Asbjørn skrev:
...men da får du ikke refundert den svenske momsen. Du trenger en eller annen form for dokumentasjon på at varen er eksportert fra Sverige før butikken kan refundere momsen. Ellers vil de komme i heisen overfor svenske myndigheter. Dokumentasjon på eksport er det tollstasjonen som skriver ut, samtidig med at de krever opp norsk moms. Du slipper ikke unna moms minst ett av stedene.
Dersom svaret var til meg så misforsto du meg nok
Jeg er klar over at en må...bør betale momsen inn til Norge, jeg er klar over at om en ikke gjør det så får en ikke refundert den svenske.
Jeg hadde ingen planer eller tro på å få igjen den svenske uten å betale den norske
Jeg mente bare at det må være dumt å ta sjansen på å skli over grensa uten noe som helst........dersom en kan betale norsk moms mot å få tilbake den svenske i mitt tenkte eksempel.
Ved bruktsalg forholder det seg ganske så anderledes, for her får en ikke igjen noe moms og derfor skjønner jeg at det kan være interessant å slippe den norske momsen...........ved å skli.......
Litt artig og ganske surt/dumt at en må betale moms på f.eks. gammel MG og dersom den fyker frem og tilbake mellom England/andre land og Norge så må det betales moms hver gang.........blir i så fall en jævla dyr bil etter hvert i et slikt litt ekstremt tilfelle.
Mg`n jeg snakker om har gått både i England,USA og Canada og nå i Norge, det kunne tenkt å være England/Norge/USA/Norge/Sverige/Norge f.eks. skjønner forsåvidt at det kanskje MÅ være slik
Mvh.KW