har det faktisk skjedd saa mye?

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.765
Antall liker
21.648
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
EQ kan være helt ok det, men har ikke vært vanlig som default i avspillingsprogrammer. Hva var EQ-kurven Amarra operete med, og er den default i 2.0?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Orso kan sikkert dele dette med oss.
Jeg venter spent :eek:

Valentino skrev:
EQ kan være helt ok det, men har ikke vært vanlig som default i avspillingsprogrammer. Hva var EQ-kurven Amarra operete med, og er den default i 2.0?
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Så du vet altså med sikkerhet at Amarra har brukt EQ? Jeg antar at siden du er så skråsikker så har du hørt mye på den siste 2.0 utgaven av Amarra?
Jeg har ikke oversikt over de ulike versjonen av Amarra. På tilbakemeldingene virket det ganske tydelig at de hadde lagt inn en festkul i frekvenskurven i en versjon. Aner ikke om det finnes 100 % bevis for dette. Tilbakemeldingene virket ganske overbevisende. Synes også EQ er helt ok, men jeg foretrekker å ha styringen på EQ selv og ikke få det tildelt skjult.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Endre Askeland skrev:
Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.

Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Karma skrev:
Spørsmålet er vel hvor lenge en typisk "high-end" produsent fortsatt kan leve på det proporsjonale forholdet mellom en typisk audiofils størrelse på lommebok og graden av naivitet og tro på myter.
Den største trussel er om de reelt kunnskapsrike skal vinne frem blant audiofile. Krigen på forumet vil nok fortsette noen år til.. :D
Hva ville dine høytalere kostet om de f.eks var produsert i USA og skulle selges i Norge? regner med at det også hadde blitt hiend pris
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel...
Highend USB-kabel? Jøje meg. Den har ikke jeg fått med meg, til tross for at jeg synes det er fornøyelig å forsøke å følge med i tråder om keiseres nye klær. I hvilken tråd var det snakk om slikt?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Så dine innspill er altså en oppvisning i synsing i ett tema som du ikke har erfaring med?

orso skrev:
Endre Askeland skrev:
Så du vet altså med sikkerhet at Amarra har brukt EQ? Jeg antar at siden du er så skråsikker så har du hørt mye på den siste 2.0 utgaven av Amarra?
Jeg har ikke oversikt over de ulike versjonen av Amarra. På tilbakemeldingene virket det ganske tydelig at de hadde lagt inn en festkul i frekvenskurven i en versjon. Aner ikke om det finnes 100 % bevis for dette. Tilbakemeldingene virket ganske overbevisende. Synes også EQ er helt ok, men jeg foretrekker å ha styringen på EQ selv og ikke få det tildelt skjult.
 
P

Parelius

Gjest
At en utstiller bruker en bestemt software, kabel eller gud vet hva, er det automatisk det samme som at de mener det er det beste? Eller kan det bare være like godt som det andre, og at det er andre faktorer som avgjør hva de bruker? Og er det beste så forskjellig for de forskjellige, om det nå er at det er det beste?

Weiss selger jo Amarra, men jeg har ikke hørt ham uttrykke at lyden blir bedre av det - om jeg nå ikke har oversett noe.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Anonym skrev:
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel...
Highend USB-kabel? Jøje meg. Den har ikke jeg fått med meg, til tross for at jeg synes det er fornøyelig å forsøke å følge med i tråder om keiseres nye klær. I hvilken tråd var det snakk om slikt?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50583.0.html
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Du er veldig flink ;D
Kan du være så snill å hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har brukt ordet "High End" USB kabel, her på sentralen eller forsåvidt andre steder også?
Jeg vil være deg evig takknæmlig hvis du kan hjelpe meg med dette.

Mens vi holder på ;D Kan du også hjelpe meg å finne ut hvor jeg har skrevet at Edge spilleren er verdens beste? Det virker som du har full kontroll over hva jeg har skrevet og ikke skrevet.
Det burde da være en smal sak for deg å vise meg hvor jeg har brukt disse ordene?

Hvis det nå viser seg at du ikke kan påvise hvor jeg har skrevet alt dette som du nå sier at jeg har skrevet, har du da syndet mot reglene her på forumet ;)?
Hva burde da konsekvensen av slike brudd være for deg?

Hva sier f.eks regel nummer 1 her på sentralen?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.

Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Så dine innspill er altså en oppvisning i synsing i ett tema som du ikke har erfaring med?
Det kan du sikkert si. vredensgnag skrev at sonictudio som står bak Amarra hadde innrømmet denne festkulen selv. Regner med det stemmer og da burde det være bevis nok. Jeg for min mister tillit til noen som driver på den måten. Reklamerer med at det låter bedre og legger inn skjult EQ. Hvordan den siste versjonen er aner jeg ikke, men dersom det låter annerledes enn programmer som allerede er bitperfect så er det vel ikke utenkelig at de har gjort noe nytt.

Hvorfor ikke heller få satt opp EQ i anlegget ditt som er tilpasset rommet og skreddersydd din smak?
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Karma skrev:
musicus skrev:
Karma skrev:
Den største trussel er om de reelt kunnskapsrike skal vinne frem blant audiofile.
Tull og vas!! kunnskap er ingen garanti for være seg god hørsel eller fasit for andres prioriteringer og ønsker.
Du blander denne setningen inn i annenhver setning du skriver Karma, INGEN er redd for den kunnskapen slik du fremsetter det, men det hjelper ikke hvor mye kunnskap man har om man bare bruker den som sitt personlige balltre eller riset bak speilet for å slå andre i endeløse idiotiske diskusjoner om hvem som vet mest og hva som lyder best osv osv, det finnes heldigvis andre aspekter og tilnærminger ved musikk lyttingen også.

Det værste og den største driten jeg har hørt når det kommer til amp/htére står en slik kunnskapsrik person for, jeg ville ikke hatt greiene hjem om jeg fikk det og fikk betalt for det, og enda mindre betalt selv for elendigheten.
Så smaken er delt...

I beste mening fra levra ;)

mvh
Joda, jeg nevner nok ofte begrepet "kunnskap". Dette fordi det er den selvfølgelige basis for å kunne designe og lage det utstyret vi alle ønsker. I den grad kjøperen også innehar slik kunnskap, kan det være en god buffer mot å både bli lurt av andre og seg selv. God hørsel forutsetter jeg selvsagt at de fleste har som utgangspunkt. ;)
Om et utstyr er laget av en person med påstått kunnskap, gir det selvsagt ingen garanti for at hans lydsignatur treffer dine personlige preferanser.(Forresten: Er ikke ditt utstyr laget av kunnskapsrike personer?)
(Personlig angrer jeg ikke på at jeg satset på en person med stor grad av kunnskap og realisme. Det har gitt meg utstyr med store nyvinninger, unike løsninger og et fantastisk forhold mellom kvalitet og kostpris.)

greit å besitte den nødvendige kunnskap for å lage komponenter, men musikk handler om følelser og for min del prøver jeg å tenke minst mulig når jeg "mediterer" foran anlegget..... det er kun nytelse
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg trodde jeg hadde lest det meste som var skrevet på Amarra sine sider. Jeg har ikke registrert at det er skrevet noe der om at de har brukt EQ.
Kan du legge ut en link?
Da tenker jeg spesielt på informasjon om den nye 2.0 utgaven av Amarra.

orso skrev:
Endre Askeland skrev:
Så dine innspill er altså en oppvisning i synsing i ett tema som du ikke har erfaring med?
Det kan du sikkert si. vredensgnag skrev at sonictudio som står bak Amarra hadde innrømmet denne festkulen selv. Regner med det stemmer og da burde det være bevis nok. Jeg for min mister tillit til noen som driver på den måten. Reklamerer med at det låter bedre og legger inn skjult EQ. Hvordan den siste versjonen er aner jeg ikke, men dersom det låter annerledes enn programmer som allerede er bitperfect så er det vel ikke utenkelig at de har gjort noe nytt.

Hvorfor ikke heller få satt opp EQ i anlegget ditt som er tilpasset rommet og skreddersydd din smak?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Nå har du skrevet en omtale av en usb kabel som har en prislapp som plasserer den i high end segmentet så der regner jeg med å ha mine ord i behold.

Måtte ta et søk her på forumet men det tok ikke lange tiden før jeg finner igjen tråden "Verdens beste cd spiller", http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22173.msg422187.html#msg422187.

Limer inn regel nummer 1:
"1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt."

Mulig det er jeg som mangler selvinnsikt men jeg klarer ikke å se hvor jeg har brutt reglene i denne tråden.

Endre Askeland skrev:
Du er veldig flink ;D
Kan du være så snill å hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har brukt ordet "High End" USB kabel, her på sentralen eller forsåvidt andre steder også?
Jeg vil være deg evig takknæmlig hvis du kan hjelpe meg med dette.

Mens vi holder på ;D Kan du også hjelpe meg å finne ut hvor jeg har skrevet at Edge spilleren er verdens beste? Det virker som du har full kontroll over hva jeg har skrevet og ikke skrevet.
Det burde da være en smal sak for deg å vise meg hvor jeg har brukt disse ordene?

Hvis det nå viser seg at du ikke kan påvise hvor jeg har skrevet alt dette som du nå sier at jeg har skrevet, har du da syndet mot reglene her på forumet ;)?
Hva burde da konsekvensen av slike brudd være for deg?

Hva sier f.eks regel nummer 1 her på sentralen?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.

Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Du har absolutt ikke ordene dine i behold.

Du har ikke klart å påvise at jeg har brukt noen av de ordene som du påstår at jeg har brukt i omtale av produkter her på sentralen.
Jeg venter fortsatt på at du kan vise meg dette.

Det er helt tydelig at du her kommer med en usann påstand om hva jeg har skrevet her på sentralen.

Hvor skriver jeg at Edge spilleren er verdens beste?
Hvor bruker jeg ordet "High End USB kabel" i en beskrivelse/omtale her på sentralen?


Anonym skrev:
Nå har du skrevet en omtale av en usb kabel som har en prislapp som plasserer den i high end segmentet så der regner jeg med å ha mine ord i behold.

Måtte ta et søk her på forumet men det tok ikke lange tiden før jeg finner igjen tråden "Verdens beste cd spiller", http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22173.msg422187.html#msg422187.

Limer inn regel nummer 1:
"1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt."

Mulig det er jeg som mangler selvinnsikt men jeg klarer ikke å se hvor jeg har brutt reglene i denne tråden.

Endre Askeland skrev:
Du er veldig flink ;D
Kan du være så snill å hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har brukt ordet "High End" USB kabel, her på sentralen eller forsåvidt andre steder også?
Jeg vil være deg evig takknæmlig hvis du kan hjelpe meg med dette.

Mens vi holder på ;D Kan du også hjelpe meg å finne ut hvor jeg har skrevet at Edge spilleren er verdens beste? Det virker som du har full kontroll over hva jeg har skrevet og ikke skrevet.
Det burde da være en smal sak for deg å vise meg hvor jeg har brukt disse ordene?

Hvis det nå viser seg at du ikke kan påvise hvor jeg har skrevet alt dette som du nå sier at jeg har skrevet, har du da syndet mot reglene her på forumet ;)?
Hva burde da konsekvensen av slike brudd være for deg?

Hva sier f.eks regel nummer 1 her på sentralen?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.

Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
 
V

vredensgnag

Gjest
Sonic Studio har fjernet festkulen i 2.0, og mange mener denne nå spiller likt med PMs seneste versjon.

1.0 hadde en innlagt EQ som var såpass påtagelig at man på CA ble mildt opprørte, og det ble laaange diskusjoner om transparency vs. manipulasjon.

Men det er mye rart man kan bli opprørt over her i verden.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Jeg mener at jeg har det så vi er tydeligvis ikke enige.
Endre Askeland skrev:
Du har absolutt ikke ordene dine i behold.
Anonym skrev:
Nå har du skrevet en omtale av en usb kabel som har en prislapp som plasserer den i high end segmentet så der regner jeg med å ha mine ord i behold.

Måtte ta et søk her på forumet men det tok ikke lange tiden før jeg finner igjen tråden "Verdens beste cd spiller", http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22173.msg422187.html#msg422187.

Limer inn regel nummer 1:
"1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt."

Mulig det er jeg som mangler selvinnsikt men jeg klarer ikke å se hvor jeg har brutt reglene i denne tråden.

Endre Askeland skrev:
Du er veldig flink ;D
Kan du være så snill å hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har brukt ordet "High End" USB kabel, her på sentralen eller forsåvidt andre steder også?
Jeg vil være deg evig takknæmlig hvis du kan hjelpe meg med dette.

Mens vi holder på ;D Kan du også hjelpe meg å finne ut hvor jeg har skrevet at Edge spilleren er verdens beste? Det virker som du har full kontroll over hva jeg har skrevet og ikke skrevet.
Det burde da være en smal sak for deg å vise meg hvor jeg har brukt disse ordene?

Hvis det nå viser seg at du ikke kan påvise hvor jeg har skrevet alt dette som du nå sier at jeg har skrevet, har du da syndet mot reglene her på forumet ;)?
Hva burde da konsekvensen av slike brudd være for deg?

Hva sier f.eks regel nummer 1 her på sentralen?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?

Anonym skrev:
Endre Askeland skrev:
Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.

Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Så det betyr at Orso utaler seg om en versjon som hører fortiden til, og ikke dagens 2.0 versjon av Amarra.

vredensgnag skrev:
Sonic Studio har fjernet festkulen i 2.0, og mange mener denne nå spiller likt med PMs seneste versjon.

1.0 hadde en innlagt EQ som var såpass påtagelig at man på CA ble mildt opprørte, og det ble laaange diskusjoner om transparency vs. manipulasjon.

Men det er mye rart man kan bli opprørt over her i verden.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Du må hjelpe meg her.
Jeg har problemer med å finne hvor i teksten jeg skriver at Edge spilleren er verdens beste.

vredensgnag skrev:
For mange vil det kreve tilvenning å forstå at internettet er et kjempearkiv.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
Så det betyr at Orso utaler seg om en versjon som hører fortiden til, og ikke dagens 2.0 versjon av Amarra.
Jeg skrev tidligere at jeg ikke hadde oversikt over de ulike versjonene, men at det hadde kommet frem at Amarra hadde lagt til bass i en versjon. På bakgrunn av det indikerte jeg at Amarra kunne låte forskjellig. Det er ikke vanskeligere enn det.

Uansett hva de har gjort i den siste versjonen, finner jeg det merkelig at det skal låte annerledes enn iTunes som allerede er bitperfect. Det betyr vel at må gjøre noe under avspillingen?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Så øvelsen din er altså å drive med ønske tenkning?
Det å ta utgangspunkt i ett innlegg, vri innholdet i ett innlegg i en slik retning som du selv ønsker det, selv om din vridning ikke
stemmer med ordene som er brukt i innlegget.
Dette for å oppnå et ønske om et poeng som ikke stemmer med virkeligheten.
Hmm, tror jaggu du også er på kant med regel nummer 1 nå.
Nå burde jo moderatorene komme inn i tråden og ta afære.

vredensgnag skrev:
Endre Askeland skrev:
Du må hjelpe meg her.
Jeg har problemer med å finne hvor i teksten jeg skriver at Edge spilleren er verdens beste.

vredensgnag skrev:
For mange vil det kreve tilvenning å forstå at internettet er et kjempearkiv.
Kontekst, min kjære Espen. Kontekst.

Du får se å sjekke hva tråden heter.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
Denne

vredensgnag skrev:
For mange vil det kreve tilvenning å forstå at internettet er et kjempearkiv.
og denne

Anonym skrev:
Help me, Jebus.
knakk meg totalt ! ;D

Og det til og med i kontekst. Det er lenge siden jeg har fått latterkrampe av the internets.

vreden, og Anonym, jeg skylder dere en øl. Eller tre.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Moderering av vennlige tråder er ikke godt for den åpne debatt. Endre; du har sunget lovsang om Edge cpd og du har sunget lovsang om en dyr usb-kabel, og Amarra har hatt EQ i minst en tidligere versjon. Noen minner deg på det. Det er ikke verre enn det. Ingen regler er brutt.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Endre Askeland skrev:
Nå burde jo moderatorene komme inn i tråden og ta afære.
Ok, hva ønsker du at jeg skal gjøre?
 
P

Parelius

Gjest
«I dag var kapteinen edru».

Og du skal få meg til å ha sagt at han er drikkfeldig? Hah, hvor sa jeg det? Jeg sa jo som det står at han var edru i dag; hva han ellers har vært og er har jeg ikke nevnt med et ord. Hvor har jeg sagt at han var drikkfeldig? Vri og vrenge på alt, det skal du.

Utdrag fra boken «Semantiske øvelser for byråkrater».
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Først og fremst burde vil vel få en påminnelse om hva tråden handler om. Har sklidd litt off-topic nå.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
«I dag var kapteinen edru».

Og du skal få meg til å ha sagt at han er drikkfeldig? Hah, hvor sa jeg det? Jeg sa jo som det står at han var edru i dag; hva han ellers har vært og er har jeg ikke nevnt med et ord. Hvor har jeg sagt at han var drikkfeldig? Vri og vrenge på alt, det skal du.

Utdrag fra boken «Semantiske øvelser for byråkrater».
På utsiden av en hermetikk-boks; "Vår hvite tunfisk er den beste tunfisk. Inneholder ikke fargestoffer".

(PS; for de som ikke kjenner tunfisk så fins de såvidt jeg vet med både hvitt og rødt kjøtt, som vår ørret, og historien sikter til en markedsføring en produsent av hvit tunfisk-på-boks hadde, med åpenbar adresse til konkurrenter med rød tunfisk-på-boks)
 
V

vredensgnag

Gjest
Skjønner ikke problemet. Jeg har også sagt rare ting på nettet. Et sted står det at jeg tror Lossless ALAC ikke inneholder all informasjonen i utgangsfilen - det var før jeg satte meg inn i hva ALAC var for noe, og mens jeg led av "mest av så mye som mulig må være best" syken.

La meg si det slik - jeg fikk et temmelig kort og kontant tilsvar. Og lærte noe av det.

Gidder ikke ta opp igjen Edge-diskusjonen nå. Men må tilstå at da jeg lyttet til spilleren i England stusset jeg over fjernkontrollen jeg holdt i hånden, og hva den hadde med en dedikert cd-spiller å gjøre.

Om det har skjedd mye innen cd-spillere? Joda, det er blitt nesten umulig å avspille en cd korrekt, så derfor er verden på vei over til andre formater.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Flott hvis du kan påse at usanne, tvilsomme og unøyaktige påstander ikke er noe som aksepteres på sentralen, ref. regel 1 som du har laget.



Høvdingen skrev:
Endre Askeland skrev:
Nå burde jo moderatorene komme inn i tråden og ta afære.
Ok, hva ønsker du at jeg skal gjøre?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Endre Askeland skrev:
Flott hvis du kan påse at usanne, tvilsomme og unøyaktige påstander ikke er noe som aksepteres på sentralen, ref. regel 1 som du har laget.
Ok, hva er det som er tvilsomt, unøyaktig og og ikke sant?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg er enig med deg om at det ser ut som nye "formater" er på vei inn for fullt. Håper for egen del
at bredden med 24 bit innspillinger som er tilgjengelig for den store massen øker.

vredensgnag skrev:
Skjønner ikke problemet. Jeg har også sagt rare ting på nettet. Et sted står det at jeg tror Lossless ALAC ikke inneholder all informasjonen i utgangsfilen - det var før jeg satte meg inn i hva ALAC var for noe, og mens jeg led av "mest av så mye som mulig må være best" syken.

La meg si det slik - jeg fikk et temmelig kort og kontant tilsvar. Og lærte noe av det.

Gidder ikke ta opp igjen Edge-diskusjonen nå. Men må tilstå at da jeg lyttet til spilleren i England stusset jeg over fjernkontrollen jeg holdt i hånden, og hva den hadde med en dedikert cd-spiller å gjøre.

Om det har skjedd mye innen cd-spillere? Joda, det er blitt nesten umulig å avspille en cd korrekt, så derfor er verden på vei over til andre formater.
 
P

Parelius

Gjest
Nede på Arkenmessa så var jeg innpå på et rom med masse Naim, og en mann som snakket mye og pent om deres «nettverkspiller». Det var ikke måte på hva den kunne; alle de ting som andre med HD-avspilling har kunnet i lang tid ble nesten fremstilt som forskningsfront … Nuvel, jeg hørte ikke alt, men der og da var det mer enn nok, så jeg gikk. Jeg fikk liksom ikke helt tak på hva han prøvde å selge meg/oss og som jeg/vi ikke allerede hadde.

Men det har jo lite med CD-spiller å gjøre, kanskje. Mer med; hvor (og hva) er det liksom det skjer noe som er verdt å merke seg.
Funksjonaliteten? Lyden?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Det leser du helt uproblematisk ut av de siste innleggene mine, Thomas.

Høvdingen skrev:
Endre Askeland skrev:
Flott hvis du kan påse at usanne, tvilsomme og unøyaktige påstander ikke er noe som aksepteres på sentralen, ref. regel 1 som du har laget.
Ok, hva er det som er tvilsomt, unøyaktig og og ikke sant?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Jeg gjør faktisk ikke det, og jeg tror jeg må sparke ballen tilbake til deg.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
For en farse. ;D
Popcorn ready!
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Da leser vi det norske skriftspråk forskjellig Thomas.

Høvdingen skrev:
Jeg gjør faktisk ikke det, og jeg tror jeg må sparke ballen tilbake til deg.
 
Topp Bunn