Hei.
H80 med riktig match er en knall forsterker. Jeg har hatt en del Hegel. H1 MK4, H200, H300, H80 og H160 som jeg har nå.
Av alle disse foretrekker jeg H160. H80 hadde ikke samme helheten i lyden. Ble mye i bunn og topp, men manglet noe
viktig i mellomtoneområdet. Så den falt litt gjennom. Og klart den har ikke på langt nær samme kontroll på høyttalerne
som storebrødrene har. Så matching her må gjøres litt med omhu. Nå har jeg kun testet H80 med Dynaudio Focus 160.
Dette fungerte bra, men ikke optimalt. Focus 160 trenger i utgangspunktet en del power for å våkne.
Har vel aldri helt fått sansen for det jeg har hørt av SA og Hegel. Men en Dynaudio i lavere serien, DM 2/6 eller 2/7
er et vel så godt alternativ. Nå vet jeg ikke hvor stort rommet ditt er. Men opp til 20 kvm holder stativhøyttalere til
det meste. Uansett vil mange gulvmodeller begynne å kreve såpass mye fra forsterkeren at det blir tafatt uansett, dessverrre.
Så enten må det inesteres i større forsterker eller kjøre HT som ikke krever mer enn hva H80 kan levere.
Går man på f.eks Klipsch som er meget lett å drive, kommer dessverre mismatch inn. Vil nok låte for frempå for de fleste.
Mvh Øyvind