Haifai-sjapper i stavanger?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.260
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Jepp, hvilke haifai-sjapper finnes i sentrale strok av stavanger by, hva heter de, hvor ligger de, og sist men ikke minst; hva kan de tilby av snadder "on dislplay"?

Takknemlig for tips; skal nemlig dit på guttetur til helgen, og vi kan jo ikke bare se på beachvolley og drekka..................;D

mvh
Proffen

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.260
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
takker så mye for god info!
Blir nok til at jeg besøker resonans og maxwell, ja....
holder de forresten til i samme lokaler? ;D

mvh
Proffen

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
984
Torget vurderinger
18
Proffen skrev:
holder de forresten til i samme lokaler?
Maxwell holder til rundt hjørnet ved Resonans, inngang fra Kirkegata....

mvh

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
27.104
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
D.v.s i kjelleren tiil Resonans!

Hvis du vil ha med det noe annet artig også så kan du besøke U.S.A vennen i a-vare på sandnes.

Goffy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.06.2003
Antall liker
19
Sted
Vestlandet
I tillegg har du Apis elektro på Hinna som bl.a. selger Klipch, Naim, HK, mm. Og A-Varer i Sandnes. For ikke å glemme MarTech i Tananger med Dynaudio.

http://www.avarer.no/index.php?index

Samt også her de nevnte som HiFi-klubben og HiFi Center kjeden

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.884
Sted
Østfold
Proffen skrev:
takker så mye for god info!
holder de forresten til i samme lokaler? ;D

mvh
Proffen
I samme bygg, Maxwell i kjelleren og Resonans i 1. og 2. etasje, inngang i hhv kjellerplan og 1. etasjeplan i hver sin ende av bygget.

Om du finner oljemuseet så vil du få øye på Elkjøp rett bortenfor (på motsatt side av veien). Halvveis opp bakken på høyre side av Elkjøp har du "det berømte krysset". Der har du Maxwell et halvt kvartal ned bakken tilbake igjen, Resonans med en gang på venstre side med hjørneinngang fra selve krysset, centerkjeden et halvt kvartal lenger bort til venstre og HFK et halvt kvartal lenger opp forbi krysset.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.260
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
;-D
Da er jeg tilbake fra oljebyen igjen, og fikk besøkt noen av sjappene. Tenkte jeg skulle skrive litt om opplevelsene senere, fordi jeg fikk hørt noe som falt meget godt i smak.............. ;D
Sier bare så mye som at ventetiden til Maxwell og Resonans åpnet ble tilbragt i godstolen til hifiklubben og en kjapp lytt på B&W 802 på Classe-elektronikk. Her spilte Nils Lofgren "Keith don`t go" høyt og stort......... Bra gjengivelse og sinnsykt trøkk nedover i frekvensene, selv om jeg fant de to neste besøkene atskillig mer interessante og givende!

to be continued.....................

mvh
Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.260
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Først ut var Resonans, hvor Robert ga en god og oversiktlig rundtur i lokalet og blant duppedingsene..........
Det ble spilt en del oppsett hvor elektronikken i hovedsak bestod av Jungson/Marantz, og stort sett tilkoblet Tannoy høytalere. Ok lyd, men kanskje ikke helt med rørmagien jeg selv foretrekker. Ellers i lokalet fant jeg både elektronikk fra EC, samt høytalere fra Dynabel, Piega, , samt flere varianter av høytalere fra Triangle.
Et av oppsettene tiltrakk seg helt klart mer oppmerksomhet enn de andre. Her kom lyden fra et sett Tannoy høytalere, mens det var forsterkeren som tiltrakk seg mest oppmerksomhet; nemlig ASR Emitter. Hvordan skal en beskrive lyden av en ASR? Tja, det er vanskelig å beskrive "lyden av ingenting" - for det var nettopp slik jeg opplevde ASR`en. Lyden bare var tilstede, overalt og ingensteds samtidig. Kanskje litt lite kjøtt og blod, men behagelig, for all del....

Skulle gjerne brukt mer tid hos Robert, men det får bli en annen gang.
Han hadde en del rør-snadder stående, bl a Prima Luna. Dessuten fortalte han kort om noen tyske kl D-forsterkere som mer enn noe annet liknet på strømfilterboksene mange benytter seg av. Skal etter sigende låte bra...........
Dessuten kunne skimtes noen lekre Jungson-høytalere som visstnok skal være bra saker.
Ellers synes jeg det er kjekt å ta turen innom en forhandler som kjører litt utenom mainstream-tenkningen her på bjerget. Her våger en å ta inn "nye" merker som en kanskje til å begynne med vil oppleve å selge lite av, i stedet for å kjøre mer safe i jante-filen og heller ta inn merker "alle kjenner til.....

mvh
Proffen

2 b continued................

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.260
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
siste stopp var hos Maxwell, og det var også her jeg fikk helgens morsomste hifi-opplevelse.......
Oppkoblet på Meridianelektronikk sto et par nesten merkelig små stativhøytalere, men måten de spilte på, ga meg hakeslepp de luxe! :eek: Opplevelsen forandret seg heller ikke nevneverdig da de ble koblet om til Unico-elektronikk.
Høytalerne det er snakk om, er Opera Mezza, og skulle etter sigende også komme som gulvstående variant. Åpent og luftig, kjøtt og blod, u name it, det var der. Til og med et godt stykke nedover i frekvensene spilte disse skoeskene overraskende bra. Iflg innehaveren skulle de spille greit til ca 40 hz, noe størrelsen ikke skulle tilsi i det hele tatt. Dog tviler jeg ikke et sekund på at de faktisk fikser den biffen.
I farten kan jeg bare komme på et par høytalere som har spilt på en måte som har overrasket meg og gitt meg hakeslepp på tilsvarende måte, ut fra de forventninger jeg satt med på forhånd; det var da jeg lyttet til Dynaudio Contour 1.3 for leeenge leeenge siden. Den gang trodde jeg faktisk at selger hadde koblet opp og gjemt en sub eller to bak gardinene, men så ikke....

Jeg har i senere tid selv fundert litt på å skifte ut Concertoene, fordi jeg ønsker litt mer sprudlende topp, samt litt mer nedover i frekvensene. Spørsmålet blir jo da; har jeg alt funnet min neste høytaler? Jeg heller mer og mer til at jeg faktisk har det. Og da gjør det heller ingen verdens ting at prisen var gunstig; ikke mer enn 8000,- paret.
At selger kanskje var i overkant "alternativ" ser jeg mer på som krydder i tilværelsen. Vi hadde uansett en hyggelig hifi-prat! ;D

Kameraet lå desverre igjen på hotellet da jeg vandret runden. Skal imidlertid sørge for å ha det med neste gang!

mvh
mvh

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.260
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Takkar tkr!
Fikk også hørt kort på noen digre beist kalt Legacy, men de imponerte på langt nær så mye som Opera`ene!
Ellers fikk jeg hørt et par produkter fra Sugden, den minste forsterkeren var på "kun" 2*25w, men det skulle en aldri trodd. At lyden i tillegg nærmet seg rør-aktig magi, må jo dessuten være et pluss! ;D

Så et spørsmål til den store hop der ute: Hva kan du fortelle om dine erfaringer med lytting til høytalere fra Opera?

Innspill mottas med takk!

mvh
Proffen

Topp Bunn