Politikk, religion og samfunn Høyrepopulistenes inntogsmarsj

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.666
    Antall liker
    15.763
    Torget vurderinger
    2
    ^Steiler noe når jeg leser om "velfungerende Venezuelansk demokrati på 1970-tallet". Applebaum er såpass velorientert at hun kjenner godt til Venezuelas Partikrati og det var utelukkende velfungerende for eliten som styrte landet. Puntofijo-pakten ble etablert i 1958 og utviklet seg til en stollek der man arrangerte valg, men byttet ministerposter mellom partiene som var del av pakten og lagde forhåndsavtalte koalisjonsregjeringer, mens man sørget for å holde utfordrere ute.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Puntofijo_Pact

    Partikratiet møtte veggen i 1989, da det ble store opptøyer fra en befolkning som var rundstjålet av "systemet". Chavez tok først makten ti år senere og Venezuela gjennomgikk flere politiske jordskjelv på de ti årene.

    At man gjorde alt man kunne for å sabotere den sosialistiske maktovertakelsen var gitt. Partikrati-kreftene allierte seg med USA og visste de ville få støtte, fordi Venezuela ble en potensiell uroskaper i Mellom-Amerika og Karibien, pga oljeinntektene.

    Det ordner seg nok nå som Bolton faktisk presterte å melde at "det var best om amerikanske oljeselskap fikk ta seg av utvinningen". Liker ikke kommentaren på twitter-meldingen, men det viktige er hva Bolton presterer å si:

    Video i linken: https://twitter.com/HootHootBerns/status/1089857134920114176

    Og så skal man huske at Venezuela har verdens største, kjente oljereserver. "What are those people doing on top of our oil!"

    Dersom det er ett sekunds tvil om hva dette egentlig handler om.

    Skjermbilde 2019-01-29 kl. 21.13.55.jpg
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    Aha, så Chavez' og Maduro's velordnete økonomi er egentlig et sjofelt triks av USA!

    Velkommen til Feleverden.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tjen Folket/Rødt tilbyr helt sikkert studiesirkler for dem som vil fordype seg i hvordan dette kommunistiske rottereirets uføre egentlig skyldes USA og slemme kapitalister.

    Vi andre får håpe på at Marduro ender opp som Ceaușescu. Eneste endelikt høvelig for kommunistiske diktatorer.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.649
    Antall liker
    10.215
    Aha, så Chavez' og Maduro's velordnete økonomi er egentlig et sjofelt triks av USA!

    Velkommen til Feleverden.
    Men tror du at Venezuela har havnet i sin misère fullstendig i isolasjon, uten påvirkning fra omverdenen?

    Det er i så fall like enfoldig som en eventuell tanke om at dette ene og alene er USA's feil. Hvilket ingen har påstått, selvsagt.

    Maduro er en fryktelig ulykke for både sitt land, SørAmerika, ja hele verden. Ekstremisme paret med vanvittig korrupsjon er ikke noen god kombinasjon, uansett hvilken ende av den politiske skala man befinner seg. Det blir vel ikke bedre av at noen dytter på av all kraft for å få dem over kanten, heller.

    Disqutabel
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    Aha, så Chavez' og Maduro's velordnete økonomi er egentlig et sjofelt triks av USA!

    Velkommen til Feleverden.
    Men tror du at Venezuela har havnet i sin misère fullstendig i isolasjon, uten påvirkning fra omverdenen?

    Det er i så fall like enfoldig som en eventuell tanke om at dette ene og alene er USA's feil. Hvilket ingen har påstått, selvsagt.

    Maduro er en fryktelig ulykke for både sitt land, SørAmerika, ja hele verden. Ekstremisme paret med vanvittig korrupsjon er ikke noen god kombinasjon, uansett hvilken ende av den politiske skala man befinner seg. Det blir vel ikke bedre av at noen dytter på av all kraft for å få dem over kanten, heller.

    Disqutabel
    "Men tror du at Venezuela har havnet i sin misère fullstendig i isolasjon, uten påvirkning fra omverdenen?"

    Neida, det har vært nok av stater som har tatt imot enorme pengegaver fra en stormannsgal leder, og oljeprisen er selvfølgelig en faktor Chavez&co har liten innflytelse på.

    "Det er i så fall like enfoldig som en eventuell tanke om at dette ene og alene er USA's feil. Hvilket ingen har påstått, selvsagt."

    Neivel, men Fela gir deg i allefall ikke mer enn ett sekund å vurdere andre muligheter.....


    " Og så skal man huske at Venezuela har verdens største, kjente oljereserver. "What are those people doing on top of our oil!"

    Dersom det er ett sekunds tvil om hva dette egentlig handler om.
    "
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Det handler om korrupsjon, korrupsjon og korrupsjon.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Denne passer vel kanskje inn her…

    After interviewing 65 wealth managers in 18 countries, I learned that many individuals with enormous wealth and power deeply resent any institutions that limit their freedom or hold them accountable to obey the law. Thus, they form common cause with populist political movements, which attack the authority and legitimacy of policy professionals and politicians. In this effort, the ultra-rich weaken the actors empowered to impose restrictions on them, liberating themselves to make even more money by flouting regulations, tax obligations, trade embargoes and other inconveniences. The goal, as a Guardian columnist wrote presciently back in 2012, is to “free the rich from the constraints of democracy” – and that, sooner or later, has the ironic consequence of aligning global elites with authoritarian nationalists.

    […]

    For that global elite, it is convenient and profitable to support ultra-nationalist movements. Unlike other insurgents, these elites have no desire to destroy the state: they enjoy public roads, fiat currency and other creations of government just like the rest of us; they simply want to weaken states’ power to constrain them. And that power lies not in the hands of any single government, but in the cross-national alliances that have been the only effective bulwark against the otherwise unchecked power of people with multiple passports and bank accounts scattered all over the world. It is these alliances that ensure fair treatment of workers, environmental protections, equitable taxation and progressive redistribution, even for those who can slip the surly bonds of national law by sheer force of wealth.

    The rich know that they won’t bear any of the costs of populist movements. While Britain stockpiles food and medicine against the coming crisis of a no-deal Brexit, one of the billionaires who bankrolled the Leave movement quietly exempted himself and his family from the fallout by purchasing EU citizenship. Billionaire Trump supporters in the US buy New Zealand passports.

    https://www.theguardian.com/us-news/2019/feb/07/why-the-wealthy-back-trump-and-brexit
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    Det er vel noget begrenset selvinnsikt. Verdens rikeste (Jeff Bezos) ble nylig skilt. Selv med mest penger i hele verden klarer man ikke å holde på en fast partner. Å skulle gå ut på byen og pule rundt er neppe toppen av lykke for en 55-åring.

    Om ens liv er så grunt at man er villig til å kaste alt av prinsipper på båten for 987 milloner pund istedenfor 932 millioner pund eller whatever så er det vanskelig å reagere med annet en tung tristesse.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.666
    Antall liker
    15.763
    Torget vurderinger
    2
    Er vel ingen tilfeldighet at Jim Ratcliffe (UKs rikeste) og Arron Banks (milliardærskurk) støttet Brexit. En viktig faktor var EUs bestemmelser om innsyn i skatteparadis.

    Omtrent: "I've got all me money and the government wants to take it away. What to do?" Kjøpe aviser, bruke disse til å få velgerne til å forakte politikk og demokrati, skremme med "ukontrollert innvandring" og trusler mot arbeidsplasser og få galningene i høyrefløyen av toryene til å forlange EU-avstemning.

    Når "Brexiteers" drømmer om "UK as a Singapore on the Atlantic", glemmer de at Singapore er ekstremt gjennomregulert ...
    https://www.stuff.co.nz/business/wo...-will-become-an-atlantic-version-of-singapore


    Global Research med enda en oversikt:

    In this truly alarming story I connect three significant articles to show that Brexit, far from being the result of representative democracy, is in fact a campaign of covert intervention by foreign billionaires to bring about economic chaos in Britain in order create the circumstances for making huge profits. This is not the stuff of mere conspiracy theories. Clear evidence has emerged that Brexit was engineered and is already proving to be a catastrophe, as confirmed by the mainstream media frenzy over Theresa May’s political mis-management of the greatest post-war challenge of our time. In part-one (by left leaning, The Guardian newspaper) we see how Brexit really came about and who influenced it. In part-two (by centre newspaper The Independent) we see how opaque and deceptive think tanks have heavily influenced Brexit and in part-three (by right leaning EUReferendum) we see that economic chaos is being planned in a post-Brexit era, who is involved and why. These articles identify the actors behind the current attack on Britain and what has happened to date so far. At the end, the reader should get a sense of the impending disaster being constructed by the super-rich against the people of Britain purely for profit. Just as oil speculators pushed up global energy prices to $145 a barrel just prior to the financial crash in what was termed the London Loophole, and then profited from short bets on the way down – Britain is being set up for a fall where those with big money will ultimately clean up.

    https://www.globalresearch.ca/how-b...bring-about-economic-chaos-for-profit/5614194
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Det er vel ikke helt uten grunn at Putin feirer Brexit heller.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.649
    Antall liker
    10.215
    Og sånt som dette er i hvertfall ikke et resultat av venstresiden:

    https://www.nrk.no/urix/xl/grenselos_-homohat-i-europa-1.14440656

    Av ubegripelige årsaker, har høyrepopulister og diverse avskygninger av disse, påtatt seg en eller annen bisarr rett til å ødelegge mennesker de ser ned på. Og av samme ubegripelige årsak ser de ned på homofile. Hva er det de er så jævla redde for??
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.666
    Antall liker
    15.763
    Torget vurderinger
    2
    ^ Man frykter avvik fra normert gruppeadferd innen dominant gruppe, som man har underkastet seg. Og derfor må man vise sin tilhørighet ved å markere avsky?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.649
    Antall liker
    10.215
    Tankegodset som spres over verden, har igjen forledet en patetisk stakkar til å "ytre seg" med sitt sterkeste språk:

    https://www.nrk.no/urix/skyting-i-moskeer-pa-new-zealand-_-mange-meldes-drept-1.14474036

    Jeg vil poengtere at det er ikke den politiske aksen som er problemet, det er den typen språk og ståsted enkelte forfekter som er den underliggende årsak. Vi ser det også her på fredlige HFS, enkelte benytter temmelig sterke begreper om helt normale, politiske posisjoner, eller folkegrupper, og det kan i ytterste instans trigge denne typen galskap.
    Dette er New Zealands Utøya eller 11. september, et nasjonalt traume, en dyp tragedie.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil poengtere at det er ikke den politiske aksen som er problemet, det er den typen språk og ståsted enkelte forfekter som er den underliggende årsak. Vi ser det også her på fredlige HFS, enkelte benytter temmelig sterke begreper om helt normale, politiske posisjoner, eller folkegrupper, og det kan i ytterste instans trigge denne typen galskap..
    Helt enig. Jeg hørte for øvrig Ernas gode ord i morges, og kan ikke unnlate å reflektere over Høyres rolle i å gi noe ytterliggående rabulister i FrP (som ikke nødvendigvis er representative for partiet som helhet, til det vet jeg for lite om partiet) et talerør. Det er vanskelig dette, å inkludere FrP i regjering har definitivt en modererende effekt, men jeg vet jaggu ikke jeg.

    Og samtidig vil jeg uttrykke hvor trist dette med Wara er, både på et personlig og på andre plan. Endelig hadde FrP klart å plassere et voksent menneske som utgjorde et positivt bidrag til regjeringen i denne posten, og fåglarna vet hva vi risikerer å få nå.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.666
    Antall liker
    15.763
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil poengtere at det er ikke den politiske aksen som er problemet, det er den typen språk og ståsted enkelte forfekter som er den underliggende årsak. Vi ser det også her på fredlige HFS, enkelte benytter temmelig sterke begreper om helt normale, politiske posisjoner, eller folkegrupper, og det kan i ytterste instans trigge denne typen galskap..
    Helt enig. Jeg hørte for øvrig Ernas gode ord i morges, og kan ikke unnlate å reflektere over Høyres rolle i å gi noe ytterliggående rabulister i FrP (som ikke nødvendigvis er representative for partiet som helhet, til det vet jeg for lite om partiet) et talerør. Det er vanskelig dette, å inkludere FrP i regjering har definitivt en modererende effekt, men jeg vet jaggu ikke jeg.

    Og samtidig vil jeg uttrykke hvor trist dette med Wara er, både på et personlig og på andre plan. Endelig hadde FrP klart å plassere et voksent menneske som utgjorde et positivt bidrag til regjeringen i denne posten, og fåglarna vet hva vi risikerer å få nå.
    Det begynner å bli et bingokort.

    Skjermbilde 2019-03-15 kl. 01.04.18.jpg
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir fysisk dårlig av å se fjesene på minst 3 av disse....
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Med Jon Georg Dale kan det umogleg gå like gale.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir fysisk dårlig av å se fjesene på minst 3 av disse....
    De får jo vist frem kapasitetene de har i partiet. Det er kanskje en god ting, i lengden.
    Enig i dette, ref også min kommentar om at Erna kanskje gjør rett i å bringe de verste innenfor slik at de kan ta de største kranglene internt i partiet, samt vise frem hav de har/ikke har å by på. Også enig i at med Dale (er denne mannen blitt en slags libero med sikte på å rydde opp i bakrommet når noe går galt?) kan det ikke gå like galt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Jeg tror det hviler en forbannelse over justistaburetten. Astrologene kan sikkert forklare det på et eller annet vis.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir fysisk dårlig av å se fjesene på minst 3 av disse....
    Her er en god oppsummering av hvorfor jeg blir fysisk dårlig av 3 av disse. Den fjerde er bare en patetisk klovn:

    https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/jP6Xwq/Skrytevideo_-asylbarn_-Krekar_-Facebook-og-Riksrevisjonen-har-skapt-trobbel-for-Frps-justisministre

    Som Høyrevelger ved siste valg vil jeg si at det tjener Erna til evig vanære at hun har brakt disse menneskene til kongens bord.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Og samtidig vil jeg uttrykke hvor trist dette med Wara er, både på et personlig og på andre plan. Endelig hadde FrP klart å plassere et voksent menneske som utgjorde et positivt bidrag til regjeringen i denne posten, og fåglarna vet hva vi risikerer å få nå.
    Det er jo ingenting som tyder på at Wara har gjort noe galt, så det ville vært ille om han måtte trekke seg for noe andre mennesker har funnet på. I alle fall så lenge han ikke har vist om det, og det er ikke noe som tyder på det heller.

    At politikere må gå på grunn av egne tabber eller lignende er en helt annen sak. Wara er vel en av de i Frp jeg har mest sansen for.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.649
    Antall liker
    10.215
    https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-blir-fysisk-darlig-jeg-matte-ta-pauser/70882387

    Dette viser med all mulig tydelighet hvor det offentlige ordskiftet er på vei. Jeg kan ikke se at det som fremkommer av ytringer på noen som helst måte er bedre enn islamistiske utsagn om innføring av sharia, og om å drepe alle vantro. "Vi" er akkurat som "dem". Som før nevnt, også noen her i på sentralen er i god glid på vei inn i et slikt verdensbilde, og benytter de samme "retoriske grep" (satt i hermetegn, fordi jeg mener at dette ikke er retorikk, men forakt), uten å skamme seg.

    For øvrig så jeg en reportasje fra Sør-Amerika i går, der mafiaene bestemmer, der barnevoldtekter og barbari herjer, og jeg ser ikke ett eneste trekk ved slike samfunn, som er bedre enn noe som helst religiøst tuftet terrorstyre. Problemet er og blir at noen anser seg for å ha rett til å ta seg til rette, og gjøre det som gavner seg selv, og drite i alt annet. Om årsaken er religiøs eller egoistisk, spiller i grunn ingen rolle, så lenge den typen råttenskap på en eller annen måte rasjonaliseres.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja hvis "vi" blir like ille som "de", hva er da poenget?
     

    Fjernis 3.0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Innlegg
    395
    Antall liker
    18
    https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-blir-fysisk-darlig-jeg-matte-ta-pauser/70882387

    Dette viser med all mulig tydelighet hvor det offentlige ordskiftet er på vei. Jeg kan ikke se at det som fremkommer av ytringer på noen som helst måte er bedre enn islamistiske utsagn om innføring av sharia, og om å drepe alle vantro. "Vi" er akkurat som "dem". Som før nevnt, også noen her i på sentralen er i god glid på vei inn i et slikt verdensbilde, og benytter de samme "retoriske grep" (satt i hermetegn, fordi jeg mener at dette ikke er retorikk, men forakt), uten å skamme seg.

    For øvrig så jeg en reportasje fra Sør-Amerika i går, der mafiaene bestemmer, der barnevoldtekter og barbari herjer, og jeg ser ikke ett eneste trekk ved slike samfunn, som er bedre enn noe som helst religiøst tuftet terrorstyre. Problemet er og blir at noen anser seg for å ha rett til å ta seg til rette, og gjøre det som gavner seg selv, og drite i alt annet. Om årsaken er religiøs eller egoistisk, spiller i grunn ingen rolle, så lenge den typen råttenskap på en eller annen måte rasjonaliseres.
    Du kan jo nevne en her inne som er i nærheten av å si at vi vil drepe de vantro, men jeg er i mot at vi lar en ideologi som sier at de skal drepe mennesker som lever annerledes enn de få fotfeste i Norge.

    Det er ikke bare i sør Amerika at mafia styrer, de styrer i mange land, EU er ikke et spor bedre forresten.

    Hvor var kritikken din da dette kom frem?

    Over 1,400 children in a town in Northern England may have endured sexual abuse that was systematically ignored by police and other authorities from 1997-2013, according to a report released Tuesday.
    Over 1,400 Children Exploited in Rotherham Child Sex Ring, Report Says | Time

    Så å si alle misbrukerne var migranter.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor var kritikken din da dette kom frem?

    Over 1,400 children in a town in Northern England may have endured sexual abuse that was systematically ignored by police and other authorities from 1997-2013, according to a report released Tuesday.
    . Over 1,400 Children Exploited in Rotherham Child Sex Ring, Report Says | Time

    Så å si alle misbrukerne var migranter.
    Dette er vel like lite greit som norske pedofiliringer uten at vi dermed skal være nødt til å kommentere alle pedofilisaker som kommer opp i en sak om høyrepopulister. Eller mener du for alvor at alle saker i hele verden som man ikke tar avstand fra er noe man implisitt er enig i? Hva synes du om Hadelandsdrapene forresten? Og hvor får du det fra at alle islamister er terrorister? Selvsagt er radikal islam særdeles problematisk og skal ikke få fotfeste i Norge, men skjærer vi alle mennesker over samme kam og identifiserer de med ideologien til de verste eksemplarene av arten er vi like ille som de....

    For øvrig våger jeg den påstanden at selv om det er mye mafia i EU så er tilstandene betydelig bedre enn i Sør-Ameriak.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.649
    Antall liker
    10.215
    https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-blir-fysisk-darlig-jeg-matte-ta-pauser/70882387

    Dette viser med all mulig tydelighet hvor det offentlige ordskiftet er på vei. Jeg kan ikke se at det som fremkommer av ytringer på noen som helst måte er bedre enn islamistiske utsagn om innføring av sharia, og om å drepe alle vantro. "Vi" er akkurat som "dem". Som før nevnt, også noen her i på sentralen er i god glid på vei inn i et slikt verdensbilde, og benytter de samme "retoriske grep" (satt i hermetegn, fordi jeg mener at dette ikke er retorikk, men forakt), uten å skamme seg.

    For øvrig så jeg en reportasje fra Sør-Amerika i går, der mafiaene bestemmer, der barnevoldtekter og barbari herjer, og jeg ser ikke ett eneste trekk ved slike samfunn, som er bedre enn noe som helst religiøst tuftet terrorstyre. Problemet er og blir at noen anser seg for å ha rett til å ta seg til rette, og gjøre det som gavner seg selv, og drite i alt annet. Om årsaken er religiøs eller egoistisk, spiller i grunn ingen rolle, så lenge den typen råttenskap på en eller annen måte rasjonaliseres.
    Du kan jo nevne en her inne som er i nærheten av å si at vi vil drepe de vantro, men jeg er i mot at vi lar en ideologi som sier at de skal drepe mennesker som lever annerledes enn de få fotfeste i Norge.

    Det er ikke bare i sør Amerika at mafia styrer, de styrer i mange land, EU er ikke et spor bedre forresten.

    Hvor var kritikken din da dette kom frem?

    Over 1,400 children in a town in Northern England may have endured sexual abuse that was systematically ignored by police and other authorities from 1997-2013, according to a report released Tuesday.
    Over 1,400 Children Exploited in Rotherham Child Sex Ring, Report Says | Time

    Så å si alle misbrukerne var migranter.
    EDIT:

    Det gir i grunn liten mening å debattere den typen retorikk du her kommer med, men ett av utsagnene skal jeg allikevel imøtegå: Jo, EU er betydelig bedre enn det som fremkom i nevnte reportasje. Jeg antar du nå kommenterer en reportasje du ikke har sett. Ingen av EU-landene er lovløse samfunn der mafia og bandekriger styrer landet.
    Ta en titt på dette her: https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/201903/NNFA03031719/avspiller#t=25m18s
    Joda, kvinnene får gå uten telt over seg. På den annen side er kriminalitet og vold absurd høyt i deler av landet.

    (Det betyr selvsagt ikke at alt er fint og flott i EU, i fall du skulle komme på at jeg mener noe sånt).
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Jeg synes det er ganske fint og flott i EU, som mange andre steder.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.803
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvor har du det fra at "så og si alle misbrukere var migranter "?

    Og vestens største problem er ikke migranter, men høyreekstreme tullinger, som tror de kan si og gjøre hva som helst.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.649
    Antall liker
    10.215
    Hvor har du det fra at "så og si alle misbrukere var migranter "?

    Og vestens største problem er ikke migranter, men høyreekstreme tullinger, som tror de kan si og gjøre hva som helst.
    Nå ble det vel mye svart-hvitt fra både deg og Fjernis, synes jeg.

    Men angående problematikken omkring barnemishandling, så tror jeg det er noe som kan oppstå i et hvert miljø, der man rasjonaliserer sine handlingsmønstre på en eller annen måte. Det kan virke komplett ubegripelig sett fra utsiden, men i Norge har vi vår Tysfjord-sak, i UK har de sin Telford-sak, og mange andre etterfølgende. Fjernis har rett i at minst en av disse sakene i all hovedsak omhandler immigranter.
    https://www.telegraph.co.uk/news/20...ve-victims-britains-biggest-ever-child-abuse/

    Problemet er vel egentlig at de som misbruker barn er rovdyr, de går etter de svakeste. Og da kan det for eksempel se slik ut:
    https://www.theguardian.com/us-news...n-sexual-abuse-complaints-filed-documents-hhs

    Dermed blir det fullstensdig på trynet å innbille seg at dette er noe som mest av alt gjelder innvandrere fra et eller annet land man har bestemt seg for er problematisk.
     

    Fjernis 3.0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Innlegg
    395
    Antall liker
    18
    Hvor har du det fra at "så og si alle misbrukere var migranter "?

    Og vestens største problem er ikke migranter, men høyreekstreme tullinger, som tror de kan si og gjøre hva som helst.
    I Rotherham så var alle migranter.

    VG hadde en reportasje om det hvite manns hat i Europa, den gikk over flere uker og der kom det frem at de høyreekstreme sto for ca 300 drap siden 1992, det er vel det muslimer alene har drept i Frankrike siden 2015, jeg har et ord til deg "specsavers"
     

    Fjernis 3.0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Innlegg
    395
    Antall liker
    18
    Hvor var kritikken din da dette kom frem?

    Over 1,400 children in a town in Northern England may have endured sexual abuse that was systematically ignored by police and other authorities from 1997-2013, according to a report released Tuesday.
    . Over 1,400 Children Exploited in Rotherham Child Sex Ring, Report Says | Time

    Så å si alle misbrukerne var migranter.
    Dette er vel like lite greit som norske pedofiliringer uten at vi dermed skal være nødt til å kommentere alle pedofilisaker som kommer opp i en sak om høyrepopulister. Eller mener du for alvor at alle saker i hele verden som man ikke tar avstand fra er noe man implisitt er enig i? Hva synes du om Hadelandsdrapene forresten? Og hvor får du det fra at alle islamister er terrorister? Selvsagt er radikal islam særdeles problematisk og skal ikke få fotfeste i Norge, men skjærer vi alle mennesker over samme kam og identifiserer de med ideologien til de verste eksemplarene av arten er vi like ille som de....

    For øvrig våger jeg den påstanden at selv om det er mye mafia i EU så er tilstandene betydelig bedre enn i Sør-Ameriak.
    Det er bare det at en ideologi fremmer hat, det er ikke tilfeldig at en ideologi har 121 voldelige islamske grupper, det står i deres hellige skrifter at de skal fremme deres ideologi og deres profet uansett hva, at folk nekter å ta det innover seg er deres sak men la vær å prøv og nekte andre som ikke godtar dette å få fremme sine meninger.

    181 kvinnelige selvmordsbombere ble identifisert i 2017, ifølge rapport fra Tony Blair's institutt for Global Endring. Instituttet forteller om totalt 121 voldelige islamske grupper som til sammen drepte 22 000 sivile i 66 land samme år. Tidligere ansatt under Obama advarer om at jihad-grupper er "smarte". De rekrutterer både blant menn, kvinner og barn.
    https://www.rights.no/2019/03/181-kvinnelige-selvmordsbombere-i-2017/
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.541
    Antall liker
    9.701
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du som er så glad i å ekstrapolere fra løse observasjoner fjernis, hvordan er det stilt i ditt hjemland?
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Hvor har du det fra at "så og si alle misbrukere var migranter "?

    Og vestens største problem er ikke migranter, men høyreekstreme tullinger, som tror de kan si og gjøre hva som helst.
    I Rotherham så var alle migranter.

    VG hadde en reportasje om det hvite manns hat i Europa, den gikk over flere uker og der kom det frem at de høyreekstreme sto for ca 300 drap siden 1992, det er vel det muslimer alene har drept i Frankrike siden 2015, jeg har et ord til deg "specsavers"
    Ikke ca, men minst var det som stod i denne VG spesial

    "I Vest-Europa har høyreekstremister drept minst 300 mennesker siden 1990"
    Der stod også:
    "Hver gang Europa rammes av et terrorangrep, tenker vi først på IS. Men en studie av terror begått av enslige aktører viser at høyreekstremister har vært ansvarlige for like mange terrorhandlinger som ekstreme islamister. "
    og
    "Hver eneste dag dette året blir det utført nesten 10 angrep på innvandrere i Tyskland."
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn