Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Mye jeg har gått glipp av i denne tråden de siste årene, men en ting må du meddele din madam - fru JackX (og *svært* mange av hennes kolleger) kjenner seg tidvis nådeløs igjen i berettelsen i Full Spredning. Hun fikk boken som min julegave til henne (etter hennes intense lobbyvirksomhet om annet enn *den* boken til jul, sååå ... )

    Jeg innrømmer overbærende - med meg selv - at ikke bare er jeg en mesterignorant, jeg har har også latt det glatt passere at din bedre halvdel har mottatt den brave Brageprisen 2019 - og med en begrunnelse langt fler enn fastleger kjenner seg igjen i ; kriser i livet. Og hvordan takler man dem. Fortløpende. "Gjerne" en gang hvert 15.minutt. Slik hverdagen gjerne er i fruens hverdag.


    Ønsker deg, fruen, og venner i OVK & OAS gledelig gjensyn i 2020

    Cheers!
     
    Sist redigert:

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Send fruen til doktor Elin, og du skal se at hun blir friskere enn skrumplever raskere enn høyeste hastighet på dine platesnurrer oppe på loftet på Blindern:p. Håper oppriktig at Nina blir raskt bedre og kan trampe inn i det nye året som står for døren frisk som en fisk, og at dere begge får et topp år foran stereoanlegg og skrivemaskin/laptop. En varm klem fra skranten kar fra Son, håper jeg kan gi et riktig puff i riktig retning for dere begge!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Mye jeg har gått glipp av i denne tråden de siste årene, men en ting må du meddele din madam - fru JackX (og *svært* mange av hennes kolleger) kjenner seg tidvis nådeløs igjen i berettelsen i Full Spredning. Hun fikk boken som min julegave til henne (etter hennes intense lobbyvirksomhet om annet enn *den* boken til jul, sååå ... )

    Jeg innrømmer overbærende - med meg selv - at ikke bare er jeg en mesterignorant, jeg har har også latt det glatt passere at din bedre halvdel har mottatt den brave Brageprisen 2019 - og med en begrunnelse langt fler enn fastleger kjenner seg igjen i ; kriser i livet. Og hvordan takler man dem. Fortløpende. "Gjerne" en gang hvert 15.minutt. Slik hverdagen gjerne er i fruens hverdag.


    Ønsker deg, fruen, og venner i OVK & OAS gledelig gjensyn i 2020

    Cheers!
    Lite visste fruen og jeg om alle disse hyggelige hilsningene her inne på HFS i forbindelsen med boken og prisen hennes. Hun setter stor pris på dem og synes det er ekstra morsomt når legemiljøet kjenner seg igjen. Jeg skal hilse så mye!

    Jeg ønsker deg og din frue en fortsatt fin jul og godt nytt år. På nyåret får du sette deg på akebrettet og stikke innom en tur, jeg har noe klassisk jeg gjerne ville spilt for deg . . .:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Send fruen til doktor Elin, og du skal se at hun blir friskere enn skrumplever raskere enn høyeste hastighet på dine platesnurrer oppe på loftet på Blindern:p. Håper oppriktig at Nina blir raskt bedre og kan trampe inn i det nye året som står for døren frisk som en fisk, og at dere begge får et topp år foran stereoanlegg og skrivemaskin/laptop. En varm klem fra skranten kar fra Son, håper jeg kan gi et riktig puff i riktig retning for dere begge!
    Den skrantne karen må ta seg en tur inn til loftet på Blindern snart! Alt for lenge siden du har vært her. Fortsatt fin jul og godt nyttår.:)
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Håper natten blir lengre enn lang hvis jeg med mine to plastbøtter snudd på hodet og to kinamatpinner skal komme meg godt gjennom Dave Weckls play along and LESSON her med noe som ligner det som blir levert her. Jeg kan nok alternativt sette opptaket på repeat og bare sette meg ned å nyte groovet som de to herrene her leverer uforskammet lett. Dette tåler å høres noen ganger!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Dagen blir ikke helt som planlagt. Fruen har blitt sengeliggende og julekvelden hos min svoger må dessverre avlyses.
    Det blir en svært rolig juleaften, og mat og drikke har vi nok av så dette fikser jeg lett.

    Dessuten har jeg vært så heldig og få lånt denne.


    Vis vedlegget 564607


    I noen dager framover skal den få erstatte plassen til Allnic. Blir morsomt og lytte til et kvalitets transistortrinn igjen! Hvis jeg ikke husker feil var sist Parasound JC3jr, og det var et svært hyggelig bekjentskap!
    Det skal sies at jeg allerede spilte noen timer på Earen i går, og til tross for at det var kaldt spilte det delikat, åpent og avslappet. Dette lover godt og jeg gleder meg faktisk til dagene fram over hvor jeg vil gjøre litt mer dypdykk ned i hva som ligger av variasjoner når det gjelder innstillinger, interne v.s. eksterne trafoer osv. Ha en fin juleaften, det skal jeg ha . . .:cool:
    De dagene jeg fikk teste Ear 324 gikk veldig fort. Når man har det morsomt flyr tiden . . .

    Dette trinnet er på mange måter det stikk motsatte av hva jeg har stående her fast. Det er et transistortrinn som lydmessig er ganske så annerledes enn Allnic. Først og fremst framstår dette trinnet som mye kjøligere og klarere. Dette tror kanskje noen jeg mener som negativt, men det er feil. Dette er bare annerledes og fascinerende så lenge det er gjort riktig, noe det er her. Dette er som og drikke kaldt kildevann.Det spiller klart, åpent og med et vell av informasjon.
    I forhold til Allnic blir presentasjonen skjøvet litt nærmere lytteren og alt av den noe varme klangbalansen som Allnic har er fullstendig borte.
    Allikavel, og dette er alfa omega for meg, er dette et meget homogent trinn. Det stikker ikke av i toppen og blir flisete, skarpt og overanalytisk. Nei det er nettopp dette som jeg synes er det spesielle. Det har en nær perfekt balanse mellom disse vanskelige parametrene. Perkusjonsinstrumenter som jeg ofte legger godt merke til er et godt eksempel på dette. Den har en realisme som er noe av det beste jeg har hørt. Veldig ofte har produkter med denne typen lydreferanse falt igjennom her hjemme. De har mistet taket på cymbaler og annet lyst klingende perkusjon, og det har endt med vonde øreganger. Ikke denne gangen.
    I tillegg er det geniale ved 324 er at hvis denne spillestilen blir vel mye på noen opptak har man en gain bryter på -6 og 12db. Når jeg da skrudde ned til -6 på opptak jeg syntes låt vel frampå, og skrudde opp volumet på forforsterkeren i stedet, fikk jeg en mer avdempet og lyttervennlig gjengivelse. Gain regulering skulle flere produkter ha! Det gjør produktet langt mer fleksibelt.

    Det er kanskje ingen overraskelse, men dette trinnet har også et annet mer utpreget trekk, nemlig stramhet. Hele frekvensgjenngivelsen er stram og presis uten antydning til noe ekstra "flesk" verken her eller der. Bassen på BB5 ble ikke mer artikulert, men den ble allikavel annerledes. Mens Allnic presenterer en basstromme som en Ludwig versjon, blir samme tromma mer gjengitt som en Gretsch hvis du forstår hva jeg mener. Det er en karakter forskjell som ikke er ubetydelig og som gjør det riktige i forhold til måten resten av frekvensområdet presenteres på.
    Av de transistor riaaene jeg har hatt innom må jeg si at dette er det som traff mitt hjerte nærmest. Verken Avid, Parasound, Audio analoge, Burmeister m.fl. har gitt et så solid total inntrykk som Ear 324, og det sier ikke så lite.

    Om det blir noe framtidig innkjøp gjenstår og se, men jeg skal være ærlig nok til og innrømme at det er lenge siden fristelsen har vært større.

    Ha noen fortsatt fine fridager også ønsker jeg alle et godt nytt år!
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.892
    Mye jeg har gått glipp av i denne tråden de siste årene, men en ting må du meddele din madam - fru JackX (og *svært* mange av hennes kolleger) kjenner seg tidvis nådeløs igjen i berettelsen i Full Spredning. Hun fikk boken som min julegave til henne (etter hennes intense lobbyvirksomhet om annet enn *den* boken til jul, sååå ... )

    Ønsker deg, fruen, og venner i OVK & OAS gledelig gjensyn i 2020

    Cheers!
    I det hele tatt finner jeg det foruroligende hvor fraværende herremannen oppe i slummen har vært de siste årene.
    Er det håp om gjenopplivning gitt at livets kriser og ulykker har fått herje fritt alt for lenge?
    Ja, nær sagt, selv etter å ha lest fru Lykkes bok?
    Joda, den ligger på vent i bok haugen her nede også nlykke :rolleyes:
    Noe må man jo ha når man eventuelt sitter på toget eller må Vent(e) Ytterligere (VY) på et tog som ikke kommer.

    Ser frem til et gjensyn med begge de herrer i året som kommer.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det ble en tur innom Bare Jazz i dag. Der fant jeg tre ukjente utgivelser av tre kjære og kjente utøvere. Vaskemaskinen er i gang og kvelden er gitt.


    1F2B16F7-1BC8-4677-B782-52C085F93BD2_1_201_a.jpg



    :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Hva skal du med en hel gruppe?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Løp og kjøp Petter'n:) har selv bestemt meg for att bytte riaa iår feb/mars?
    Gruppekjøp?:cool:
    Ivf billigere enn Allnic'n:rolleyes: men en spennende riaa:)
    Hehe. Lite fornuft i et sånn kjøp men jeg skal innrømme at er det én produsent jeg er nysgjerrig på er det jo Allnic . . .
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Løp og kjøp Petter'n:) har selv bestemt meg for att bytte riaa iår feb/mars?
    Gruppekjøp?:cool:
    Ja!!!

    Jeg har ingen planer om flere riaatrinn, men det er godt mulig jeg kan lokkes med.
    ;);) Hvorfor blir jeg ikke overrasket? Med deg i gruppen ender vi vel opp på H-8000DHT, og da snakker vi ordentlig galskap!

    Men på en annen side har jeg kommet dit i livet at jeg innser at livet er for kort til og bare praktisere fornuft.:cool:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Løp og kjøp Petter'n:) har selv bestemt meg for att bytte riaa iår feb/mars?
    Gruppekjøp?:cool:
    Ja!!!

    Jeg har ingen planer om flere riaatrinn, men det er godt mulig jeg kan lokkes med.
    Sender dere en pm med litt mere info, snakket med forhandler igår og en leveranse kommer i Januari til butikken.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det er mildt sagt litt tidlig på året og kåre noen vinylutgivelse, men her i huset vil denne uansett havne meget høyt opp. Både musikalsk og lydmessig traff denne meg midt mellom øya!


    7454AAAE-9547-468E-A42F-0BEF10A112E4_1_201_a.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gruppekjøp?:cool:
    Ja!!!

    Jeg har ingen planer om flere riaatrinn, men det er godt mulig jeg kan lokkes med.
    ;);) Hvorfor blir jeg ikke overrasket? Med deg i gruppen ender vi vel opp på H-8000DHT, og da snakker vi ordentlig galskap!

    Men på en annen side har jeg kommet dit i livet at jeg innser at livet er for kort til og bare praktisere fornuft.:cool:
    Den der siste setningen liker jeg:) og jeg er noen år lengre opp i skalaen den dere, noen av mine beste venner har allerede godt bort allt for tidlig og som hade mye ugjort, sånt skjer tragisk nok:p så lev og gjør det du har lyst på:)
    Så! det får være mine sentimentale ord for dagen:confused:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gruppekjøp?:cool:
    Ja!!!

    Jeg har ingen planer om flere riaatrinn, men det er godt mulig jeg kan lokkes med.
    ;);) Hvorfor blir jeg ikke overrasket? Med deg i gruppen ender vi vel opp på H-8000DHT, og da snakker vi ordentlig galskap!

    Men på en annen side har jeg kommet dit i livet at jeg innser at livet er for kort til og bare praktisere fornuft.:cool:
    Den der siste setningen liker jeg:) og jeg er noen år lengre opp i skalaen den dere, noen av mine beste venner har allerede godt bort allt for tidlig og som hade mye ugjort, sånt skjer tragisk nok:p så lev og gjør det du har lyst på:)
    Så! det får være mine sentimentale ord for dagen:confused:
    Synes ikke det var spesielt sentimentale ord, de var mer kloke.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.384
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hörde jag något om gruppeköp? Vi är ju trotsallt upp till flera som planleägger ny RIAA. :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Hörde jag något om gruppeköp? Vi är ju trotsallt upp till flera som planleägger ny RIAA. :cool:
    Nja.;) Det begynte mer som en spøk fra min side. Men hvis det dukker opp en kandidat som flere vil gå for så er jo plutselig saken en annen.:cool:
    Bare så det er sagt så ser jeg ikke for meg et bytte av min Allnic i overskuelig framtid. Et riaa nr 2 er derimot interresant . . .
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.384
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hörde jag något om gruppeköp? Vi är ju trotsallt upp till flera som planleägger ny RIAA. :cool:
    Nja.;) Det begynte mer som en spøk fra min side. Men hvis det dukker opp en kandidat som flere vil gå for så er jo plutselig saken en annen.:cool:
    Bare så det er sagt så ser jeg ikke for meg et bytte av min Allnic i overskuelig framtid. Et riaa nr 2 er derimot interresant . . .
    Samma här hehe, men även om det mest var spøk skal jag heller inte stänga alla dörrar. Ska läsa mer om den cash linkade till.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gud bedre! Etter et par dagers lytting på denne.


    Vis vedlegget 542262


    Inn i rompa på denne.


    Vis vedlegget 542263


    Er det helt klart at denne kommer meget høyt opp på "må ha lista"!!! Avid riggen har fått en punch, 3d og formidlingsglede som den tidligere ikke har hatt. Jeg visste det jo, men den kabelen jeg har brukt det siste halvåret syntes jeg fungerte tilfredstillende inntil for et par dager siden . . . Jaja, alt går i ring.:rolleyes:

    Dette besøket satte spor og i dag kom samme kabel i hus men et hakk opp på modellstigen. Reference Phono Gen 5. Så gjenstår det bare og koble opp og høre om dette var vært pengene . . .


    88A4D04A-C52E-4ED0-972B-923961740B01.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Gud bedre! Etter et par dagers lytting på denne.


    Vis vedlegget 542262


    Inn i rompa på denne.


    Vis vedlegget 542263


    Er det helt klart at denne kommer meget høyt opp på "må ha lista"!!! Avid riggen har fått en punch, 3d og formidlingsglede som den tidligere ikke har hatt. Jeg visste det jo, men den kabelen jeg har brukt det siste halvåret syntes jeg fungerte tilfredstillende inntil for et par dager siden . . . Jaja, alt går i ring.:rolleyes:

    Dette besøket satte spor og i dag kom samme kabel i hus men et hakk opp på modellstigen. Reference Phono Gen 5. Så gjenstår det bare og koble opp og høre om dette var vært pengene . . .


    Vis vedlegget 566058
    Ja dette var verdt pengene og vel så det. Faktisk så spiller dette så mye bedre på absolutt alle parametre at jeg har mer lyst til og kjøpe en kabel av samme modell til hver av de andre armene enn et nytt riaa. De som kjenner meg vil forstå hva denne uttalelsen vil si . . .
    Glem alt det der med hva som skjer i diskant, mellomtone og bass. Bla bla bla . . . Det som har skjedd nå er kort og godt det at alt låter mye mer naturlig, homogent, dynamisk og musikalsk! Når man hører differansen mellom strengvibrasjonen og kasseklangen på celloen begynner jeg definitivt og føle at jeg er i nærheten av et eller annet mål.

    Ha en fortsatt fortryllende musikk kveld!:cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Er den tilpasset en spesiell pickup eller er alle kablene av samme type like? Altså, vil en kabel til hver pickup innebære helt identiske kabler eller vil det i tilfelle være justeringer?

    Og gratulerer! Denne må du ta med ved anledning. Virker spennende.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Er den tilpasset en spesiell pickup eller er alle kablene av samme type like? Altså, vil en kabel til hver pickup innebære helt identiske kabler eller vil det i tilfelle være justeringer?

    Og gratulerer! Denne må du ta med ved anledning. Virker spennende.
    Dette er instegsmodellen i referanse serien og de tilpasses pick-up.


    E2FF1573-6D4C-4858-912A-EB7B1605AC56_1_201_a.jpg


    Jo lenger opp på modellstigen du går her, jo mindre er toleranse avviket. Dette igjen fordrer jo naturligvis at du vet du vil sitte på en pick-up over en lengre tid.

    Hvis du finner en annen pick-up med helt andre spec, omkalibrerer Transparent kabelen kostnadsfritt.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Vakker melankoli preger lytterloftet denne ettermiddagen.


    E967B7FD-FC09-44BD-81A1-98E6C7BEE70B.jpg



    Den dramatisk forbedrede klangformidlingen er med på å øke begeistringen for denne innspillingen. Tacet må jeg bare få tak i flere innspillinger av. Ingen av utgivelsene jeg har kjøpt til nå er av annet enn første klasse både lydmessig og musikalsk.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Er den tilpasset en spesiell pickup eller er alle kablene av samme type like? Altså, vil en kabel til hver pickup innebære helt identiske kabler eller vil det i tilfelle være justeringer?

    Og gratulerer! Denne må du ta med ved anledning. Virker spennende.
    Dette er instegsmodellen i referanse serien og de tilpasses pick-up.


    Vis vedlegget 566421

    Jo lenger opp på modellstigen du går her, jo mindre er toleranse avviket. Dette igjen fordrer jo naturligvis at du vet du vil sitte på en pick-up over en lengre tid.

    Hvis du finner en annen pick-up med helt andre spec, omkalibrerer Transparent kabelen kostnadsfritt.
    har du fått noen opplysninger om hvilke elektriske faktorer som de har «kalibrert» eller noe om grunnlaget for kalibreringen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn