Gryphon's venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Mye snak og løse rykter her,- på anden og treje man hånd,- ser jeg.

    Der var blev vel skiftet over til andre høytaler kontakter på udgangen.
    Og så har der verseret lidt rykter om at biasen er blevet finjusteret lidt, men hvem ved.

    Nogen ting er det nok best at ta med en grand salt, så som han OHC gutten som påstår at der er let hørbar forskel på en 2010 contra en av 2014 model.

    Vis han ikke har ejet begge modeler selv ( hva jeg neppe tror) hvorfra skal han da vide at der er let hørbar forskel på de 2 årgange.

    OHC fik jo først Gryphon i butikken i 2014.

    Tyll Prat.

    Ta direkte kontakt m Gryphon, så for du nok et vettig svar på, det du lurer på.
    så da er din påstand om andre høytaler kontakter også bare tull ? ifølge Gryphon er jo intet forandret ?
    ikke helt, du ka jo ta en tit her:
    DSC02370_2.JPG


    1.jpg
    Gryphon-Diablo-3.jpg
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Snakk om å bli forvirret !!😨
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    da er det jo merkelig å påstå at intet er nytt under solen ...... :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det er mulig at det bare er et andet design på høytaler terminalens møtrik der her er tale om.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Når det sies "Ganske kort: JA" så kunne han utbrodert i timesvis om ubetydelige detaljer som at de har fått ny lasergravering, at skiltet med serienummeret har en litt annen farge, at skruene til kabinettene nå kommer fra en annen leverandør, at firmware til visning av volumkontrolldata har blitt oppdatert for å fjerne en bug, og at forsterkeren har fått nye høyttalerterminaler. Men når han velger å si "Ganske kort: JA" så betyr det at -forsterkeren- fremdeles er den samme, i alle nødvendige hensyn.
    (eksemplene er oppdiktet for å illustrere poenget).

    Om den nye hadde fått et lysegult kabinett og kjempedigre spikes, men at innmaten fremdeles var lik, så kunne han svart det samme. For i praksis er det samme enhet. selv om det har vært noen bittesmå endringer.

    Anders
     
    Sist redigert:

    Gryphon Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    18
    Diablos kredsløb er ikke ændret siden introduktionen, der er heller ikke ændret komponenter i signalvejen. Højttalerterminalen har blot fået en ny UDVENDIG terminal som var en ren betjeningsmæssig/designmæssig ændring. Vi finder ikke at den "ændring" har ændret lyden.
    Der er opdateret software som udelukkende handler om betjeningsmæssige features ( display ect. ) .
    Alle digitale funktioner i en Diablo har der egen strømforsyning og lever i deres "egen verden" isoleret fra resten. ( som det bør være efter vores mening ) .
    Vores service chef besvarede spørgsmålet kort, enkelt - og korrekt - med et Ja.
    med venlig hilsen
    Flemming E. Rasmussen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    >Da konkluderer vi med at OHC juger eller legger på litt ekstra for å selge nytt, ingen bombe det kanskje ? :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    >Da konkluderer vi med at OHC juger eller legger på litt ekstra for å selge nytt, ingen bombe det kanskje ? :)
    Det er som du sier ingen bombe, har inntrykk av at de selger bestemoren sin der om prisen er slik de ønsker. Jeg gjorde en forespørsel der om en Rotel forsterker og 3 dager etterpå fikk jeg en tekstmelding om at den var klar for henting.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Skien
    Synes det er helt utrolig artig og bra at The Man Himself-Flemming E. Rasmussen er inne her i tråden og forklarer i detalj hva som er fakta. :)
    En fin sak at han tar seg tid til dette, utelukkende positivt for også eventuelt fremtidige kjøpere av de flotte produktene fra Gryphon. Fint å få to streker under svaret når det er ting man lurer på.

    Mvh: Espen L
     

    Gryphon Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    18
    De blandt Gryphons venner der ejer en Diablo og ønsker en "opdatering" med de sidste højttalerterminaler, kan henvende sig til Oslo Hi Fi senter hvor de kan få et sæt gratis.
    Giv OHC lidt tid til at samle bestillingerne sammen så vi kan sende det i 1 forsendelse.
    mvh
    Flemming E. Rasmussen
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Fint å se at Gryphon faktisk følger opp kundene sine. Om jeg bytter utsyr så står de på listen over kandidater, bare synd de skiftet forhandler OHC.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ikke ofte å se slik oppfølging nei, kjempebra! I stil med produktene. Men enig ang. forhandler status. F.eks. så kunne jeg tenkt meg en ny Wilson men helt uaktuelt slik det er nå.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Fint å se at Gryphon faktisk følger opp kundene sine. Om jeg bytter utsyr så står de på listen over kandidater, bare synd de skiftet forhandler OHC.
    Det er ikke mange som er instand til å selge slike produkter. Ohc er en av de få. Vi er noen synsere alle sammen. Gå å lytt til produktene selv i flotte omgivelser. Kom i dialog og ikke kveruler på alt. La ohc få presentere disse produktene. Jeg har ikke dårlige erfaringer med ohc. Faktisk leverer dem god support.
    Vh Geir Sandberg
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skulle ønske Gryphon ville lage pre- og effekt på Diablo-nivå. Det er et kolossalt gap mellom Diablo og Antilleon. Med sine integrerte forsterkere forteller Gryphon at de også er interessert i kunder på nest-øverste klasse. Det hadde vært "fedt" med separate komponenter fra Gryphon i en A/B-klasse.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har en kamerat som nylig har kjøpt Gryphon Atilla som han skal bruke på Martin Logan Ethos. Han mangler signalkabel(balansert) som han trolig vil bruke med en DAC. Skal bli spennende å få høre denne comboen. Det er ikke så mange Highend forsterker produsenter i skandinavia av denne kaliber:) mvh. Guit
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    fabelaktige forsterkere , helt sikkert, tror ingen er uenig i det :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    THE MAN HIMSELF.

    thC3U32539.jpg


    Kan til tider se lidt brusk ud ;)

    Tref ham et par gange eller fire på de gode otti dage, blandt andet i Sk-sound og ved en demo ved ham som vi var inviteret til i Århus.

    Han var/ er lidt av en personlighed at møde, som nok vil efterlade blivende indtryk på de fleste,- i positiv mening.

    Og Flemming tak for at du har givet os en rekke så vellydende produkter, og så gør det jo ikke noget at du er en guds benådet designer.


    Vedr. OHC og NAT:

    Har handlet med begge: En rør forsterker av OHC for nogen år siden, og det var i og for sig helt og greit, men intrykket var nok mere at handle med en selger end en entusiast, som vil prøve på at rådgive en på beste måtte.
    Der er her jeg synes NAT er helt ekseptionel. På det område var Børge fra SK- sound og Morten( NAT) veldig lige.

    Når det er sagt krever et produkt program som Gryphon`s,- en tung aktør på markedet, for at få representeret flest mulig av produkterne.

    Og så er det jo herligt,- set med en danskers øjne at produkter fra hjemlandet sit, er helt oppe i øverste liga av hva der idag produkseres på Verdens plan.


    En tak til dig Flemming, håber du forbliver aktiv i mange år fremover.


    Mvh. Hi-rex
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Fint å se at Gryphon faktisk følger opp kundene sine. Om jeg bytter utsyr så står de på listen over kandidater, bare synd de skiftet forhandler OHC.
    Beklager O.T. Men jeg liker ikke de stadige nedvurderingene av OHFC. Det er den eneste forhandleren som kan forvalte et slikt "high-end" merke. Dette er ikke kritikk av tidl. forhandler.


    mvh
     
    Sist redigert:

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Ja,da har jeg bestilt meg Gryphon Atilla fra OHFC. Håper den gjør en bra jobb med mine nyinnkjøpte Dynaudio Contour S 1.4 LE høyttalere. :cool:
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Ingenting å utsette på Atilla lyden , men merker godt hva kjempekreftene til Diabloen kan gjøre . Mektig stor lyd på disse småtassene DA s1.4 LE nå.:cool:

    Mvh
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Gratulerer med ny amp! :)

    Trodde du gikk for Atilla, men det er Diablo du har kjøpt? Fantastisk forsterker rett og slett.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med ny amp! :)

    Trodde du gikk for Atilla, men det er Diablo du har kjøpt? Fantastisk forsterker rett og slett.
    Takk.
    Var ikke så mye å spekulere på . Måtte bare bli storebroren til Atilla :cool:
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Noen bilder. Ikke beste kvalitet,men skitt la gå !!
    Det svinger bra med disse Dynaudio. Nesten så jeg får lyst på noen litt større av disse. Kanskje C2. Har jo fått litt mere krefter å ta av, men rommet er
    bare ca 16 - 17 kvm.
    Ellers så må jeg si at denne Diabloen leverer varene :cool:
     

    Vedlegg

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har erfaring med ht valg til Diablo ? Må vel ta romstørelsen i betraktning. Disse Respons ht, kan de passe,tro ? Tror jeg havner på ht kjøret igjenn ???
    Mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Noen som har erfaring med ht valg til Diablo ? Må vel ta romstørelsen i betraktning. Disse Respons ht, kan de passe,tro ? Tror jeg havner på ht kjøret igjenn ???
    Mvh
    Tør man foreslå audio physic Virgo 25? Burde være enkelt å få lyttet til på OHFC.


    mvh
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har erfaring med ht valg til Diablo ? Må vel ta romstørelsen i betraktning. Disse Respons ht, kan de passe,tro ? Tror jeg havner på ht kjøret igjenn ???
    Mvh
    Tør man foreslå audio physic Virgo 25? Burde være enkelt å få lyttet til på OHFC.


    mvh
    Du skal ha så mange takk. Har hørt snakk om at audio physik er steike bra ht. Men når man bor nesten på nordpolen så er ohfc så langt unna,hehe.

    Blir for det meste å lese seg opp på det meste. Og bestille, prøve og feile. Koster fort kroner. Har jo Soundgarden, HiFi klubben og El-kjøp, men mye billige greier der.

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Hva med et par Dynaudio C2? Det er en her på sentralen som tydeligvis er fornøyd med Dynaudio C4 på Diablo.....
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Gryphon sine stativht,,er det noen av Gjengen her som har hørt dem, og kan si noe om dem ?
    Mvh
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Hva med et par Dynaudio C2? Det er en her på sentralen som tydeligvis er fornøyd med Dynaudio C4 på Diablo.....
    Takk
    Jo, dem svirre rundt i hodet mitt, og så er dem jo dødstøff å se på . Kanskje i Svart Flygellakk :)
    mvh
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Har faktisk tilgode å høre noen kassehøyttaler som ikke passer til Diablo, så jeg tror du kan velge og vrake.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Har faktisk tilgode å høre noen kassehøyttaler som ikke passer til Diablo, så jeg tror du kan velge og vrake.
    Åja,,sier du det. Trodde Diabloen kunne være litt vanskelig dær. Har vel lest det en plass. Men det høres jo bra ut :)
    mvh
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Har faktisk tilgode å høre noen kassehøyttaler som ikke passer til Diablo, så jeg tror du kan velge og vrake.
    Åja,,sier du det. Trodde Diabloen kunne være litt vanskelig dær. Har vel lest det en plass. Men det høres jo bra ut :)

    mvh[/QUOTE

    Nei,det var vel at den var god til å avsløre dårlige ht,,ja det var det:)
    mvh
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har erfaring med ht valg til Diablo ? Må vel ta romstørelsen i betraktning. Disse Respons ht, kan de passe,tro ? Tror jeg havner på ht kjøret igjenn ???
    Mvh
    Tør man foreslå audio physic Virgo 25? Burde være enkelt å få lyttet til på OHFC.


    mvh
    Mulig jeg hiver meg på biken og suser sørover når det blir sommerføre ! Hadde vært rått og fått oppleve HiFi sjappene sørpå :)
    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn