekkende. Hva er egentlig problemet? Vi koser oss med hifi. Vi koser oss med musikk. Og vi koser oss med en hel del andre ting. Som vi finner på Off-Topic - og som vi finner andre steder. Skal ikke dette være moro, da? Livet er for kort til å ha det vondt med seg selv. Og for kort til å ha det vondt med vennene våre - hifi-venner og andre venner.

G

Gjestemedlem

Gjest

Roysen skrev:
    Samtidig vil jeg understreke at det jeg har skrevet i denne tråden handler lite om hva jeg liker og mer om hva jeg mener er fremmende og viktig for hifi som fenomen og hobby. Diskusjoner om hvorvidt det er riktig å høre på et dårlig opptak av Beethoven fremfor det noen mener er "pling plong" musikk av Jøkleba eller diskusjoner om hvorvidt det er lydmessig ulikeheter på elektronikk er og blir lite fremmende for hobbyen.
    Jeg tror nok ikke alle har den samme Hobbyen, og at dette nok fører til svært forskjellig oppfatning av hva man vil diskutere med dem som er på HFS. For noen handler dette tydeligvis mest om spennende elektronikk og (som tilfeldigvis har en grei bieffekt at den kan brukes til musikk også hvis man skulle kjede seg en dag mens postmannen er forsinket), mens for andre er det faktisk musikkopplevelsen som er det aller vesentligste, gjene med så god lyd som mulig.

Rensker man bort alt herfra som ikke involverer og hyller denne puritanistiske fetishen for ultrakostbare statussymboler så vil det i sannhet bli et fattig og dørgende kjedelig forum.

Det er for all det morsomt som en kuriositet, og det er gøy å lese om over-the-top anlegg også, det er tidtrøyte det også. Men det er langt fra de mest interessante trådene på forumet.

Men nå er det heldigvis egentlig totalt irrelevant hva Roysen måtte mene om HFS fremtid for alle andre her på forumet. Man har lov å ha sin mening og være litt brumlebass på en dårlig dag. Men slik surmuling skaper bare dårlig stemning i det store og hele og bør nok egentlig helst forbigås i stillhet, lik man gjør med en samboer med pms.

I det store og hele fungerer HFS aldeles utmerket i sin nåværende form og inndeling. Det blir spennende å se hvilke endringer som kommer i HFS3, men det blir nok tillegg og ikke nedskjæringer som blir den store forbedringen.

Og for dem som ikke liker det.... who gives a flying fuck?

R

Roysen

Gjest

Gjestemedlem skrev:
    Jeg tror nok ikke alle har den samme Hobbyen, og at dette nok fører til svært forskjellig oppfatning av hva man vil diskutere med dem som er på HFS. For noen handler dette tydeligvis mest om spennende elektronikk og (som tilfeldigvis har en grei bieffekt at den kan brukes til musikk også hvis man skulle kjede seg en dag mens postmannen er forsinket), mens for andre er det faktisk musikkopplevelsen som er det aller vesentligste, gjene med så god lyd som mulig.
    Nå synes jeg du er på feilspor. Hobbyen er nok temmelig forskjellig for hver enkelt, men interessen for god lyd er generell. Legg merke til at jeg jeg ikke har nevnt elektronikk, høytalere eller kabler med et eneste ord. Det er lydgjengivelsen som teller.

Gjestemedlem skrev:
    Rensker man bort alt herfra som ikke involverer og hyller denne puritanistiske fetishen for ultrakostbare statussymboler så vil det i sannhet bli et fattig og dørgende kjedelig forum.
    Igjen gjør du en gigantbommert ved å fokusere på pris og komponenter. Det har ikke vært nevnt av meg i det hele tatt.

Gjestemedlem skrev:
    Det er for all det morsomt som en kuriositet, og det er gøy å lese om over-the-top anlegg også, det er tidtrøyte det også. Men det er langt fra de mest interessante trådene på forumet.
    Samme feil igjen. Briller mann, briller!

Gjestemedlem skrev:
    Men nå er det heldigvis egentlig totalt irrelevant hva Roysen måtte mene om HFS fremtid for alle andre her på forumet. Man har lov å ha sin mening og være litt brumlebass på en dårlig dag. Men slik surmuling skaper bare dårlig stemning i det store og hele og bør nok egentlig helst forbigås i stillhet, lik man gjør med en samboer med pms.
    Hva jeg mener er helt klart av liten betydning, men det jeg skriver er ikke surmult oppgult. Det er hva jeg ønsker for å oppnå et bedre forum. Jeg vet jeg ikke er alene om disse tankene og meningene. Jeg ønsker egentlig samtidig å se litt på hvem jeg ikke har diskutert dette med som deler mine synspunkter. Så gjenstår det å se hvilke planer jeg har for fremtiden med dette.......

Mvh
    Roysen

V

vredensgnag

Gjest
    Om jeg ble satt lik Malcolm McDowell i A Clockwork Orange, og ble tvunget til å lese tråder jeg misliker, så hadde muligens dette utspillet noe for seg.

Men å gå og ergre seg over at det er aktivitet i off-topic, på et forum som har en rekke ressurssterke og oppegående medlemmer, med meget ulike bakgrunner, er da virkelig å skyte på feil blink. Jeg har stort utbytte av å lære om vin, sigarer, litteratur, politikk, miljøvern, energi, biler, klokker, sko, design, o.a. fra HFS mange kyndige medlemmer.

Om Roysen ønsker seg et HFS som er likt DIY-Audio, så er vel løsningen å bruke tid på DIY-Audio? Og få det beste fra begge verdener?

Men kjør gjerne et Mutual-Admiration-Society HFS. ;D

En egen nettside for Off-Topic? Det er da presis hva du får når du trykker på Off-Topic. Lar du være, så er du inne på hovedsidene.

Vedlegg

R

Roysen

Gjest

DIY_dude skrev:
    Roysen skrev:
    (...) men det jeg skriver er ikke surmult oppgult.
    Jo
    Gratulerer med bestemannspremien. Du vet garantert bedre enn meg hvilke intensjoner jeg har! Singel sendes i posten.

Mvh
    Roysen

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er nok stemning for endring av denne siden som i for stor grad preges av skitkasting og barnslige argumenter. Har på følelsen at seriøsiteten og høfligheten blir borte i "fyllepreik". Det fins andre utenlanske forumer som er mye mer seriøse og hvor man er villig til å gi hverandre råd, samtidig som man lytter til hverandre og har respekt for den andre part.
    For å være ærlig er jeg drit lei av endeløst tullprat om Electrokompaniet og Abrahamsen. Har vi bare ElComp og Abrahamsen på markedet i Norge, Ut fra denne siden så kan man begynne å lure på om så mye som 30-40% av hele hi-end bransjen består av Abrahamsen og ElComp. Typisk norsk insnevret kommunistisk tenkning.

V

vredensgnag

Gjest
    Og for å vise hvor mangeartet HFS kan oppleves, kan jeg underskrive på at jeg ikke har fått med meg ett ord om hverken Abrahamsen eller ElComp, skittkasting eller annet.

For meg er HFS som å gå inn i en stor bladkiosk. Jeg kjøper da ikke de bladene jeg vet vil ergre meg.

J

J.J

Gjest
    Du får sørge for at vi får en avstemning her Roysen - så får vi se hvor mange som er villige til slike endringer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Og for å vise hvor mangeartet HFS kan oppleves, kan jeg underskrive på at jeg ikke har fått med meg ett ord om hverken Abrahamsen eller ElComp, skittkasting eller annet.

For meg er HFS som å gå inn i en stor bladkiosk. Jeg kjøper da ikke de bladene jeg vet vil ergre meg.
    Enig!! har ikke lagt merke til Elcomp eller Abrahamsen selv

G

Gjestemedlem

Gjest

Roysen skrev:
    Nå synes jeg du er på feilspor. Hobbyen er nok temmelig forskjellig for hver enkelt, men interessen for god lyd er generell. Legg merke til at jeg jeg ikke har nevnt elektronikk, høytalere eller kabler med et eneste ord. Det er lydgjengivelsen som teller.
    Jo alle har nok et felles ønske om at det skal låte bra. Men når det så låter bra, så står man overfor et valg. Skal man være evig misfornøyd og alltid strebe etter noe bedre enn det man har? Eller kan man tillate seg å ta et pusterom mellom kjøpene og faktisk beskrive gleden og den praktiske bruken av anlegget også? Hvis man åpne for sistnevnte så blir jo fokus da litt anderledes. For da søker man mer de gode opplevelsene med det man har, musikken, filmene, de gode vinene, stemningene og de emosjonelle aspektene ved hobbyen. Da kommer det tekniske i bakgrunnen inntil man igjen finner trangen til endringer.

Igjen gjør du en gigantbommert ved å fokusere på pris og komponenter. Det har ikke vært nevnt av meg i det hele tatt.
    Nei det er mulig jeg har fått et litt feil inntrykk av hva som er fokus, og hvorfor. Ikke at det betyr all verden.

Hva jeg mener er helt klart av liten betydning, men det jeg skriver er ikke surmult oppgult. Det er hva jeg ønsker for å oppnå et bedre forum. Jeg vet jeg ikke er alene om disse tankene og meningene. Jeg ønsker egentlig samtidig å se litt på hvem jeg ikke har diskutert dette med som deler mine synspunkter. Så gjenstår det å se hvilke planer jeg har for fremtiden med dette.......
    Ønsket om et bedre forum høres jo edelt ut det, men hvis det skal innebære å fjerne alt du personlig ikke interesserer deg for å er jeg redd at resultatet fort kan bli et dårligere og fattigere forum.

En "på vegne av flere" argumentasjon blir forøvrig litt meningsløs.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Overdreven moderasjon som f. eks det at denne tråden er resultat av en annen tråd som ble splittet irriterer meg grenseløst.

Har også opplevd at innlegg blir fjernet av moderator uten at det gis noen tilbakemelding om hvorfor innlegget slettes, det synes jeg er dårlig. Tar ikke lang tid for moderator å skrive en to-tre ord som begrunnelse på hvorfor innlegget ble fjernet.

Ellers er det mange kunnskapsrike og hyggelige folk her og jeg tror så absolutt at dette forumet har en fremtid.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Kan vi være enig om at en positiv bieffekt av et forum som dette, er om flere får ørene opp for fordelen med god lyd? Da er i tilfelle neppe veien å gå å tilstrebe et smalere forum. Tvert i mot bør veien å gå være å skape større takhøyde og aksept for de mange mulige veier til Rom. I den sammenheng kan det vel heller ikke være så galt å også fokusere på kosteffektivitet på veien?? At noen også vil ha en mer vitenskapelig tilnærming, kan da vel også aksepteres? At ikke alle vurderer seg selv som et ufeilbarlig måleinstrument, men tvert i mot som et feilbarlig menneske av kjøtt og blod, bør vi vel også kunne svelge? At alt dette noen ganger oppleves som en trussel mot fornuftsgrunnlaget bak egne investeringer, må man lære seg å leve med..
    Om vi samtidig ikke ønsker å sementere en almen oppfatning av audiofile som ensporete særinger, kan det være en fordel å akseptere å diskutere de fleste andre sider ved det gode liv også. Selvsagt da i en egen avdeling, til glede for dem som velger å klikke seg på.

V

vredensgnag

Gjest
    Etter at jeg leste dette innlegget skjønte jeg at det finnes minst to Roysen. Det var da Roysen søkte jobben som redaktør i Fidelity og brukte motsatte argumenter av dem han ellers bruker når det gjelder HiFi.

Redigeringsjobben her inne er vel mer uformell.

;D

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31928.msg601279.html#msg601279

Den tråden kan vel ellers brukes som dokumentasjon om myndighetene noensinne skulle ønske å tvangsinnlegge oss audiofile.

R

Roysen

Gjest
    La oss ta et hypotetisk spørsmål. Hva synes massene om et HFS som har en litt annen form som følger:

Det defineres en målsetting som f.eks: "Forumet skal ivareta god lyd og hifi som interesse og forsøke å bidra til vekst i det audiofile miljøet i Skandinavia."

Forumet kan bestå av en rekke underfora som f.eks.

Hifi generellt
    Forforsterkere/Forsterkere
    Digital kilder
    Analoge kilder
    Høytalere
    Kabler
    Tweaks
    Akustikk
    Rør
    DIY
    Musikk generellt
    Musikk Hi-Res
    Musikkk Vinyl
    Musik Nedlastbart
    Pro Audio
    Vintage Utstyr
    Messerapporter
    Musikkomtaler
    Vennetråder for hi-fi merker
    - Med diverse underfora for de merkene man måtte ønske å inkludere.
    Produktomtaler med underforumene
    - Kabler
    - Signalkilder
    - Forforsterkere/Forsterkere
    - Høytalere
    - Tweaks

Så definerer man egne regler for hvert enkelt forum med sin dedikerte moderator hvor reglemene er laget for å oppnå målet til forumet. F.eks. på kabelhjørnet skal det diskuteres erfaringer og tekniske egenskaper ved kabler men det skal ikke diskuteres om kabler har lydmessig betydning eller ikke. Slike meninger respekteres men de som mener dette kan la være å involvere seg på kabeltråden. F.eks. på musikktrådene kan det gjerne diskuteres artister og god musikk uten å ha genrell fokus på lyden, men det er ikke lov å angripe noen for å være mer opptatt av lyd enn musikk som en følge av det de skrive på forumet fordi det er lyden som er det overveiende viktige temaet.

Man trenger ingen mitt anlegg tråd fordi man kan på hvert enkelt medlems profil opprette en billedblogg om eget anlegg.

Andre OT emnner som det ikke finnes underforum for vil det ikke tillattes at det diskuteres på forumet da det skal være et rent hifi forum. Det kan sendes inn ønsker om utvilderser som vurderes av moderatorer.

Bransjeaktører må identifisere seg med hvilken bransjeaktør de reprensenterer, men uten andre begrensninger enn dette da bransjeaktørene sitter inne med mye erfaring og kunnskap som vi andre menigmenn har veldig nytte av i mange tilfeller. Det blir opp til hver enkelt medlem å klare å skille på hva bransjeaktørene skriver som er i grenseland av markedsføring og hva som ikke er det.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Etter at jeg leste dette innlegget skjønte jeg at det finnes minst to Roysen. Det var da Roysen søkte jobben som redaktør i Fidelity og brukte motsatte argumenter av dem han ellers bruker når det gjelder HiFi.

Redigeringsjobben her inne er vel mer uformell.

;D

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31928.msg601279.html#msg601279

Den tråden kan vel ellers brukes som dokumentasjon om myndighetene noensinne skulle ønske å tvangsinnlegge oss audiofile.
    Når man ikke blir forstått, må man ofte benytte teskje ;D

Mvh
    Roysen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser ikke helt konflikten imellom partene når det gjelder forumet her, konflikten virker å være mer personbasert enn innholdsmessig fundert.

R

Roysen

Gjest
    Skink_123 skrev:
    Jeg ser ikke helt konflikten imellom partene når det gjelder forumet her, konflikten virker å være mer personbasert enn innholdsmessig fundert.
    Det jeg skriver har i hvert fall ikke noe med enkeltpersoner å gjøre. Jeg har ene og alene fokus på innhold.

Mvh
    Roysen

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Til topic, ja, det har absolutt en fremtid.
    Det er begrenset hvor lenge det er interessant å diskutere kabler, om det er forskjell eller om den ene er bedre enn den andre eller om den tredje er bedre til det spesifikke utstyret.
    Jeg leser for å lære, få tips, og så prøver jeg selv om det stemmer for meg. Er det spesielt utstyr jeg lurer på leser jeg om det.
    For tiden er det lite jeg er ute etter. En McIntosh MVP 881 er vel det eneste jeg har planer om å anskaffe, alternativt noe jeg ikke vet om som dekker alle mine behov digital signalbehandling. Det står ikke så mye om MVP 881 her, i mellomtiden hygger jeg meg rått med "min tråd", DIY, akustikk, musikk og mye off topic.
    Til Roysens spm så så suns jeg det virker kjedelig. Jeg liker å å lese hva mine lidelsesfeller er opptatt av, finner at jeg har mye til fellses med de fleste. Det er faktisk bare her på HFS jeg opplever så mye fellesskap. Så jeg håper forumet fortsetter og nærer mitt vitebegjær og min nyskjerrighet. Som det gjør i dag.

AD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Roysen skrev:
    Det defineres en målsetting som f.eks: "Forumet skal ivareta god lyd og hifi som interesse og forsøke å bidra til vekst i det audiofile miljøet i Skandinavia."
    Har jeg lært deg riktig å kjenne, når jeg antar at du i et slikt forum vil forby "kjetterske påstander" som f.eks. at det ikke nødvendigvis er forskjell mellom dyr og billig elektronikk i en del sammenhenger? For er det ikke slike ting du sikter til da du skriver om "vranglære" på forumet? Er man "kranglefant" om man våger å stille spørsmål ved de normalt vedtatte sannheter i det audiofile miljø? Hvor store avvik fra dine egne meninger kan du akseptere fra andre medlemmer, før du vil vise dem bort?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn