GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ny svulmende, oppblåsbar, atmosfærisk, Gilmour´ish og Floyd´ish plate fra Bjørn Riis (Airbag).

    Jeg skal opp til Bjørn en av de nærmeste dagene og dersom noen i OVK, eller OAS, eller andre kjente ønsker en signert utgave, så gi meg beskjed. Kan ta med noen få i sort/hvit splatter også.

    IMG_20220409_161721__01.jpg
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.035
    Antall liker
    20.219
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ny svulmende, oppblåsbar, atmosfærisk og Floydish plate fra Bjørn Riis (Airbag).

    Jeg skal opp til Bjørn en av de nærmeste dagene og dersom noen i OVK, eller OAS, eller andre kjente ønsker en signert utgave, så gi meg beskjed. Kan ta med noen få i sort/hvit splatter også.

    Vis vedlegget 807984
    Du vet vel, hva du "bør" gjøre (y) (y)
     

    geto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2007
    Innlegg
    84
    Antall liker
    268
    Torget vurderinger
    1
    Ny svulmende, oppblåsbar, atmosfærisk og Floydish plate fra Bjørn Riis (Airbag).

    Jeg skal opp til Bjørn en av de nærmeste dagene og dersom noen i OVK, eller OAS, eller andre kjente ønsker en signert utgave, så gi meg beskjed. Kan ta med noen få i sort/hvit splatter også.
    Du får gjerne be Bjørn signere en til. ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    LønscjMøte i GGGGG aka "5G" - 11/4-2022

    Vi brukte all vår makt - selvlært av erfaringer fra me-too bevegelsens farmor Beate - til å presse @geto til å servere oss en gratis lønscj.
    Vi lykkes på første forsøk!

    Svensken (@Cash 63) svikta med fravær etter å ha rømt landet til fordel for et malerspann og -kost. Derfor var vi redusert til 4G, men til gjengjeld fikk vi én å snakke om som ikke kunne forsvare seg.

    Disse "møtene" er gull verdt og bestod av sannheter, usannheter, drømmer, fakta, latter, tårer, klokker, damer, biler og litt musikk fra et heldigitalt anlegg med vellyd fra ATC høyttalere. 5G oppfordrer alle til å danne slike "uformelle møter" som er et FRIROM i en forjævelig verden, i en forjævelig tid (selvom vi har det fryktelig godt i Norge, bare så det er sagt). Vi sloss bl.a. (i prioritert rekkefølge) for fjern Putinere og alle som vil andre vondt, flere p-plasser i Oslo, færre sykkelfelt der hvor ingen sykler, slutt på innsnevringer i veibanen etc. 5G var nær ved å danne et nytt parti - "RÅTT PARTI" - (c) Sluket.

    Vi prøvde videre å velge en formannsminister i 5G, men fant fort ut at alle hadde ett eller flere svin på skogen som ikke tålte dagens lys. 5G vil for alltid forbli en frigruppe uten kontroll, bestående Groruddalens Gamle Geriatriske Gretne Gubber.

    Takk til:
    @geto for super servering av varmmat, multer fra Rørostraktene og forsøk på å spille musikk
    @Sluket for donasjon av årets ene supersperm som skal sikre kommende 6G
    @Scrooge for tekniske Petter Smart-løsninger og
    @Cash 63 for at han dro til Sverige for å klargjøre sommerstedet for 5Gs sommermøte.

    GOD PÅSKE


    2022_04_11_kollage.jpg
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.792
    Sted
    Oslo
    LønscjMøte i GGGGG aka "5G" - 11/4-2022

    Vi brukte all vår makt - selvlært av erfaringer fra me-too bevegelsens farmor Beate - til å presse @geto til å servere oss en gratis lønscj.
    Vi lykkes på første forsøk!

    Svensken (@Cash 63) svikta med fravær etter å ha rømt landet til fordel for et malerspann og -kost. Derfor var vi redusert til 4G, men til gjengjeld fikk vi én å snakke om som ikke kunne forsvare seg.

    Disse "møtene" er gull verdt og bestod av sannheter, usannheter, drømmer, fakta, latter, tårer, klokker, damer, biler og litt musikk fra et heldigitalt anlegg med vellyd fra ATC høyttalere. Jeg oppfordrer alle til å danne slike "uformelle møter" som er et FRIROM i en for jævelig verden, i en forjævelig tid (selvom vi har det fryktelig godt i Norge, bare så det er sagt). Vi sloss bl.a. (i prioritert rekkefølge) for fjern Putinere og alle som andre vondt, flere p-plasser i Oslo, færre sykkelfelt der hvor ingen sykler, slutt på innsnevringer i veibanen etc. 5G var nær ved å danne et nytt parti - "RÅTT PARTI" - (c) Sluket.

    Vi prøvde videre å velge en formannsminister i 5G, men fant fort ut at alle hadde ett eller flere svin på skogen som ikke tålte dagens lys. 5G vil for alltid forbli en frigruppe uten kontroll, bestående Groruddalens Gamle Geriatriske Gretne Gubber.

    Takk til:
    @geto for super servering av varmmat, multer fra Rørostraktene og forsøk på å spille musikk
    @Sluket for donasjon av årets ene supersperm som skal sikre kommende 6G
    @Scrooge for tekniske Petter Smart-løsninger og
    @Cash 63 for at han dro til Sverige for å klargjøre sommerstedet for 5Gs sommermøte.


    Vis vedlegget 808580
    Fra hi-fi til pottemaker kunst?
    What a drag it is getting old!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    En brillefin start på påsken! Går langt utenpå våronn, rånetur til et købefengt Sverige eller ditto norsk fjellheim... Ingen ting som slår solrik Oslopåske i gode venners lag... dersom man er ekte Oslogutt da. Sikkert ikke tilfeldig at den fraværende 5G poden Cash var fraværende... han er tross alt ikke fra byen vår og forstår dermed heller ikke prioritering. Vi merker oss dette. 🤔 Verten i dag bir strengt tatt ikke i byen lenger men såpass nærme unna - noen hundre meter - at det kan vi godta da han er ærlig om denne lyten. Ikke som folk i sydenden av Holmlia som hardnakket påstår seg bopel Søndre Nordstrand...blir som å innlemme Oberst Rodes vei i Nordstrands beste strøk...
    Nok om tilhørighet, stor takk også til @Grumpy som velvillig stilte Czardas Buss til rådighet og tråklet oss trygt gjennom klonede rekkehusrekker - hadde aldri funnet fram alene!!!
    Ang. viste drikkekar med spermier så ryktes det hardnakket at denne stammer fra vertens fortid som ihuga leverandør til Sædbanken i kraft av nyslått ungkar med behov for likvide midler til oppussing!!
    Sann historie?? Vites ikke men boligen ble ihvertfall strøken og definitivt SlukApprobert som "klubblokale" 😎😎😎
    Barske høyttalere også, benyttet anledningen til å snikfotografere løsningen på frontene, for mulig kopiering til eget prosjekt...
    Vi kommer plutselig tilbake!

    20220411_120614.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Apropos Oberst Rodes vei - da har jeg også rukket en tur innom Bjørn Riis - sånn omtrent i Oberst Rodes vei.

    ...og fått med meg en bunke av hans siste utgivelse til de i klubben (OVK og OAS) som ønsker en signert versjon til «klubbpris».
    Bjørn Riis - Everything To Everone ( KAR199LPC)

    1. pressen er tilnærmet utsolgt. Det gjelder ihvertfall for de 1000 sort/hvite splatter-utgivelsene som jeg fikk de 6 - seks siste som Bjørn hadde. Disse inneholder også et signert foto som Anne-Marie Forker har tatt. Hun ble så sent som i slutten av 2021 hedret med 1st place i kategorien Professional Event, Concert av International Photo Award (IPA) og står bl.a. bak coverne til to av Marillions plater.

    Jeg har spilt igjennom Everything to Everyone og kan fortelle at kvaliteten på vinylen er upåklagelig.

    Musikken fra Bjørn Riis (founder of Airbag) er influert fra en rekke ulike band, men med sterkest tilknytning til David Gilmour og Pink Floyd.

    Bjørn_Riis_kollage.jpg


    I tillegg fikk jeg de tre siste som han hadde igjen av "Lullabye in a Car Crash" (KAR085LPC) på hvit vinyl, og 5 stk av "Forever Comes To An End" (KAR126LPC) - også på hvit vinyl om noen ikke har disse fra før.
    Alle er signert - bare å sende meg PM

    🥳
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Føkk... glemte jo å si det men du blir mer og mer lik Blomster-Finn... håper det bare gjelder appearance og ikke action :eek:
    Men du manglet halstørklet i dag!

    BTW, var det en av de Riis skivene som ble spikt i dag? Den som var så utrolig tyst??
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    LønscjMøte i GGGGG aka "5G" - 11/4-2022

    Vi brukte all vår makt - selvlært av erfaringer fra me-too bevegelsens farmor Beate - til å presse @geto til å servere oss en gratis lønscj.
    Vi lykkes på første forsøk!

    Svensken (@Cash 63) svikta med fravær etter å ha rømt landet til fordel for et malerspann og -kost. Derfor var vi redusert til 4G, men til gjengjeld fikk vi én å snakke om som ikke kunne forsvare seg.

    Disse "møtene" er gull verdt og bestod av sannheter, usannheter, drømmer, fakta, latter, tårer, klokker, damer, biler og litt musikk fra et heldigitalt anlegg med vellyd fra ATC høyttalere. 5G oppfordrer alle til å danne slike "uformelle møter" som er et FRIROM i en forjævelig verden, i en forjævelig tid (selvom vi har det fryktelig godt i Norge, bare så det er sagt). Vi sloss bl.a. (i prioritert rekkefølge) for fjern Putinere og alle som vil andre vondt, flere p-plasser i Oslo, færre sykkelfelt der hvor ingen sykler, slutt på innsnevringer i veibanen etc. 5G var nær ved å danne et nytt parti - "RÅTT PARTI" - (c) Sluket.

    Vi prøvde videre å velge en formannsminister i 5G, men fant fort ut at alle hadde ett eller flere svin på skogen som ikke tålte dagens lys. 5G vil for alltid forbli en frigruppe uten kontroll, bestående Groruddalens Gamle Geriatriske Gretne Gubber.

    Takk til:
    @geto for super servering av varmmat, multer fra Rørostraktene og forsøk på å spille musikk
    @Sluket for donasjon av årets ene supersperm som skal sikre kommende 6G
    @Scrooge for tekniske Petter Smart-løsninger og
    @Cash 63 for at han dro til Sverige for å klargjøre sommerstedet for 5Gs sommermøte.

    GOD PÅSKE


    Vis vedlegget 808580
    Det er sommer her nå hvorfor vente med og komme🤔
    4K🐣🐣🐣🐣😆
    20220411_132855.jpg


    20220411_132903.jpg


    Spar en BR plate til meg😉
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at dere hadde en strålende 5G lunsj. Vil bare oppklare en liten missforståelse. Det var lite kø i Sverige i går, i hvert fall på disse kanter. De flokker seg nok på Cash sine trakter. Strålende bobleføre var det også forresten
    0A7407BC-0C4E-48EA-A556-2797701C7674.jpeg
     

    geto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.07.2007
    Innlegg
    84
    Antall liker
    268
    Torget vurderinger
    1
    LønscjMøte i GGGGG aka "5G" - 11/4-2022

    Vi brukte all vår makt - selvlært av erfaringer fra me-too bevegelsens farmor Beate - til å presse @geto til å servere oss en gratis lønscj.
    Vi lykkes på første forsøk!

    Svensken (@Cash 63) svikta med fravær etter å ha rømt landet til fordel for et malerspann og -kost. Derfor var vi redusert til 4G, men til gjengjeld fikk vi én å snakke om som ikke kunne forsvare seg.

    Disse "møtene" er gull verdt og bestod av sannheter, usannheter, drømmer, fakta, latter, tårer, klokker, damer, biler og litt musikk fra et heldigitalt anlegg med vellyd fra ATC høyttalere. 5G oppfordrer alle til å danne slike "uformelle møter" som er et FRIROM i en forjævelig verden, i en forjævelig tid (selvom vi har det fryktelig godt i Norge, bare så det er sagt). Vi sloss bl.a. (i prioritert rekkefølge) for fjern Putinere og alle som vil andre vondt, flere p-plasser i Oslo, færre sykkelfelt der hvor ingen sykler, slutt på innsnevringer i veibanen etc. 5G var nær ved å danne et nytt parti - "RÅTT PARTI" - (c) Sluket.

    Vi prøvde videre å velge en formannsminister i 5G, men fant fort ut at alle hadde ett eller flere svin på skogen som ikke tålte dagens lys. 5G vil for alltid forbli en frigruppe uten kontroll, bestående Groruddalens Gamle Geriatriske Gretne Gubber.

    Takk til:
    @geto for super servering av varmmat, multer fra Rørostraktene og forsøk på å spille musikk
    @Sluket for donasjon av årets ene supersperm som skal sikre kommende 6G
    @Scrooge for tekniske Petter Smart-løsninger og
    @Cash 63 for at han dro til Sverige for å klargjøre sommerstedet for 5Gs sommermøte.

    Veldig hyggelig å få besøk fra de øvrige medlemmene i GGGGG. Ingen problem å holde praten i gang i denne gjengen.
    Om noen har behov for en skikkelig kjøleskapsrydding, er det bare å invitere. Når de slipper løs sin siste rap og forlater åstedet, er det bare ekko igjen i kjølen.
    Foreslår omdøping til GGGGGG, Groruddalens Gamle Geriatriske Gretne GLUPSKE Gubber. :love:
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    Melder meg på Bjørn Riis splatter og noe annet du kanskje har tilgjengelig :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Stikk innom etter påske på en kaffe, så kan du se igjennom de italienske...
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Veldig klar for en signert Bjørn Riis splatter om det lar seg gjøre!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sorry, men "Splætter'n" forsvant fort @Lagga, men jeg kan sende deg en signert på sort vinyl om det er greit.

    Jeg har også noen få eks igjen av Lullabyes In A Car Crash" og "Forever Comes To An End" signerthvit wax.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sorry, men "Splætter'n" forsvant fort @Lagga, men jeg kan sende deg en signert på sort vinyl om det er greit.

    Jeg har også noen få eks igjen av Lullabyes In A Car Crash" og "Forever Comes To An End" signerthvit wax.
    Alltid for treg....

    Tar gjerne en signert på sort vinyl, samt Forever comes To An End. ^_^
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Direktestrømming 21/4, kl. 22:00



    1650525420548.png

    Five watt world:


    This is the follow up livestream to the recent Guitars of David Gilmour Short History video. I'm delighted to say that after reading his web site and watching his videos for many years, when I reached out to Bjorn from Gilmourish he agreed to join us live! Bring your Gilmour guitar and other gear questions. I'm sure that between Bjorn, Bèvé and me, will come up with some entertaining answers.​
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mitt desidert norske favoritt-rock-album, all time high. Bare minnene om å ha vært tilstede på innøvingen av låtene gir meg frysninger den dag i dag. God helg.

    Popol Vuh - Quiche Maya, 1973

    IMG_20220422_142204.jpg

    IMG_20220422_143405__01.jpg


    Takk til @jorwed_ som fiksa meg en ikke helt ihjælspilt utgave 👌

    Med de neglene der vet jeg om flere talenter.... :eek: 😂:cool::cool:
    Enkelt å bli "merket for livet" med de der 🥵
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Nr en side to hvis jeg husker riktig. Tøffest av alle tøffe!
    Samtidig finnes melodiske ting på dette albumet som bare er deilig.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Skjønner så vel at du ble aldeles satt ut og merket for livet av de gutta på en positiv måte Grumpy :love:
    Om det skulle knipe under en liten seanse med godt med ildvann under vesten, og Knut forby ditt eksemplar skulle bli skadet, så har jeg et ekstra her hos meg uten cover. Dog preservert i velvet, og utlagt selvskudd mot klåfingrede individer. Eksemplaret med cover er lagt i safen jeg ikke har ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner så vel at du ble aldeles satt ut og merket for livet av de gutta på en positiv måte Grumpy :love:
    Om det skulle knipe under en liten seanse med godt med ildvann under vesten, og Knut forby ditt eksemplar skulle bli skadet, så har jeg et ekstra her hos meg uten cover. Dog preservert i velvet, og utlagt selvskudd mot klåfingrede individer. Eksemplaret med cover er lagt i safen jeg ikke har ;)
    Du er nå en herlig bamze du 🐾🐻🐾
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg funnet fram alle de "platene" som jeg har hvor Tom Kennedy spiller. En god stund siden jeg har hørt han, og da er det vel en god idé og se hvor langt jeg kommer før øra skriker sudden death 🥴

    Tom_Kennedy_spilleplan.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn