Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Den audiofile aktiviteten er sovende om dagen. Fruen og jeg er i Guadalajara i forbindelse med den internasjonale litteraturmessen. En messe med hovedfokus på Latin Amerika men hvor den Europeiske delen er meget godt representert.
    Det er første gang jeg besøker Mexico og jeg må si jeg er glad jeg ble med på dette.
    Meksikanerne er veldig gjestmilde og søte. Maten er god og det er deilig Norsk sommertemperatur her borte på 20-25 grader. Vi har leid en leilighet i sentrum med en helt fantastisk utsikt.


    tempImage9I5W1d.jpg


    Verandaen er det heller ingen ting og klage på.

    tempImage84bxYb.jpg



    Festivalen er fra søndag til søndag. Deretter drar vi ut til kysten og har en ren ferie en ukes tid.
    Utrolig hvor heldig man er som kan oppleve dette når kuldegradene synker i hjemlandet!




    tempImage3rG1Kx.jpg


    tempImagez4Ptgn.jpg


    Akkurat nå lurer vi fælt på hvorfor vi bor oppe i det kalde nord . . .🤔
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Den audiofile aktiviteten er sovende om dagen. Fruen og jeg er i Guadalajara i forbindelse med den internasjonale litteraturmessen. En messe med hovedfokus på Latin Amerika men hvor den Europeiske delen er meget godt representert.
    Det er første gang jeg besøker Mexico og jeg må si jeg er glad jeg ble med på dette.
    Meksikanerne er veldig gjestmilde og søte. Maten er god og det er deilig Norsk sommertemperatur her borte på 20-25 grader. Vi har leid en leilighet i sentrum med en helt fantastisk utsikt.


    Vis vedlegget 974578

    Verandaen er det heller ingen ting og klage på.

    Vis vedlegget 974579


    Festivalen er fra søndag til søndag. Deretter drar vi ut til kysten og har en ren ferie en ukes tid.
    Utrolig hvor heldig man er som kan oppleve dette når kuldegradene synker i hjemlandet!




    Vis vedlegget 974582

    Vis vedlegget 974583

    Akkurat nå lurer vi fælt på hvorfor vi bor oppe i det kalde nord . . .🤔
    Man kan undre på det?
    IMG_3607.png
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Ferien er snart over og vi forbereder hjemreise. Denne siste uken her i Chacala har for vår egen del vært en studie i latskap. Vi har ikke gjort annet enn og være på stranden. I Chacala kan man gjøre alt der, sove, spise og bade, og mer trengte vi ikke denne uken.

    Et meget rustikk og enkelt sted men helt utrolig sjarmerende og ikke minst vakkert.

    tempImages2TXGO.jpg


    tempImagetMGuZM.jpg


    tempImageio1Pmw.jpg


    tempImageDdMRDd.jpg


    tempImagek6Tydk.jpg


    tempImageknlrrh.jpg


    tempImagejxgeJr.jpg


    tempImageQeVL2S.jpg


    Hvis man er ute etter og virkelig ha følelsen av og komme laaaangt vekk hjemmefra er dette stedet og dra.
    Vi har storkost oss og er nå klare for og bli virksomme igjen hjemme der vi tross alt føler vi hører til . . .
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til å være fantastisk sted for rekrasjon, nedstress og opplading før julens hærjinger 👍🎄💥
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.520
    Antall liker
    102.846
    Torget vurderinger
    23
    Puh... et øyeblikk trodde jeg nesten du var blit helt kristen! NÅ snakker vi!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Jeg sliter med jetlag om dagen og energinivået er lavt. Men i går fikk jeg slått på anlegget og hadde en fin kveld/natt med A81 og tape. I dag har jeg ambisjoner om litt jobbing med vinylriggen, og sakte men sikkert kommer jeg vel tilbake på sporet . . . Livet er ikke lett som livsnyter.

    tempImagesddF1s.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Så fint med en översiktsbild med Studeren på långväggen. Har du vurdert hela anlegget på sidvägg vid lyttestolen?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Ja jeg har vurdert det men slik rommet er i dag blir den løsningen for trang. Hvis jeg gjennomfører å flytte den ene veggen på høyre side 2-3 meter vil jeg eventuelt se på den løsningen igjen. Det sies å ha noen lydmessige fordeler ved ikke og ha noe mellom høyttalerne . . . 😎🍷
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja det är nog ganska klart att det har ljudmässiga fördelar. En annan bonus med det att ha det på sidvägg är att du ordnat dig en analog fjärrkontroll i form av vänsterarm och minimalt med muskelkraft. :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Dette er den første julen i det nye huset. I tillegg til og være vårt drømmehus viser det seg også og være meget "julete". Her er det ikke mye julestress. Kombinasjonen juletre og ny peisinnsats er jo rene valiumen . . .

    tempImage8QV1G1.jpg


    I går fikk jeg info om at noe tungt audiolfilt er på vei, så om ikke lenge kommer det noe av mer hifi relatert stoff i tråden. I mellomtiden får dere ha en god jul og kose dere!

    🎅🥃☃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Dette er den første julen i det nye huset. I tillegg til og være vårt drømmehus viser det seg også og være meget "julete". Her er det ikke mye julestress. Kombinasjonen juletre og ny peisinnsats er jo rene valiumen . . .

    I går fikk jeg info om at noe tungt audiolfilt er på vei, så om ikke lenge kommer det noe av mer hifi relatert stoff i tråden. I mellomtiden får dere ha en god jul og kose dere!

    🎅🥃☃
    Men, men hvor er nissebordet?
    Ikke veldig julepyntet den stua.
    Trenger dere hjelp ;)
    Riktig god jul nlykke.
    Husk å ha tilstrekkelig med armagnac i blodet kommende uke 🥳
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Men, men hvor er nissebordet?
    Ikke veldig julepyntet den stua.
    Trenger dere hjelp ;)
    Riktig god jul nlykke.
    Husk å ha tilstrekkelig med armagnac i blodet kommende uke 🥳
    Jeg kan berolige deg med at armagnacen og noen andre typer brun brennevin er på plass, behovet er dekket til over nyttår. ;)
    Fruen og jeg har bestandig vært moderate med julepynt. Det dreier seg om juletre, stjerner i vinduene og krans på utgangsdøra. Nissebord har vi aldri hatt men nå som det har kommet 3 stk barnebarn i løpet av året er det jo ikke usannsynlig at både dette og andre vaner kommer til og endres. Disse småtrolla har et utrolig tak på sine besteforeldre.:giggle:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    De hifi-relaterte nyhetene fortsetter og utebli fra denne tråden. Ikke på grunn av meg men naturligvis UPS og Europas kaotiske fraktsystem. De fleste av dere har erfaringer forårsaket av det samme, så jeg dveler ikke mer ved dette men bare slår fast at bestiller man noe nå for tiden vil det være klokt og være forberedt på å være tålmooooodig . . .

    Ellers har starten på året vært både vakkert og kaldt. Fruen og jeg var over i Dalarna i litteraturens tjeneste. Temperaturen lå rundt -24, og det var tildels meget ubehagelig og gå lengre turer. Men hvis man nøyet seg med 20-25 minutter gikk det greit.

    tempImagezUojbM.jpg


    tempImagefXiXyj.jpg


    tempImageeciKbe.jpg


    Et meget vellykket arrangement på 3 dager med fullpakket program fra morgen til kveld. En fin blanding av skjønnlitteratur og faglitteratur med mange interresante temaer. "Storytell" kaller svenskene denne "messa", og dette er de gode til!

    Denne turen hadde vært umulig og gjennomføre med vår gamle Kia Soul. På grunn av en rekke ting hadde vi bestemt oss for og få tak i en oppgradering, og greide heldigvis å få tak i denne før vi la ut på tur.
    Det er vel ingen overdrivelse og si at denne her representerer en helt annen verden.

    tempImageOyBfg4.jpg


    Turen gikk som en lek!!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    D88B3A62-F4D2-4A21-AE96-42E6F57C329E_1_201_a.jpeg


    Denne plasseringen av 2 stk step-uper inn i hver av sin mm-inngang i 7000v hadde vært en umulighet i forrige lytteloft. Dette hadde forårsaket
    uakseptabelt mye sus og støy.
    Her i sine nye omgivelser er situasjonen en helt annen. Her er denne plasseringen fullstendig problemfri og helt tyst. El-anlegget i vårt nye hjem virker å være på et helt annet nivå mht. støy. Deilig!

    Det spilles relativt mye her for tiden. Mye jazz men også en hel del klassisk. Jeg fant igjen cello suitene til Benjamin Britten. Det var et varmt gjenhør.

    tempImageGAuxP2.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    I ettermiddag kom endelig min nye effektforsterker. Jeg er ikke helt sikker på om dette er verdens premiere, men det er i allefall Norges premiere på EAM Labs seneste versjon av Signature One.

    tempImageyVreHw.jpg


    Til venstre er min gamle 152 A, til høyre den nye Signature One. Min gamle var ren klasse A, den nye er klasse A/B med klasse A drift de første 25 wattene. Jeg har ikke fått de eksakte specene på den ennå, men i følge Audioagenten leverer den 400w i 8Ohm og dobler seg så videre nedover. Verdt og nevne er at trafo kapasiteten er doblet i forhold til min gamle 152.

    Ja, jeg har koblet den opp og spilt i hele kveld og jeg kan melde om at dette liker jeg så langt veldig godt. Mer vil jeg ikke røpe før jeg har fått den mer under huden. Det som er helt sikkert er at støymessig er dette en hel annen verden. 152 var en skikkelig brumlebasse, noe som irriterte meg ganske mye til tider. Denne nye er fullstendig tyst, og med det følger det jo ofte positive ting . . . Mer om det senere.:cool:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.642
    Sted
    Skien
    Hipp hipp med det nye «monstre» nlykke (y)
    Ser flott ut :love:
    Blir gøy å lese om inntrykkene dine etter en del timer med spilling.


    Mvh: Espen L
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    I ettermiddag kom endelig min nye effektforsterker. Jeg er ikke helt sikker på om dette er verdens premiere, men det er i allefall Norges premiere på EAM Labs seneste versjon av Signature One.

    Vis vedlegget 990731

    Til venstre er min gamle 152 A, til høyre den nye Signature One. Min gamle var ren klasse A, den nye er klasse A/B med klasse A drift de første 25 wattene. Jeg har ikke fått de eksakte specene på den ennå, men i følge Audioagenten leverer den 400w i 8Ohm og dobler seg så videre nedover. Verdt og nevne er at trafo kapasiteten er doblet i forhold til min gamle 152.

    Ja, jeg har koblet den opp og spilt i hele kveld og jeg kan melde om at dette liker jeg så langt veldig godt. Mer vil jeg ikke røpe før jeg har fått den mer under huden. Det som er helt sikkert er at støymessig er dette en hel annen verden. 152 var en skikkelig brumlebasse, noe som irriterte meg ganske mye til tider. Denne nye er fullstendig tyst, og med det følger det jo ofte positive ting . . . Mer om det senere.:cool:
    Det spilte overraskende godt rett ut av boksen. Dette lover godt Petter. En annen ting som overrasket stort er hvor godt disse store BB5SE totalt forsvinner i lydbildet!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Det spilte overraskende godt rett ut av boksen. Dette lover godt Petter. En annen ting som overrasket stort er hvor godt disse store BB5SE totalt forsvinner i lydbildet!
    BB5se slutter ikke å overraske. Jeg tror jeg har nevnt det tidligere, jeg hadde mine tvil til hvor vidt disse ville fungere i et så mye mindre rom enn hva jeg hadde tidligere. Etter et halvår er det bare å konstatere at de fortsetter og følge meg, og spesielt med en så passende partner som Signature One virker og være.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    BB5se slutter ikke å overraske. Jeg tror jeg har nevnt det tidligere, jeg hadde mine tvil til hvor vidt disse ville fungere i et så mye mindre rom enn hva jeg hadde tidligere. Etter et halvår er det bare å konstatere at de fortsetter og følge meg, og spesielt med en så passende partner som Signature One virker og være.
    Som en pro journalisten omtalte pro-utgaven av BB5. Så lenge du får lukket døren etter deg. Så vil dem fungere :ROFLMAO:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Et dagslys bilde av denne store tunge boksen er vel på sin plass.


    tempImagehfQdvA.jpg


    Kvaliteten på det utvendige har blitt mye bedre i forhold til forrige modell. Alle plater er tykke og det er ingen tegn til ulyder når jeg knakker rundt på chassiset. Jeg får steinblokk assosiasjoner.
    Jeg liker designet. Enkel og fin måte å vise at dette er en dualmono konstruksjon pluss at jeg må si jeg har sansen for effektrinn med et maskulint uttrykk. :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Da har jeg fått specene på Signature One: Den er 400/750/1400 watt i 8/4/2 Ohm. Det er én 2KVA trafo pr kanal og den skal være stabil ned mot 0 Ohm + 200 000uf lyttebank.

    Disse specene samsvarer godt med mine første dager med lytting. De tidligere effektrinnene jeg har drevet BB5´ne med har ikke hatt den stålkontrollen over høyttalerne som denne SO har.
    For å bruke "hudmetaforen" som vi brukte litt ovenfor: Med Signature One er alt overhudsfett fjernet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn