- Ble medlem
- 29.05.2006
- Antall liker
- 3
kjøp deg noen gode hodetelefoner du 
skal nok kjøpe meg et par gode hodetelefoner, men det blir i tillegg ved senere anledning.Whoracle skrev:kjøp deg noen gode hodetelefoner du![]()
tror de er litt vel brede. blir vanskelig å komme seg inn og ut av rommet og klesskapet da.. Olof i UA sa at det kanskje ble litt voldsomt til rommet. dessuten skal jeg låne klipsch og prøve hjemme.impulse skrev:Bare fordi jeg er litt nysgjerrig på denne prosessen, Pengvim, har du kuttet ut tanken på Hammer?
Med en skikkelig forsterker og en skikkelig CD spiller denne gangen da kanskje.?Pengvim skrev:tror de er litt vel brede. blir vanskelig å komme seg inn og ut av rommet og klesskapet da.. Olof i UA sa at det kanskje ble litt voldsomt til rommet. dessuten skal jeg låne klipsch og prøve hjemme.impulse skrev:Bare fordi jeg er litt nysgjerrig på denne prosessen, Pengvim, har du kuttet ut tanken på Hammer?![]()
Prøvde du Klipsch sammen med transe amp.?Whoracle skrev:Vel det var vel en av grunnene for at jeg migrerte vekk ifra Klipsch, fikk aldri de helt til, de ble for harde/skarpe for meg, jeg hører mye på tung musikk da..
Nå prøvde jeg aldri de største modellene..
Spørsmålet var til WhoraklePengvim skrev:ifølge gutta på Stereofil var de innspilt. kan hende at de ikke har fått 1000 timer da men. det vet ikke jeg om noen måte å faktisk teste.
skal låne Klipsch og Audio Note fra Fryd Hi-Fi. ;D
Audio Note er så vidt jeg har forstått skikkelige greier? også skal jeg teste de AX Two i samme slengen. og Audioquest kabler.
gleder meg![]()
du fornærmer meg Rotekroken. jeg bruker da ikke mp3 i hjemmet! det er utelukkende når jeg reiser. f.eks. sitter på toget og går til jobben og sånt.. :Rotekroken skrev:...i forhold til MP3 og Fatman![]()
Uff da, det var ikke meningen.!Pengvim skrev:du fornærmer meg Rotekroken. jeg bruker da ikke mp3 i hjemmet! det er utelukkende når jeg reiser. f.eks. sitter på toget og går til jobben og sånt.. :Rotekroken skrev:...i forhold til MP3 og Fatman![]()
![]()
Det er mulig, jeg er ikke så inn i dette greiene der, jeg holder meg til ekte vare ;DPengvim skrev:nei, det låt ikke akkurat dårlig, men jeg har forventninger til at Audio Note er en god del bedre.
den du trodde jeg mente, Rotekroken, er direkte ræva.![]()
de låt litt dårlig på noe musikk med de forsterkerne jeg hadde hørt før, men ikke denne.. ;DRotekroken skrev:Om jeg husker riktig, så var det en trådstarter som snakket mindre pent om Klipsch for noen uker siden.? ;D
Elektronikken sammen med Klipsch er utrolig viktig.!
Så gjennomsiktige som veldig mange Klipsch er, så trengs det skikkelig kvalitet hele veien..
Mange som prøver Klipsch med noe middelmådige greier, eller enda verre, da låter det også deretter..
SE EL84 var mer enn nok effekt i det rommet på høyttalere med 93,5 db.?
Så nå kan vi konkludere med at Klipsch (og mange andre høyttalere) trenger kvalitet for å spille musikk.?Pengvim skrev:de låt litt dårlig på noe musikk med de forsterkerne jeg hadde hørt før, men ikke denne.. ;DRotekroken skrev:Om jeg husker riktig, så var det en trådstarter som snakket mindre pent om Klipsch for noen uker siden.? ;D
Elektronikken sammen med Klipsch er utrolig viktig.!
Så gjennomsiktige som veldig mange Klipsch er, så trengs det skikkelig kvalitet hele veien..
Mange som prøver Klipsch med noe middelmådige greier, eller enda verre, da låter det også deretter..
SE EL84 var mer enn nok effekt i det rommet på høyttalere med 93,5 db.?
det var nok det ja.
jeg kommer til å prøve RF52/62 på en eller annen måte her hjemme. og Heresy har jeg noen planer om å prøve også.![]()
ja, selvfølgelig trenger det kvalitet, men jeg trodde jeg HADDE hørt på kvalitet jeg. :Rotekroken skrev:Så nå kan vi konkludere med at Klipsch (og mange andre høyttalere) trenger kvalitet for å spille musikk.?
Er det slik at høyttalere ikke behøver koste skjorta for å spille musikk sammen med god elektronikk.?
Litt av dette jeg har prøvd å si i mange sammenhenger, men så er det alltid en eller annen nisse som mener at høyttalere er livet, kan bruke elektronikk fra nisseverkstedet bare høyttalerene er gode nok.!![]()
Var du redd for det?Pengvim skrev:det er vel ikke jeg som er den nissen håper jeg?Rotekroken skrev:Litt av dette jeg har prøvd å si i mange sammenhenger, men så er det alltid en eller annen nisse som mener at høyttalere er livet, kan bruke elektronikk fra nisseverkstedet bare høyttalerene er gode nok.!![]()
![]()
Du har helt rett Cont.!Continuo skrev:Var du redd for det?Pengvim skrev:det er vel ikke jeg som er den nissen håper jeg?Rotekroken skrev:Litt av dette jeg har prøvd å si i mange sammenhenger, men så er det alltid en eller annen nisse som mener at høyttalere er livet, kan bruke elektronikk fra nisseverkstedet bare høyttalerene er gode nok.!![]()
![]()
Nei, Rotekoppen mener de som dynger ut store penger på HT, mens elektronikken plukker de ut fra nisseverkstedet for en billig penge. ;D
Da spiller det bra når HT er dyre!![]()
hmm. ja, jeg liker at det er litt kaldt jeg. fryser ikke før det er en del minusgrader så.. ;D (OT)Rotekroken skrev:Pingviner derimot, dem har ikke noe med nisser å gjøre, de bor på hver sin kalde halvdel av kloden våres ;D