siste stopp var hos Maxwell, og det var også her jeg fikk helgens morsomste hifi-opplevelse.......
Oppkoblet på Meridianelektronikk sto et par nesten merkelig små stativhøytalere, men måten de spilte på, ga meg hakeslepp de luxe!

Opplevelsen forandret seg heller ikke nevneverdig da de ble koblet om til Unico-elektronikk.
Høytalerne det er snakk om, er
Opera Mezza, og skulle etter sigende også komme som gulvstående variant. Åpent og luftig, kjøtt og blod, u name it, det var der. Til og med et godt stykke nedover i frekvensene spilte disse skoeskene overraskende bra. Iflg innehaveren skulle de spille greit til ca 40 hz, noe størrelsen ikke skulle tilsi i det hele tatt. Dog tviler jeg ikke et sekund på at de faktisk fikser den biffen.
I farten kan jeg bare komme på et par høytalere som har spilt på en måte som har overrasket meg og gitt meg hakeslepp på tilsvarende måte, ut fra de forventninger jeg satt med på forhånd; det var da jeg lyttet til Dynaudio Contour 1.3 for leeenge leeenge siden. Den gang trodde jeg faktisk at selger hadde koblet opp og gjemt en sub eller to bak gardinene, men så ikke....
Jeg har i senere tid selv fundert litt på å skifte ut Concertoene, fordi jeg ønsker litt mer sprudlende topp, samt litt mer nedover i frekvensene. Spørsmålet blir jo da; har jeg alt funnet min neste høytaler? Jeg heller mer og mer til at jeg faktisk har det. Og da gjør det heller ingen verdens ting at prisen var gunstig; ikke mer enn 8000,- paret.
At selger kanskje var i overkant "alternativ" ser jeg mer på som krydder i tilværelsen. Vi hadde uansett en hyggelig hifi-prat! ;D
Kameraet lå desverre igjen på hotellet da jeg vandret runden. Skal imidlertid sørge for å ha det med neste gang!
mvh
mvh