GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Sluket hann före med kommentaren om sången om vita handskar.... ;D

    Två tummar upp från IVK. Både för den fantastiska skivspelaren och de
    (som alltid) suveränt komponerade bilderna!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Husker du hvilken artist det var, Karla? Det er jo en klassiker.. BTW, Sluket är alltid före...
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Johnny og Lillemor ----Bordellmammas visor
    -m
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Aaahhh... fagfolk entrer Grumpy's tråd! Det er vel all seilinga på svenskekysten som har skaffet deg denne kompetansen, Mad...

    Dersom jeg får tak i denne innspillingen så skal Grumpy få den i julegave! Skal ligge ved siden av hanskene hans!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tackar Karla - helsa alle dom övriga i IVK ...? 8)

    Riia og motorstyring kables på.
    I første forsøksrunde blir Reed/ZYX kablet i ZYX Artisan. SME/Benz'en får kablingsturen gjennom en ny Step-up.
    -Lyd nærmer seg ...tror Grumpy ::)





    ...og jeg skal ikke polere mer, ...før neste gang. -Promise!

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Du må ikke finne på å polere mer nå- jeg må i såfall få tid til å finne frem solbrillene! ;)

    Nydelige bilder og fortelling her. Rett og slett en kosetråd.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flotte saker , blir spennede å høre hva du syntes om Benz.... jeg har hatt flere , dog ikke opp på LP nivå....

    flotte saker , hva er egnetlig gjort med spillern ? utenom armbord.... den ser høyere ut nå enn den har gjort før....? jeg innrømmer at jeg ikke har satt meg inn i TR sakene meget , men det er vakkert så det holder.

    jeg spiller allikevel helt greit på fyringsveden jeg besitter.... ;D og plastikk-riaaen....

    Espen
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    side 1-5: vinyl
    6-10: riaa
    11-15: pre
    16-20: power
    21-25: kabler
    Ergo; gleder meg til å se bildene og lese om lytteinntrykkene fra et ferdi oppsatt anlegg på side 26 :)



    Fra spøk til revolver, dette ser "søkkanes bra ut"... satt i går å tenkte tilbake til den relative anonyme HFS profilen med Gallo, AW180 blokker +++ i karnappet sitt... akk..hvor tiden flyr!.. :)

    mvh Kai
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ooooohh!

    Lekkert! Jeg kan godt hjelpe deg å spille noen skiver en dag, Grumps. ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    "emotikon": Det var emosjonelt sagt Emo - takk!
    "ssm": Du skal ikke skjemmes over "fyringsveden" din ssm - det er ikke alltid peislyden kommer fra selve spilleren vet du ..hehe.
    Trans Rotoren har samme høydemål som tidligere, bare litt fyldigere og stivere. -Nå er den til og med blitt stivere enn ...?
    "kaap": Godt forslag til sideinndeling du kommer med! -Skal prøve å etterleve den ..hehe.
    "Zomby": Flott - Grumpy trenger litt bistand og godt selskap. Du får stikke innom her før turen til Sluket så ikke nedturen blir
    for stor!

    Grumpy tegner opp plasseringer i racket og prøver seg frem. Grumpy er litt engstelig for interference mellom motor,
    riaa og step-up. Men, neida - det funker alldeles perfekt. Tidligere erfaringer forteller Grumpy at god tjukkisolert
    kabling eliminerer mange problemer. For øyeblikket er det kabler fra Legenburg som snoker i alle boksene med unntak av
    én Coanda-XLR fra Whistler + én digtalkablel fra Transparent.

    Til høyre i bildet ser vi en av de nye Grumpyboksene - en MC step-up; ZYX CPP-1 til arm #2. Med 26db gain er den
    upåklagelig schmukk-match til riaaet fra ZYX. -Ikke helt uvventet heller. At den er laget for å fange opp et frekvensområde
    fra 1Hz til 400 kHz, betyr nok ikke allverden for øreopplevelsen til Grumpy eller noen andre. I batteridrift preges det hele av
    stillhet og ro.



     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Bilder høstutstillingen verdig! Fantastisk tråd Grumpy! Eneste innvending må være at lesingen lokker frem oppgraderingsspøkelset for alvor :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å høre AKA :)

    To komponenter - én kabel i mellom - tre føtter og en rund dings? Grumpy flytter fokus fra
    tysk til fransk panser - La folie totale ou que pensez-vous?

     
    C

    Cyber

    Gjest
    Man kan lett se at herren er en nøye, pertentlig livsnyter - lekkert og en flott tråd å lese - som vanlig.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    cybervision_ skrev:
    Man kan lett se at herren er en nøye, pertentlig livsnyter - lekkert og en flott tråd å lese - som vanlig.

    Jeg kjenner til autister som ikke rekker Grympy over sokkekanten... ;D
    Men du verden, jeg gleder meg over de nye og stadig flere griselekre bildene og komponentene...
    Dette er eye-candy extraordinaire... ;D
    Spent på det endelige resultatet, om en mnds tid eller så... ;D

    mvh
    Proffen
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.571
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Måtte innom en tur....bare sånn for kosens skyld ;)
    Det er en fryd hver gang.... "alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag at de var livet."....lever du opp til Grumpy :) :)
    Herlig tråd, bilder og utstyr!!

    gismo
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.467
    Antall liker
    14.950
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Damn, damn nice tråd dette :) Cravings.

    OU812
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fransk stridsvogn med 20 mm alu i front. Her, strømkabling fra "dirty boxen" som allikevel lukter nytt, rent og har ord på seg for å prestere:

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy gjør et strategisk valg som sikkert ikke oppfattes som fremtidsrettet i alles øyne. Grumpy har kjørt
    harddisk-avspilling allerede i mange år og kjenner både kvaliteter, muligheter, forskjeller og utfordringer.
    Grumpy kjører allerede opptil 24/96-filer fra dedikert server og bestemmer seg for å være tilfreds med en
    slik løsning en stund til før han drar løsningen videre. Denne todelte saken, har vært en våt, uoppnåelig drøm
    i ett helt år. Sålenge lesbe-Barber ikke er å få kjøpt, og i tillegg ville ha vært en dårlig wet investment,
    ble drømmen realisert i påvente av hennes lesbe-konvertering eller alternativt at Melody G. kaster stokken og
    kommer løpende.


     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy, du er rett og slett en kunstner! :D Imponerende, ikke mye mer å si om den saken.

    mvh
    Lars
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    Grumpy, du er rett og slett en kunstner! :D Imponerende, ikke mye mer å si om den saken.

    mvh
    Lars
    ...og det sier du L? Da er nok jeg på et prematurt hobby-level. Det er jo du som kunstner'n.
    T.o. nyter Grumpy daglig både hodetelefonstativet og plateholderne med din signatur ...og skulle gjerne hatt fler ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Sildrer av munnvikene her nå Grump :eek:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.571
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Sildrer av munnvikene her nå Grump :eek:
    Ja ;) om lyden blir noe "sånn passelig" i nærheten av hva utstyret og bildene tilsier, så går`n rett til topps vettu!!
    Lett å bli litt "GrumpyPhile" her nå ;D ;D

    gismo
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    sclalars skrev:
    Grumpy, du er rett og slett en kunstner! :D Imponerende, ikke mye mer å si om den saken.

    mvh
    Lars
    ...og det sier du L? Da er nok jeg på et prematurt hobby-level. Det er jo du som kunstner'n.
    T.o. nyter Grumpy daglig både hodetelefonstativet og plateholderne med din signatur ...og skulle gjerne hatt fler ;D
    Hehe, det jeg driver med er helt ordinært Hr Watson :) Kan ikke akkurat skryte av å ha det utseende på hi-fi'en som du presenterer her i tråden din. For ikke å snakke om bildene dine ;)

    mvh
    Lars
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Metronome er fremfor alt en "musikalsk" spiller. Det betyr ikke annet enn gjengivelse av
    homogent virkelighetsbilde slik Grumpy forventer at det skal være. Det ble avgjørende for
    valget, selvom dCS i de senere versjoner også har den samme tilnærmingen i sin lydfilosofi.
    Metronome T2i Signature er en reinspikka cd-spiller med "clean-" og "dirtybox".
    Selve drivverket er en Philips CDM12 PRO 2 v6.8, Metronome-modifisert hvor det
    meste av drivverkhuset er bygget i metall, inklusive en konet alu-clamp fra Delrin.

    Blå-lyset i transporthuset skal visstnok medføre en høyere nøyaktighetsgrad på avlesning
    av CDene. Vel, Grumpy verdsetter uansett driftssikkerheten og den høye byggekvaliteten inboard
    som outboard. -Lenge leve!






    Hyllevarene omrokkeres før Metronome finner sin endelig plass - som igjen ble på toppen etter å
    ha prøvd seg i hylla under som på bildet.

     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Nydelig Grumpy du overgår deg selv med bilder det står misunnelse av, Hjelper jo på at utstyret er i en klasse for seg selv også. Herlig !
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Meget lekkert dette. Skulle nesten tro du alene holder liv i din venn oppe på Hedmarken Grumpy, for dette var vakre kreasjoner av ypperste merke :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Heftig høyde på racket forresten.. Kun personer på 185+ cm som kan bytte plater på Transrotorn :p
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med Metronome Grumpy. Hadde selv CD3 Signature og det er den desidert beste cd-spilleren jeg har hatt i hus. Byggekvalitet av en annen verden. Komboen din er sikkert enda bedre.

    Jeg opplevde en betydelig endring av lyden med TAOC Spike Plate PTS-F under spiksene. Det kan absolutt være verdt å eksperimentere med.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @Grandis: Jo, takk i like måte. Stereoen din m.m. blomstrer jo minst like fint i tråden din.

    @BigSwifty: Det er helt korrekt, bortsett fra én ting; Det er ikke bare ord som fort kan bli fattige.... ::)

    @HCS: Helt legal u-hjelp er sunt i alle markeder ;D

    @kaap: Neste gang du er på tur sørover, ta med taburett så skal jeg vise deg noe rart! ;D

    @Fosse: Takk for tips. Jeg har kikket på disse TAOCene en gang tidligere, så kanskje. Jeg vet at Metronomen kan
    respondere med nesten for mye bass ved enkelte underlag, avhengig av høyttalere selvfølgelig. Men sålenge jeg
    har langt igjen til bassvegring, skal jeg ta en ny titt til på disse.
    -Hva tror du jeg kan forvente med TAOCene Fosse?


    En av mine to ungdomshelter ( :p), ingeniør Geto, har lenge sittet klar med godboksen sin i påvente av klarering.
    Det har tatt et halvt år. I tillegg så Grumpy sitt snitt til å holde en irritert, premenstruell Geto på pinebenken etpar ekstra
    uker i tillegg. - Bare for gammelt vennskaps skyld. Geto er jævla oppe på digitallyd, men drømmer som oftest om rullator-sex
    i medvind av dynamisk fløyelslyd fra Rodgers & Bernsteins Sounds of Music på vinyl ...tror Grumpy.

    Til tross for stor avhengighet til en pensjonert Phillips GA-212 (hengemyrspiller) og et halvt dusin plater, har det seg slik at
    Geto valgte å stå brudgom med selveste svenskeberta. Da kan han i ettertid skylde seg selv ettersom alt som minner om
    grammofonsk utseende er tabubelagt snakkis og ensbetydende med gul-blå skambank. Investeringsviljen er av den grunn totalt
    fraværende i tankene til Geto. Sådaså, kommer du til meg med boksen din Geto og ber frekt Grumpy om å sette på Speakers
    Corner-varianten av Supertramp - Crime of the Century for vinyl-ripp til 24/96 - Det er hva gutten vil ha! Tror han virkelig at
    det er mulig å få alt av "Trans Rotoren" inn på laptopen med den samme luftige, krispe og attakerende lyden? Som innleid
    anstand, reinkarnert stereo-filosof og samtidig jugde Dredd, er EiK veldig lett å be denne gangen også. -Særskilt ettersom
    han ikke hadde rukket middag (tips) og i tillegg hadde gnukkevasket Alfa'en klinisk ren med Vidar P's vinylsåpe. -Han er nok en
    ekte Alfa-elsker den Romeogutten der.


    (Honestly speaking Geto, så synes ikke kroppsformen å være like smal om midjen som før. -Bolle-kjake-tendens også? :-*)

    V brukte altfor lang tid på å tune softwaren på laptopen, byttet kabel etpar ganger og kastet oss inn i A/D-konvertingen med
    denne kilden:



    Men, nå kan vi vel snart få høre hva rippingen resulterte i... ::)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder av flotte saker!!!! :D
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Koser meg i tråden din Grumpy. For noen bilder!!! :eek:
    Ser det halvparten så fint ut i virkeligheten trenger man jo nesten ikke spille musikk ;)

    Lyttet til høyttalerene dine for noen år siden i Trondheim. Flotte saker. Når er dine høyttalere fra? Ser ikke så mange som har de, rart!? Vet du om de selges fremdeles og hvordan det går med firmaet?
     

    geto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    265
    Torget vurderinger
    1
    En ganske yppal Grumpy tester ut gammelt vennskap med lett spydige kommentarer. Tror han er misunnelig på de av oss som kunne passere de 50 med brystkassa først. ;D

    Supertramp ble rippet i 24bit 96kHz til Wave. Verktøyet benyttet er Creative Sound Blaster X-Fi HD, et eksternt USB-lydkort, innhandlet hos Komplett til den nette sum av kr. 749,-. Kortet/boksen kobles til laptopen via USB og henter også strøm via denne. Medfølgende software er installert og styrer opptak og volum, for å sikre optimal dynamikk i opptaket.

    Grumpy er meget skeptisk. Dette er et apparat i et ikke-HiFi prisnivå, mindre enn for en Furutech stikkontakt. Den er i tillegg helt fri for alt som ligner på krom og bling og vi vet godt hva Grandfather Bling mener om denslags. Dette kan da umulig formidle godlyden fra ZYX'en?

    Rippingen resulterte i to filer med størrelse rundt 800 MB, en pr plateside. Filene ble deretter åpnet i Adobe Audition, der filene ble splittet opp i enkeltspor. Deretter ble det hele tagget i MP3tag og lagret som 24/96 FLAC.

    En prøvelytting på eget anlegg tyder på at veldig mye av kildens kvalitet ble med over til det digitale domene. En snarlig A/B-test på Grømperns anlegg vil gi den endelige dommen.


    ...og bare så du vet det, Grumpy, jeg hadde en ganske vid trøye på. :eek:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @Bjornh: Takk :)

    @ Trompetnerd: Hyggelig å høre. Mine er produsert i 2006.
    Nordic Tone Mod. 1 ble utviklet gjennom et treårig utviklings-/samarbeidsprosjekt mellom Adigo AS,
    Elart Metall AS og Dr. Mike Newman. Høyttaleren ble produsert og markedsført i Norge av Audivation AS.
    Nå er disse å få kjøpt gjennom forhandlernettet til Electrocompaniet.
    -Det tar vanligvis mange år med hard jobbing og økonomiske ressurser for å brande seg i et marked med
    gode kjente merkenavn i prisklassen 100K og oppover. Konseptet er i tillegg kostnadskrevende å produsere, så
    det spørs om ikke regnestykket med dekningsbidrag og kalkyler utelukker store produksjonskvanta av disse. Det kan
    være en av grunnene til at NT ikke finnes i ethvert "Karnapp", eller andre grunner jeg ikke kjenner til. Hos Grumpy
    passer Nordic Tone på flere parametre. -Det var hensynet jeg tok, selvom jeg aller helst fabler om noe med ekstrem
    korrekt orkanbass for å slippe daglig bryderi med hårbørsten ;D


    (T.v. Dr.Mike Newman, Øyvind Overskeid og Sigmund Øvreng)

    @Geto: Så skeptisk til rippingen var jeg fader meg ikke da! -Igrunn synes jeg at det er et hyggelig avbrekk
    for amatører å forske ulike formater. Grumpy gleder seg til du kommer med 24/96-filene. Speakers Corner-utgivelsen
    av Crime of the Century er i seg selv magisk, kontra de cd-utgivelsene Grumpy har.
    PS! Selvfølgelig bruker Grumpy sin rettmessige frihet til å ytre både synlig og verbal misunnelse, at du gikk inn i 50-åra
    med brystkassa først, mens mitt fuglebryst pep ustanselig av oksygenmangel. Men vent om 10 år du! -Da ser du ikke at
    du pisser engang :p ;D

    I påvente av konverteringsresultatet til Geto, bruker Grumpy tiden på A/B-lytting av pick-up'ene.
    -Målsettingen er å finne den mest Grumpye jazz-pu'en og hvilken arm den skal sitte på. Grumpy ser for seg
    et langt, slitsomt prosjekt. -Men, med disse tre pu'ene i lomma, må det sies å være en god start på en hobby i hobbyen.



     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    27.878
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Aaah, så måtte jeg atter igjen begynne på side 1, og bla meg sakte framover.
    Tråden er da ren nytelse fra A til Å Grumpy, inspirerende og underholdende, søren klype!

    Lenge må den fortsette. ::) :D

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    geto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    265
    Torget vurderinger
    1
    @Grumpy: Selv om jeg er noen dager eldre enn deg er det tydelig at du har vært langt tidligere ute m h.p. aldringens forbannelse, ref. lesebriller etc. etc.

    Kan jeg tolke deg dit hen at schnabelen blir kortere etter fyllte 50 også? Da er det godt å ha mye å ta av... ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Første gang jeg hilste på Grumpy trodde jeg at jeg hadde ringt på feil dør og kommet til faren hans.. ;D ;D ;D



    Snakk om å dumme seg ut - det var da jeg fant ut at briller uvergelig var blitt en rekvisita jeg nok heretter må vurdere..
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker dere begge en uhelbredelig sykdom!
    - Derimot du Lagga, kan få leve. Du er tross alt høflig og vennligsinnet ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Er syk allerede - hifisyken! Kan ikke kureres.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn