Smorte24 skrev:
Jeg synes du tar dette litt for langt nå Gjestemedlem, det blir sikkert ikke så ille som du skal ha det til.
Ellers er jeg enig i med deg at utestedene skal bestemme selv hvor lenge de vil ha åpent, de årene jeg gikk mye på byen var det 5 steder som hadde skjenkebevilgning til 05.30, det var aldri bråk når man skulle gå hjem etter de stengte.
Men de gangene man dro litt tidlig hjem var det alltid mye bråk.
Nei, jeg håper det er overdrivelser, og at det ikke blir slik. Men for å unngå det må vi ta tak i de tendensene som utspiller seg.
Det er så og si intet bråk på morgenkvisten, så jo flere steder som har åpent hele natten jo bedre. Bråk, uro og vold kommer når store menneskemasser stimler sammen etter å ha blitt kastet ut på gaten så alt for tidlig og lenge før de er klar til å gå hjem.
I mer siviliserte byer så er det ikke en gang vanlig ¨gå ut på byen før 1-2 om natten, og hjem går man ut på formiddagen en gang. Det er respekt for mennesker og deres rett til å ha det hyggelig, til å bli berusert, til å være lengre opp enn et barn og generelt til å styre sin egen døgnrytme.
I stedet har det de siste årene utviklet seg et regime der man strammer mer og mer inn på folks rett til å ha det hyggelig. Steder skal stenges tidlig og folk skal jages på gaten, streng skjenkekontroll o guniformerte gerstapotropper skal skremme til lydighet og underdanighet.
Hva slags samfunn er det? Skal det bare være plass til sosialistkjerringer, kristenkonservative pietister og deres kulturelle ekvivalenter samt folk som bor langt på landet?
Jeg er dypt bekymret for den kastrering som skjer av den norske befolkning og den underdanige lydigheten og skrapingen for maktpolitikere som finner sted. Nordmenn eier ingen stolthet og finner seg i å bli behandlet som barn, og de som ikke er det sender man altså nå politiet på.
Bor i i Kabul?