Gryphon's venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Nytt Gryphon system presentert på HighEnd Munchen av Flemming og Rune idag. Dette spilte imponerende....

    IMG_0350.jpg
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Playlist - Trident II demo OHC

    Takk for hyggelig oppmøte :)



    • "Marceta No'm Faces Plorar, C. 1700 (Anon. Alicante") - NINNA NANNA - Montserrat Figueras. (Montserrat Figueras; Jordi Savall: Hespèrion XXI)
    • T"chaikovsky: The Nutcracker - Act 1: March” - Tchaikovsky: The Nutcracker [Disc 1].
    • “Lessons” - Tremors (SOHN)
    • "Avec le Temps” - Chante! (Wende)
    • "The Dark Knight Rises - Imagine The Fire" - Film Music Of Hans Zimmer [Disc 1] (The City of Prague Philharmonic Orchestra & London Music Works)
    • "Keep Falling" - Hard Believer (Fink)
    • "Passacaglia (Andante)" - Echoes of Time (Lisa Batiashvili)
    • "Bach: Keyboard Concerto In D Minor BWV 1052. I. Allegro" - Maria João Pires The Complete Erato Recordings [Disc 1] /Bach: Trios Concertos Pour Piano (Maria João Pires. Michel Corboz: Orchestre De Chambre De La Foundation Gulbenkian De Lisbonne)
    • "With All My Love" - No Deal (Melanie De Biasio)
    • "Is This Love" - Little Wonder (Musica Nuda)
    • "The Ride” - The Undertaker (Prince)
    • “Berimbas” - Arcoluz (Renaud Garcia-Fons Trio)
    • “One” - Live In Japan (Rodrigo y Gabriela)
    • "Lindenkirche Berlin - Gerhard Oppel" - Burmester Vorführungs-CD II
    • "Paganini: Violin Concerto #2 In B Minor, Op. 7 - 3. Rondo" - Diabolus In Musica [XR24] (Niccolò Paganini)
    • "Saint-Saëns: Symphony #3 In C Minor, Op. 78, "Organ" - 2A. Allegro Moderato" - Saint-Saëns: Symphony #3; Poulenc: Organ Concerto (Peter Hurford; Charles Dutoit: Montreal Symphony Orchestra).
     

    Audio_Physic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    85
    Antall liker
    7
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    2
    Halloen, har en Gryphon 2/100 hundred.

    Noen som veit hva denne kan være verdt om jeg velger å selge den?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei,
    har noen her innspill på hvilke kabler og hvilke egenskaper kablene bør ha mellom en Gryphon Diablo og Martin Logan Montis (elektrostater med noe krevende impedanssvigninger ned til 0,5 ohm).
     

    Gryphon Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    18
    Undgå høj-kapasitive højttaler kabler - høj kapacitet og lav impedans med bredbånds forstærkere er ikke altid
    en god kombination.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei, har noen ønske om å dele sine erfaringer rundt lytteinntrykk mellom Diablo og Diablo 300?

    Diablo er etter hva jeg kan oppfatte, forstå og erfare en dynamisk og oppløst forsterker med et stort lydbilde. Den lyder litt på den varme siden - som jeg opplever som en stor fordel. Har Diablo 300 et litt annen "signatur" med tanke på at man bruker design/deler fra toppmodellene, eller er det en slags Diablo på steroider som får fram Diablo sine styrker - bare enda bedre?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Gryphon er regelrett vakkert! Låter det like bra? Noen med sammenligninger?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Veldig forenklet og flåsette sagt kan man si at Gryphon klarer å ta det beste fra transistor og rør og pakke det inn i en løsning. Det lyder både musikalsk og high-end på samme tid - og få eller ingen andre har lyktes med dette på samme måte. Man må nesten bare høre og sjekke ut dette selv.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Noen bilder fra Gryphon sitt rom på OHC høstpuls. Meget bra demo med mye fokus på musikk og litt på utstyr. Fikk også gode svar fra Rune, som var Gryphon sin representant. Ikke hørt så veldig mye Gryphon før, men likte veldig godt det jeg hørte.

    Var Diablo 300 med intern DAC sammen med Mojo S høyttalere og CD-spiller fra Gryphon som ble brukt som transport.
    IMG_0695.jpg


    IMG_0710.jpg


    IMG_0705.jpg


    IMG_0701.jpg


    IMG_0699.jpg


    Hvite hansker kan anbefales før folk kommer med kameraet ;)
    IMG_0707.jpg
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Noen bilder fra Gryphon sitt rom på OHC høstpuls. Meget bra demo med mye fokus på musikk og litt på utstyr. Fikk også gode svar fra Rune, som var Gryphon sin representant. Ikke hørt så veldig mye Gryphon før, men likte veldig godt det jeg hørte.

    Var Diablo 300 med intern DAC sammen med Mojo S høyttalere og CD-spiller fra Gryphon som ble brukt som transport.
    Vis vedlegget 406634

    Vis vedlegget 406639

    Vis vedlegget 406637

    Vis vedlegget 406636

    Vis vedlegget 406640

    Hvite hansker kan anbefales før folk kommer med kameraet ;)
    Vis vedlegget 406638
    Enig i det du her skriver evhvis at dette spilte flott!
    Imponerende at lydbildet er så stort på de forholdsvis små høyttalerene.
    Gryphon kan sine saker etter mine ører.
    Representanten fra Gryphon var spesielt flink til å kjøre demo noe som gjorde at jeg ble sittende i lang tid.


    Mvh: Espen L
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Noen bilder fra Gryphon sitt rom på OHC høstpuls. Meget bra demo med mye fokus på musikk og litt på utstyr. Fikk også gode svar fra Rune, som var Gryphon sin representant. Ikke hørt så veldig mye Gryphon før, men likte veldig godt det jeg hørte.

    Var Diablo 300 med intern DAC sammen med Mojo S høyttalere og CD-spiller fra Gryphon som ble brukt som transport.


    Vis vedlegget 406639

    Hvite hansker kan anbefales før folk kommer med kameraet ;)
    D
    Enig i det du her skriver evhvis at dette spilte flott!
    Imponerende at lydbildet er så stort på de forholdsvis små høyttalerene.
    Gryphon kan sine saker etter mine ører.
    Representanten fra Gryphon var spesielt flink til å kjøre demo noe som gjorde at jeg ble sittende i lang tid.


    Mvh: Espen L
    Helt enig i det Espen. Han var faglig dyktig og spilte interessant musikk, med historier rundt sangene. Så det var lett å kose seg underveis i demoen.

    Mvh Morten
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Spillelisten på messen fra Rune :)


    Bethany & Rufus (900 Miles) - St James Infirmary


    Agnes Obel (Aventine) - Fuel To Fire


    Booker T & The M.G.s (Green Onions) - Green Onions


    Josefine Cronholm & IBIS (Hotel Paradise) - Memory of a lover


    DubXanne (Police In Dub) - Roxanne - (Dubxanne) - Dub Version feat. Eased from SEEED


    Ensemble 4’33” (Happiness, Fame And Fortune) - Jazzik


    Ensemble 4’33” (Happiness, Fame And Fortune) - Halla Balla


    James Blake (James Blake) - The Wilhelm Scream


    Jeff Beck (Who Else!) - Brush With The Blues


    Laurie Anderson (Life on a string) - Slip Away


    London Grammar (If You Wait) - Hey Now


    Maria João Pires. Michel Corboz: Orchestre De Chambre De La Foundation Gulbenkian De


    Lisbonne (Maria João Pires The Complete Erato Recordings [Disc 1] /Bach: Trios Concertos Pour


    Piano) - Bach: Keyboard Concerto In D Minor BWV 1052. I. Allegro


    Musica Nuda (Little Wonder) - Is This Love


    Musica Nuda (Musica Nuda - Live à FIP) - Roxane


    Prince (The Undertaker) - The Ride


    Sophie Hunger (1983) - D’Red


    Sophie Hunger (1983) - Le vent nous portera


    Steve Vai (Passion And Warefare) - Sisters


    Youn Sun Nah (Lento) - Hurt


    Niccolò Paganini (Diablolus In Musica (XR24)) - La Risata del Diavolo (tema)


    Angu (Flere Sange Fra 1. sal) - Heros


    Noah Geller; Michael Stern: Kansas City Symphony (Saint-Saëns: Symphony #3) - Saint-Saëns:


    Introduction & Rondo Capriccioso, Op. 28


    Duke Ellington And Ray Brown (This One's For Blanton) - Do Nothin' Till You Hear From Me


    Fausto Mesolella (Canto Stefano) - Tulipani


    Youn Sun Nah (Voyage) - Calypso Blues


    Rhymoi The Music Of China 10th Anniversary (2003-2013) - Once Upon a time in America (from A


    Time To meet Again)


    Montserrat Figueras; Jordi Savall: Hespèrion XXI(NINNA NANNA - Montserrat Figueras) - Marceta


    No'm Faces Plorar, C. 1700 (Anon. Alicante)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Efter at have haft et par affære gående med et par Franske damer er jeg nu på vej tilbage:cool:
     

    OhRuud

    Medlem
    Ble medlem
    21.07.2014
    Innlegg
    9
    Antall liker
    5
    Hei hei!

    Jeg har et par Burmester B25, og vurderer å parre disse med Gryphon Diablo 120. Er det noen her inne som har erfaringer med Burmester høyttalere og Gryphon teknologi?

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Tilbage i klubben.
    IMG_0019.jpg


    Gryphon Atilla m RIAA ab Diablo i set op m Ayre Dac, Dynaudio Contuer 3.4, Net filter og alle kabler fra Transparent.

    Atilla er en tone varmere i gengivelsen, lig lidt fyldigere i bas gengivelsen, roen og dynamisk set er de vel simolar, forskellen er vel at Diablo alt andet lige klare at spille en anelse høyere, og derfor måske et bedre valg vis man har tungt drevne høytalere.

    Personlig liker a Atilla veldig godt, den er desuten lidt mere tilgivende på dårlige inspilninger.

    Mvh.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei Gryphons Venner!
    Siden jeg ferierer i Danmark nå, så tenkte jeg måtte ta turen til Ry og fabrikk anlegget til Gryphon Audio. Den mest '' bakkete'' kommunen i Danmark til nå:) Siden min kammerat Børge er en storbruker av eksklusive Gryphon, så likte han at jeg sendte bilder. Han hadde sagt at han kunne tenkt seg å høre nærmere på andre komponenter. Han har den tredje Gryphon forsterkeren, og den andre høyttaleren til nå. Man blir nesten svimmel når man ser hva han bruker nå. Det lyder ihverfall fantastisk. Har ikke hatt tid til å lytte nærmere på ny komponentene. Siden han er data hater, så blir det nok jeg som må komme med innlegg og bilder fra oppsettet hans. Han har sine klare meninger på hvordan det skal lyde. Slik jeg ser det, så har det begynnt å løsne :rolleyes:
    mvh Motorhome
    DSC_1309 (1).jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Tessy

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    44
    Antall liker
    13
    Har i dag fått i hus min Diabolo 300. Adyton 2,8 blir tatt vekk. Og det var et løft! Med en Burmester 069 og KEF 5 og to KEF suber blir det liv i stua. Dette var en oppgradering som gjorde susen.
     

    Tessy

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    44
    Antall liker
    13
    Gryphon og Burmester passer meget bra tilsammen. Det er trøkk i begge systemen og man får mengder av detalj og god separasjon. Passer til all musikk men til rock med store dynamiske utslag er dette en ypperlig kombinasjon. Flotte greier.
     
    Sist redigert:

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Da må jeg vel melde meg inn her siden jeg har bestilt den minste av de to djevlene :cool:
    Har lest at den skal passe godt sammen med mine AUDIOVECTOR SR3 AVANTGARDE
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Tenk så fin den kunne ha vært hvis den ikke var trekantet

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn