Dyr, jakt, våpen og fiske Hø ! Ingen fisketråd ?!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.089
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Faen at jeg ikke tenkte på dette, var jo der nylig.
    Tjuvfiske i Kjuttaviga:
    VGTV
    Hva skal man ellers med en Hardy Smuggler?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg sto og så på de fisket og skjønte ikke helt hvorfor de gjorde det før jeg så opptaket på VGtv. Så faktisk ikke at det var Lars L heller. Morsomt stunt må jeg si.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjøpte et Shimano Nexave fiskesett til madammen nylig og for noe sarv, det er den dårligste fiskestanga jeg noensinne har kastet med.

    Jeg har en av de bedre Shimanostengene (Technium) som er helt ok men den Nexave saken som har en fornuftig pris er milevis bak selv de rimeligste ABU stengene. Trøsten må være at snella og prisen var grei.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.089
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fantastiske nyheter om den praktisk talt utdødde laksestammen i legendariske Vosso/Bolstadelva.
    Tør vi tro på dette?
    Den berømte kjempelaksen vender tilbake - Voss - Norge Aftenposten - Reise
    Årets prøvefiske: ....57 storlaks fanget på syv stenger i løpet av 20 timer. Det er ikke hverdagskost, uansett hvor du drar i verden.
    Jeg har besøkt genbanken i Eidfjord, og lenge hatt følelsen av at dette var et genetisk museum, men her ser det ut til å endelig lykkes.
    Det ser ut som det nytter.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Trondheimsfjorden var gavmild idag. Vi sluttet etter 7 slike Lyr. Alt tatt på Møresild 18g.
    IMG_0805.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Trondheimsfjorden var gavmild idag. Vi sluttet etter 7 slike Lyr. Alt tatt på Møresild 18g.
    Vis vedlegget 150946

    Trondheimsfjorden syder for tida. Begynner å merke at yrkesfisket har gått betydelig ned de siste årene.
    Var ute et par kjappe timer i Orkdalsfjorden ikveld. Det formelig kokte av makrell rundt båten en stund, mengder med småsild og sei som jaget under. Nisene lever herrens glade dager, talte fem stykker som jaktet.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Trondheimsfjorden var gavmild idag. Vi sluttet etter 7 slike Lyr. Alt tatt på Møresild 18g.
    Vis vedlegget 150946

    Trondheimsfjorden syder for tida. Begynner å merke at yrkesfisket har gått betydelig ned de siste årene.
    Var ute et par kjappe timer i Orkdalsfjorden ikveld. Det formelig kokte av makrell rundt båten en stund, mengder med småsild og sei som jaget under. Nisene lever herrens glade dager, talte fem stykker som jaktet.
    Det er slik jeg skrev her- vi måtte GI oss. Fikk på hvert eneste kast. Og jeg er av den gamle skolen, alt skal brukes, så nå er frysern full:)
    Seiler jo ofte inn, og ut fjorden på jobb, og nisene er fast innslag!

    Virkelig artig er det!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    veldig på linje der sorgenfri.

    Kunne gått bananas med makrellen idag, men stoppet ved fjorten stykk i halvkilosklassen, supplert med noen liter småsild danner det grunnlaget for agnfiske neste gang jeg skal oppover. Da skal vi snakke matauk da.

    3 seier ble det før mørket kom faretruende nært. Helt grei størrelse, 3-6 kilo, sørger for noen middager i september.

     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Setter du line eller? Jeg disponerer båt, og hytte på Hitra, men fisket der er ikke i nærheten. Hjemme har jeg ikke tilgang til båt. Men å sette line her nå- da bør en ha sterk rygg:)

    Skal ut igjen imorgen. Håper på litt mer "matfisk" så jeg kan lage kaker!
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.109
    Antall liker
    32.548
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    veldig på linje der sorgenfri.

    Kunne gått bananas med makrellen idag, men stoppet ved fjorten stykk i halvkilosklassen, supplert med noen liter småsild danner det grunnlaget for agnfiske neste gang jeg skal oppover. Da skal vi snakke matauk da.

    3 seier ble det før mørket kom faretruende nært. Helt grei størrelse, 3-6 kilo, sørger for noen middager i september.

    Ahh, får vann i munnen av sånt, men hvor er levera?

    Hadde to "færskfesk og læver" seimiddager i forrige uke. Tror det er absolutt det beste som fins i matveien for meg. Men seien må være ferskfersk, slik at den kan bli ordentlig "osten" i kjøttet. Med øl akevitt og lever er det ren fest.:)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    @sorgenfri
    Driver utelukkende med stangfiske. To opphengere og pilk (eller annet), noe jeg har med meg fra aktivt havfiske. Jukser litt i faget når det kommer til makrell og sild, bruker da inntill fem opphengere. Veksler mellom to sneller og to stenger. En 12-20 punder og en 20-30 punder. Erfaringsmessig bruker de fleste for stive og tunge stenger, kosteskaft som jeg velger å kalle det. Er født og oppvokst ved Orkdalsfjorden, har tusenvis av fisketimer bak meg der, og kan stedene og landemerkene. Noe måtte jeg jo bruke ungdomsåra på. ;)
    Har ikke fisket så mye på Hitra, men Mausundvær har jeg god erfaring med etter mange turer. Hører likevel havfiskere fra Trondheim si at Trondheimsfjprden de siste årene, byr på vel så mange arter og stor fisk som Mausen/Frøya.


    @united59
    Levra og en rognpose gikk nok på sjøen. Fileterte seien til skinn og beinfrie stykker og rett i frysa, får ikke tid til å spise den før til neste uke uansett.



    Ellers hadde jeg og 3-åringen en kjempefin tur ut igår formiddag før vi kjørte hjem til Oslo. Guttungen mista en ganske stor sei, vi fikk 3 makreller og en stor knurr, moro det for en liten kar. Hadde seriøse problemer med å få han med meg hjem igjen. Lover godt for fortsettelsen. :D
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I kveld starter sesongen:) Endelig!

    Atter en åpning i en av mine favorittelver, Aursunda på Bangsund. En flott smålakselv, som jeg har fisket i de siste 25 åra. Vi trøndere er heldige; elver overalt. Det er nesten så man kan stå på sin egen veranda og kaste ut snøret. Da gjenstår det bare å se om laksen biter like villig som den pleier gjøre :)
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    I kveld starter sesongen:) Endelig!

    Atter en åpning i en av mine favorittelver, Aursunda på Bangsund. En flott smålakselv, som jeg har fisket i de siste 25 åra. Vi trøndere er heldige; elver overalt. Det er nesten så man kan stå på sin egen veranda og kaste ut snøret. Da gjenstår det bare å se om laksen biter like villig som den pleier gjøre :)
    Må säga att lite avundsjuk blir jag, här i Stockholm är det mest city-fiske vilket inte har samma charm ;)
    Bodde på västkusten förut, Tjörn och Stemungsund, mycket bättre avseende fisket. Bara att ta flugspöt
    i handen och knalla ner till havet. Blev mycket fin havsöring/sjöörret då :)
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har et tips om gode men billige fortommer? Det går fort med en del av dette og jeg synes prisen er forholdsmessig dyr den lille stumpen tatt i betraktning.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Fortommer til hva? Gjeddefiske, fluefiske, meitefiske, havfiske, osv?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    3.861
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Aldri brukt annet enn Maxima til spissen, og det er jo den som slites. Vanvittig dårlig økonomi å bytte hele fortommen når du bare kan knytte på en halvmeter- meter Maxima med en dobbel kirurgknute. Du kan da knyte dine egne "rotender" også: http://globalflyfisher.com/fishbetter/leadercalc/

    Download LeaderCalc - Global FlyFisher

    "Leaders don't increase the amount of energy from the cast, thus there is no need to use leader material that is capable of transferring more energy than the flyline can develop.
    9 foot leaders accommodate 80% of fly fishing situations
    4X or 5X tippets accommodate 80% of all freshwater fishing demands (5X tilsvarer ca 0.15mm, 0,17mm er ca midt i mellom 4 og 5X)
    Leader length equals rod length
    Extreme Length: leader length equal to 1 ½ the length of the rod"

    surgeon_knot-dbl.jpg


    B
     
    Sist redigert:

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Bra tips, takker.
    Har fisket hele livet, men hoppet først inn i flueverdenen i fjor. Det skulle jeg ha gjort mye før, for følelsen av å dra den første kilosen på tørrflue på en speilblankt fjellvann i kveldssola er intet mindre enn magisk.
    Det første som slår meg etter å ha skummet nettet er at hifi og fluefiske later til å dra frem den samme ekstreme detaljfokusen i folk, det er nesten overraskende at det ikke er mer off-topic aktivitet her inne på området :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.089
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Bra tips, takker.
    Har fisket hele livet, men hoppet først inn i flueverdenen i fjor. Det skulle jeg ha gjort mye før, for følelsen av å dra den første kilosen på tørrflue på en speilblankt fjellvann i kveldssola er intet mindre enn magisk.
    Det første som slår meg etter å ha skummet nettet er at hifi og fluefiske later til å dra frem den samme ekstreme detaljfokusen i folk, det er nesten overraskende at det ikke er mer off-topic aktivitet her inne på området :)
    Det stemmer med mitt inntrykk også, og for meg personlig.
    Nå er fluefiske også bra representert med egne fora på nett, å de ivrigste har andre plasser å utfolde seg enn her.
    Før jeg ble aktiv på HFS var det http://www.fluefiske.net/forum som dominerte.
    Det var i en tid da jeg hadde bedre tid til å fiske, leide et hus med lakserett, men dårlig hus og rom til hifi.
    Det er en tid for alt.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har et tips om gode men billige fortommer? Det går fort med en del av dette og jeg synes prisen er forholdsmessig dyr den lille stumpen tatt i betraktning.
    Fortommen lager du enkelt selv av multi eller monofilament du har for hånden. Tykkelsen bestemmes av hva du skal fiske etter, men jeg fisker nok som deg mest etter innlandsørret i "halv-fjellet" dvs. 600 - 800 moh. i nedre deler av Telemark, på grensa til Buskerud. Fisken der er stort sett 500gr. ørret, men det er tatt fisk (ørret) i sørrelse opp imot 10 kg i mine favorittvassdrag (Siljan). Jeg har derfor brukt Berkley Whiplash multifilament (green - synes ikke i vannet) (EWLP1106-22) 0,06mm ( ! ) Bruddstyrke 10,6 kg burde holde til det aller meste man klarer å få lurt på kroken. En rull av dette er 110 meter, da har du fortommer i noen år fremover...
    Jeg bruker også samme snøre til min "ultralett" Shimano åpen haspel. Dette Berkley snøret er ikke supervanskelig å håndtere tykkelsen tatt i betraktning. De leverer også ned til 0.02mm med bruddstyrke på 5,5kg, og det holder nok mer enn nok til formålet, men da må du ha lupe for å se det, så det blir litt upraktisk for en gammal langsynt gubbe som meg...
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Det stemmer med mitt inntrykk også, og for meg personlig.
    Nå er fluefiske også bra representert med egne fora på nett, å de ivrigste har andre plasser å utfolde seg enn her.
    Før jeg ble aktiv på HFS var det http://www.fluefiske.net/forum som dominerte.
    Det var i en tid da jeg hadde bedre tid til å fiske, leide et hus med lakserett, men dårlig hus og rom til hifi.
    Det er en tid for alt.
    Ser den, det er plenty med forum for selv de smaleste av interesser :)
    Jeg arvet et småbruk i Gudbrandsdalen for en tid tilbake, med jakt- og fiskerettigheter, og der vil nok fisket få prio inntil visse strukturelle endringer er på plass og DIY -kløen kommer på banen. Da jeg ryddet i en av husene dukket det opp en (ubrukt i mine øyne, strøken lakk og det hele) splitcanestang av merket Hørgård. Mener jeg har lest at de har godt rykte på seg i segmentet. Jeg må se mer på dette i sommer og se om vintage bringer like mye sjarm og moro her som i hifi :)
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har et tips om gode men billige fortommer? Det går fort med en del av dette og jeg synes prisen er forholdsmessig dyr den lille stumpen tatt i betraktning.
    Fortommen lager du enkelt selv av multi eller monofilament du har for hånden. Tykkelsen bestemmes av hva du skal fiske etter, men jeg fisker nok som deg mest etter innlandsørret i "halv-fjellet" dvs. 600 - 800 moh. i nedre deler av Telemark, på grensa til Buskerud. Fisken der er stort sett 500gr. ørret, men det er tatt fisk (ørret) i sørrelse opp imot 10 kg i mine favorittvassdrag (Siljan). Jeg har derfor brukt Berkley Whiplash multifilament (green - synes ikke i vannet) (EWLP1106-22) 0,06mm ( ! ) Bruddstyrke 10,6 kg burde holde til det aller meste man klarer å få lurt på kroken. En rull av dette er 110 meter, da har du fortommer i noen år fremover...
    Jeg bruker også samme snøre til min "ultralett" Shimano åpen haspel. Dette Berkley snøret er ikke supervanskelig å håndtere tykkelsen tatt i betraktning. De leverer også ned til 0.02mm med bruddstyrke på 5,5kg, og det holder nok mer enn nok til formålet, men da må du ha lupe for å se det, så det blir litt upraktisk for en gammal langsynt gubbe som meg...
    0.02 er nok er prøvelse også for meg, selv om synet henger noenlunde greit med enda. Tipset er verdt å prøve, prisen på ferdigproduserte fortommer virker drøy. Det pirkes dog på dette med tapered tip har jeg sett, er dette da å anse for å være nettopp pirk?
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har et tips om gode men billige fortommer? Det går fort med en del av dette og jeg synes prisen er forholdsmessig dyr den lille stumpen tatt i betraktning.
    Fortommen lager du enkelt selv av multi eller monofilament du har for hånden. Tykkelsen bestemmes av hva du skal fiske etter, men jeg fisker nok som deg mest etter innlandsørret i "halv-fjellet" dvs. 600 - 800 moh. i nedre deler av Telemark, på grensa til Buskerud. Fisken der er stort sett 500gr. ørret, men det er tatt fisk (ørret) i sørrelse opp imot 10 kg i mine favorittvassdrag (Siljan). Jeg har derfor brukt Berkley Whiplash multifilament (green - synes ikke i vannet) (EWLP1106-22) 0,06mm ( ! ) Bruddstyrke 10,6 kg burde holde til det aller meste man klarer å få lurt på kroken. En rull av dette er 110 meter, da har du fortommer i noen år fremover...
    Jeg bruker også samme snøre til min "ultralett" Shimano åpen haspel. Dette Berkley snøret er ikke supervanskelig å håndtere tykkelsen tatt i betraktning. De leverer også ned til 0.02mm med bruddstyrke på 5,5kg, og det holder nok mer enn nok til formålet, men da må du ha lupe for å se det, så det blir litt upraktisk for en gammal langsynt gubbe som meg...
    0.02 er nok er prøvelse også for meg, selv om synet henger noenlunde greit med enda. Tipset er verdt å prøve, prisen på ferdigproduserte fortommer virker drøy. Det pirkes dog på dette med tapered tip har jeg sett, er dette da å anse for å være nettopp pirk?

    Hva for slag "pirk" er det du refererer til? Jeg er litt usikke på om jeg forstår hva du sikter til. Skulle fortom være et problem med tapered tip/ikke tapered tip, eller er det noe annet du mener?:)
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Hva for slag "pirk" er det du refererer til? Jeg er litt usikke på om jeg forstår hva du sikter til. Skulle fortom være et problem med tapered tip/ikke tapered tip, eller er det noe annet du mener?:)
    Vel, at tapering er STRENGT nødvendig. Men folk fikk da jaggu fisk før i tiden også, merkelig nok. Jeg dro bare en parallell til tilsvarende uttalelser her inne, hvor man kan få inntrykk av at det ikke kommer annet enn ulyder ut av høyttalerne om kontaktene ikke er smurt med gallesaft fra sibirsk tiger til 30 000,- milliliteren :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.089
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    @januscp: mener du at du bruker multifil 0,06 istedet for fortom ved fluefiske etter ørret?
    Det er mulig vi misforsto, at du egentlig mente tuppen av fortommen, men hvis det er slik er det ganske uvanlig, og vil være veldig vanskelig for en uerfaren kaster å få til en brukbar presentasjon av flua. Enten du fisker tørt eller vått.
    Jeg vil anbefale en nybegynner å kjøpe ferdig tapert fortom, og en rull med tynt monofilament til å knyte på tupp ytterst. På den måten kan du skifte ut tuppen (kalles tippet på engelsk). Jeg pleier å kutte litt av for hver gang jeg skifter flue, og når tuppen blir for kort kutter jeg foran knuten (skjøt mellom fortom og tupp) og knyter ny skjøt slik at knuten kommer tett opptil den gamle. På den måten kuttes fortommen ca 1cm for hvert skifte av tipp, og en fortom kan vare lenge. Noen bruker en bitteliten ring til å knyte skjøte mellom fortom og tupp, passer best på litt tyngre fiske.

    Jeg fant en tråd om dette på et annet forum, med flere fornuftige innlegg
    http://www.fluefiske.net/forum/topic/41542-fiskesnøre-som-fortom/
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Hva for slag "pirk" er det du refererer til? Jeg er litt usikke på om jeg forstår hva du sikter til. Skulle fortom være et problem med tapered tip/ikke tapered tip, eller er det noe annet du mener?:)
    Vel, at tapering er STRENGT nødvendig. Men folk fikk da jaggu fisk før i tiden også, merkelig nok. Jeg dro bare en parallell til tilsvarende uttalelser her inne, hvor man kan få inntrykk av at det ikke kommer annet enn ulyder ut av høyttalerne om kontaktene ikke er smurt med gallesaft fra sibirsk tiger til 30 000,- milliliteren :)
    Man skal ikke undeslå den fantastiske virkningen at Sibirsk Tigergalle på ht kontaktene, spesiellt om det er biwiring...:p men du har helt rett, det snakkes generellt ekstremt mye "skit" rundt hvilke duppeditter og tweaks som er et absolutt must for å få glede av hobbyen sin... erkesludder det aller meste av det i mine øyne.

    Selv lærte jeg meg fluefiske ved å lese en "snasen" liten bok som heter "Fluekasterskolen" skrevet av Einar Björkegren, utgitt på Grøndahl forlag i 1980 ISBN 82-504-0397-5 Anbefale spå det varmeste (legg merke til at dette er i forkant av ekstrem bullshit æraen, som nok kom inn med jappe-tida senere på 1980 tallet...;))

    Når du nevnte tapering så tenkte jeg på selve fluelina, og ikke fortommen som det ser ut til at du mener?
    Personlig har jeg aldri klart å se noe forskjell i presentasjon av flua på bruk av dyr kjøpefortom i forhold til hjemmelaget. Og det kreves ikke magi for å lage en selv.

    @OTTONE: Du har helt rett i din antagelse. Jeg lager en to-delt fortom med tupp av 0,06 multifilament 20-25 cm og resten (ca 60 - 80cm) i 0,20 monofilament for å oppnå mest mulig ledig bevegelse i selve flua. Jeg har en veldig liten ring ytterst på multifilamentet til å feste flua i, denne ringen er åpen, og gjør det lett å bytte fluer, og ringen er så liten og lett at den ikke bryter vannets overflatespenning, da slipper jeg å bytte fortommen annet enn hvis den blir slitt. Det er ingen tryllekunst å lage denne fortommen, og den funker utmerket til mitt bruk.
    Men som du sier, så vil dette kanskje være annerledes for en nybegynner. Den gangen jeg lærte meg fluefiske (midt på 70 tallet) så kan jeg ikke huske at jeg brukte noe annet enn hjemmelaget todelt fortom, men jeg fisket mest med våtfluer og nymfer, og da ble det bare brukt en fortom av 0,20 - 0,25 monofilament hele veien, det viktigste var bare å få ut flua, presentasjon ble ansett som "pirk" som ikke spilte noen rolle. Med tørrflue vet jeg at dette er viktigere, men jeg har aldri brukt mye tid på å lære meg presisjonskasting, jeg har fått fisk allikevel (kanskje mest flaks når jeg tenker på det);)
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    En kompis nevnte også den boka (mener ganske sikkert det var samme), han hadde funnet den på loftet til foreldrene, så den er vel ikke av nye dato nei :)
    Men det spiller jo keine rolle. Selv tenkte jeg å slenge meg på et kurs for en mer direkte korrigering av feil.

    Mente tapering av fortommen ja :)
    Nå er det vel tørrflue som trigger meg mest, men om denne 'ringen' vil skape et forstyrrende element der gjenstår å se. Verdt en test uansett.
    Takk for tips :)
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Tenker du på den "ringen" jeg fester i fortommen som muliggjør "hurtigskifte" av fluer? I såfall er den så liten og lett at den ikke utgjør mer påvirkning enn en vanlig knute. Tvertimot gjør den at flua flyter friere og mer naturlig i vannskorpa.
     

    maskinisten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    277
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Walter Trout har vært på tur igjen...

    04062014397.jpg

    23062014456.jpg

    23062014458.jpg

    07062014436.jpg

    08062014448.jpg

    24062014469.jpg

    Ps! det er ennå mulig å gi et lite/stort tilskudd til Walter Trout i forbindelse med hans restitusjon etter levertransplantasjonen han gikk igjennom nylig, så langt ser det heldigvis ut til at operasjonen var vellykket, han håper å være i full vigør igjen i 2015, vi krysser fingrene!

    Walter Trout Needs a New Liver - You Can Help!
     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    hehe

    Godt å se noen fanger blankfesk der det fortsatt er en levedyktig bestand igjen. Verre med de som i perfumert konjakkørske leker brave menn og slakter de små stakkarne som er igjen i midtnorge. Totalt meningsløst, om ikke direkte talentløst.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn