Guilty pleasures?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Her er det myyye å velge i.....starter med disse ;)


    Og en fin MGP vinner, legg merke til hennes vokale prestasjon og stoiske ro låten igjennom..... Niamh ruler!!! :
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

    Jeg skjønner ikke så mye av teksten. Ikke er det noen audiofil-innspilling heller, men denne sangen Gjør noe med meg. Og den dagen min kone får greie på dét osv.

    Sangen er hentet fra albumet Elskerindens Have. Kanskje det er der det ligger?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457

    Passer perfekt til litt inspirert kjøring på en inspirerende vei. Ooopppss...det ble to guilty pleasures det!!
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg likte Hep Stars, jeg. Vokalisten Svenne Hedlund var kanskje ikke i verdensklasse, men de hadde en del låter som satt bra i øret.

    Noe radbrekking var det jo blant coverlåtene deres. F.eks. er If you need me etter min mening relativt skrekkelig. I all fall sammenlignet med min (p)referanse med Rolling Stones.
    Men I natt jag drömde er bra! :)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    Og hvis jeg virkelig skal hoppe ut av skapet......
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg må innrømme at jeg følte meg ganske kul da jeg kjøpte dette albumet hos daværende Hysj-Hysj-kjeden på Oslo City:

    tilt.jpg


    Ekspeditøren synes også at det var kult at en mann "i min alder" gikk hen og kjøpte seg et slikt album. Jeg var skarve femogførti år!:mad:

    Her er et kutt fra albumet:

     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Her en pleasure til, litt i den andre enden av musikk-skalaen.


    Jeg liker den litt ungpikeaktige stemmen hennes på den tiden - ganske forskjellig fra stemmen på f.eks. Broken English.

    Kuttet er hentet fra hennes selvtitulerte album - fra 1965 tror jeg det var.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grace Jones. Har studert - STUDERT! - dette coveret mange ganger :p

    71zfQep16nL._SL1056_.jpg
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Et av de beste minnene jeg har fra min ungdom. Syns fremdeles at det er et framifrå album. Det er en samling musikk som henger sammen,
    side en, og side to. En LP. Taper seg litt på CD faktisk.
    Null kred å like Cat Stevens i 1981. Samma det.


    Ikke engang hans beste album; men fortsatt min favoritt.
    Derfor en guilty pleasure :cool:
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Scott Walker.

    Fortjener vel en egen tråd på sentralen?

    Blir en vennetråd ala; Min kone forstår meg ikke / Mine venner ler av meg / Jeg er alene om dette / Endelig kunstrock med mening / .......bedre forslag mottas med takk :cool:

    Glemmer nok aldri første gang jeg hørte han; ''Climate of Hunter''
    Har fått med meg både 'Tilt', 'Bisch Bosch' og 'Soused'.

    Han er definitivt i en klasse for seg selv!

    Scott Walker er nok en liten Mozart, kommer nok til å få mest anerkjennelse og mest omtale etter sin død. og hans betydning for utviklingen av den moderne musikken vil bli nok ikke bli anerkjent før 20 år senere.
    Blir fryktelig arrogant; men det kan ikke hjelpes - noen av oss så hva som kom! :rolleyes:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457

    Får litt frysninger når jeg hører denne. Jeg gjenoppdaget Cilla Black etter at "Cilla" nylig ble vist på NRK.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Scott Walker.

    Fortjener vel en egen tråd på sentralen?

    Blir en vennetråd ala; Min kone forstår meg ikke / Mine venner ler av meg / Jeg er alene om dette / Endelig kunstrock med mening / .......bedre forslag mottas med takk :cool:

    Glemmer nok aldri første gang jeg hørte han; ''Climate of Hunter''
    Har fått med meg både 'Tilt', 'Bisch Bosch' og 'Soused'.

    Han er definitivt i en klasse for seg selv!

    Scott Walker er nok en liten Mozart, kommer nok til å få mest anerkjennelse og mest omtale etter sin død. og hans betydning for utviklingen av den moderne musikken vil bli nok ikke bli anerkjent før 20 år senere.
    Blir fryktelig arrogant; men det kan ikke hjelpes - noen av oss så hva som kom! :rolleyes:
    Etter så mye skryt tror jeg ikke så mye på at det er en guilty ​pleasure. ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.477
    Antall liker
    84.263
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tror jeg har en Bruce Springsteen CD i samlingen, var med ien cdklubb og glemte å avbestille, men ikke si det til noen.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Tror jeg har en Bruce Springsteen CD i samlingen, var med ien cdklubb og glemte å avbestille, men ikke si det til noen.
    Jeg får vel komme ut av skapet jeg også, og innrømme at jeg har et Springsteen-album:

    bruce.jpg


    Her er et kutt: Litt lurvete spilt kanskje, men musikerne har det visst moro. Denne snutten er ca ett minutt lenger enn sporet på cd'en.


    Når jeg prøver å synge denne sangen for meg selv, blir det som regel noe slikt:

    O Mary don't you weep no more
    O Mary don't you weep no more
    Jeg savner deg her ved min side
    Å Maria jeg vil hjem

    Kanskje ikke så rart jeg nøyer meg med å synge den for meg selv.
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Denne tør jeg nesten ikke nevne ... så jeg kjenner meg ganske skyldig som kan nyte den
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Inspirert av at Henrik VIII er blitt nevnt i Klassisk-hjørnet, legger jeg ut en link til en sang jeg hadde en del moro i ungdommen:

     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet ikke hvor guilty denne er, men dette er uansett en sang jeg har hatt, og har, mye glede av:


    Jeg har alltid likt sanger med besifring som går litt ut over C-F-G7, og hvis man tar utgangspunkt i A-moll, går denne noe slikt som:

    Am-C-D-F-Am-C-E7 i første verselinje. Så:
    Am-C-D-F-Am-E7-Am

    Og Alan Price, som er en gudbenådet organist, fremhever sitt organ mer og mer utover i sangen. ;)

    Edit: Denne er nok litt mer guilty, men den inneholder også en del spennende akkordskifter, samt den nærmest obligatoriske toneartforandring sånn ca midtveis:

     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Det kan umulig være flaut å like et av tidenes mest innflytelsesrike band? Tenk litt på hvordan populærmusikken var i 1960 og hvordan den endret seg fra 1962 til 1965. The Beatles har selvfølgelig ikke all æren for det, men var ekstremt viktige.

    Når det gjelder madammen behøver hun jo ikke like dem for å innse hvor viktige de var? Jeg liker f.eks. ikke Black Sabbath, men innser jo at de var viktige i den retningen av musikken som de sto for.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Gubben bak disken på S-Elektro butikken i hjembygda så lenge på meg og ytret kommentaren "... det der var da en kjekk dame".... når jeg kjøpte følgende album:



    Etter den gang så dro jeg til Oslo eller en annen by for å handle sånne plater.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ekspeditøren synes også at det var kult at en mann "i min alder" gikk hen og kjøpte seg et slikt album. Jeg var skarve femogførti år!:mad:
    I en alder av 60 år var jeg på en fabelaktig Sufjan Stevens konsert. Jeg var vel omtrent dobbelt så gammel som den nest eldste i salen (med unntak av kona som var med og er noen få år yngre enn meg).

    Og "Sealed with kiss"; er det ikke Bryan Hyland som ruler der?

    Den dagen det blir flaut å like the Beatles, bør musikk som konsept avlyses.

    Og en skikkelig guilty pleasure: Hver gang jeg hører en Springsteen låt, forestiller jeg meg den sunget av Bjarne Brøndbo med teksten oversatt til trøndersk, og vips; du har en erketypisk DDE låt! "Æ elska jenta på REMA 1000" (I'm in love withe the girl in the supermarket) osv......

    Prøv det selv, og Brucern blir aldri mer det samme (jeg har the River, men that's that).
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.241
    Jeg lurkikket litt på dokumentaren om Freda Kelly i går da.
    Madammen sa ingen ting til det. Hun visste sikkert ikke hvem det var.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurkikket litt på dokumentaren om Freda Kelly i går da.
    Madammen sa ingen ting til det. Hun visste sikkert ikke hvem det var.
    Den har jeg i opptak og gleder meg til å se. Vedder mye på at hun ikke skammet seg.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Jeg lurkikket litt på dokumentaren om Freda Kelly i går da.
    Madammen sa ingen ting til det. Hun visste sikkert ikke hvem det var.
    Si meg, er du av den typen som ikke besudler anlegget ditt med ikke-audiofil musikk? Kjøp heller et billig anlegg og nyt gleden ved å høre på musikk. :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Så den for et par uker siden. Morsom dokumentar - en del av historien man ikke hører ellers.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.241
    Ekspeditøren synes også at det var kult at en mann "i min alder" gikk hen og kjøpte seg et slikt album. Jeg var skarve femogførti år!:mad:
    I en alder av 60 år var jeg på en fabelaktig Sufjan Stevens konsert. Jeg var vel omtrent dobbelt så gammel som den nest eldste i salen (med unntak av kona som var med og er noen få år yngre enn meg).

    Og "Sealed with kiss"; er det ikke Bryan Hyland som ruler der?

    Den dagen det blir flaut å like the Beatles, bør musikk som konsept avlyses.

    Og en skikkelig guilty pleasure: Hver gang jeg hører en Springsteen låt, forestiller jeg meg den sunget av Bjarne Brøndbo med teksten oversatt til trøndersk, og vips; du har en erketypisk DDE låt! "Æ elska jenta på REMA 1000" (I'm in love withe the girl on the supermarket) osv......

    Prøv det selv, og Brucern blir aldri mer det samme (jeg har the River, men that's that).
    Huff...

    Men på trøndersk heter det veitja, ikke jenta..
    Men så er teksten The Queen of the Supermarked, så det blir fortsatt ikke helt rett.
    Men så er det heller ingen ting som blir helt rett når Brøndbo synger.
    Så da blir det skanksje akkurat passe rett.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.241
    Jeg lurkikket litt på dokumentaren om Freda Kelly i går da.
    Madammen sa ingen ting til det. Hun visste sikkert ikke hvem det var.
    Si meg, er du av den typen som ikke besudler anlegget ditt med ikke-audiofil musikk? Kjøp heller et billig anlegg og nyt gleden ved å høre på musikk. :)
    Jeg var nesten der en gang, men så oppdaget jeg plutselig at jeg var på feil jorde, så jeg solgte forsterkeren, som bare trivdes med audiofil musikk, og anskaffet en langt mer engasjerende og tilgivende fullrigger av en rørforsterker, samt en vinylsnurrer, siden mye god gammel musikk har barbert bort dynamikken på CD. Har ikke satt på audiofil musikk siden.

    Men nå er rørene utslitt, og jeg vet ikke en gang hvor jeg får tak i 12 matchede kt88-rør midt i fellesferien...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn