Guilty pleasures?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.533
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men på trøndersk heter det veitja, ikke jenta..
    Men så er teksten The Queen of the Supermarked, så det blir fortsatt ikke helt rett.
    Så da blir det "Æ elska kvinna på REMA 1000"

    Huff er helt greit. For meg er Springsteen trønderrock i amerikansk innpakning for alle som vil lytte med litt kritiske ører. Greit nok at sax er tøffere enn trekkspill, og at New Jersey språk er tøffere enn Namsosdialekt, men dog. Og til tross for at jeg er trønder er jeg ikke spesielt glad i sorten.

    Men det skal Bruce ha, han har noen drivende gode tekster som bare "Vinsjan på kaia" (tekst skrevet av en barndoms bekjent av meg) kan matche.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det kan umulig være flaut å like et av tidenes mest innflytelsesrike band? Tenk litt på hvordan populærmusikken var i 1960 og hvordan den endret seg fra 1962 til 1965. The Beatles har selvfølgelig ikke all æren for det, men var ekstremt viktige.

    Når det gjelder madammen behøver hun jo ikke like dem for å innse hvor viktige de var? Jeg liker f.eks. ikke Black Sabbath, men innser jo at de var viktige i den retningen av musikken som de sto for.
    Tiltredes! Hvis grunnen er at BT ikke liker musikken, er jo det en subjektiv sak, og således OK. Men det er simpelthen ikke mulig å overvurdere Beatles' betydning for popkmusikken. Men det er kanskje ikke dét denne tråden handler om?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Hvis jeg ikke hadde likt musikken så hadde det vært greit. Men problemet er jo at jeg liker den.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.533
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurkikket litt på dokumentaren om Freda Kelly i går da.
    Madammen sa ingen ting til det. Hun visste sikkert ikke hvem det var.
    Si meg, er du av den typen som ikke besudler anlegget ditt med ikke-audiofil musikk? Kjøp heller et billig anlegg og nyt gleden ved å høre på musikk. :)
    Jeg var nesten der en gang, men så oppdaget jeg plutselig at jeg var på feil jorde, så jeg solgte forsterkeren, som bare trivdes med audiofil musikk, og anskaffet en langt mer engasjerende og tilgivende fullrigger av en rørforsterker, samt en vinylsnurrer, siden mye god gammel musikk har barbert bort dynamikken på CD. Har ikke satt på audiofil musikk siden.

    Men nå er rørene utslitt, og jeg vet ikke en gang hvor jeg får tak i 12 matchede kt88-rør midt i fellesferien...
    Enig! Overanalytiske anlegg liker ikke jeg heller, men de trenger ikke være rør for å oppnå det. Lett å bli imponert, vanskelige å elske "in the long run".
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Men på trøndersk heter det veitja, ikke jenta..
    Men så er teksten The Queen of the Supermarked, så det blir fortsatt ikke helt rett.
    Så da blir det "Æ elska kvinna på REMA 1000"

    Huff er helt greit. For meg er Springsteen trønderrock i amerikansk innpakning for alle som vil lytte med litt kritiske ører. Greit nok at sax er tøffere enn trekkspill, og at New Jersey språk er tøffere enn Namsosdialekt, men dog. Og til tross for at jeg er trønder er jeg ikke spesielt glad i sorten.

    Men det skal Bruce ha, han har noen drivende gode tekster som bare "Vinsjan på kaia" (tekst skrevet av en barndoms bekjent av meg) kan matche.
    Tror nok DDE er mer inspirert av Bruce enn av Hans Rotmo, hvis navn nesten ikke lenger kan nevnes.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ekspeditøren synes også at det var kult at en mann "i min alder" gikk hen og kjøpte seg et slikt album. Jeg var skarve femogførti år!:mad:
    I en alder av 60 år var jeg på en fabelaktig Sufjan Stevens konsert. Jeg var vel omtrent dobbelt så gammel som den nest eldste i salen (med unntak av kona som var med og er noen få år yngre enn meg).

    Og "Sealed with kiss"; er det ikke Bryan Hyland som ruler der?

    Den dagen det blir flaut å like the Beatles, bør musikk som konsept avlyses.

    Og en skikkelig guilty pleasure: Hver gang jeg hører en Springsteen låt, forestiller jeg meg den sunget av Bjarne Brøndbo med teksten oversatt til trøndersk, og vips; du har en erketypisk DDE låt! "Æ elska jenta på REMA 1000" (I'm in love withe the girl on the supermarket) osv......

    Prøv det selv, og Brucern blir aldri mer det samme (jeg har the River, men that's that).
    Huff...

    Men på trøndersk heter det veitja, ikke jenta..
    Men så er teksten The Queen of the Supermarked, så det blir fortsatt ikke helt rett.
    Men så er det heller ingen ting som blir helt rett når Brøndbo synger.
    Så da blir det skanksje akkurat passe rett.
    Det navnet var nytt for meg, og det er godt mulig du har rett. Bobby Vintons innspilling er den eneste jeg har. Men jeg liker sangen godt jeg, så det er mulig jeg prøver meg på Bryan (eller var det Lennart?) Hyland. ;)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Til minne om Robban Broberg som nylig gikk bort i en alder av 75, legger jeg ut en sang som jeg syntes, og synes, er svært vakker.


    Men ikke alt ved Robban var søtt og overjordisk:

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Hvis jeg ikke hadde likt musikken så hadde det vært greit. Men problemet er jo at jeg liker den.
    Så, så, det er slett ikke noe å være flau over. Det er fryktelig mange av oss som liker Beatles. Sett deg ned nå og spill noen spor fra Abbey Road så tenker jeg alt ordner seg. :D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Hvis jeg ikke hadde likt musikken så hadde det vært greit. Men problemet er jo at jeg liker den.
    Så, så, det er slett ikke noe å være flau over. Det er fryktelig mange av oss som liker Beatles. Sett deg ned nå og spill noen spor fra Abbey Road så tenker jeg alt ordner seg. :D
    Huff nei, det blir for flaut. Kan jo ikke høre på samme musikk som en flokk hylende småjenter drev og hørte på. Kan like gjerne høre Justin Bieber. Bortsett fra at hans musikk liker jeg ikke.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hvis jeg ikke hadde likt musikken så hadde det vært greit. Men problemet er jo at jeg liker den.
    Så, så, det er slett ikke noe å være flau over. Det er fryktelig mange av oss som liker Beatles. Sett deg ned nå og spill noen spor fra Abbey Road så tenker jeg alt ordner seg. :D
    Huff nei, det blir for flaut. Kan jo ikke høre på samme musikk som en flokk hylende småjenter drev og hørte på. Kan like gjerne høre Justin Bieber. Bortsett fra at hans musikk liker jeg ikke.
    Hehe. Hva med en tråd som "Musikk jeg kunne hørt på, men som jeg ikke hører på fordi jeg ikke liker den"? I teorien kunne det bli tidenes lengste tråd på HFS. ;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.533
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For ikke å snakke om tråden "Musikk jeg kunne hørt på, men som jeg ikke hører på fordi jeg ikke liker de som liker den"?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Jeg har mest trua på musikk jeg hører som jeg ikke liker men som jeg hører likevel fordi det er viktig hva andre synes.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Men på trøndersk heter det veitja, ikke jenta..
    Men så er teksten The Queen of the Supermarked, så det blir fortsatt ikke helt rett.
    Så da blir det "Æ elska kvinna på REMA 1000"

    Huff er helt greit. For meg er Springsteen trønderrock i amerikansk innpakning for alle som vil lytte med litt kritiske ører. Greit nok at sax er tøffere enn trekkspill, og at New Jersey språk er tøffere enn Namsosdialekt, men dog. Og til tross for at jeg er trønder er jeg ikke spesielt glad i sorten.

    Men det skal Bruce ha, han har noen drivende gode tekster som bare "Vinsjan på kaia" (tekst skrevet av en barndoms bekjent av meg) kan matche.
    Top Ten Songs about America by Bruce Springsteen - The Imaginative Conservative

    Tenker at det er et passe spesielt miljø der Springsteen anses som guilty pleasure.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450

    Av en eller annen grunn har jeg alltid vært svak for denne. Har egentlig følt meg litt alene om det.......
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450
    Takk, Steinar, nå føler jeg meg mye bedre.


    Siden vi er inne på svisker så kan jeg jo innrømme at jeg liker denne lille mafiosoen også......
     
    Sist redigert:

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Trodde dette skulle være musikk som var litt kleint, men som man fortsatt likte (i smug). Mange som poster rene klassikere her...
    Nuuuuuuuuvel, denne er litt klein, men fortsatt ganske morsom å høre.


     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha lest Eratos Springsteenbetraktninger forestilte jeg meg Bjarne Brønbo synge en gjendiktet versjon av "The River". Om DDE spiller inn en plate med nordtrøndske Springsteenhits blir det mer metamoro enn jeg har godt av. Oioioi.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Takk, Steinar, nå føler jeg meg mye bedre.


    Siden vi er inne på svisker så kan jeg jo innrømme at jeg liker denne lille mafiosoen også......
    verset er kanskje litt kjedelig, men fint arrangert, og refrenget med messingen er kjempetøft. Rett og slett i sum ei, som de unge sier, raff låt!
     

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Hører for det meste på prog rock, folk rock, folkemusikk og alternative rock.

    Innimellom derimot, så setter jeg på Eurodance.


     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.450

    Selvom jeg sverger til rock/pop så fryder jeg meg hver gang jeg hører Månens elev. Vanskelig å beholde steinansikt, men jeg har ennå ikke blitt avslørt.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    2.912
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Undres hva feks. Bjøro Håland ville hatt som guilty pleasure ?
    Holy Diver m Dio ? eller kanskje I'm In Love With My Car m Queen ? Ring Of Fire m Zappa ?

    Min er ihvertfall Main Course med Bee Gees.
    Folder.jpg
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Ring of fire med FZ er bare konge! :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Når jeg var liten så synes jeg denne var bæltøff. Og det er den egentlig fortsatt.




    Og Fröken Fräken på andre sida...
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    ^ ante ikke at det der var Sven Ingvars, men både a- og b-siden fra den singelen gikk ofte i hjemmet når jeg var liten.:)
    Hyggelig gjenhør
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1


    Denne versjonen var hiten fra 60-tallet.

     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Huff, deiå....p1 musikk, litt hekta -(
    '

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn