GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Godt nyttår og gratulerer på etterskudd for bursdagen i sist uke!!

    Spennende vinyl du har fått inn i huset.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Likewise @nlykke. Måtte 2022 bli mye bedre enn det ligger an til.

    Og ja, jeg røyk på altfor mange nye plater i 2021 uten å være lei meg av den grunn 🤭
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    CHICK, JOHN, DAVE og Bernie Grundman

    Det er tredje gangen på under 14 dager at jeg kjører igjennom trippel-skiva fra Chick Corea Akoustic Band m/ Patitucci og Weckl.
    Konserten og opptaket ble gjort i SPC Music Hall, St.Petersburg, Florida, 13. januar 2018 - omtrant tre år og én måned før Chick Corea dør. Innholdet på plata er strålende hvor Chick Corea lar gjestene John Patitucci (bass) og Dave Weckl (trommer) få skinne like mye som han selv gjør. Plata har store variasjoner som gjør den spennende og veldig hørbar. Et mesterverk av en live-skive blir heller ikke dårligere av at Bernie Grundman har stått for mastringen. Dessuten er det en sjeldenhet å høre Weckl tromme annet enn rå jazz fusion.

    Tips! Spill IKKE plata med mindre du har tid og ro nok til å lytte på konserten i sin helhet. 👍

    IMG_20220214_155645.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    14.928
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fantastisk album @Grumpy 👌 Litt morsomt å høre Alive fra 1991 når en først er i gang! Samme trio bare nesten 30 år yngre.
    28A33705-FA9A-4DE7-8933-6F17406A2C2E.jpeg


    Av de senere trio live utgivelsene Chick Corea spilte inn så er kanskje dette mine favoritter!
    2D62CBB4-1BA2-41C2-888F-14959DA1641D.jpeg

    E0356DA0-096F-442D-853C-FEC518D18850.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.353
    Antall liker
    102.244
    Torget vurderinger
    23
    🙁 🙁 beklager... skulle så gjerne forært en til vårt danske brohode til resten av verden men det var Limited Edition og vil ikke bli repliceret..
    MEN - en ny utgave er planlagt :giggle:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    NATTJAZZ OG IKKE NOE ANNET

    Tid for å roe ned med tre av New Yorkscenens unge elitemusikere,
    men først og fremst Sheila Jordan som ALDRI gir seg før det er over.
    Her i sitt nitti-andre år. Beat that ...music - det skal ikke mer til!


    1644963636864.png



    Sweet dreams​
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.353
    Antall liker
    102.244
    Torget vurderinger
    23
    Nakent fint opptak! Tenk deg hva hun har vært med på gjennom så lang tid, hvilke musikere hun har møtt og musisert med osv. Herlig. Gamle damer er vonde å vrenge!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fra gamle damer i @Sluket sin generasjon, til danske småpiger.

    Jeg lar meg fremdeles imponere av utviklingen til en av våre danske venninder i en slags musical blizz Trio med Aske Jacoby (gitar) og Johan Dalgaard (piano). Aske er dansken med kjærlighet for norske fjell og fjorder, men også Paris etter mange opptredener i Frankrike. Her har han tatt med seg Ginne og Johan til Paris for et Live Trio-opptak av In Ulteria som ble gjort for etpar uker siden:


    Rimelige småprosjekter kan også utgjøre en viss glede. F.eks. det å bygge om pickuper. Resten av innmaten er på vei, deretter vil tiden vise om det er et knivstøt ut i det tomme, eller ny søt vin? 😱

    IMG_20220215_223254__01.jpg

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Endelig tid for et dypdykk i overflaten av Nesoddens nest største sønn etter @Powerpoint og @Jamakr. Ja, da snakkes det selvsagt om musikkens elektroniske høyvolt stormester Terje Winter. Mannen med analoge synthezsizers på steroider, step sekvenser og alt av tangentplanker som kan strømføres.

    Disse platene fikk jeg av Power'n i en koronatisk julegaveutveksling i påvente av noe bedre. Jeg er temmelig sikker på at det var jeg som gikk med overskudd. Takk til Power for at dette blir kveldens spilleliste - sålenge det er strøm igjen da :eek: :

    IMG_20220218_172446__01.jpg


    IMG_20220218_172549__01.jpg IMG_20220218_172516__01.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøje meg for en seierspall 😳 Har vært på hyttetur på Nesodden, men på meg virket det å være helt normale mennesker som hadde bosatt seg på øyen 😎😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Jøje meg for en seierspall 😳 Har vært på hyttetur på Nesodden, men på meg virket det å være helt normale mennesker som hadde bosatt seg på øyen 😎😄
    Øyen du liksom :cautious:
    Halvøy om jeg må få be.
    Og du skulle bare vist hvilke skatter Nesoddens lange bratte bakker, kriker og kroker skjuler ;)
    Egen sjæss cafe ute på Oksvall har de også, og ikke så rent få musikere holder til der ute.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Like greit du ikke har ansvar for navigering mer? Nesodden er beviselig ingen øy...
    Mvh JMK
    Bøyer meg ydmykt for at det ikke er en øy, men kun en simpel halv øy 😎🤪 Stiller likevel fremdeles store spørsmålstegn med seierspallen. Det må da være mulig å spa opp noe bedre enn en hjerne-slusk, forurensings-sniffer og en synth-gærning 🤔
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    2.211
    Bøyer meg ydmykt for at det ikke er en øy, men kun en simpel halv øy 😎🤪 Stiller likevel fremdeles store spørsmålstegn med seierspallen. Det må da være mulig å spa opp noe bedre enn en hjerne-slusk, forurensings-sniffer og en synth-gærning 🤔
    Nei - det er I grunnen så Ra som det går og få det.
    Mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...egentlig unner jeg INGEN å dø @HCS , selv ikke kulturen ☠😁. Det er heller ikke alltid at jeg tror på det jeg selv skriver, men narrative ?-mål kan man alltids skyte ut i eteren. 🤣
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.386
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Vinylen med Bob har passert meg som en tanker burde passert Helge Ingstad. Nå bestilt hos Big Dipper. Gleder meg. The Kid er strålende! Takk for lyset.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vinylen med Bob har passert meg som en tanker burde passert Helge Ingstad. Nå bestilt hos Big Dipper. Gleder meg. The Kid er strålende! Takk for lyset.
    Ja, denne tror jeg vil kle ditt møblement @Dire Wolf. Bra at du fikk tak i hos Dippers. Den begynner faktisk å bli utsolgt i store deler av verden.

    Utgaven som jeg fikk tilsendt hadde himla god kvalitet på pressingen - totalt fravær av støy, annet enn fra stemmebånda til Bob :ROFLMAO:.
    Plata har utrolig mye ærlighet i sjela, akkompagnert av kraftfull instrumentering.
     
    Sist redigert:

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.386
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det tror jeg på. Du har jo en forkjærlighet for dette universet. Bob Weir er et genialt unikum som verden utenfor de innvidde ikke forstår. Rollen i Dead var betydelig og han har vist en utholdenhet og arbeidsvilje for kunsten som få andre. Han fløt bak Garcia, men kastet herlige florlette og elegante riff i fanget hans som ble besvart med lekende lette og intrikate toner. Samspillet var perfekt.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Naboen til @HasseBasse leverer på døren, like sikkert som det er god drikke i marinert, skvipete rødvin - orkestrert med anestetisk sjeggjazz.

    Slikt skaper en god helg 🥂

    IMG_20220225_151748.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn