Gryphon's venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Har en kamerat som nylig har kjøpt Gryphon Atilla som han skal bruke på Martin Logan Ethos. Han mangler signalkabel(balansert) som han trolig vil bruke med en DAC. Skal bli spennende å få høre denne comboen. Det er ikke så mange Highend forsterker produsenter i skandinavia av denne kaliber:) mvh. Guit
    Har du fått hørt Gryphon Atilla med Martin Logan..? Jeg lurer på en oppgradering av forsterker på mine ML Spire høyt. Hegel H300 gjør egentlig en anstendig jobb sammen med ML Spire så jeg regner med å måtte opp i samme prisklasse som Gryphon Atilla for å få en reel oppgradering. Forsterkeren bør heller ikke være for stor fysisk så Atilla kan være et spennende alternativ.
    atletico
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Har en kamerat som nylig har kjøpt Gryphon Atilla som han skal bruke på Martin Logan Ethos. Han mangler signalkabel(balansert) som han trolig vil bruke med en DAC. Skal bli spennende å få høre denne comboen. Det er ikke så mange Highend forsterker produsenter i skandinavia av denne kaliber:) mvh. Guit
    Har du fått hørt Gryphon Atilla med Martin Logan..? Jeg lurer på en oppgradering av forsterker på mine ML Spire høyt. Hegel H300 gjør egentlig en anstendig jobb sammen med ML Spire så jeg regner med å måtte opp i samme prisklasse som Gryphon Atilla for å få en reel oppgradering. Forsterkeren bør heller ikke være for stor fysisk så Atilla kan være et spennende alternativ.
    atletico
    Hei.
    Hadde Atilla på prøve, men for en forskjell på den og Diablo,wow!!Ser meg ikke tilbake. Med Diabloen kan jeg nå bare velge å vrake i ht. Men må si at jeg har valgetst kvaler . Er jo så mange ht å velge i. Ikke lett dette .
    Tror Atillaen er kraftig nok til de fleste ht, men man vil jo gjerne vite at man har nokk overskudd,,ikke sant.
    Mvh
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Nok dveling folkens,,her skal det spilles musikk. God helg :)
    Mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Råtøff! Pris?


    mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Dansk design på sitt ypperste. I likhet m. bergmann vinylspillere. Vil tro at de to merkene vil spille utmerket sammen. For ikke å snakke om det rent estetiske.


    mvh
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Tok ettpar bilder på Gryphon sitt rom på Munchen messa. Ingen lyd men utstilt.

    Kraftig størrelse på alt som var utstilt :cool:

    Mephisto
    Mephisto_1.jpg


    Antileon
    Antileon_1.jpg
     

    Gryphon Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    18
    Tok ettpar bilder på Gryphon sitt rom på Munchen messa. Ingen lyd men utstilt.

    Kraftig størrelse på alt som var utstilt :cool:

    Mephisto
    Vis vedlegget 322487

    Antileon
    Vis vedlegget 322486
    Vores Mephisto ( billedet ) og prototypen på Antileon EVO ( billedet ) blev stjålet efter showet. Evo´n er den eneste i verden og det er et smerteligt tab for os på dette tidspunk før produktionen. Enhver information der kan hjælpe os med at finde dem igen vil blive belønnet stort.
    Tak
    FER
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    synes det er merkelig at det for kort tid siden ble benektet at det ville komme en ny diablo modell på markedet.....
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan kan noen klare å stjele svære forsterkere som Mephisto og Antileon EVO, uten at noen er oppmerksom på det?
     

    Gryphon Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    18
    Hvordan kan noen klare å stjele svære forsterkere som Mephisto og Antileon EVO, uten at noen er oppmerksom på det?
    Produkter bliver nok stjålet efter udstillingen når de skal transporteres fra rummet til udstillingens loading dock når de skal hjem.
    Showet bruger en virksomhed som har monopol på dette og udstillerne må ikke selv blande sig i det eller overvåge det.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ok. Det var trist uansett, håper de kommer til rette igjen. Ingen god "reklame" for high end Munchen dette, da en skulle tro det var nøye sikkerhet og overvåking på dette dyre utstyret som skal kjøres bort. Skandale enkelt og greit
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe en Diablo integrert. Jeg har så vidt hørt den på Martin Logan Montis og syntes det hørtes veldig bra ut, men har p.t. ikke nok lytteerfaring til å ta et endelig valg. Selv om det er min egen smak og egen lytting som i all hovedsak er avgjørende, ønsker jeg gjerne å få innspill fra andre Diablo-eiere eller andre som besitter Gryphone om gode råd. Jeg har blitt vant til Mcintosh sin lydsignatur og trives godt med den, men det er overveiende "fare" for at Diabloen med høy sannsynlighet er en bedre match. Er det noen her med erfaringer og "kvaler" ved å bytte fra et "veletablert" merke til Gryphone - som er et mer "nisje" og "high end" merke? Det kommer snart ut en Diablo 300 som også er et alternativt, men da med et annet budsjett.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har benyttet diablo sammen med ML med bra resutat.
    En kombis av mig benytter diablo med Dynaudio contuer 3,4 med bra resutat.

    Lasse Svensen( lyd og bilde,- har highligtet combination Diablo martin logan).

    Kan ikke se, at du skal gå galen ibyen her.

    Personlig vil jeg nok mene at Diablo, en er at regne i klassen over, den Mcitosh forsterker du her nævner, ikke misforstå nu, den Mc er en jævle bra forsterker også.

    Tror det vil ende op med smagen, er lidt som bagen,- hvorfor ikke tale med forhandlerne og få prøvet ut de to kombinationer under hjemmelige forhold, så du er sikker på at du for taget det rigtige valg,- ut fra dine lydpreferenser, og ikke mindst acustiken som kombinationen skal benyttes i.

    Med venlig hilsen

    Hi-rex
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har en kammerat som kjøpt en A+T DAC 8 , som han er missførnøyd med. Han synes den mangler noe oppover i registeret i forhold til den innbyggde DAC'en på Electrocompaniet EMC-1 som nylig var oppgradert til EMC1 UP versjon. Det er tydelig at forhandlers anbefaling ikke har stemt helt for han. Han vil at jeg skal ta med meg min Belcanto for å sammenligne med den. Det hørtes veldig lovende ut med komboen EMC1 UP, ML Ethos og Gryphon Atilla sist jeg var innomm og lyttet. Kanskje han må bytte til en annen DAC ? Får ta med noen kjente referanser etter ferien:) mvh Guit

    Sorry, jeg skulle svare med sitat! Håper dere finner ut av det:rolleyes: Hvilke DAC'er har dere gode erfaringer med til Gryphon forsterkere?
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Uanset, husk det er dårlige tider, så krev rabat på den ene eller anden måtte av forhandleren.
    Ingen betaler fuld pris for High end utstyr, dags dato.;)
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Har en kammerat som kjøpt en A+T DAC 8 , som han er missførnøyd med. Han synes den mangler noe oppover i registeret i forhold til den innbyggde DAC'en på Electrocompaniet EMC-1 som nylig var oppgradert til EMC1 UP versjon. Det er tydelig at forhandlers anbefaling ikke har stemt helt for han. Han vil at jeg skal ta med meg min Belcanto for å sammenligne med den. Det hørtes veldig lovende ut med komboen EMC1 UP, ML Ethos og Gryphon Atilla sist jeg var innomm og lyttet. Kanskje han må bytte til en annen DAC ? Får ta med noen kjente referanser etter ferien:) mvh Guit

    Sorry, jeg skulle svare med sitat! Håper dere finner ut av det:rolleyes: Hvilke DAC'er har dere gode erfaringer med til Gryphon forsterkere?
    Jeg har kun hørt Gryphon Diablo med ML Montis og Gryphons egne superbe DAC. Det er overraskende store forskjeller på DAC, og jeg er ikke minst forvirret over mange av de anbefalingene som dukker opp her på forumet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei, er det noen som tilfeldigvis har ML Montis/Summit X og Diablo og ønsker hjemmebesøk? Jeg vurderer en Diablo, men får ikke lånt / eller hørt på dette hos forhandler. Jeg er en trivelig rådgiver/prosjektleder og seriøs arbeidsmaur som bor på Frogner og som tilfeldigvis har denne sære interessen :)
     

    ottoenger

    Medlem
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Mojo

    Hei, er det noen som har hørt Mojo? Er i markedet for å kjøpe nye stativhøytalere. Har en Diablo å drive de med.

    Geir
     

    Gryphon Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    18
    Oslo hi Fi center har Mojo på demo sammen med Diablo, ofte beskrevet som en magisk combination.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.639
    Sted
    Skien
    Hei, er det noen som har hørt Mojo? Er i markedet for å kjøpe nye stativhøytalere. Har en Diablo å drive de med.

    Geir
    Hørte Mojo på Diablo på messa på OHFC. Dette er det beste jeg har hørt av stativ høyttalere noen gang.

    Mvh: Espen L
     

    ottoenger

    Medlem
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    13
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Får ta meg en Oslotur og høre på de hvis de har de inne.

    Takk for tilbakemelding

    Geir
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Gryphon Mojo i hus

    Da er mine nye Gryphon Mojo kommet i hus. Sort finish.

    Jeg kjøpte dem uten å ha hørt dem. Kun etter anbefaling fra andre, herunder folkene hos OHC og unge lovende Espen Larsen. Alle er godt kjent med øvrige komponenter i anlegg og de akustiske forutsetningene i rommet mitt. Folk jeg stoler på og som vet litt om hva jeg er ute etter.

    Jeg har ikke hatt stativhøyttalere siden jeg for alvor ble varig smittet av hi-end-dilla. Jeg har hatt gulvstående utgaver av Infinity, JM Lab, Dali Euphonia, Burmester B 50, Burmester B 80 og sist Adyton Silver 1.6 med subber. Jeg er spesielt kresen hva gjelder bass. Jeg er selv bassist og har klare oppfatninger om hvordan dette skal låte. Alle de nevnte høyttalerne har hatt sterke og svake sider i mine lytterom. Men felles for dem alle er at de har hatt både "dip" og "peak" i frekvensgangen i bassen. Det kan være fryktelig irriterende og selv om det går an å kompensere med diverse tiltak, forsvinner det aldri helt. Det har dessuten en dårlig effekt på resten av lydbildet.

    Så nå forsøker jeg en ny tilnærming og jeg har vært ganske spent på hvordan dette vil fungere. Tekniske spesifikasjoner angir at Mojo spiller ned til 37 Hz, avhengig av rom. En vanlig firestrengers el-bass går ned til E og det er ca 42 Hz. En femstrengers bass strekker seg ned til H og da er vi rundt 31 Hz. Men da begynner toneoppfattelsen å svekkes.

    Nå har ikke mine Mojo`s fått sine 100 timers innspilling enda. På langt nær, faktisk. Men jeg kan allerede nå si at jeg så langt ikke har oppdaget noen sjenerende "dip" eller "peak" i det viktige grunntoneområdet. Det er smått oppsiktsvekkende. Da får jeg rytmisk framdrift, snert og "smakk" slik jeg ønsker at det skal være for at musikken skal engasjere. At mellomtone og diskant synes å finne rom, dybde og snert kommer bl.a av at bassen oppleves såpass ryddig, uten at den mangler vekt og dybde.

    Da blir det bare å spille musikk inntil høyttalerne finner sitt potensiale. At den ikke dominerer stua fullstendig og oppfattes rimelig problemfri å plassere, kan vel bare være et argument for denne lille luringen. At den har Mojo, kan bekreftes :cool:
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.639
    Sted
    Skien
    ....og slik ser det ut.
    Gratulere Vidar11

    Jeg har hørt disse ved 2 anledninger å må si at dette er noe av det ypperste jeg har hørt noen gang av stativ høyttallere!
    Gleder meg stort etter påsken når jeg kommer opp til deg og får lyttet på disse i din stue.
    Du har flotte komponenter hele veien så dette vil jeg tru spiller fantastisk.

    Mvh: Espen L
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    ^ Heilige Scheisse, hvem rår over sin egen private gymsal, med fritt spillerom (bokstavelig talt) til ren audiobruk??

    Virkelig flott det der. Men er det lang etterklang? Ser ut som mange harde flater der? Demping bak panel og oppe i taket, kanskje?

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle Gryphon venner!

    Fredag og lørdag 27.-28. mai er vi så heldige å få besøk av Rune Skov fra Gryphon.
    Han vil vise og demonstrere et stort Gryphon system samt spennende nyheter.

    Mer info kommer, følg med!

    Vi ses!

    Vennlig hilsen Gryphon og alle oss på Oslo Hi-Fi Center.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn