høyttalere til rør

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Antall liker
3
kjøp deg noen gode hodetelefoner du :p

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Whoracle skrev:
kjøp deg noen gode hodetelefoner du :p
skal nok kjøpe meg et par gode hodetelefoner, men det blir i tillegg ved senere anledning.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Bare fordi jeg er litt nysgjerrig på denne prosessen, Pengvim, har du kuttet ut tanken på Hammer?
Tror forresten ikke Avantgarde har laget noe som funker godt på 10 firkantmeter! Det er netopp derfor de har gjennomført endel lite vellykkede messedemoer tidligere i verden....

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.661
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
den integrerte forsterkeren fungerer sikkert på 0,1kvm ;D
mvh

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Bare fordi jeg er litt nysgjerrig på denne prosessen, Pengvim, har du kuttet ut tanken på Hammer?
tror de er litt vel brede. blir vanskelig å komme seg inn og ut av rommet og klesskapet da.. Olof i UA sa at det kanskje ble litt voldsomt til rommet. dessuten skal jeg låne klipsch og prøve hjemme. ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
impulse skrev:
tror de er litt vel brede. blir vanskelig å komme seg inn og ut av rommet og klesskapet da.. Olof i UA sa at det kanskje ble litt voldsomt til rommet. dessuten skal jeg låne klipsch og prøve hjemme. ;)
Med en skikkelig forsterker og en skikkelig CD spiller denne gangen da kanskje.?
La ipod (MP3) og Fatman greiene være hos ungene der det hører hjemme, så finner du noe som virkelig spiller musikk.! ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Whoracle skrev:
Vel det var vel en av grunnene for at jeg migrerte vekk ifra Klipsch, fikk aldri de helt til, de ble for harde/skarpe for meg, jeg hører mye på tung musikk da..
Nå prøvde jeg aldri de største modellene..
Prøvde du Klipsch sammen med transe amp.?
Hva slags amp og spiller er det du brukte.?
Fikk de sine 1000++ timer med innspilling.?

Jo mer jeg utforsker dette med Klipsch, jo mer analytiske syns jeg de er, gir du dem bæd shit, så låter dem bæd shit, gi dem skikkelig elektronikk, så spiller de bare vakker musikk..

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
ifølge gutta på Stereofil var de innspilt. kan hende at de ikke har fått 1000 timer da men. det vet ikke jeg om noen måte å faktisk teste.

skal låne Klipsch og Audio Note fra Fryd Hi-Fi. ;D

Audio Note er så vidt jeg har forstått skikkelige greier? også skal jeg teste de AX Two i samme slengen. og Audioquest kabler.

gleder meg :)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
ifølge gutta på Stereofil var de innspilt. kan hende at de ikke har fått 1000 timer da men. det vet ikke jeg om noen måte å faktisk teste.

skal låne Klipsch og Audio Note fra Fryd Hi-Fi. ;D

Audio Note er så vidt jeg har forstått skikkelige greier? også skal jeg teste de AX Two i samme slengen. og Audioquest kabler.

gleder meg :)
Spørsmålet var til Whorakle ;)

Klipsch og AN fra Fryd er slettes ikke galt.! :D
Håper dette svinger hjemme hos deg, her så har AN kommet for å bli, kanskje bytte til større og bedre modell etter hvert, men det blir garantert AN neste gang også ;)

Du får svinge innom tråden og komme med lytteinntrykk når du har fått dette i hus, dette blir nok som en helt annen verden for deg dette, i forhold til MP3 og Fatman ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
...i forhold til MP3 og Fatman ;)
du fornærmer meg Rotekroken. jeg bruker da ikke mp3 i hjemmet! det er utelukkende når jeg reiser. f.eks. sitter på toget og går til jobben og sånt.. ::)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
Rotekroken skrev:
...i forhold til MP3 og Fatman ;)
du fornærmer meg Rotekroken. jeg bruker da ikke mp3 i hjemmet! det er utelukkende når jeg reiser. f.eks. sitter på toget og går til jobben og sånt.. ::)
Uff da, det var ikke meningen.!
Men brukte du ikke Fatman på ipod til Klipsch da.?
Eller er det jeg som ikke har fått med meg noen detaljer her.?
Forklar gjerne ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
tror du har misforstått helt her. det er ikke snakk om den lille dritten til 5000kr, men den litt større 25W til 13000! bygget av dared audio såvidt jeg har forstått. audio note er sikkert bedre da, men det får vi se. rognlien kalte den fatman en god småtass. iTube 252 er en modifisert dared med ipod-dock i tillegg. ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
nei, det låt ikke akkurat dårlig, men jeg har forventninger til at Audio Note er en god del bedre. ;)

den du trodde jeg mente, Rotekroken, er direkte ræva. ;)

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Et tips om høyttalere, så Dragonfly var nevnt tidligere. Hva med å forsøke Hornet fra Bastani? SAmme HT som Dragonfly, men en rimligere diskant - som kan oppgraderes senere hvis behov.

DIY hifi supply selger ut: " 1 pr Bastanis Hornet Speaker coax kit, originally $600+ clearout last pr for $250USD"

http://www.diyhifisupply.com/diyhs_clearance.htm

Slå til, dette er et kupp ;D

- josi

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
uhørt diy kan jeg ta seinere. det var jo såpass billig at jeg har råd til det etter ikke så altfor lang tid.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
nei, det låt ikke akkurat dårlig, men jeg har forventninger til at Audio Note er en god del bedre. ;)

den du trodde jeg mente, Rotekroken, er direkte ræva. ;)
Det er mulig, jeg er ikke så inn i dette greiene der, jeg holder meg til ekte vare ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
noen som har Klipsch Heresy og oppfyller følgende punkter?
- bor i oslo og omegn
- har lyst til å la meg komme innom for en lytt

hadde vært kjekt. ;D

er nysgjerrig på de, om de ikke blir for store for 10 kvm.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
nå sitter jeg her å hører på følgende:
Audio Note Oto SE
Audio Note CD1.1x (kommer uansett ikke til å kjøpe den i første omgang pga den koster 15000kr.)
Klipsch B3
Audioquest kabler

Audio Note AX2 låner jeg også av Rognlien, men jeg tror Klipschene passer meg bedre. skulle nå prøvd med noen gulvstående da men.. ;D

dette låter veldig bra. et skritt nærmere nirvana. men kan jo hende jeg kan komme et skritt eller to nærmere? ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Se her ja, nå begynner det å ligne noe :D
Kunne du ikke få låne deg RF-52 også da.?
Husk at dette går bare til et visst punkt i det lille rommet ditt, så ødelegger du mer av lyden enn godt er, så prøv å hold deg innenfor stativ eller små gulvstående, du vet jo åssen 826 blir "kvelt" i det rommet ditt..

Skal du ta flere store skritt videre, så koster det nok mer enn budsjettet ditt eller så kreves det et større rom, men små skritt kan du nok regne med, det er kanskje de små viktige skrittene som er viktigst i mange tilfeller.?
Husk også at det tar litt tid før hodet tilpasser seg denne lyden, det kan spille enda bedre i morgen..

Det er også en del andre ting som kan gjøres for at du skal komme flere små viktige skritt videre, med samme elektronikk og høyttalere..
Har du skikkelige stativer til høyttalerene eller bruker du noe middelmådige greier.?
Finnes det kun "rette" flate vegger i det rommet, eller er det noe som demper litt.?
Prøve seg fre med litt demping av elektronikk kanskje, kabler også kanskje.?
Slettes ikke umulig at du kommer i mål med dette, om du jobber litt for at det skal bli bra..

Om jeg husker riktig, så var det en trådstarter som snakket mindre pent om Klipsch for noen uker siden.? ;D
Elektronikken sammen med Klipsch er utrolig viktig.!
Så gjennomsiktige som veldig mange Klipsch er, så trengs det skikkelig kvalitet hele veien..
Mange som prøver Klipsch med noe middelmådige greier, eller enda verre, da låter det også deretter..

SE EL84 var mer enn nok effekt i det rommet på høyttalere med 93,5 db.?

O

OivindJ

Gjest
Spørsmål:

Hvor mange (rør)watt f.eks ProAc D15 ha?

(For å spille godt og relativt høyt.)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Om jeg husker riktig, så var det en trådstarter som snakket mindre pent om Klipsch for noen uker siden.? ;D
Så gjennomsiktige som veldig mange Klipsch er, så trengs det skikkelig kvalitet hele veien..
Mange som prøver Klipsch med noe middelmådige greier, eller enda verre, da låter det også deretter..

de låt litt dårlig på noe musikk med de forsterkerne jeg hadde hørt før, men ikke denne.. ;D

det var nok det ja.

jeg kommer til å prøve RF52/62 på en eller annen måte her hjemme. og Heresy har jeg noen planer om å prøve også. ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
Rotekroken skrev:

de låt litt dårlig på noe musikk med de forsterkerne jeg hadde hørt før, men ikke denne.. ;D

det var nok det ja.

jeg kommer til å prøve RF52/62 på en eller annen måte her hjemme. og Heresy har jeg noen planer om å prøve også. ;)
Så nå kan vi konkludere med at Klipsch (og mange andre høyttalere) trenger kvalitet for å spille musikk.?
Er det slik at høyttalere ikke behøver koste skjorta for å spille musikk sammen med god elektronikk.?

Litt av dette jeg har prøvd å si i mange sammenhenger, men så er det alltid en eller annen nisse som mener at høyttalere er livet, kan bruke elektronikk fra nisseverkstedet bare høyttalerene er gode nok.! :p

Utrolig moro å høre at 10 reelle, men likevel små watt i rør-sammenheng, er nok for deg i det rommet på stativhøyttalere med 93,5 db følsomhet..
Atter en gang, what er watt.? ;D

PS: fikk også en PM der Pengvim syns det spiller enda bedre i dag som hodet og ørene har gått seg litt til, kanskje det likevel er håp for dette anlegget hjemme hos han.? 8)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Så nå kan vi konkludere med at Klipsch (og mange andre høyttalere) trenger kvalitet for å spille musikk.?
Er det slik at høyttalere ikke behøver koste skjorta for å spille musikk sammen med god elektronikk.?

Litt av dette jeg har prøvd å si i mange sammenhenger, men så er det alltid en eller annen nisse som mener at høyttalere er livet, kan bruke elektronikk fra nisseverkstedet bare høyttalerene er gode nok.! :p
ja, selvfølgelig trenger det kvalitet, men jeg trodde jeg HADDE hørt på kvalitet jeg. ::)
de trenger ikke det nei, men jeg tror jeg kommer til å gå for bedre høyttalere enn B3 altså. bare så det er sagt. RB61/81, RF62 eller Heresy kanskje? :D

det er vel ikke jeg som er den nissen håper jeg? :eek:

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Pengvim skrev:
Rotekroken skrev:
Var du redd for det? ;)
Nei, Rotekoppen mener de som dynger ut store penger på HT, mens elektronikken plukker de ut fra nisseverkstedet for en billig penge. ;D
Da spiller det bra når HT er dyre! :p

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Continuo skrev:
Pengvim skrev:
Rotekroken skrev:
Var du redd for det? ;)
Nei, Rotekoppen mener de som dynger ut store penger på HT, mens elektronikken plukker de ut fra nisseverkstedet for en billig penge. ;D
Da spiller det bra når HT er dyre! :p
Du har helt rett Cont.!
Det er noen helt andre nisser jeg sikter til ;)
Pingviner derimot, dem har ikke noe med nisser å gjøre, de bor på hver sin kalde halvdel av kloden våres ;D

Kjell @ rotekroken ::)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Pingviner derimot, dem har ikke noe med nisser å gjøre, de bor på hver sin kalde halvdel av kloden våres ;D
hmm. ja, jeg liker at det er litt kaldt jeg. fryser ikke før det er en del minusgrader så.. ;D (OT)

Topp Bunn