Høyttalere Høyttalere til 100 +-

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
1.520
Torget vurderinger
95
Har ikke lest alle innleggene så beklager om forslagene er gjentagelser. Her hadde jeg defintitvt gått på bruktmarkedet. F.eks. ligger det et par TAD Evolution One ute til 100k. Da er du plutselig i en annen liga enn nytt til samme pris. Andre lekkerbiskener på brukten i samme prisleie er Wilson, Magico og Sonus Faber.

Teobald

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2002
Antall liker
287
Har ikke lest alle innleggene så beklager om forslagene er gjentagelser. Her hadde jeg defintitvt gått på bruktmarkedet. F.eks. ligger det et par TAD Evolution One ute til 100k. Da er du plutselig i en annen liga enn nytt til samme pris. Andre lekkerbiskener på brukten i samme prisleie er Wilson, Magico og Sonus Faber.
Enig med deg. Jeg ville også siklet etter disse. De stiller vel i klasse med B&W 800 D3

TAD-E1.png

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
288
Torget vurderinger
3
Mye bra her :) Ligger Demo par Proc K3 som jeg ville vurdert. Har hatt K6 og har nå 48R etter at jeg angret på salget av K6..... :/ Ville også ha vurdert Kudos høyttalere i prisklassen.

Stalewinter

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Det finnes mye bra Adyton-linjekilder på bruktmarkedet. Kombinert med to bra subber kommer du litt over 100 000 kr. Da vil50 watt være nok og du slipper kostnad med det.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.667
Sted
Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
Såg ei annonse på Infinity Beta, som hadde vore svært interessant å svare på, hadde eg hatt litt større rom, og ikkje alt bestemt meg for høgtalarar:
Infinity lagde i si tid dei mest pretensiøse høgtalarane på marknaden. IRS Reference var den aller råaste, medan Beta var ei "folkeutgåve" for dei som hadde ei stove/eit ballrom på under 100 m2. Det finnest visstnok eit sett IRS Reference i Noreg, men Beta målar sinnsjukt bra. (Har ikkje høyrt dei sjølv, men fekk ein gong ein demonstrasjon av ein litt eldre modell, og dei litt eldre toppmodellane Sigma og Epsilon) Annonsa ligg på Finn, medan du finn målerestultata frå Stereophile her: https://www.stereophile.com/content/infinity-irs-beta-loudspeaker-measurements

Sist redigert:

t-roten

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
538
Sted
London
Hva tror du om PMC - twenty5.24i, twenty5.26i eller Fact 8?
Vet ikke om de er enkelt tilgjengelig i Norge....

En annen outsider er Wharfedale Elysian 4 - igjen, vet ikke om de er mulig å finne i Norge

Waqar

Medlem
Ble medlem
08.08.2016
Antall liker
14
Ikke glem Focal. Berylliumdiskanten deres er uslåelig. Akkurat nå har Duet.no tilbd på Kanta 2 og Sopra 2, begge ligger i ditt prisnivå. Jeg fikk et par Kanta 2 inn døra i går og til 68K på tilbud er det veldig vanskelig å finne konkurenter.
Focal diskanten er ikke uslåelig 😁 Men meeeeget god er den ja.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
6.737
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
15126053_800.jpg

Høyttalere til over 100k

Her er en kandidat.
PSI Audio A23-M.
Ca. 110k hos Prolyd i Mølleparken, Oslo.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
288
Torget vurderinger
3
Kan anbefale Proac. Hadde K6 selv tidligere - Disse koster jo130k nye

Waqar

Medlem
Ble medlem
08.08.2016
Antall liker
14
Man bør vel også være oppmerksom på at en del høyttalere i såpass høy prisklasse kan ha en tendens til å favorisere gode innspillinger. Spesielt hvis kilde og forsterker ikke er optimalisert for å spille sammen med høyttalere av høy kvalitet. En viss tilgivende karakter er da kanskje å foretrekke fra de høyttalerne man velger.
Enig, litt selvmotsigende når en må velge låt etter det som kan passere som tolerant på systemet

Waqar

Medlem
Ble medlem
08.08.2016
Antall liker
14
Kan anbefale Proac. Hadde K6 selv tidligere - Disse koster jo130k nye
Anbefaler en tur til Gjallarhorn audio, hør på proac Høytalere vanskelig å ikke like lyden, men det jeg anbefaler mer er Goldenear triton reference som ble tildelt klasse a verifisering av sound and visjon tror jeg det var, det er høyttallere som spiller langt over sin prisklasse.

Du bør også lytte til Gauder akustisk med keramisk accuton elementer om du ikke bor alt for langt unna.

Sist redigert:

Balle Clorin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
1.975
Hva tror du om PMC - twenty5.24i, twenty5.26i eller Fact 8?
Vet ikke om de er enkelt tilgjengelig i Norge....

En annen outsider er Wharfedale Elysian 4 - igjen, vet ikke om de er mulig å finne i Norge
PMC er nok ganske langt fra idealet trådstarter etterspør ,

Kjendis

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
181
Torget vurderinger
2
De har audiophysic virgo 2 stående på Lyric hi-fi Sandvika. De koster 10 laken. De har visst stått ubrukt i noen år. Utrolig bra lyd. Skulle ønske det kom en "remake" på de. Går det ikke ann å fikse en klone?

Flanders

Medlem
Ble medlem
05.05.2016
Antall liker
6
PMC er nok ganske langt fra idealet trådstarter etterspør ,
Mye ein ikkje har høyrt blant aktuelle kandidatar som blir nevnt. Som gjeld for dei fleste andre her på forumet sjølvsagt. Men: Slik som lydideal mv høres ut, sjekk ut Fyne og Tannoy. Da unngår du kjedelig korrekthet, du får bare morro korrekthet pluss dynamikk og kvalitet. 90 - 90 pluss i effektivitet. Choose your poison.

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Antall liker
369
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Aurum Cantus Grand Supreme er det beste jeg har hørt av kjøpehøyttalere. ;)

• Liker
Reaksjoner: HCS
Topp Bunn