gut_mans cave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    larsmartin

    Gjest
    Diy røl finnes, men de færreste har det. Annet ræl som selges over disk derimot. Det er virkelig utbredt og tilnærmet et samfunnsproblem.
    Vet ikke om jeg er helt enig. De store gutta får det helt sikkert til, men hører mange nevner at det er snev av PA hos flere, men det kan jeg ikke uttale meg. Min lytte erfaring blant ekte hifi entusiasters påkostet anlegg og diy er at lydkvaliteten ofte er best hos hifi gutta og diy ofte har egenart av kvaliteter. Uenigheten er sikkert pga forskjellig lyd preferanse og smak.

    Er ikke så kjent med anlegget ditt, hva spiller du på?
    Håper det er ok med litt off topic I caved din? 🤔
    Ellers får det bli en egen tråd for de gale hvor alt kan diskuteres..🤓
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vet vel ikke selv hva jeg spiller på nå for tiden. Work in progress og midt i et eller annet tror jeg.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    @H.R vil alltid bli husket for noe stort...

    Definitivt brutalt og interessant oppsett! 😃 Det er helt sikkert mye lyd, men om dette er det ultimate innen hifi og utkonkurrerer alt av dagens «hifi-ræl» har han vært veldig heldig og flink. Har du hørt oppsettet?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    DIY med hønn er det man til slutt ender opp med etter et langt hifi liv....for de som har sett (hørt) lyset.
    Ingenting over, ingenting ved siden. Sånn blir'e bare.

    De som ikke har hørt en gjennomført/gjennomtenkt DIY hornrigg vet ikke hva de går glipp av.
    ...og det synes jeg er helt ok.
    Bare fint med en liten klikk.


    95 % av alle butikkhøyttalere jeg har hørt er en drepende kjedelig opplevelse. (inkl. horn)
    Og over 100 av de parene jeg har hatt i mitt eie ville jeg ikke tatt tilbake som fyringsved en gang.

    :p;)😈
     
    Sist redigert:
    L

    larsmartin

    Gjest
    Der tror jeg du får snakke for deg selv og diy miljø. De fleste som har et kostbart hifi anlegg er gamlinger som har vært hifi nerder hele livet.

    Har hørt rigger som visst nok skal ha de råeste og dyreste driverne. Mye bra uten tvil, men det blir egenartet fyrverkeri og ikke hifi.

    Mye rikfolk som kjøper dyr hifi som ser bra ut og kliner inn i stua, klart det stort sett låter dritt.

    Virker som gut har fått det til, men er vel eneste anlegget jeg har tro på ut fra andres uttalelser. Jeg selv har bare dårlig lytte erfaringer med diy.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Er det den du bruker?
    den ble iallefall det siste som ble brukt på disse da jeg ikke hadde vært forutseende nok til å bruke skruer fremfor lim.

    og om du tror disse var lager for å spille høyt så tar du feil. Jeg ønsker at det skal spille bra på så lavt volum som overhode mulig og gir egentlig litt heng i hvordan det er når man drar på.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Der tror jeg du får snakke for deg selv og diy miljø. De fleste som har et kostbart hifi anlegg er gamlinger som har vært hifi nerder hele livet.

    Har hørt rigger som visst nok skal ha de råeste og dyreste driverne. Mye bra uten tvil, men det blir egenartet fyrverkeri og ikke hifi.

    Mye rikfolk som kjøper dyr hifi som ser bra ut og kliner inn i stua, klart det stort sett låter dritt.

    Virker som gut har fått det til, men er vel eneste anlegget jeg har tro på ut fra andres uttalelser. Jeg selv har bare dårlig lytte erfaringer med diy.
    finnes svært mange ekstremt gode diy anlegg der ute. At guttys snakkes om her er at det er hans tråd.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    finnes svært mange ekstremt gode diy anlegg der ute. At guttys snakkes om her er at det er hans tråd.
    Vet du om et godt anlegg i Vestfold som har gjestfri eier? Vil gjerne bli frelst jeg, men da må jeg ha en opplevelse først..
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    De færreste vil slikt. Noen reagerer med harselering og ekstremt markeringsbehov og stort fokus på å belyse egen spissinkompetanse ettertrykkelig og handler noe med rare navn for å prøve å dekke over det. Men alle reagerer forskjellig heldigvis
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    De færreste vil slikt. Noen reagerer med harselering og ekstremt markeringsbehov og stort fokus på å belyse egen spissinkompetanse ettertrykkelig og handler noe med rare navn for å prøve å dekke over det. Men alle reagerer forskjellig heldigvis
    Så du mener det er fornuftig å velge det en har dårligst erfaring med? Du har valgt diy pga du mener det er optimalt. Jeg har valgt hifi pga jeg mener det spiller optimalt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    Man "velger" ikke DIY - DIY er noe som ligger i genene, bor i kroppen og utvikles over tid. Men DIY kan også relateres ti DBO - skreddersøm gjort av andre, og det er en gutsy mellomting mellom det å gå i butikken og plukke med seg etter eget (og selgerens) forgodtbefinnende og det å lage ting selv. De to desidert viktigste suksessfaktorene for god lyd er nettopp de to som også egner seg for både DIY og DBO, nemlig rommet og høyttalerne. Av forståelige grunner er dette vanskelig å kjøpe i en butikk..
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det er opp til deg og avgjøre. Diy krever ganske mye av deg. Viljen til å satse på noe som kanskje låter rævva. Nitidig jobbing med detaljer som er rimelig vanskelig å få til om man starter fra scratch. Evnen til å se sammenhenger mellom utførelse og resultat. Evnen til å lytte til andre. Evnen til å innse at man ikke evner å gjennomføre det man hadde tenkt og dermed legge en ny plan. Er man opptatt av estetikk så er det et eget fagfelt. Å kjøpe noen biter og koble til dsp gir nærsagt aldri et optimalt resultat alene. Har du lyst til å lære mer og innse at bling kun er bling til tross for det er snakket positivt om dette før?

    men er svar ja på det som kan besvares ja med, så er svaret absolutt ja. I tillegg har du fått deg en sunn hobby som adspredelse.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    DIY med hønn er det man til slutt ender opp med etter et langt hifi liv....for de som har sett (hørt) lyset.
    Ingenting over, ingenting ved siden. Sånn blir'e bare.

    De som ikke har hørt en gjennomført/gjennomtenkt DIY hornrigg vet ikke hva de går glipp av.
    ...og det synes jeg er helt ok.
    Bare fint med en liten klikk.


    95 % av alle butikkhøyttalere jeg har hørt er en drepende kjedelig opplevelse. (inkl. horn)
    Og over 100 av de parene jeg har hatt i mitt eie ville jeg ikke tatt tilbake som fyringsved en gang.

    :p;)😈
    Hehe.. Ikke helt enig med deg her, selv om jeg hørte ekstremt mye bra nede hos gutty har jeg fortsatt ikke fått den bastante holdningen at det må være horn. Er vel ingen håp for en stakkar. ;)
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg er glad i god lyd og kun det jeg er ute etter. Jeg har ikke den byggegleden dere har og er heller ikke glad i bling, bling. Da hadde jeg kjøpt noe helt annet enn hifi.Men jeg er interessert i god lyd og må forholde meg til det..
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Alle er vel interessert i god lyd egens refereanseramme avgjør vel hva som anses som god lyd. Jeg hevder at gode det oppsett flyttet referanserammene mer en konvensjonelle oppsett selv om man selvsagt kan få like fantastiske resultater der. Utfordringen er pris, tilgang og viljen til å benytte en formue på noe som det kommer en mk2 versjon på. De fleste av oss og iallefall ikke jeg har mulighet til det.

    dersom noen hevder at en 6.5 tommer i et aluminiumsfutteral er heftigere en 8 24 tommer,10 eller 20 15’ som er arbeidet inn så har jeg vanskelig for å tro vedkommende. Prisen på herligheten er jo klart i favør 20 stk 15 eller annet.

    jeg har ikke noe i mot aluminiumsfutteraler, skyvelæret mitt har et slikt og det tåler å falle i bakken.

    jeg synes det er påfallende at gutty har gått fra idiotdyr hifi som låt passe kjedelig til noe som er kostbart og spiller virkelig bra. Det krever mot led tanke på at han har 23 lamme tommeltotter
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Alle er vel interessert i god lyd egens refereanseramme avgjør vel hva som anses som god lyd. Jeg hevder at gode det oppsett flyttet referanserammene mer en konvensjonelle oppsett selv om man selvsagt kan få like fantastiske resultater der. Utfordringen er pris, tilgang og viljen til å benytte en formue på noe som det kommer en mk2 versjon på. De fleste av oss og iallefall ikke jeg har mulighet til det.

    dersom noen hevder at en 6.5 tommer i et aluminiumsfutteral er heftigere en 8 24 tommer,10 eller 20 15’ som er arbeidet inn så har jeg vanskelig for å tro vedkommende. Prisen på herligheten er jo klart i favør 20 stk 15 eller annet.

    jeg har ikke noe i mot aluminiumsfutteraler, skyvelæret mitt har et slikt og det tåler å falle i bakken.

    jeg synes det er påfallende at gutty har gått fra idiotdyr hifi som låt passe kjedelig til noe som er kostbart og spiller virkelig bra. Det krever mot led tanke på at han har 23 lamme tommeltotter
    Det er nok ingen som har bass som diyere, det er jeg helt enig. Men fra 200hz og oppover faller veldig mange av lasset, da spesielt som nevnt på vokaler. Så kommer det an på hva en fokuserer på. Stemmen i sangen er hele opplevelsen for min del.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Man faller selvsagt av lasset dersom man satser alt på at dsp skal løse hva det skal være eller man bygger delefilter basert på hva man har liggende og ikke hva man trenger. Diy er ofte work in progress og det kan låte rimelig dårlig lenge og noen ganger for alltid. Det er ikke for alle. Dbo som sluket nevner er absolutt en veldig farbar vei. Da er de fleste barnesykdommene luket bort og man får en revidert eller eksakt kopi av noe som man vet fungerer.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sluket var innom noe jeg er veldig enig med han i.
    Det er integrasjon mellom høyttaler og rom som vi som driver med diy får omtrent med på kjøpet. Opplever at mange som forfekter dyr butikk hifi sin fortreffelighet ikke er oppmerksomme på dette.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Man faller selvsagt av lasset dersom man satser alt på at dsp skal løse hva det skal være eller man bygger delefilter basert på hva man har liggende og ikke hva man trenger. Diy er ofte work in progress og det kan låte rimelig dårlig lenge og noen ganger for alltid. Det er ikke for alle. Dbo som sluket nevner er absolutt en veldig farbar vei. Da er de fleste barnesykdommene luket bort og man får en revidert eller eksakt kopi av noe som man vet fungerer.
    Det kan være årsaken, kanskje de jeg har vært hos ikke har vært helt i mål. Mange utvikler høyttalere i flere 10 år så forstår det kan ta tid..
    Ser fremdriften til gut har vært ekstrem, så forstår dbo er en fin balanse.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Sluket var innom noe jeg er veldig enig med han i.
    Det er integrasjon mellom høyttaler og rom som vi som driver med diy får omtrent med på kjøpet. Opplever at mange som forfekter dyr butikk hifi sin fortreffelighet ikke er oppmerksomme på dette.
    Veldig enig, derfor jeg er veldig opptatt av ekte hifi entusiasters anlegg som spiller bra. Ikke de som har kjøpt dyr bling i stue hjørnet..
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    95 % av alle butikkhøyttalere jeg har hørt er en drepende kjedelig opplevelse. (inkl. horn)
    Og over 100 av de parene jeg har hatt i mitt eie ville jeg ikke tatt tilbake som fyringsved en gang.

    :p;)😈
    Hvordan du kan mene at Avantgarde fremstår som en drepende kjedelig høyttaler går over min forstand.
    Virker som du disser dette merket ved en hver anledning du får.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.550
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror eierskapet for enkelte kan bli sterkere hvis en har laget de selv. Hvis lyden og utseende hadde vært like bra og fint med et par jeg hadde laget selv kontra noe som jeg hadde kjøpt - så tror jeg nok jeg hadde beholdt min egen kreasjon.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tror noen ikke helt har forstått slukets poeng med integrasjon mellom høyttaler og rom. I forhold til diy og dbo er dette en del av utviklingsprosessen og designen fra start. Ikke noe som må avhjelpes i etter tid med utstyr som er tenkt å fungere i veldig mange forskjellige situasjoner
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg tror noen ikke helt har forstått slukets poeng med integrasjon mellom høyttaler og rom. I forhold til diy og dbo er dette en del av utviklingsprosessen og designen fra start. Ikke noe som må avhjelpes i etter tid med utstyr som er tenkt å fungere i veldig mange forskjellige situasjoner
    Det hørtes rart ut. Elementer, horn og drivere blir vel stort sett valgt ut fra lyd premisser. Ferdig høyttalere er ikke laget på månen og kan kjøpes etter rommet. Dsp derimot er vel mer utvikling mellom rom og høyttaler, det kan brukes uansett.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    To buy or to diy that is the question. De som sier de ønsker at bli overbevisst om det ene eller andet ønsker det som regel ikke. Er overbevisst om godhet av egen metode/løsninger. Så lad diyere om diy og anskaffere om anskaffelser.
    Gut_manns hule er ellers meget imponerende. Jeg har langt i land med min hule. I sammenlignigning er min hule som hule og Gut_manns som slott. :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    HIFI - High Fidelity, hva er det ? Pinpointing ? 3D ?? Eller hva ?

    Om man ikke forstår hva DIYere gjør av research, og hvordan dem bruker sin erfaring, og atpåtil ikke har hørt dems lyd, hvofor går man da så hardt ut ?
    Jeg kjenner den lille klikken som holder til herinne av DIYere, og samlet sett så har dem mer erfaring og kunnskap enn resten av HFS tilsammens. IOGMED at dem bruker det dem har av erfaring til og tilegne seg ENDA MER kunnskap. Dem har sitt eget nettverkpå utsiden av HFS, og dem kommuniserer for og få ekstern hjelp, og for og kvalitetssikre sitt arbeid. Svært lite av dette finner man hos den gjengse HFS, dem spør her inne om dem er i tvil om dem skal ha kabeløfter eller en highend switch for og få bedre lyd........ (grøss).
    Hver og en av disse DIYerne er stort sett Menn med stor M, og en fremtoning som er tøffere enn toget (Ikke det som gikk 14.10); samtidig så er dem mer ydmyke for andres kunnskap enn hva som blir sett her ute i forumet. Og ikke minst man deler det man kan og ikke sitter og ruger på noe...
    Man bygger noe, fordi at det man krever av kvalitet ikke lar seg kjøpe i den form eller prisklasse (som man ikke kan forsvare..) Mange vil ha noe som andre ikke har og noen bygger for og tøye strikken for hva som er mulig og få til i det store og hele....
    Norsk DIY er mest sannsynlig blandt verdens eliten iså måte.....
    Låter alt bra ? Nei
    Er det fallgruver ? Ja
    Er DSP nirvana ? Nei, men det verktøyet har gjort det enklere for mange og komme igang med og forbedre lyden sin enormt.
    Mange har etterhvert enormt med kunnskap her og, og som nevnt deler flittig med andre.

    Jeg forstår at dem som kjøper dyr HIFI, vil forsvare sine valg, og at dem påstår at det gir mer troverdighet.
    Det er jo tross alt bred enighet om det i glossy magasiner...... (grøss nr 2).
    MEN skal man forstå hva som er god lyd for en... i et hjem, så MÅ man ut og besøke frender for og øke sitt erfaringsgrunnlag.
    SÅ kan fortelle HFSere hvor skape skal stå... hehe.....

    HIFI kan for min del på båten gå... jeg vil ha realisme nok til at det får hjernen min til og koble ut, og kun la meg få være ifred med musikken jeg spiller-

    @larsmartin - jeg ser du i et tidlig innlegg her på HFS har skrevet under med fullt navn.
    Er du navnebroren eller artisten Lars Martin Myhre ?

    Mvh
    Jan Robert
    Som bor i samme kommune og stiller opp for og verisifere den gode lyden du evnt har
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    HIFI - High Fidelity, hva er det ? Pinpointing ? 3D ?? Eller hva ?

    Om man ikke forstår hva DIYere gjør av research, og hvordan dem bruker sin erfaring, og atpåtil ikke har hørt dems lyd, hvofor går man da så hardt ut ?
    Jeg kjenner den lille klikken som holder til herinne av DIYere, og samlet sett så har dem mer erfaring og kunnskap enn resten av HFS tilsammens. IOGMED at dem bruker det dem har av erfaring til og tilegne seg ENDA MER kunnskap. Dem har sitt eget nettverkpå utsiden av HFS, og dem kommuniserer for og få ekstern hjelp, og for og kvalitetssikre sitt arbeid. Svært lite av dette finner man hos den gjengse HFS, dem spør her inne om dem er i tvil om dem skal ha kabeløfter eller en highend switch for og få bedre lyd........ (grøss).
    Hver og en av disse DIYerne er stort sett Menn med stor M, og en fremtoning som er tøffere enn toget (Ikke det som gikk 14.10); samtidig så er dem mer ydmyke for andres kunnskap enn hva som blir sett her ute i forumet. Og ikke minst man deler det man kan og ikke sitter og ruger på noe...
    Man bygger noe, fordi at det man krever av kvalitet ikke lar seg kjøpe i den form eller prisklasse (som man ikke kan forsvare..) Mange vil ha noe som andre ikke har og noen bygger for og tøye strikken for hva som er mulig og få til i det store og hele....
    Norsk DIY er mest sannsynlig blandt verdens eliten iså måte.....
    Låter alt bra ? Nei
    Er det fallgruver ? Ja
    Er DSP nirvana ? Nei, men det verktøyet har gjort det enklere for mange og komme igang med og forbedre lyden sin enormt.
    Mange har etterhvert enormt med kunnskap her og, og som nevnt deler flittig med andre.

    Jeg forstår at dem som kjøper dyr HIFI, vil forsvare sine valg, og at dem påstår at det gir mer troverdighet.
    Det er jo tross alt bred enighet om det i glossy magasiner...... (grøss nr 2).
    MEN skal man forstå hva som er god lyd for en... i et hjem, så MÅ man ut og besøke frender for og øke sitt erfaringsgrunnlag.
    SÅ kan fortelle HFSere hvor skape skal stå... hehe.....

    HIFI kan for min del på båten gå... jeg vil ha realisme nok til at det får hjernen min til og koble ut, og kun la meg få være ifred med musikken jeg spiller-

    @larsmartin - jeg ser du i et tidlig innlegg her på HFS har skrevet under med fullt navn.
    Er du navnebroren eller artisten Lars Martin Myhre ?

    Mvh
    Jan Robert
    Som bor i samme kommune og stiller opp for og verisifere den gode lyden du evnt har
    Et forbilledlig opptegnet kart over hva DIY er for noe - i sin mest seriøse form. Kunne ikke sagt det bedre selv.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    HIFI - High Fidelity, hva er det ? Pinpointing ? 3D ?? Eller hva ?

    Om man ikke forstår hva DIYere gjør av research, og hvordan dem bruker sin erfaring, og atpåtil ikke har hørt dems lyd, hvofor går man da så hardt ut ?
    Jeg kjenner den lille klikken som holder til herinne av DIYere, og samlet sett så har dem mer erfaring og kunnskap enn resten av HFS tilsammens. IOGMED at dem bruker det dem har av erfaring til og tilegne seg ENDA MER kunnskap. Dem har sitt eget nettverkpå utsiden av HFS, og dem kommuniserer for og få ekstern hjelp, og for og kvalitetssikre sitt arbeid. Svært lite av dette finner man hos den gjengse HFS, dem spør her inne om dem er i tvil om dem skal ha kabeløfter eller en highend switch for og få bedre lyd........ (grøss).
    Hver og en av disse DIYerne er stort sett Menn med stor M, og en fremtoning som er tøffere enn toget (Ikke det som gikk 14.10); samtidig så er dem mer ydmyke for andres kunnskap enn hva som blir sett her ute i forumet. Og ikke minst man deler det man kan og ikke sitter og ruger på noe...
    Man bygger noe, fordi at det man krever av kvalitet ikke lar seg kjøpe i den form eller prisklasse (som man ikke kan forsvare..) Mange vil ha noe som andre ikke har og noen bygger for og tøye strikken for hva som er mulig og få til i det store og hele....
    Norsk DIY er mest sannsynlig blandt verdens eliten iså måte.....
    Låter alt bra ? Nei
    Er det fallgruver ? Ja
    Er DSP nirvana ? Nei, men det verktøyet har gjort det enklere for mange og komme igang med og forbedre lyden sin enormt.
    Mange har etterhvert enormt med kunnskap her og, og som nevnt deler flittig med andre.

    Jeg forstår at dem som kjøper dyr HIFI, vil forsvare sine valg, og at dem påstår at det gir mer troverdighet.
    Det er jo tross alt bred enighet om det i glossy magasiner...... (grøss nr 2).
    MEN skal man forstå hva som er god lyd for en... i et hjem, så MÅ man ut og besøke frender for og øke sitt erfaringsgrunnlag.
    SÅ kan fortelle HFSere hvor skape skal stå... hehe.....

    HIFI kan for min del på båten gå... jeg vil ha realisme nok til at det får hjernen min til og koble ut, og kun la meg få være ifred med musikken jeg spiller-

    @larsmartin - jeg ser du i et tidlig innlegg her på HFS har skrevet under med fullt navn.
    Er du navnebroren eller artisten Lars Martin Myhre ?

    Mvh
    Jan Robert
    Som bor i samme kommune og stiller opp for og verisifere den gode lyden du evnt har
    HIFi betyr høy troverdighet mener jeg.
    Da tenker jeg det skal spille som om det er et band i stua, hverken mer eller mindre.

    Jeg forstår de som velger diy forsvarer valgene sine, bruker tusenvis av timer og det sitter langt inne å si dem har feilet. Vi kan enkelt selge utstyr og kjøpe nytt. Diy har omtrent ingen gjenkjøpsverdi.

    Når en kjøper ferdig er det en gruppe spesialister som jobber akkurat med det ene produktet og ikke gjør alt. Det blir litt som en polsk snekker som sier, yes, we fix til alt, men så ser alt halvveis ut.. Det er svært få som kan alt!

    Leser ikke hifi-magasiner. Det er kameratskap og penger som styrer. Vi er enig at hjemmebesøk og teste selv er det som gir resultat.

    Jeg har kjøpt anlegg ut hva jeg har hørt hos andre. Har aldri sagt jeg har best lyd, men drømmen er å få det optimalt. Jeg er selv fornøyd med egen lyd som de fleste andre, men forbedringer er på vei..

    Jeg er ikke musikeren, bare en navnebror. Er du kabel skeptiker og har et godt gehør kan vi gjerne ta en demo! 😃
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Essensen i diy er at prøve og oftere end ikke feile. Du forstår slett ikke diy @larsmartin. Hold deg til din leist, vær glad og kjøp dyr og god hifi.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Essensen i diy er at prøve og oftere end ikke feile. Du forstår slett ikke diy @larsmartin. Hold deg til din leist.
    Du leser ikke hva jeg skriver. Er du interessert i best mulig lyd er hifi en god løsning. Ikke vanskelig å forstå diy, men gir det optimal lyd?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    HIFi betyr høy troverdighet mener jeg.
    Da tenker jeg det skal spille som om det er et band i stua, hverken mer eller mindre.

    Så hos deg så kan jeg høre Behemoth, Faitless, TOOL, Opeth og Kari Bremnes for og få full realisme at dem spiller DER i stua di ?

    Jeg forstår de som velger diy forsvarer valgene sine, bruker tusenvis av timer og det sitter langt inne å si dem har feilet. Vi kan enkelt selge utstyr og kjøpe nytt. Diy har omtrent ingen gjenkjøpsverdi.

    Nuvel, der kan vi godt være HELT uenige.


    Når en kjøper ferdig er det en gruppe spesialister som jobber akkurat med det ene produktet og ikke gjør alt. Det blir litt som en polsk snekker som sier, yes, we fix til alt, men så ser alt halvveis ut.. Det er svært få som kan alt!

    På samme måte som de fleste som kjøper ferdige ting ikke skjønner hvordan og VIRKELIG matche produktene som blir til et anlegg.

    Leser ikke hifi-magasiner. Det er kameratskap og penger som styrer. Vi er enig at hjemmebesøk og teste selv er det som gir resultat.

    Et lite håp der altså.............

    Jeg har kjøpt anlegg ut hva jeg har hørt hos andre. Har aldri sagt jeg har best lyd, men drømmen er å få det optimalt. Jeg er selv fornøyd med egen lyd som de fleste andre, men forbedringer er på vei..

    Rommet ? Eller lykke og fromme shopping ?

    Jeg er ikke musikeren, bare en navnebror. Er du kabel skeptiker og har et godt gehør kan vi gjerne ta en demo! 😃

    En oppklaring var fint.
    Jeg vil ikke påstå at du er på jordet... det ville vært ufint..men at du er på FEIL jordet.. JA!!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Lars Martin. Det å diskutere noe med en som ikke har noen erfaring hva vi snakker om er ganske meningsløst. Mest fordi du forstår ikke hva det snakkes om rett og slett. Kom deg rundt og skaff deg grunnlag og da kan du slakte eller like. Det viltigste er grunnlag
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn