Takk for all ros. Dere er jo alle selv noen mestere i reiseskildringer og annet, men BTW; når jeg først har den avdanka turistsjefen på den romantiske gourmetgaffelen, så skal jeg røpe vår hemligholdte perle som jeg så gjerne deler. Kanskje er det VIMs hemmelige perle og skjulte skatt også?
Den bør imidlertid oppleves minst én gang i livet. Her finnes kanskje DKs best bevarte, kuraterte og største vinsamlinger og det aller beste franske kjøkkenet. Er du heldig som vi har vært ved noen anledninger, så får du bli med selveste Per Dupont ned i vinkjelleren under den gamle vannmølla. Når han tenner et halvt dusin gulvstående kandelabre, så blir man helt målløs. Jeg holdte på å besvime første gang var nedom (på slutten av 90-tallet) og var i ferd med å snuble baklengs over en stabel flasker i 100-tusenkronersklassen + det som var igjen av de 12 kasser med dengang førstevinen til Dominio de
Pingus (Peter Sisseck i Ribera del Duero) etter at vinen fikk 100 poeng i de største vinmagasinene. -Dengang var ikke kursen så ille som nå, så det hadde nok gått bra.
STEDET ER: Hotell og Restaurant Knapp i Åbenraa.
Det er vanskelig å få plass rundt matbordet og enda vanskeligere å få ett av de 6 rommene som den gamle skysstasjonen fra1700-tallet rommer. De to-tre siste årene har vi ikke klart å få plass. Når H.M. Dronning Margrethe ringer Per og vil stikke innom, da nytter det ikke å slå i bordet med Grømpen fra Øvre Groruddalen og kreve sin plass.
Skulle du noen gang i fremtiden være i strøket, så ta med kona - hen, eller han or whatever. you like. Bo og spis på Restaurant Knapp. Det er ingen andre steder i DK, eller WW som gir deg akkurat denne opplevelsen. Dette er håndverk med SUKSESSGARANTI.