Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Her på Oslos solside kan det meldes om tildels spektakulære visuelle opplevelser på en ganske så alminnelig mandag. Elven i Anne Maries vei er rett og slett vakker.


    8B6D5E0A-871F-47B7-99E8-625323959537_1_201_a.jpg



    Nå bærer det hjem til middag, musikk og kanskje en aldri så liten Armagnac . . .:rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Sognsvannsbekken renner stille forbi vest for eders residens. På den andre siden, øst for eders residens renner Gaustadbekken. De to bekkene møtes før Majorstua, og går i samløp videre via mye underjordiske rør ut i Frognerparken hvor vassdraget døpes om til Frognerelva. Den lille elva har sitt utløp innerst i Frognerkilen :rolleyes:
    Jeg kjenner en flere som jobber iherdig for å få lukket opp Oslos gamle vassdrag mer enn hvordan din synes i dag.
    Håper armagnacen smakte selv på en mandag.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Gaustadbekken er kanskje den jeg ser noe av når jeg går oppover mellom t-bane linja og Forskningspark bygget på vei nordover?
    Armagnacen smakte fortreffelig!:cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Gaustadbekken er kanskje den jeg ser noe av når jeg går oppover mellom t-bane linja og Forskningspark bygget på vei nordover?
    Armagnacen smakte fortreffelig!:cool:
    Det er aldeles korrekt. Oppe ved forskningsbygget holder NIVA til, og der har en tidligere kollega sørget for å få bekken opp i dagen.
    Sommeren 2018 så jeg sågar til min glede et par meget sjeldne fargesterke øyenstikkere/libeller i sivet der.

    Her nede har man fått noe "fæl" cognac til jul :rolleyes:
    Den lokale svimle brennevinsklubben har snøvlet seg inn hos cognachuset Tesseron, og fått blande noe fuselfrisk væske og brunt skittenvann som de kaller 1000 års jubileum cognac. 3 årganger a 1016 flasker i forbindelse med Olav den sprengkåtes inntog i Øssfold via Glomma i nettopp 1016. Mor fikk tak i en Olav II, og det smakte slettes ikke vondt :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Jeg har ikke spurt om hvordan denne kalibreringen skjer teknisk, men den forklaringen skal jeg få tak i og videreformidle her.
    Her tok jeg nok munnen for full. Som svar fikk jeg denne teksten i retur( oversatt av meg).


    " Transparent Reference og Opus-kabler tar nettverksteknologi til et helt nytt nivå. Transparent tar ikke bare hensyn til kabelens type og lengde, vi designer kabelnettverkene slik at de fungerer ideelt med den elektriske utgangskarakteristikken til det tilkoblete komponentet.
    Dette kalibreringsnivået krever en enorm database med informasjon om forskjellige komponenter som er tilgjengelig i high-end lydindustrien. Montering av kabler til denne høye standaren krever hyppige målinger gjennom hele monteringsprosessen og en meget høy grad av ferdighet for å oppnå de nøyaktige spesifikasjonene som kreves av designmodellen. Dette presisjonsnivået kreves imidlertid for å oppnå den ultimate "du er der"-opplevelsen".

    Altså ingen forklaring annet enn helt overfladisk.

    Jeg ble litt skuffet over og ikke få litt mer detaljer, men de har vel sin firmapolitikk som handler om og ikke fortelle for mye noe de ikke er alene om . . .:rolleyes:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har ikke spurt om hvordan denne kalibreringen skjer teknisk, men den forklaringen skal jeg få tak i og videreformidle her.
    Her tok jeg nok munnen for full. Som svar fikk jeg denne teksten i retur( oversatt av meg).


    " Transparent Reference og Opus-kabler tar nettverksteknologi til et helt nytt nivå. Transparent tar ikke bare hensyn til kabelens type og lengde, vi designer kabelnettverkene slik at de fungerer ideelt med den elektriske utgangskarakteristikken til det tilkoblete komponentet.
    Dette kalibreringsnivået krever en enorm database med informasjon om forskjellige komponenter som er tilgjengelig i high-end lydindustrien. Montering av kabler til denne høye standaren krever hyppige målinger gjennom hele monteringsprosessen og en meget høy grad av ferdighet for å oppnå de nøyaktige spesifikasjonene som kreves av designmodellen. Dette presisjonsnivået kreves imidlertid for å oppnå den ultimate "du er der"-opplevelsen".

    Altså ingen forklaring annet enn helt overfladisk.

    Jeg ble litt skuffet over og ikke få litt mer detaljer, men de har vel sin firmapolitikk som handler om og ikke fortelle for mye noe de ikke er alene om . . .:rolleyes:
    Dette hørtes ut som noe skikkelig svada men så lenge du er fornøyd er jo alt bra for så vidt :)

    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Jeg har ikke spurt om hvordan denne kalibreringen skjer teknisk, men den forklaringen skal jeg få tak i og videreformidle her.
    Her tok jeg nok munnen for full. Som svar fikk jeg denne teksten i retur( oversatt av meg).


    " Transparent Reference og Opus-kabler tar nettverksteknologi til et helt nytt nivå. Transparent tar ikke bare hensyn til kabelens type og lengde, vi designer kabelnettverkene slik at de fungerer ideelt med den elektriske utgangskarakteristikken til det tilkoblete komponentet.
    Dette kalibreringsnivået krever en enorm database med informasjon om forskjellige komponenter som er tilgjengelig i high-end lydindustrien. Montering av kabler til denne høye standaren krever hyppige målinger gjennom hele monteringsprosessen og en meget høy grad av ferdighet for å oppnå de nøyaktige spesifikasjonene som kreves av designmodellen. Dette presisjonsnivået kreves imidlertid for å oppnå den ultimate "du er der"-opplevelsen".

    Altså ingen forklaring annet enn helt overfladisk.

    Jeg ble litt skuffet over og ikke få litt mer detaljer, men de har vel sin firmapolitikk som handler om og ikke fortelle for mye noe de ikke er alene om . . .:rolleyes:
    Dette hørtes ut som noe skikkelig svada men så lenge du er fornøyd er jo alt bra for så vidt :)

    mvh
    Jeg er mer enn fornøyd.:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Det ble en tur innom Bare Jazz i dag. Der fant jeg tre ukjente utgivelser av tre kjære og kjente utøvere. Vaskemaskinen er i gang og kvelden er gitt.


    Vis vedlegget 565516


    :cool:
    Disse tre albumene var virkelig et funn!!! Steps Ahead snurrer rundt nå og dette er av den type album du ikke får det umiddelbare hakesleppet av, men som etter vert kryper innunder huden på deg og blir bare bedre og bedre. Og for en lydkvalitet!!


    607F8EBC-C8AE-4654-B0B1-AFFC2D3A1A16.jpg



    Her er litt informasjon angående innspillingen: https://www.youtube.com/watch?v=vUVoYSTx3YM
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Nå vil jeg endelig frismelde denne kombinasjonen igjen.


    688A604C-8BF2-4FAF-88C4-33423BF40395.jpg



    Etter oppgraderingen av First Sound og dramatisk økt gjennomsiktighet, spilte ikke dette tilfredstillende. Synderen viste seg å være phone-kabelen fra arm til riaa. Den taklet ikke lenger nivået og ble flisete og hard i toppen. Lessloss-kabelen som jeg hadde på Ortofon visste jeg var en meget god match da jeg har testet disse to sammen før. Nå som Transparent har overtatt plassen til Lessloss, er sistnevnte altså flyttet til 507 og Shilabe. Nå spiller det som bare det og dermed er alle armer operative og mitt audiofile liv er i balanse igjen . . .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.482
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Hva stopper deg......
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.482
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Vi holder håndverket i hevd, sa (r)unkaren :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    I dag dro jeg over med Apollo blokkene, høyttalerkablene og signalkablene, til Nemlonif. Han har fått seg et helt fantastisk nytt lytterom og det var på tide og undersøke hvordan hans PMC IB2se ville respondere på kraftigere effekt forsterkeri.

    Rommet er virkelig flott.


    AC6B24A1-63C2-442C-B583-89669679F669.jpg


    Dette er det effektrinnet som til daglig blir brukt; Modifisert Rogue stereo 90.

    6D83D576-B7C6-4D3D-85F8-D44B68733B85_1_201_a.jpg


    Denne driver mellomtone og diskant mens en XTZ A2-300 på 3 x 300 klasse D driver bassene. En meget vellykket kombi.

    Det vi var nysgjerrige på var hvordan dette stod seg i forhold til Rogue Apollo blokkene og om bi-ampingen gav fordeler i forhold til rørmonoblokkene.


    41400F35-522A-4D04-B0B7-CCF85ED46FD0_1_201_a.jpg


    Disse viste seg og levere, og det så til de grader at jeg rett og slett lot blokkene bli værende et døgn ekstra der for at Nemlonif skulle få en lørdagskveld litt uten om det vanlige.

    Jeg for min del fikk jeg en skikkelig overraskelse over hvor gode IB2se faktisk er. Ja jeg har hatt IB2I og MB2I her hjemme hos meg selv, men IB2se er virkelig et godt steg oppover i forhold til disse. Matchen var sjeldent god! En testplate som vi nesten har spilt i hjel, Brandex Nuclear Burn side 2, var helt hinsides. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt den bedre! Dette var virkelig en minneverdig lørdag formiddag!

    Du verden så morsomt og lærerikt det er og kunne nettopp gjøre sånn som dette, dra på besøk med eget utstyr og lære hvordan det fungerer andre steder enn hos deg selv.

    Ha en fortsatt strålende lørdags kveld!!!


    C5484F0F-839B-427F-87C6-CB931D9BD89E_1_201_a.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    I dag dro jeg over med Apollo blokkene, høyttalerkablene og signalkablene, til Nemlonif. Han har fått seg et helt fantastisk nytt lytterom og det var på tide og undersøke hvordan hans PMC IB2se ville respondere på kraftigere effekt forsterkeri.

    Rommet er virkelig flott.


    Vis vedlegget 569339

    Dette er det effektrinnet som til daglig blir brukt; Modifisert Rogue stereo 90.

    Vis vedlegget 569342

    Denne driver mellomtone og diskant mens en XTZ A2-300 på 3 x 300 klasse D driver bassene. En meget vellykket kombi.

    Det vi var nysgjerrige på var hvordan dette stod seg i forhold til Rogue Apollo blokkene og om bi-ampingen gav fordeler i forhold til rørmonoblokkene.


    Vis vedlegget 569344

    Disse viste seg og levere, og det så til de grader at jeg rett og slett lot blokkene bli værende et døgn ekstra der for at Nemlonif skulle få en lørdagskveld litt uten om det vanlige.

    Jeg for min del fikk jeg en skikkelig overraskelse over hvor gode IB2se faktisk er. Ja jeg har hatt IB2I og MB2I her hjemme hos meg selv, men IB2se er virkelig et godt steg oppover i forhold til disse. Matchen var sjeldent god! En testplate som vi nesten har spilt i hjel, Brandex Nuclear Burn side 2, var helt hinsides. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt den bedre! Dette var virkelig en minneverdig lørdag formiddag!

    Du verden så morsomt og lærerikt det er og kunne nettopp gjøre sånn som dette, dra på besøk med eget utstyr og lære hvordan det fungerer andre steder enn hos deg selv.

    Ha en fortsatt strålende lørdags kveld!!!


    Vis vedlegget 569351
    Pent lytterom og flott utstyr!

    Ha en strålende helg nlykke :)



    Mvh: Espen L
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    I dag dro jeg over med Apollo blokkene, høyttalerkablene og signalkablene, til Nemlonif. Han har fått seg et helt fantastisk nytt lytterom og det var på tide og undersøke hvordan hans PMC IB2se ville respondere på kraftigere effekt forsterkeri.

    Rommet er virkelig flott.


    Vis vedlegget 569339

    Dette er det effektrinnet som til daglig blir brukt; Modifisert Rogue stereo 90.

    Vis vedlegget 569342

    Denne driver mellomtone og diskant mens en XTZ A2-300 på 3 x 300 klasse D driver bassene. En meget vellykket kombi.

    Det vi var nysgjerrige på var hvordan dette stod seg i forhold til Rogue Apollo blokkene og om bi-ampingen gav fordeler i forhold til rørmonoblokkene.


    Vis vedlegget 569344

    Disse viste seg og levere, og det så til de grader at jeg rett og slett lot blokkene bli værende et døgn ekstra der for at Nemlonif skulle få en lørdagskveld litt uten om det vanlige.

    Jeg for min del fikk jeg en skikkelig overraskelse over hvor gode IB2se faktisk er. Ja jeg har hatt IB2I og MB2I her hjemme hos meg selv, men IB2se er virkelig et godt steg oppover i forhold til disse. Matchen var sjeldent god! En testplate som vi nesten har spilt i hjel, Brandex Nuclear Burn side 2, var helt hinsides. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt den bedre! Dette var virkelig en minneverdig lørdag formiddag!

    Du verden så morsomt og lærerikt det er og kunne nettopp gjøre sånn som dette, dra på besøk med eget utstyr og lære hvordan det fungerer andre steder enn hos deg selv.

    Ha en fortsatt strålende lørdags kveld!!!


    Vis vedlegget 569351
    Pent lytterom og flott utstyr!

    Ha en strålende helg nlykke :)



    Mvh: Espen L
    :cool: Sees vi i Stockholm neste helg?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    I dag dro jeg over med Apollo blokkene, høyttalerkablene og signalkablene, til Nemlonif. Han har fått seg et helt fantastisk nytt lytterom og det var på tide og undersøke hvordan hans PMC IB2se ville respondere på kraftigere effekt forsterkeri.

    Rommet er virkelig flott.


    Vis vedlegget 569339

    Dette er det effektrinnet som til daglig blir brukt; Modifisert Rogue stereo 90.

    Vis vedlegget 569342

    Denne driver mellomtone og diskant mens en XTZ A2-300 på 3 x 300 klasse D driver bassene. En meget vellykket kombi.

    Det vi var nysgjerrige på var hvordan dette stod seg i forhold til Rogue Apollo blokkene og om bi-ampingen gav fordeler i forhold til rørmonoblokkene.


    Vis vedlegget 569344

    Disse viste seg og levere, og det så til de grader at jeg rett og slett lot blokkene bli værende et døgn ekstra der for at Nemlonif skulle få en lørdagskveld litt uten om det vanlige.

    Jeg for min del fikk jeg en skikkelig overraskelse over hvor gode IB2se faktisk er. Ja jeg har hatt IB2I og MB2I her hjemme hos meg selv, men IB2se er virkelig et godt steg oppover i forhold til disse. Matchen var sjeldent god! En testplate som vi nesten har spilt i hjel, Brandex Nuclear Burn side 2, var helt hinsides. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt den bedre! Dette var virkelig en minneverdig lørdag formiddag!

    Du verden så morsomt og lærerikt det er og kunne nettopp gjøre sånn som dette, dra på besøk med eget utstyr og lære hvordan det fungerer andre steder enn hos deg selv.

    Ha en fortsatt strålende lørdags kveld!!!


    Vis vedlegget 569351
    Pent lytterom og flott utstyr!

    Ha en strålende helg nlykke :)



    Mvh: Espen L
    :cool: Sees vi i Stockholm neste helg?
    Tenkte jeg skulle stå over i år da jeg var på Warszawa messa!
    Men München messa stiller jeg opp på :)



    Mvh: Espen L
     

    Nemlonif

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Petters beskrivelse er dekkende. Jeg sitter i Bjartsalen søndag formiddag og fortsetter min audiofile lykkestund. Rommet ble innviet som lytterrom lille julaften. Det trengs noen akustiske tiltak, men nå skal jeg gjøre det penere enn nede i kjellern.
    Opplevelsen av å få nok kraft i anlegget var forbausende. Hele lydscenen ble med ett større, nærmere, fastere og langt mer koherent enn med min biamping. Hele frekvensregisteret ble bedre gjengitt, og særlig var basspådraget gjenkjennelig fra lytterloftet på Vindern. Lykken var stor, men da vi også byttet ut mine LessLoss høyttalerkabler med Petters impedansetilpassede Transparent-kabler, var det som om store far var ferdig på badet, trådte ut i all sin herlighet og med malmfull røst erklærte, «Hør etter, alle sammen, jeg har en viktig kunngjøring!» Og vi lyttet. LessLoss-kablene er meget gode, men tilbyr en annen spillestil enn Transparent. Lyden i Bjartsalen er for en stakket stund brakt forbi en viktig milepæl, og presenterer musikken fjellstøtt og modent, med balansert fremstilling av alle detaljer, og med et dynamisk headroom som er helt festlig. Artig også å få bekreftet at PMCs transmisjonslinje leverer troverdig bass også på lavt volum. Enig med Petter: hifi-hobbyen blir ekstra spennende når man kan gjøre slike eksperiment, og få konkret erfaring med hva komponentbytter gjør i ulike oppsett. Og kabler er en type komponent. Basta. Takk til Petter for generøst utlån av forsterkere og kabler. :) Men snart står han på døra med varebilen sin, og skal ha dem igjen. :( Jeg får bare begynne å spare.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Tusen takk for gjestfriheten, nlykke!
    Det ble noen trivelige timer. Skal skrive mer utførlig når jeg får tilgang til et litt større tastatur enn det jeg har på mobilen.
    Mvh
    Tusen takk for et meget hyggelig besøk! Neste gang skal jeg ha orden på de klassiske platene slik at ønsker lettere kan bli oppfylt.;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Nei så dæven skal du begynne med orden i platehyllene også nå :rolleyes:
    Har snart ikke tid til å dra på jobb du :cool:

    Nå må du snart se å få pakket ned deg selv, Fosse og nemlonif i bilen, og ta turen sydover.
    Ser dere Grumpy svime rundt på vei nedover, så shanghai ham.
    Kjølhaling kan vi ta fortløpende etter hvert som mitt anlegg og musikk omtales negativt :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Nei så dæven skal du begynne med orden i platehyllene også nå :rolleyes:
    Har snart ikke tid til å dra på jobb du :cool:

    Nå må du snart se å få pakket ned deg selv, Fosse og nemlonif i bilen, og ta turen sydover.
    Ser dere Grumpy svime rundt på vei nedover, så shanghai ham.
    Kjølhaling kan vi ta fortløpende etter hvert som mitt anlegg og musikk omtales negativt :rolleyes:
    I perioder har jeg litt orden, men så roter det seg til der oppe ettersom aktivitetsnivået øker . . . Er det bare jeg som har det sånn?:confused:

    Jeg tar deg på ordet og skal undersøke med de nevnte herrer om ikke en befaring til Særp hadde vært uimotståelig festlig og interresant! Du hører fra meg!:cool:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.678
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for gjestfriheten, nlykke!
    Det ble noen trivelige timer. Skal skrive mer utførlig når jeg får tilgang til et litt større tastatur enn det jeg har på mobilen.
    Mvh
    Tusen takk for et meget hyggelig besøk! Neste gang skal jeg ha orden på de klassiske platene slik at ønsker lettere kan bli oppfylt.;)
    Jeg er nå landet i tkr Towers etter en helt begivenhetsløs tur over fjellet, og har t.o.m. tatt meg tid til å google PMC BB5ene dine. :)

    4EyLtfcbQXuOEmKkGy5rgw.jpg


    Det er ikke bare det at de var digre, det som forbauset meg mest, var hvor dype de var. De strakk seg liksom bakover og bakover. Jeg synes ikke at mine mobilbilder yter dem rettferdighet, men beggars can`t be choosers, og mobilen var alt jeg hadde med meg.
    En interessant konstruksjon var det, og det var en smart løsning å ha bassporten helt øverst og rettet fremover.

    Nå var jeg jo ikke hos nlykke for å se på høyttalere, men for å lytte.

    Etter litt leting fant nlykke sitt eksemplar av Vivaldi, og moroa begynte. Og for å si det med en gang: 15" elementer og et par hundre rørwatt gir bass. Ikke bare i rikt monn, men fullstendig uanstrengt. På tur over fjellet funderte jeg på hvor jeg hadde hørt slikt før, og til slutt kom jeg på Hsobstads digre Avantgarde basshorn. Det var mye av den samme lyden. Bassen formelig bare fløt ut av høyttalerne, og la seg pent tilrette som fundament for resten av musikken.

    Så var det resten av anlegget:

    shfeAsh9TRicT8146qGLKQ.jpg


    Jeg begynner jo å bli vant til å se anlegg med flere platespillere, men disse to var jo vakre, da! Det ble spilt på Acoustic Signature, og jeg fikk høre både Ortofon Windfeld og Dynavector xv1s. Det er veldig vanskelig for meg å skille snørr og barter her, det blir en likning med alt for mange ukjente. Likevel kan jeg vel si at jeg ble imponert over Dynavectoren.

    Jeg har spilt Eva Cassidy i kveld for å forsøke å trekke noen sammenlikninger, og det som slo meg hos nlykke var hvordan "halene" på romklangen plutselig var så godt hørbare. Det lille "slapback" ekkoet var uvanlig godt hørbart, og etter å sagt "hei" forsvant det bare bakover og oppover ut i intet.......Her i tkr Towers er det godt hørbart, bevares, men ikke på samme måten.

    VINGIaYwSP6nfI8mjaPdAA.jpg


    Jeg blir alltid like imponert over hvordan det er mulig å ta kontakt med vilt fremmede mennesker og invitere seg selv hjem til dem. Og til vanlig opplever en bare vennlighet og gjestfrihet.

    Så også her. Takk enda en gang for at du tok imot meg!

    Mvh Tønnes
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Forrige helg ble tilbrakt i Stockholm og på messe der. Messa i år var mindre enn den har vært tidligere og det var et tydelig fravær av de værste "all in" riggene som kan være morsomme og oppleve hvis man får dem til. Til tross for dette var det en hyggelig og rolig messe med noen interresante nyheter som jeg for min del ikke har hørt før. Et merke jeg har sett på nettet men ikke hørt var Bayz audio. En original konstruksjon som på meg ikke virket helt ferdig, men som utvilsomt var meget lovende og som spilte ekstremt åpent og dynamisk. Jeg liker produkter som er resultat av nytenkning.
    Mellomtonen og diskanten på disse høyttalerne var meget imponerende. Bassen var vel det området hvor det var stort forbedringspotensiale.


    1FB209E5-67DA-48B5-B01F-45CE731C60C3.jpg



    A42AC82F-F37C-48F6-BBCD-B6A4B5461E69.jpg



    Jeg håper jeg får anledning til og høre disse ved en senere anledning. Disse tror jeg har et stort utviklingspotensiale!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Hvis jeg skal driste meg til og utpeke et anlegg som utmerket seg så må det nok bli dette.


    696836B0-5F60-4732-9994-BE09B5FBAD58.jpg



    Det er ikke hver gang de får det til like godt, men i år satt det. Jeg tilbrakte en del tid i dette rommet og det var ikke bortkastet!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Jasså Pass og Focal funka sammen:rolleyes:;)
    Jada! Meget bra!!! Men det virker på meg som om dette rommet ikke skal ha for store høyttalere i seg for forrige gang stilte de ut en av de virkelig store Utopia modellene med verstingene til Passlabs, og det husker jeg var lite vellykket. Men som sagt årets versjon kunne jeg godt ha levd med.:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.091
    Apropos for små rom:


    C921AEE5-E437-4838-A32C-01140BD97914.jpg



    BD8908F9-1E39-4DA9-A3AF-D28FDB074069.jpg



    BBD05A73-7861-4D03-B2CD-BBB1A0DFE9AA.jpg



    Dette anlegget skulle jeg gjerne ha hørt i noe annet enn det bøttekottet det stod. Dette hørte du hadde noen ekstremt spennende egenskaper!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn