Hamas' julehilsen til Israel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.684
    Antall liker
    10.250
    Jeg antar du leste det du siterte, altså " støtter den palestinske motstandskampen". Å rekke opp en hånd eller trykke på en knapp er kanskje salve for samvittigheten, men det er til heller liten nytte når det gjelder å opprette et uavhengig, suverent Palestina.
    Stemmer. Og det sto da faktisk i innlegget du ikke siterte hele av :)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.684
    Antall liker
    10.250
    Og det er et fint prinsipp å ha, for all del. Jeg deler det selv. Det er bare det at det er fullstendig uten verdi med mindre det er herdet i møte med virkeligheten. Når du kan si at du fremdeles vil hele verden vel etter at dine egne barn har blitt drept og lemlestet i terrorbombing fra en tyrannisk okkupant, da skal jeg vedgå at prinsippene dine betyr noe. Inntil da har de samme verdi som blekket de ikke er skrevet med.
    Ser poenget ditt. Har tenkt det samme en del ganger selv. På samme måte som jeg har tenkt over dødsstraff, noe jeg også er prinsipielt i mot. Og da må det gjelde, selv om noen dreper mine barn. Så får en hver tro hva en vil om meg og mine evne til å forstå meg selv, men inntil det motsatte er bevist, er altså dette min holdning.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Narrativet om at "Hamas og Israel er like ille" må bort. Det er de langt fra. Israel har terrorisert palestinerne i 80 år, drept 100 tusener, fortrengt de fra sine hjem og leveområder, satt opp ulovlige bosetninger (750 tusen beboere), bedrevet apartheid. Alt dette har de fått både aktivt og stilltiende aksept for av verdenssamfunnet. At enkelte slår tilbake, er sannelig ikke rart. All fordømmelse må gå mot Israel. De har selv skapt og dyrket fram Hamas. Og de hiver daglig mer gjødsel på det de avler.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    20000 er drept. Men la oss ikke glemme de skadde. De som har mistet armer, bein, synet, hørselen.

    Og hvert eneste offer har familie og venner. Foreldre mister barn, barn mister foreldre. Søsken, besteforeldre, onkler, tanter, kusiner, klassekamerater, naboer, er vitne til at de de bryr seg om massakreres.

    Og dere sitter her og synes dette er greit? Motbydelig.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.684
    Antall liker
    10.250
    20000 er drept. Men la oss ikke glemme de skadde. De som har mistet armer, bein, synet, hørselen.

    Og hvert eneste offer har familie og venner. Foreldre mister barn, barn mister foreldre. Besteforeldre, onkler, tanter, kusiner, klassekamerater, naboer, er vitne til at de de bryr seg om massakreres.

    Og dere sitter her og synes dette er greit? Motbydelig.
    Er det virkelig noen som har ment at dette er greit?? Link?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    20000 er drept. Men la oss ikke glemme de skadde. De som har mistet armer, bein, synet, hørselen.

    Og hvert eneste offer har familie og venner. Foreldre mister barn, barn mister foreldre. Besteforeldre, onkler, tanter, kusiner, klassekamerater, naboer, er vitne til at de de bryr seg om massakreres.

    Og dere sitter her og synes dette er greit? Motbydelig.
    Og enda verre; bruker tiden på å fordømme Hamas. Det er rett i fella Israel og USA har satt opp.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Stemmer. Og det sto da faktisk i innlegget du ikke siterte hele av :)

    Stemmer det, selvsagt. Det sto "Nå viser ikke dette i seg selv at alle landene støtter palestinernes motstandskamp, men den sier en del om opinionen blant verdens nasjonalforsamlinger". Men det jeg spurte om var hvor mange vestlige regjeringer som støtter motstandskampen og der antar jeg vi kan enes om at svaret er en stor, fet null.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Kritikk mot Asbjørns innlegg er absolutt på sin plass, fordi det også setter år null til 7. oktober 2023. Det vises til en sammenheng mellom Hamas, Iran og Putin. Palestinerne har vært okkupert, utsatt for overgrep og krigshandlinger i snart 80 år, og det har absolutt ingenting med hverken Iran eller Putin å gjøre, kun med Israel og et verdenssamfunn som støtter overgriperen. Palestinerne er frarøvet land, hus og hjem, de er drept i titusentall (om ikke hundretusentall), de er blitt behandlet som annenrangs borgere, sperret inne på stadig mindre områder. Dette har overhodet intet med hverken 7. oktober, Putin eller Iran å gjøre. 7. oktober er derimot en følge av disse snart 80 år med okkupasjon og folkerettsbrudd.
    Det var vel som forventet fra en fyr som også er overbevist om at år null når det gjelder Ukraina/Russland er februar 2022.

    Han er flink til å snakke for seg, men om han faktisk har noe å si er en helt annen sak.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Er det virkelig noen som har ment at dette er greit?? Link?
    Du er ikke en av de, men det har vært innlegg her som har satt 7. oktober som år null. Det er selvsagt svært betimelig for Israels venner. I tillegg har de blandet inn både Putin og Iran, selvsagt for å se dette konspiratorisk. "Putins armer", ikke sant? Der det effektivt hoppes bukk over 80 år med statsterror. Dette var hykleriet jeg for noen dager siden beskyldte enkelte av disse for å bedrive. Og som jeg står fjellstøtt på.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.684
    Antall liker
    10.250
    ^ Jo, det finnes fortsatt de som mener at "Israel må jo ha rett til å forsvare seg", og "hvilke alternativer har de". Det er hinsides.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.494
    Antall liker
    9.831
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Konflikten og Hamas er mye samme sak, i mine øyne. Når tilbud om assistanse ikke akkurat står i kø, tar man mot den hjelpen man kan få. At Russland og Iran er de eneste som velger å støtte den palestinske motstandskampen, selvsagt av sine egne motiver som har heller lite med palestinernes ve og vel å gjøre, sier mer om hvor begredelig det står til med vestlig moral enn noe annet.

    At Hamas ikke er lik palestinere sier seg selv, men likheten er langt større enn enkelte ser ut til å tro. Etter 80 år med lidelse tror jeg det er ganske trygt å anta at de aller fleste palestinere ønsker at Israel ikke eksisterte, selv om mange ennå ikke er drevet til å ønske å drepe alle israelere.
    Hamas har styrket sin posisjon etter 07. oktober takket være Israels hensynsløse fremferd. Samtidig er selvstyremyndighetene på Vestbredden og Fatah svekket. Fatah anerkjenner i motsetning til Hamas Israel og er åpen for en tostats-løsning.


    Målsetningen til Hamas er å utradere Israel og slette landet fra kartet. Det er jo lov å ønske seg, men noen vei til fred er det neppe. Heller ikke noe FN vil stille seg bak.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    ^ Jo, det finnes fortsatt de som mener at "Israel må jo ha rett til å forsvare seg", og "hvilke alternativer har de". Det er hinsides.
    Det var jo hele poenget med inlegget mitt som du krevde bevis for.

    Du er jo tydeligvis klar over det sjøl så jeg ser ikke helt hva du mente der.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ Jo, det finnes fortsatt de som mener at "Israel må jo ha rett til å forsvare seg", og "hvilke alternativer har de". Det er hinsides.
    Nettopp. Det er skolegårdsmanipulasjon; "han (den som først ble utsatt for vold) slo meg." "Derfor slo jeg tilbake." Med støtte fra resten av mobben, altså de som ikke fikk med seg annet enn da den voldsutsatte gjennom årtier slo tilbake. Og setter det som år null.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hamas har styrket sin posisjon etter 07. oktober takket være Israels hensynsløse fremferd. Samtidig er selvstyremyndighetene på Vestbredden og Fatah svekket. Fatah anerkjenner i motsetning til Hamas Israel og er åpen for en tostats-løsning.


    Målsetningen til Hamas er å utradere Israel og slette landet fra kartet. Det er jo lov å ønske seg, men noen vei til fred er det neppe. Heller ikke noe FN vil stille seg bak.
    Nå virker det jo ikke akkurat som om Israel er interressert i en tostatsløsning heller.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.754
    Antall liker
    1.980
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Nettopp. Det er skolegårdsmanipulasjon; "han (den som først ble utsatt for vold) slo meg." "Derfor slo jeg tilbake." Med støtte fra resten av mobben, altså de som ikke fikk med seg annet enn da den voldsutsatte gjennom årtier slo tilbake. Og setter det som år null.
    Forsåvidt enig med deg, men det er noe med det at man ikke skal svare på vold med vold.
    Unntaket er når man ikke har noe annet valg (fight or flight)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Målsetningen til Hamas er å utradere Israel og slette landet fra kartet. Det er jo lov å ønske seg, men noen vei til fred er det neppe. Heller ikke noe FN vil stille seg bak.

    Og imens har det nærmest blitt stuerent for koalisjonsmedlemmene til Netanyahu å uttale at deres mål er den fullstendige utryddelsen av det palestinske folket.

    Fred kan vi nok se langt etter.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.494
    Antall liker
    9.831
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Og imens har det nærmest blitt stuerent for koalisjonsmedlemmene til Netanyahu å uttale at deres mål er den fullstendige utryddelsen av det palestinske folket.

    Fred kan vi nok se langt etter.
    Dessverre. Gjensidig ønske om den andres utslettelse er et dårlig utgangspunkt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Forsåvidt enig med deg, men det er noe med det at man ikke skal svare på vold med vold.
    Unntaket er når man ikke har noe annet valg (fight or flight)
    Det kan både du og jeg si, men realiteten er at Israel kan til det selv.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    ^^^Nei, ikke med Netanyahu, men når USA peker på at en tostatsløsning er nødvendig blir det gjerne slik.

    Nåja. USA har i en årrekke sagt at de vil ha en tostatsløsning, uten at det har hatt den aller minste effekt på noe som helst. Først hvis de viser at de faktisk vil ha en slik løsning, ved å betinge økonomisk og våpenhjelp til Israel, vil noe kunne skje. Inntil da er det status quo og myrderiet fortsetter.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nåja. USA har i en årrekke sagt at de vil ha en tostatsløsning, uten at det har hatt den aller minste effekt på noe som helst. Først hvis de viser at de faktisk vil ha en slik løsning, ved å betinge økonomisk og våpenhjelp til Israel, vil noe kunne skje. Inntil da er det status quo og myrderiet fortsetter.
    Akkurat dette er gjort, av George Bush sr. Det var svært effektivt; i løpet av to- tre dager satt Israel ved forhandlingsbordet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Klar over det, men klimaet er et helt annet nå. Og støtten må utebli inntil staten er oppe og går, ikke inntil forhandlingene er i gang, underveis eller ferdige.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nåværende regjering i Israel er den mest ekstreme som tenkes kan.



     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ Likevel er det jo slik at det er de selv som har valgt ham.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser man på styrkeforholdet i nasjonalforsamlingen virker det som håpet om en moderat, oppegående og noenlunde normal regjering i overskuelig fremtid er ganske minimal. Knesset er fullstendig dominert av ytre høyre, ekstreme nasjonalister og ekstreme religiøse.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan er valgsystemet, har palestinere anledning til å stemme? Og i tilfelle, med eller uten begrensninger?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er rundt 1.8m palestinske statsborgere i Israel, som utgjør rundt 20% av befolkningen. Alle borgere kan stemme og i praksis stemmer typisk mellom 50% og 60% av palestinerne ved valg. Andelen som avstår er såpass stor fordi svært mange anser den palestinske representasjonen i Knesset som like hensiktsmessig som sminke på en gris.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    At USA og Vesten sitter å spikker på en FN resulosjon mens dette folkemordet pågår er for meg utilgivelig. Staten Israel har fått frie hender til å bedrive etnisk rensing. :mad:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.684
    Antall liker
    10.250
    ^ USA's skyld. Sh**hole country.
    Grunnen til at det må spikkes, er at USA nedlegger veto umiddelbart, om det så mye som antydes at Israel har noe skyld i det som skjer.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.494
    Antall liker
    9.831
    Sted
    Interiore Simplicitate
    ^Gud er jo på parti med Israel må vite.

    Praying for Armageddon.

    Med Gud som våpen: Slik støtter kristenkonservative amerikanere Israels brutale krigføring

    Ifølge meningsmålinger tror nå 46 prosent av de kristne i USA at vi lever i endetiden.


    «Et angrep på Israel er et angrep på Gud», sa den amerikanske pastoren Robert Jeffress to dager etter terrorangrepet fra Hamas til Fox News, hvor han er fast kommentator. Jeffress er kjent som Trumps religiøse rådgiver og leder av First Baptist Church i Dallas, Texas, en såkalt megakirke med 14.000 medlemmer. Han har internasjonal rekkevidde og når ut til millioner av mennesker med sine TV-sendinger hvor endetid og dommedag er i fokus.

    Gjennom produksjonen av filmen «Praying for Armageddon» har vi de siste åtte årene undersøkt hvordan kristenkonservative i USA, som ser det som sitt ansvar å fremskynde Armageddon-profetien og verdens undergang, har styrket sin enormt vidtrekkende politiske makt.

    Bibelen som veiviser
    I dag sitter det en stor mengde representanter i den amerikanske kongressen med Bibelen som veiviser i geopolitiske beslutninger. I en konflikt der Gud er på parti med den ene siden, er det vanskelig å se nyanser eller inngå kompromisser, og vold fortsetter å avle vold. Israels statsminister Benjamin Netanyahu har, med både amerikansk og bred vestlig støtte, fått klarsignal til å bekjempe terror med terror.

    For disse amerikanske kristenkonservative politikerne eksisterer ikke palestinernes rettigheter, og de støtter høyreekstreme bosettere i Israel som driver med etnisk rensing for å gjøre Israel så stort og sterkt som mulig. Dette er én av forutsetningene som legger til rette for dommedag. Her venter de på at Jesus skal komme ridende på sin hvite hest med en AR-15-rifle klar til kamp.

    Folkemordet begrunnes som nødvendig
    Amerikanske medier er jevnt over ensidige i sin dekning, og palestinernes lidelser gis lite spalteplass. Også norske medier har fått kritikk for partisk dekning av hendelsene. Vi skånes i stor grad fra bilder av de snart 7000 blodige barna som er drept, eller de utallige som ligger fastklemt i ruinene etter israelske bombeangrep.

    Det er skremmende å se hvor raskt språkskiftet skjedde etter 7. oktober. Metodene er kjente. I Israels propaganda omtales fienden som dyr og nazister, og folkemordet begrunnes som nødvendig for å bekjempe ondskap. Det føles kanskje bedre å drepe når det er i godhetens hensikt.
    At Israel ikke får mer motstand for å drepe så mange uskyldige sivile i selvforsvar, og at de argumenterer for at dette skal gi dem en større sikkerhet, er umulig å forstå. Da er det viktig at mediene er en del av krigsmaskineriet. Men informasjonskrigen er annerledes i 2023, og på sosiale medier ser vi hvordan uavhengige journalister ofrer livet sitt for å fortelle verden hva som skjer i Gaza. Med de grusomme historiene og bildene de får sendt ut, ser vi motstanden vokse globalt mot Israels massemord.

    Katastrofen traff oss i teamet i «Praying for Armageddon», og vi mistet nylig Roshdi Sarraj, en ung og talentfull filmskaper som ledet vårt team fra Ain Media i Gaza. Historiene fra disse modige journalistene er viktigere enn noensinne.

    Viralt klipp
    En av dem vi møter i «Praying for Armageddon», er journalisten Lee Fang, som vi følger i arbeidet med å avdekke pengeflyt og evangelikale pressgrupper i Washington D.C. Nylig publiserte Fanget videoklipp fra filmen på X (tidligere Twitter), som viser hvordan republikanske kongressrepresentanter uttrykker politisk støtte til Israel, basert på sin personlige tro.

    I klippet sier Lauren Boebert: «Det er to nasjoner som er skapt for å lovprise Gud: Israel og USA. Jeg vil velsigne begge. Jeg vil hedre begge. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å beskytte dem.»

    Dette klippet har gått viralt og har nå over fire millioner visninger. I motsetning til Fangs intensjon om å vise hvordan en kristenkonservativ agenda gir form til amerikansk utenrikspolitikk, har veldig mange delt klippet med et motsatt budskap.

    «Amen», skriver pensjonerte generalløytnant Mike Flynn og støtter uttalelsene i klippet til sine mange følgere. Flynn var nasjonal sikkerhetsrådgiver under Donald Trump, og blant alle dem som har delt denne hyllesten, finner man Roger Stone, strategen bak Trump og opphavsmann til slagordet «make America great again». Og Alex Jones, den kontroversielle profilen bak konspirasjons-kanalen InfoWars på Youtube.

    Bekymret over utviklingen
    Da republikanske Mike Johnson, den nye speakeren i Representantenes hus, nylig ble tatt i ed, knelte flere i bønn rundt ham på gulvet inne i Kongressen. «Jeg tror Gud vil velsigne nasjonene som støtter Israel», sa han da han ble valgt, og med dette har kristenkonservative tatt over kontrollen av Representantens hus. Flere i USA er bekymret over denne utviklingen, og Trump leder fortsatt på meningsmålingene foran valgkampen.

    At religionens rolle som politisk drivkraft skal kunne hylles fra høyprofilerte politiske og militære profiler, kan virke både fremmed og kanskje skremmende. USA er en sekulær nasjon med et grunnlovsfestet skille mellom stat og kirke, men det er mange som jobber for at USA skal bli mer som et teokrati.

    Her hjemme ser vi også hvordan mange ønsker politisk handlekraft befestet i bibelske begrunnelser. Så sent som i 2021 fremmet Fremskrittspartiet et forslag på Stortinget om å flytte den norske ambassaden i Israel fra Tel Aviv til Jerusalem, slik USAs tidligere president Donald Trump gjorde i 2018. Kun en håndfull andre land har gjort det samme, deriblant Kongo, Romania og Honduras. Dette er i strid med FN-vedtak, og forslaget ble nedstemt i Stortinget.

    Mange tror vi lever i endetiden
    Dagen «Praying for Armageddon» hadde norgespremiere i Haugesund, pågikk konferansen Oslo Symposium i hovedstaden. Dette er et arrangement som årlig kan skilte med en samling høyprofilerte talere på det de selv kaller «årets viktigste verdimobilisering». Arrangørene bak er Kristen Media Norge, en evangelikal, kristenkonservativ TV-produsent, og med seg har de ICEJ – Den Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem – som hovedsponsor. Støtte til Israel er et sentralt gjennomgangstema hvert år, understøttet av tro og bibelvers.

    Ifølge meningsmålinger tror 46 prosent av de kristne i USA at vi lever i endetiden. I Norge trender også Armageddon i Google-søk for kristne nå. Uansett hvilken Gud folk tror på, må vi nå jobbe for at medmenneskeligheten vår råder over religiøs fundamentalisme. Det er så altfor mange barn – og selve menneskeverdet vårt – som ofres på alteret nå.



     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    321
    Antall liker
    36
    FN får meldinger om drap på ubevæpnede sivile i Gaza

    FNs menneskerettskontor har mottatt meldinger om at israelske styrker står bak «summariske drap» på minst elleve ubevæpnede palestinske menn.

    FN-kontoret i Ramallah sier at drapene skal ha funnet sted i Rimal-nabolaget i Gaza by denne uka, og at de kan være en krigsforbrytelse. Ifølge meldingene ble mennene drept foran sine familiemedlemmer.

    Rapporten sier også at kvinner og barn ble presset inn i et rom, og at noen av dem ble alvorlig skadd da soldatene enten skjøt på dem eller kastet en granat inn i rommet.

    Israelske myndigheter har ingen kommentar til meldingene. Israelske soldater er også tidligere beskyldt for å ha skutt mot og drept sivile med overlegg.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo slikt man gjør med undermennesker og skadedyr. Man behøver egentlig intet påskudd for å drepe dem.

    Lite nytt i dette, det har pågått i mer enn åtte tiår nå.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.832
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    På 80- tallet boikottet vi israelske varer, husker jeg. Hvordan i all verden ble det slik at det er palestinerne som har blitt skurken her? Og norske politikere, som lurer Dalai Lama inn bakveien, logrer for Kina, støtter Israel (selv om en del er "kritiske"). Israel skiller seg ikke noe fra Sør - Afrika, annet enn at de faktisk er verre enn regimet der var. Israel er en apartheidstat, en terrorstat, en okkupant, en drapsmaskin. Religion er nok det som hindrer internasjonale sanksjoner og boikott.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.538
    Antall liker
    8.104
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut til å ha blitt slettet eller satt privat.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.604
    Antall liker
    35.535
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel som forventet fra en fyr som også er overbevist om at år null når det gjelder Ukraina/Russland er februar 2022.

    Han er flink til å snakke for seg, men om han faktisk har noe å si er en helt annen sak.
    Det siste står du jo fritt til å bedømme selv, men jeg mener bestemt å ha nevnt årstall som 1994, 2008 og 2014 ca et halvt dusin ganger i Ukraina-tråden bare de siste par dagene. Og linket til en wikipedia-artikkel om holodomor, muskovittenes forrige folkemord på ukrainske sivile i 1932-33. År null i februar 2022 - hva babler du om, mann?
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til å ha blitt slettet eller satt privat.
    jepp, den var privat. jeg gjentar den som om det skulle vært min egen:

    Ein gong kunne dei flykte frå Palestina, filisterlandet, til Egypt.
    Ikkje lenger. Lat oss ha dei i våre tankar alltid.
    Gledeleg jul.

    Bilde 1.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn