GrumpyPhile

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    " P Æ N G S J O N I S T S P I L L E R "

    Det er kjempelurt i alle sammenheng Ă„ tilpasse pensjonistlivet.

    Marc Anthony Ă„pner sangen med:
    "Jeg ga deg mitt hjerte og fĂžlelsene mine
    Jeg ble forelsket i deg fra fĂžrste Ăžyeblikk
    Jeg fÞlte ogsÄ at noe manglet..."



    NÄ og fremover passer det meg best med en spiller som veier litt mindre enn Kuzma Stabi XL DC. Samtidig Þnsker jeg ikke Ä fire pÄ kvaliteter.
    Det er mengder av superflotte spillere Ă„ plukke av. -Det gjelder bare Ă„ velge den rette for meg đŸ„Ž .

    Jeg har opp gjennom, fra ungdomsÄrene og frem til nÄ, hatt ulike drivverk, alt fra simpleste remdrift, simpleste direktedrevne til ganske sÄ renomerte spillere et godt stykke opp pÄ kvalitetsskalaen. Det har vÊrt lettvektsspillere, tungvektere, vakuumlÞsning og magnetdrift. Jeg har mer eller mindre vÊrt fornÞyd med alle, med fÄ unntak.

    Hva sitter jeg igjen med av erfaringer som kan bidra til Ä velge den JEG har troa pÄ?
    1. Litt pondus er nÄ min greie. -AltsÄ bÞr det bli en moderat tungvekter (50 kg +/-)

    2. MĂ„ kunne ta minimum to tonearmer, og der setter jeg egentlig grensen (I praksis har jeg sjelden, eller aldri fĂžlt behovet for en tredje arm og enda sjeldnere en fjerde)

    3. Remdrift (synkron-/datastyrt?), helst med rem som IKKE er fleksibel (strekker seg som en typisk strikk gjĂžr)

    4. LuftbÄren, eller annen berÞringslÞst driftssystem.

    5. Vakuum (mÄ vÊre stÞysvak og kunne stÄ i samme rom som spiller)

    Kan jeg nÄ slutte ringen med noe som likner gode opplevelser fra heyday of analog audio - altsÄ noe av det beste fra mine fÞrste virkelige gode opplevelser, men produsert med moderne teknologi/toleransegrenser?

    Jakten pÄ kjÊrligheten har allerede startet pÄ det som skal bli den aller siste platespilleren som skal vare livet ut.
    Jeg er allerede blitt litt forelska, faktisk.
    .


    Hva med tonearm?

    Jeg har flere som kan brukes, men har et evig kjĂŠrlighetsforhold til Reed 3P og
    hÄper sogar en vakker dag, Ä fÄ kjÞpt tilbake Reed 2P m/panzerholz armrÞr.

    MEN, jeg har en vÄt drÞm om Ä prÞve det beste fra to verdener.
    En tangential-pivotarm, basert pÄ Double Birch/Thales geometien !


    1651247578343.jpeg


    Vi fÄr se om det kan oppdrives en slik tonearm. Inntil videre nyter jeg en av de siste snurr pÄ Tower of Power fÞr nedpakking starter.

    IMG_20220428_134410__01.jpg



    Jeg jakter samtidig litt pÄ et nytt rack som egner seg.
    I den forbindelse fikk jeg med meg utpakkingen av de splitter nye KEF BLADE ONE META i matt blÄgrÄ finish

    IMG_20220429_160241__01.jpg

     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    BÞr du ike starte pÄ Ringen ? Isteden for Ä slutte den ?

    Vis vedlegget 813319
    GGGGGGo
    HĂŠĂŠlj
    GGGGGGRumphy !

    :p:LOL::p
    Thanks man. Deilig med ulike faser av hifi-livet. Er inne i fasen med en slags forenkling av ting - innbiller jeg meg selv ihvertfall 🙄

    Jeg mĂ„lte forresten W/F pĂ„ "din nye" DP-80 ned pĂ„ 0,02 og med snittmĂ„ling pĂ„ 33,29 - imponerende đŸ˜±
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.455
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    " P Æ N G S J O N I S T S P I L L E R "

    Det er kjempelurt i alle sammenheng Ă„ tilpasse pensjonistlivet.

    Marc Anthony Ă„pner sangen med:
    "Jeg ga deg mitt hjerte og fĂžlelsene mine
    Jeg ble forelsket i deg fra fĂžrste Ăžyeblikk
    Jeg fÞlte ogsÄ at noe manglet..."



    NÄ og fremover passer det meg best med en spiller som veier litt mindre enn Kuzma Stabi XL DC. Samtidig Þnsker jeg ikke Ä fire pÄ kvaliteter.
    Det er mengder av superflotte spillere Ă„ plukke av. -Det gjelder bare Ă„ velge den rette for meg đŸ„Ž .

    1. Jeg har opp gjennom, fra ungdomsÄrene og frem til nÄ, hatt ulike drivverk, alt fra simpleste remdrift, simpleste direktedrevne til ganske sÄ renomerte spillere et godt stykke opp pÄ kvalitetsskalaen. Det har vÊrt lettvektsspillere, tungvektere, vakuumlÞsning og magnetdrift. Jeg har mer eller mindre vÊrt fornÞyd med alle, med fÄ unntak.

    Hva sitter jeg igjen med av erfaringer som kan bidra til Ä velge den JEG har troa pÄ?
    1. Litt pondus er nÄ min greie. -AltsÄ bÞr det bli en moderat tungvekter (50 kg +/-)

    2. MĂ„ kunne ta minimum to tonearmer, og der setter jeg egentlig grensen (I praksis har jeg sjelden, eller aldri fĂžlt behovet for en tredje arm og enda sjeldnere en fjerde)

    3. Remdrift (synkron-/datastyrt?), helst med rem som IKKE er fleksibel (strekker seg som en typisk strikk gjĂžr)

    4. LuftbÄren, eller tallerken (Jeg har sÄ god erfaring med berÞringslÞse

    5. Vakuum (mÄ vÊre stÞysvak og kunne stÄ i samme rom som spiller)

    Kan jeg nÄ slutte ringen med noe som likner gode opplevelser fra heyday of analog audio - altsÄ noe av det beste fra mine fÞrste virkelige gode opplevelser, men produsert med moderne teknologi/toleransegrenser?

    Jakten pÄ kjÊrligheten har allerede startet pÄ det som skal bli den aller siste platespilleren som skal vare livet ut.
    Jeg er allerede blitt litt forelska, faktisk.
    .


    Hva med tonearm?

    Jeg har flere som kan brukes, men har et evig kjĂŠrlighetsforhold til Reed 3P og
    hÄper sogar en vakker dag, Ä fÄ kjÞpt tilbake Reed 2P m/panzerholz armrÞr.

    MEN, jeg har en vÄt drÞm om Ä prÞve det beste fra to verdener.
    En tangential-pivotarm, basert pÄ Double Birch/Thales geometien !


    Vis vedlegget 812978

    Vi fÄr se om det kan oppdrives en slik tonearm. Inntil videre nyter jeg en av de siste snurr pÄ Tower of Power fÞr nedpakking starter.

    Vis vedlegget 813088


    Jeg jakter samtidig litt pÄ et nytt rack som egner seg.
    I den forbindelse fikk jeg med meg utpakkingen av de splitter nye KEF BLADE ONE META i matt blÄgrÄ finish

    Vis vedlegget 813313
    I like where this is going!!! Lykke til!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bergmann er bare smooth nydelig altsĂ„, men trolig blir det ikke denne đŸ€«.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.029
    Antall liker
    20.208
    Sted
    HjortshĂžj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    M.h.t. de 5 punktene....
    Om du kan unnvĂŠre nr. 5. er beste bud herfra La Platine Verdier.
    Ugly som faen...... men et "oldschool" drivverk av beste sorten lydmessigt.
    Bare Ă„ se langt vekk fra estetikk 😁
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Brinkman, Acoustic Signature Reed eller Techdas kanskje:unsure: og en Reed 5T arm som den ene armen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg stĂžtter fullt ut ditt syn Hasse. Jeg er vel en av mange som alltid har syntes at Verdier er noe helt spesielt i enkelthetene navn. Og, den er IKKE ugly!!!
    NĂ„ fĂžler jeg vel at Verdieren pĂ„ mange mĂ„ter har for mange sammenfallende egenskaper med den jeg allerede har i dag. Godt tips Hasse og mulig at jeg tar feil, men jeg sĂžker videre
. 😁

    PS! @HasseBasse jeg hÄper Ä kunne vÊre i omrÄdet Aarhus 28.6 - 1.7 om du er hjemme.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.513
    Antall liker
    102.813
    Torget vurderinger
    23
    Beklager hvis jeg har Ăždelagt overraskelsesmomentet...det var ubetenksomt av meg! Skall alltid skje igjen!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.513
    Antall liker
    102.813
    Torget vurderinger
    23
    Spillerne deres er grisestygge, sĂŠrlig de forskjellige betjeningspanelene. :( Den viste modellen hĂžrer ikke til de vĂŠrste dog...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    DrĂžbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg vurderte den og dro og kikket pÄ den, men fikk ikke noe positive vibber....japse bling...hverken fugl eller fisk
    glad jeg endte opp med Melco istedet
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.708
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    jeg vurderte den og dro og kikket pÄ den, men fikk ikke noe positive vibber....japse bling...hverken fugl eller fisk
    glad jeg endte opp med Melco istedet
    Melco er sikkert bra det, men det er noe med det navnet som fÄr meg og tenke pÄ tekstilindustri produkter fra BorÄs postorder kataloger anno -70t :rolleyes: fyllt opp med strykefrie/Gabardin bukser og dameundertÞy.
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjĂŠresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg stĂžtter fullt ut ditt syn Hasse. Jeg er vel en av mange som alltid har syntes at Verdier er noe helt spesielt i enkelthetene navn. Og, den er IKKE ugly!!!
    NĂ„ fĂžler jeg vel at Verdieren pĂ„ mange mĂ„ter har for mange sammenfallende egenskaper med den jeg allerede har i dag. Godt tips Hasse og mulig at jeg tar feil, men jeg sĂžker videre
. 😁

    PS! @HasseBasse jeg hÄper Ä kunne vÊre i omrÄdet Aarhus 28.6 - 1.7 om du er hjemme.
    Verdier er "Industriell" i sin fremtoning. Ingen mulighet for vakuum riktignok, men en Sluk-clamp gjÞr (nesten) samme nytten. Den er enkel Ä vedlikeholde, det holder med en drÄpe olje i lageret i ny og ne. Nye armbord kan enhver habil mÞbelsnekker fikse for deg, og armbordenes konstruksjon gir deg uendelige muligheter for fininnstilling. Jeg har hatt min Verdier i 6 Är nÄ, og den fungerer fortsatt helt lytefritt.

    Jeg ville ikke nÞle med Ä anbefale deg Ä tenke pÄ den en gang til.

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    DrĂžbak
    Torget vurderinger
    45
    Melco er sikkert bra det, men det er noe med det navnet som fÄr meg og tenke pÄ tekstilindustri produkter fra BorÄs postorder kataloger anno -70t :rolleyes: fyllt opp med strykefrie/Gabardin bukser og dameundertÞy.
    Mange av topp produktene fra Japan hadde utspring fra kjente industrikonsern.....feks Takatsuki rĂžr. Melco begynte vel med strikke maskiner og senere servere lenge etter platespillerne, som var designet av Kondo og Yamamura
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    BĂŠrum
    Torget vurderinger
    4
    Synes for min del denne Tech das utgaven hadde passet godt inn i trÄdeiers oppsett:

    Grumpyplayer VI

    Hadde ikke gjort seg bort hos meg heller nÄr jeg tenker over det.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.029
    Antall liker
    20.208
    Sted
    HjortshĂžj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg stĂžtter fullt ut ditt syn Hasse. Jeg er vel en av mange som alltid har syntes at Verdier er noe helt spesielt i enkelthetene navn. Og, den er IKKE ugly!!!
    NĂ„ fĂžler jeg vel at Verdieren pĂ„ mange mĂ„ter har for mange sammenfallende egenskaper med den jeg allerede har i dag. Godt tips Hasse og mulig at jeg tar feil, men jeg sĂžker videre
. 😁

    PS! @HasseBasse jeg hÄper Ä kunne vÊre i omrÄdet Aarhus 28.6 - 1.7 om du er hjemme.
    Og det siÂŽr du till en, som ikke vet hva dag det er i morgen?? :ROFLMAO: :ROFLMAO: ..... Klart, jeg er hjemme, om du kommer (y)
    Nevnte Verdier, da kammisÂŽen nede av veien har en, og jeg har fulgt hans reise igjennem mange Ă„r.
    Noe av det sidste var en Gyrodeck... spillte fint den. Den blev etterfĂžlgende byttet ut med en Orbe..... lydmessigt en pen oppgradering.
    Orben montert med SME5 og Jubilee PU.
    Men den stĂžrste oppgraderingen skjedde, da han fikk Verdier. Samme arm, samme PU, samme kabler, bare drivverk var bytttet.
    Du verden for en forskjell m.h.t. bunn, stabilt lydbilde/3D. Trodde ikke pÄ davÊrende tidspunkt, at det var muligt i akkurat samme
    setup at oppleve SÅ stor forskjell, bare ved Ă„ bytte drivverk. Jeg blev pent "justert" i min oppfattelse :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for gode platespillertips. NÄ prÞver jeg Ä fÄ tak i en spiller som samlet sett har de gode lÞsningene, med de mest egnede materialvalgene ...sÄnn jeg ser det. Ja, det gÄr framover. :rolleyes:

    Imens er det en fryd Ä sette i sammen ny arm. Denne er kanskje ikke den vakreste i Reed-portefÞljen, men hva gjÞr det nÄr drÞmmeprinsippene er oppfylt med en tangential-pivot. Da bryr jeg meg ikke om designlÞvene rynker pÄ nesa.

    IMG_20220506_223856__01.jpg
    IMG_20220506_220749__01.jpg


    Feiring? Tja, en Paulaner og Panna Cotta fÄr duge.

    IMG_20220507_181414__01.jpg
    IMG_20220507_185619__01.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Muse 3C stod pÄ lista forrige gang og var med inn i "finalen". Det er fremdeles en spiller jeg har stor sans for.
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn