GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er den Trans Rotor modifiserte SME-armen jeg har hatt hele tiden tkr. -"Hybridus SMEus" ;D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Grumpy skrev:
    Det er den Trans Rotor modifiserte SME-armen jeg har hatt hele tiden tkr. -"Hybridus SMEus" ;D
    Skjønner etterhvert av jeg burde ha fulgt litt bedre med i den gamle tråden din...Følger ihvertfall med på denne! :D

    mvh
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir kjempebra Jan , flotte bilder og flotte komponenter , men det er jo ikke noe nytt hjemme hos deg , at du har flotte komponenter- det vet jo vi som kjenner deg godt.

    er utrolig spent på arm nummer XXX

    Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Byggmakker Grumpy premonterer de tre nederste føttene på tysk-dreid gjengestang på spisebordet til Krokodillens store fortvilelse ettersom
    middagsgjester er ventet. Jeg minner henne raskt på at dersom hun ønsker bistand til optimalisering av Tivoli-anlegget sitt, får hun te seg på en
    annen måte ...etc, etc. Pipa pistrer fizz - jeg fortsetter med ryggen til (venter på steikepanneslaget i bakhue) hvorpå bånnplintet sklir saaaakte
    nedpå. -Pørfect! Uten nevneverdig promille fraktes den tre-benete acryl-aluminiums-hybriden diagonalt over til Karnappet. Føttene plasseres i
    "skoene". Neodympanseret over V8'ern synes å være perfekt sentrert i plinthullet - flink gutt?





    ssm: Er du misfornøyd med at jeg ikke smukker ut alt på en gang? Hva pokker skal jeg gjøre med alle de 700 bildene da? Kaste de? ;D
    (PS! ta det som en spøk Espen ...hehe)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Neodym-magnetene er driverne i TrRotors berøringsløse drift. Neodymium-iron-boron (NdFeB) tilhører kraftfamilien av
    magneter. Grumpy er ikke tilleggsutstyrt med pacemaker, så den eneste interferencen vi kan snakke om, kjenner jeg
    ikke til. -Det må isåfall være syngedamene på pappcoverne som glaner lengselsfullt på Grumpy for å slippe til. Grumpy kaster
    skjorta og fortsetter med et nytt kobbel alu-spacere som sklir ned på gjengestengene som hvilket som helst mellom-
    leggspapir for neste acrylprofil som finner sin naturlige plass. Nå er det tid for en egentlig unødvendig kontrollsjekk med vater
    og meterstokk. Acrylen har fått sine behandlende dråper med "Laserclean" og sveip med spesialfilla. -So far, so shiny!





     
    J

    J.J

    Gjest
    * Stum * :eek:


    Det er jo så blankt og shiny at det er vanskelig å finne rette ord for å beskrive dette ... ;D

    Imponert over alt jeg ser ....


    mvh
    Jan Robert
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er jeg også jan#jan ;D

    Armbordet sklir på plass det også. Nå er det tid for resterende "innmat" eller armer. Grumpy mener rekkefølgen er valgfri, mens
    fornuften sier nok at armene bør komme tilslutt.

    Grumpy sikter og senker "Bøtta" (eller lagerhuset) ned i senterhullet over drivtallerkenen. Grumpy kjenner magnetkraften
    utfordre bicepsen, men klarer på et mirakuløst vis å få kontroll. Det som er helt avgjørende nå, er avstanden mellom bunnen på
    "bøtta" og magnetene under. Blir avstanden for nær eller for langt unna, vil det påvirke rotasjonen. Avstanden justeres med å
    vri på føttene - opp eller ned - og vi lander perfekt på 3 mm, mens vateret sjekkes kontinuerlig. Bøtta oljes og klargjøres for det
    øverste lageret som platetallerken skal senkes ned på. Videre vedlikehold består normalt av én dråpe olje i året på toppkula i
    stanga som ikke synes her. - Keep it simple!


     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.571
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flotte inngrep og med kirurgisk presisjon Grumpy ;)
    Som du selv sier...keep it simple ;D ;D
    Eller..... 8)

    gismo
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk Gismo, jeg humret litt jeg også på uttrykket "keep it simple", men realiteten er at spilleren er den enkleste
    å sette opp av de tre jeg har. -Da med tanke på oppsettet. Det eneste unntaket må ha vært en tidligere
    treplatespiller fra Rosewood.

    Neste steg for Grumpy er å senke det siste og største lageret ned i "bøtta". Vakumfølelsen tiltar etterhvert som
    lageret senkes. En svupp-lyd inntreffer og lageret inntar rett posisjon og justerer seg etter magnetplasseringen på
    drivtallerkenen. Kontakt er oppnådd! En testkjøring indikerer at posisjonen mellom drivtallerken og enheten synes å
    være perfekt. En vakker dag skal jeg veie dette lageret. -Det er ikke langt unna vekten av trekvart bøtte vann.



     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.593
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser ju bedre ut enn i virkligheten det her Grumpy :) Var også glad du ikke var med og hørte Avid konstruktøren (C.Maas)på mini-messe OVK/OHC, fortelle om hans åsikter om plast spillere og forskjellige måter og drive tallerken rundt inkl magnet drivt! ja trur faktiskt det meste blev såget jamt fot knøler den kvelden ::)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , nei jeg er slett ikke misfornøyd , slik som den er , må framføringen være , det skaper entusiasme og nysgjerrighet.... det er da ikke noe moro med alt på en gang.... ;D

    Lurer på om ikke ssm skal ha seg ny vinylsnurre til vintern og..... har en pickup for mye , og en ubrukt riaainngang..... :D

    men om det blir spiller i plastikk eller treverk( fyringsved 8)får tiden vise)

    Mvh Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1


    Armbordet har som tidligere nevnt vært på workout i Tyskland. Oppdraget går ut på å flytte SMEen i bakkant og
    lage plass til Reed'en der hvor SMEen stod. Det blir noen korte diskusjoner på ulike praktiske måter å fikse dette på som
    både ser og høres bra ut. Grumpy har absolutt ingen ønsker om se tomme høl som gaper etter etter luft eller annen
    påklæsja brakett med limsøl. Grumpy får tilbake noe helt annet enn forventet; nemlig en rundfrest og nedfelt polert
    alu-ring med innvendig justeringsskrue (for rotering av egen akse) og selvsagt med ferdige hull for Reed'en. SME'en har
    fått nye hull på motsatt ende. Grumpy blir rett og slett blid av hva han ser :D -Litt mer enn forventet oppleves alltid som bra!





     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder! :D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk Bjornh. Ellers er jeg helt enig med deg Elektron at Grumpy kanskje hadde trengt mer enn etpar kirurgiske inngrep ;D

    @ lars_erik: Jaktet du på noe slikt? ::)



    ...tilbake til topic, så er arm #1 på plass, mens Grumpy leter etter det tyngste løftet; platetallerken.
    Mens krefter samles til superløftet setter Grumpy seg ned for å planlegge utprøving av pick-up'er.
    Foran meg ligger en Benz, en Shelter og en ZYX. Grumpy nekter å gi seg før han har reindyrka
    favorittarmer til henholdsvis jazz-/blues og til klassisk/rock/pop. Idioti? Nei, bare en usunn hobby!


     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.571
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det skrider frem Grumpy, og vi nyter hvert bilde med tekst :D
    Når du en dag, sansynelig rundt midnatt, endelig har fått dette korrekt på plass og koblet opp.
    Sett deg ned med et glass og nyt denne 8)

    spotify:track:7i5V85S1gUq0WzqGiXg6p7

    Midnight blues

    gismo
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Første gangen jeg har sett en Swarovski platespiller!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Fantastisk tråd! Vakkert! og for noen bilder!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Gratulerer!
    Da er det bare innstillingen igjen....

    mvh
    Fozgometer, vekt, laservater og good-feeling er tingen + en dose fjern-kirurgisk hjelp selvfølgelig ;D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei , dette er flotte saker Jan , har du dobbeltsjekket vateret ?
    Mvh Espen
    Yepp og i tillegg har jeg innebygd vater i noen av komponentene :eek:
    - Jeg tror det sitter nå, men jeg er spekkfull av takknemlighet for velvilligheten din Espen. Det har jeg alltid vært. Du har alltid vært generøs - så det skal du ha, i all offentlighet - TAKK.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Grumpy skrev:
    tkr skrev:
    Gratulerer!
    Da er det bare innstillingen igjen....

    mvh

    Fozgometer, vekt, laservater og good-feeling er tingen + en dose fjern-kirurgisk hjelp selvfølgelig ;D
    Vi i Porsgrunnsavdelingen sverger til absint i tillegg. Det hjelper alltid å drikke seg til mot. :D

    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Vi i Porsgrunnsavdelingen sverger til absint i tillegg. Det hjelper alltid å drikke seg til mot. :D
    I kveld nøyer jeg meg med kun billig svensk Bayersk fra Falcon - funker på travle hverdager ;D
    Jeg har også hørt at det er en grusom følelse å knekke armer i edru tilstand ...så derfor.

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Grumpy skrev:
    tkr skrev:
    Vi i Porsgrunnsavdelingen sverger til absint i tillegg. Det hjelper alltid å drikke seg til mot. :D
    I kveld nøyer jeg meg med kun billig svensk Bayersk fra Falcon - funker på travle hverdager ;D
    Jeg har også hørt at det er en grusom følelse å knekke armer i edru tilstand ...så derfor.
    Armbrudd vet jeg lite om, heldigvis.

    Men nålefanebrudd i edru tilstand er fælt. Neste gang jeg gjør noe slikt skal jeg sørge for å være dritings.

    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det klarer jeg uansett ikke i kveld tkr - noen av delene ...tror jeg. Pingleøl dette svenskegreiene!

    Men, "Tysker'n lånte uansett hele treboksen med armen under tilpassingsprosessen - også av deres egeninteresse for å vurdere.... ::)
    - Kanskje var det armrøret i "Panzerholz" som kilte nysgjerrigheten ...ehhh, nei kanskje ikke.


     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy begynner å få dilla og har sniffa vinyllukt i flere måneder. Allikevel godtas ikke slurv for å spare tid. Grumpy
    småjusterer og forbereder oppstart av treskeverket. Han flytter referansepickup'en over i Reed-armen. Egentlig burde
    Grumpy ideelt sett hatt ZYXen på SMEen som opprinnerlig, men noen ganger er det umulig å vente. -Suget etter inntrykk
    fra Reed-armen er abstinensfremkallende!



    Grumpy er fryktelig nysgjerrig på hva den nye Benz'en kan gjøre opp i det hele. -Vil den kunne bli den foretrukne my all-in Jazz pu'en?



    VTA'en sitter som en justert lekter på begge. -Relativt ukomplisert affære på både SME og Reed. Trippelsjekk med
    Bosch sitt førstegenerasjons laservater, nettopp for å slippe å bli arrestert av ssm nok engang for å bruke feil vater av
    upålitelig fabrikat. ::)

    Reed-armen synes å ha gode, enkle, solide og intuitive justeringsløsninger. -Både grov og finjustering rattes enkelt ved
    hjelp av vridbare "hjul". Mest overrasket blir jeg allikevel over Azimuth-justeringen. Ett kjapt blikk på brukerveiledningen
    forteller Grumpy at hele greia består i å løsne på stoppskruen i bakkant på pick-uphuset for deretter å ratte hjulet som
    sitter på toppen. Totalt sett, lurer faktisk Grumpy på om det faktisk er enklere å sette opp denne spilleren enn både
    Micro Seikien og Dualen som fremdeles befinner seg i etasjen over.



    Grumpy har bevilget seg et Fozgometer for å tilfredsstille nysgjerrigheten. Denne måler bl.a. Azimuthen. - altså EN MÅLEBOKS!
    Noe enklere Azm-justering har Grumpy aldri vært borte i. Grumpy plugger tonearmkabelen direkte i Fozgometeret. Setter på
    testskiva: The Ultimate Analogue Test LP (Analog Production). Spor to og tre er dedikerte spor nettopp til Azimuth Adjustment.
    Fozgometeret har tre ledpærer; venstre kanal, senter og høyre kanal. Det hele dreier seg om å lese av nålen på målemeteret.
    Grumpys tiltrodde manuelle justering viser seg allikevel ikke å være perfekt skal man tro på Fosgatenålen. Perfekt blir det etter
    knappe fire runder med måling, ratting og avlesing av Fozgometeret. - Yepp! Grumpy har fått et nytt favorittverktøy som
    konkurrerer med samtlige batteridriller, enten de er blå eller gule:




    Etterpuss er etterpuss, nødvendig eller ikke!? - Grumpy kjører filla og kan registrere i speilbildet at håret ikke har blitt
    tykkere siden forrige gang:



    Almost ready, men det viser seg at Grumpy gjerne vil ha SMEen litt høyere og sender beskjed til Tyskland om at de
    må sende opp nye spacere med økt tykkelse. - Dvs. for å heve armbordet. Unødvendig pirk, men sånn er det bare.
    Imens rigger Grumpy ned oppgraderingen og setter opp Trans Rotoren slik den opprinnelig var. En annen hensikt er
    også for å spille seg opp på utgangspunktet i standard Orion for å kunne ha et bedre vurderingsgrunnlag av
    oppgraderingen senere.
    -Gæærn't låter det uansett ikke ...tror nå ihvertfall Grumpy mens sola foreløpig bare skinner:



    Neste må bli å hekte på riaa og ...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg elsker de hvite hanskene! Erotisk, på en måte....
    mvh

    Edit: Vi tar `an ikke ikke lengre... fikk sånne rare assosiasjoner...8)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Jeg husker godt den der svenske sangen ja; "R....ka mej med vita hanskar på" Cash kan sikkert hele teksten :eek: :eek:

    Grumpy, om litt kan du bruke det samme "Putzmittel" på skallen ;D ;D Da blir det billigere også, kjøper i bulk...


    Edit: Husker du du ble sur på meg fordi jeg mobbet deg med Duraglit? Vel, nå ser du - du er innhentet av virkeligheten med den Hochglanzpolitur-saken. Jeg visste det måtte komme.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, egentlig har jeg underslått bruken av Dr. Woak putzenmittel i flere år Sluket. Det er vel først nå jeg har baller hengende og store nok til å stå frem, men jeg er fremdeles dritsur på deg for den Duraglitten ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Når kan jeg så forvente å komme inn i varmen igjen?? Begynner å bli en stund siden den Duraglit-affæren nå.. :-*

    Er det noe lyd snart, forresten? Du kan da ikke sitte og polere balltreet i evigheter?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    .....Er det noe lyd snart, forresten? Du kan da ikke sitte å polere balltreet i evigheter?
    Lyden er jeg ikke så opptatt av, har du ikke skjønt det enda ;D ...hehe.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Vel, alle andre sier det, men jeg har hittil latt tvilen komme deg tilgode og håper i det lengste på at det er LYDEN som driver deg tross alt. Sviskedamer eller ei... :eek: :eek: Au, den var stygg!

    Det er stor forskjell på Kong Salomo og Jørgen hornmaker fortsatt i dette landet; du kjører med rustfritt og Swarovski mens jeg smurte matt sort vannbasert maling på høyttalerne mine i går!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Det er stor forskjell på Kong Salomo og Jørgen hornmaker fortsatt i dette landet; du kjører med rustfritt og Swarovski mens jeg smurte matt sort vannbasert maling på høyttalerne mine i går!
    Hva ble kostnaden for de høyttalerne igjen, Jørgen? ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.273
    Torget vurderinger
    23
    Hysj...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn