Ønsker anbefaling Høyttalere til loftstue

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
525
Sted
Fitjar Hordaland
Heisann er vel noen her inne som kan anbefale meg noen gode høytt til loftstua på ca 22 kvm hadde tenkt brukt enten stativ eller noen mindre gulvstående bør kunne stå relativt nærme bakvegg og sidevegg har dynaudio i stua og meget fornøyd med de men kan gjerne gå i en annen retning lydmessig bare for å prøve noe annet . Tenkte en enkel strømmeforsterker kanskje (wiim amp) budsjett ca 10000

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Det finnes utrolig mye å velge i som er bra, vil anbefale deg en liten lytterunde å høre på litt forskjellig. Feks Kef ls50, Polk R200, Sonus Faber Lumina, Monitor Audio Silver(Bronze.

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
525
Sted
Fitjar Hordaland
Det finnes utrolig mye å velge i som er bra, vil anbefale deg en liten lytterunde å høre på litt forskjellig. Feks Kef ls50, Polk R200, Sonus Faber Lumina, Monitor Audio Silver(Bronze.
Har kikket litt på sonus f og monitor audio ja (silver ) samt audio physic audiovector piega spendor blant annet

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Antall liker
147
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Hvis lydkvalitet prioriteres fremfor design, ville jeg sett på Eve sc 205 som ligger på Finn. Har selv hatt disse idet rom på 20 kvm sammen med en dac med volum. Har i dag sc207 i en større stue som jeg synes spiller helt utmerket.
D7FAEF84-EDF4-462D-BA06-376C1FA78904.jpeg

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Litt av det samme her unntatt jazz. Så med litt kvalifisert gjetning ville jeg nok valgt Audio Physic på Jazz. Mens mer fart og moro med
Monitor Audio på rock/pop litt nærmere feks Dali hvis du har hørt noe fra de.

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
525
Sted
Fitjar Hordaland
Litt av det samme her unntatt jazz. Så med litt kvalifisert gjetning ville jeg nok valgt Audio Physic på Jazz. Mens mer fart og moro med
Monitor Audio på rock/pop litt nærmere feks Dali hvis du har hørt noe fra de.
Har hatt ap og dali tidligere 👌 veldig fornøyd med ap hvertfall

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.787
Sted
London
Litt utenom det vanlige. Hva med aktive monitorer fra Elac, Adam Auido, Amphion, Yamaha eller Dynaudio? Verdt en lytt?

Wiim

Medlem
Ble medlem
23.02.2025
Antall liker
47
Sted
Akershus
Det virker som du har erfaring med forskjellige merker. Kjøp noe brukt for det budsjettet er mitt råd. Det er ikke så mye forskjell på høyttalere kvalitetsmessig i det prissegmentet. Det er heller ingen som er spesifisert til en eller annen musikktype der heller. Såfremt du ikke går brukt. Da kan du få gode høytt som feks Dali Menuet. Kanskje du trenger noe som er mer direkte og ikke sprer lyden så mye. Da er Kef tingen, tror Neby har et par Q3 meta i B-vare hyllen. Og så er det smaken din da.. Den vet ikke vi noe om, uansett lykke til :)

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
525
Sted
Fitjar Hordaland
Litt utenom det vanlige. Hva med aktive monitorer fra Elac, Adam Auido, Amphion, Yamaha eller Dynaudio? Verdt en lytt?
Hei har Dynaudio i stuanlegget og meget fornøyd med de så tenkte kanskje noe annet på loftet men ja aktive dynaudio hadde vært digg ja men de er jo litt dyre 😀

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
525
Sted
Fitjar Hordaland
Det virker som du har erfaring med forskjellige merker. Kjøp noe brukt for det budsjettet er mitt råd. Det er ikke så mye forskjell på høyttalere kvalitetsmessig i det prissegmentet. Det er heller ingen som er spesifisert til en eller annen musikktype der heller. Såfremt du ikke går brukt. Da kan du få gode høytt som feks Dali Menuet. Kanskje du trenger noe som er mer direkte og ikke sprer lyden så mye. Da er Kef tingen, tror Neby har et par Q3 meta i B-vare hyllen. Og så er det smaken din da.. Den vet ikke vi noe om, uansett lykke til :)
Tenker brukt ja 👌

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.230
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hva med å se deg om etter et par brukte Larsen 4 eller 6?
Enkle å plassere, enkle å drive.....

mvh
Proffen

Topp Bunn