Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke du på SMOG arrangementet da x-250? ;D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Joda skal det, Men kan hende jeg må på en snarvisitt bort å høre litt øresus ;D
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Skal til Oslo i Helga ;) Det gjelder noe som jeg har drømt om i hele 2009. Så du har sikkert hørt meg prate om den(hint, hint) ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, blir jo sagt mye på nachspielene våre men husker jeg hva som blir sagt? hmmmm, vi får vente i spenning tydeligvis..... ::)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Du har selv sagt i en tråd at du ønsker deg denne, og han som selger den har samme fornavn som meg. Nå skulle det vel være lett å vite hva jeg har kjøpt.
     

    Commander

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Da er endelig min EC EMC 1UP i huset...skal bli en god helg dette...
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Så har endelig nyervervelsen kommet i hus. :) Foreløpig gjør den seg husvarm i esken sin, men så skal den kobles opp. Så for å gjøre en lang historie kort, navnet er Embla, Bladelius Embla. Det dreier seg om toppmodellen Classic.

    Jeg tillater meg å låne bildet fra annonsen, så slik ser den ut.


    Litt info finner man her http://www.bladelius.com/products/bladelius/media-players/embla.html.

    Et meget spennende produkt som nå offisielt finnes i min stue ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.......sikle, Gratulerer Morten, etter demo i Horten står denne høøøøyt på ønskelisten. ::)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Morten. Kom med inntrykk!!!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Takker for gratulasjonene.

    Spiller nå mye på ssd-disken, og det låter enda bedre en fra cd-spilleren som også er meget god. Morten tømte ikke hele disken, så nå har jeg spilt musikk som jeg ikke har hørt før. Støygulvet som var lavt på cd-spilleren er enda lavere når du spiller rett fra disken. Testet med en cd i butikken fra kirkerlig kulturverksted, det ble rette ca 50 000 bit feil. Det er veldig lavt! Testet hjemme på en Dire Straits cd og da ble det rettet 250 000 bit feil ved nedlasting til ssd-disken. Kort fortalt, så blir alt så mye klarere.

    Denne disken er på 64 Gb, og det finnes større disker også, (1 TB er på vei) og det er en ekstra plass til ssd-disk nr 2.

    Ettervert så skal det også komme bla. internettradio på denne, men Bladelius greier ikke å levere nok slike spillere så mye er utsatt. Touch-screen fjernkontrollen er mange måneder forsinket og ingen vet når den kommer. Når den kommer skal jeg ha en slik, og flere med meg. Morten sa at en 15-20 stk hadde sagt at den skulle de ha. Den vil ha et lag med knust diamant :eek: som beskyttelse av skjermen. Lanseringen av Embla i USA kommer først nå også pga at man ikke har greid å levere nok til markedene i skandinavia og det fjerne østen. Nå vil også Gondul gå ut av produksjon og bli erstattet av Embla. Så at det er flere som synes denne er god er det ikke tvil om, og jeg er en av disse. ;D

    Bruker forforsterkeren i Emblaen og uten å ha direkte sammenlignet med Caryen, så kan jeg si at den er god. Det er flere filtere også og mange oppsamplingsmuligheter, kjører 192 MHz nå. Får teste disse etterhvert, er vist flere som foretrekker filter C.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer nok en gang. Vet hva jeg skal ønske meg til bursdagen min....
    Oppsampling til 192 Mhz var jo heftig.... 8)
    Tviler ikke at denne spilleren er en heftig oppgradering. Har du prøvd å koble den til caryen?
    Har du fått gjort noe med ht plasseringen hos deg?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    2m skrev:
    Oppsampling til 192 Mhz var jo heftig.... 8)
    Host, host :-[ en liten skriveleif der, det er nok kHz ja.

    Har flyttet høyttalerene lengre fra hverandre, men det ikke mere enn 2,5 - 3,0 meter mellom de. Det hjalp veldig mye på steroperspektivet i sofaen, så nå bruker jeg ikke puffen lengre som lyttestol.

    Nei har ikke prøvd å koble den opp til Caryen, vil prøve å få solgt den etterhvert. I følge Hifi consult så ligger forforsterkeren i Embla mellom Idun och Saga. Disse to koster hhv 22 000 norske og 74 000 svenske kroner.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Morten fortalte om en som hadde kjøpt seg Gryphon Mikado, en meget bra cd-spiller til heftige 90 000 kr.

    Når Embla kom året etter så lånte han seg med den hjem. Da han leverte den tilbake sa han at han var sur på Morten (og på seg selv), hvorfor hadde han ikke fortalt om denne spilleren. Så Morten måtte jo si at dette var jo ett år før, så han hadde jo ingen muligheter til å vite om den. På direkte spørsmål om hvem som var best så nektet han å svare. Skulle vel tyde på at Embla er bra ja :)


    RBN på forumet har samme versjonen som meg, og han beskriver veldig godt sine inntrykk av Embla. Så gå inn der å les om den, bra side med mye godsaker i stereobenken.

    Bare å komme innom 2m, så kan du se med egne øyne og høre med egne ører.

    Vennelig hilsen Jabba_Jabba
     

    Commander

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Pen sak den Jabba_Jabba..hørte den på horten messa i fjor på anton gallo....
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Det samme utstyret stod nede i lytterommet til NAT, og det låt veldig bra der jeg satt midt i en god sofa. Forsterkeren Bladelius Ymer var også på salg, men den får noen andre kjøpe. ;D 8)

    Forresten gratulerer selv, med en meget bra spiller.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Jabba_Jabba skrev:
    Nei har ikke prøvd å koble den opp til Caryen, vil prøve å få solgt den etterhvert. I følge Hifi consult så ligger forforsterkeren i Embla mellom Idun och Saga. Disse to koster hhv 22 000 norske og 74 000 svenske kroner.
    Ok. Tviler ikke på at det er en meget bra pre i Emblaen. Må få hørt og sett denne spilleren. Ringer plutselig... ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Blir det noe GLL møte før februar eller?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    Forslag til nytt klubbnavn: Grenland Lydlaus........
    Koster ikke stort heller!

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    emokid skrev:
    SAL skrev:
    Forslag til nytt klubbnavn: Grenland Lydlaus........
    Koster ikke stort heller!

    Mvh.
    SAL
    Oj, ka skedd?
    Ingen ting i Lauget! Vi trenger kun å bytte EN bokstav...... ;)


    Mvh.
     

    ibiza

    Fersking
    Ble medlem
    09.12.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    ikke ta nickèt her så høytydelig.
    er "swans", men skriver fra jobb.
    var en tur å hørte på forsmann nye kreasjon i går torsdag.
    litt lite folk...syntes dere ikke dette er av interesse ??
    uansett...de spilte på css5-c og d.
    deres nye referanse til 150k kr.elektrokompaniet og dynamick p, elektonikk, + noe ubestemmelig kabling.
    den passive 5-c modellen fikk ganske gode kritikker av det jeg hørte.
    personlig var jeg noe mere lunken her.
    de bruker serdeles gode magnestater( bånd ) i toppen. fra 370hz- og helt opp, fordelt på 2 dipole elementer.
    jada selv diskanten som overtar på 10khz, er dipol. kjempetøft...
    nåvel... i bass, brukes 3 x 10 tom, som ( av de opplysninger jeg fikk ) alle møter mellomtonen. her syntes jeg det (i denne prisklassen) gikk helt galt, lydbildet ble her rotete, upresist og flatt. dette nevnte jeg i pausen, og fikk gehør for dette, de vil løse dette med en "heve,løfteanodning" ( dette skal bli hydraulisk, eller elektrisk ) på høytalerfoten. eksklusivt!!!!. slik at man tilter hele kassa bakover. dette skal vist "rydde opp i rotet".
    i tillegg syntes jeg lydbildet var todimensjonalt og ikke helt åpent og fritt. noe av skylda er sikkert noe av overnevnte problem. men her mener jeg det ligger mere. hva med kabling ? jeg bare nevner det !!. om ingen føler seg snurt, har jeg også en misstanke om at en eller flere av elektronikk produktene ikke er av samme kaliber som høytalerne.

    for la det vere klart, jeg tror disse kassene har ett veldig godt potensiale. hvorfor ??? hør her.
    etterpå hørte vi på en nyskpning av samme høytaler, denne er aktiv, med digitale forsterkere, etter digitalt elektronisk delefilter. konverteringen sitter helt ute ved elementet... :eek: :eek: :eek: :eek:
    superrått, å helt nytt.

    superdessverre var lydkilden her en laptopp ??? med usb konverter til opptisk, av billig art :-[ :-X. dette spilte ikke bra. hardt,spisst og svært slitsomt. for å nevne noe.
    men...
    tidsaksen satt som ett skudd, borte var problemene (nesten) ;D i deleområdet. tredimensjonalitenten ble helt opp til kapittelberget på bratsberg...
    og høytaleren ble vesentlig mye mere åpen i lyden.
    bassen ble også mere presis. men her er det nok mere en smaksak. det kan jo vere artig med en noe svulstig og pompøs bass.

    med en god digitalkilde, og sikkert noe finpussing av digital elektronikken, ( og god kabling ).

    eller bedere eletronikk ( og kabling ) i analogverdenen, er jeg sikker på at dette spiller ordentlig...

    veldig synd at ikke flere tok seg tid til ett møte med disse kassene.
    for det fortjener de virkelig.
    uups, jeg glemte å nevne at utførelsen av kassa, er utsøkt.

    snakkes folks...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Støtter veldig mye av det ibiza nevner her, digitalvarianten har potensiale men var heller ikke et ferdig produkt.

    Jeg la ikke så mye merke til ikke de problemene du nevner vedr de passive men nå er jeg kanskje ikke så analytisk. Satt på et par steder og følte "rotet" som du nevner endret seg etter det. Vi sammenlignet passivt kontra aktivt med samme låt og ja, det aktive hadde timingen men det var også alt imo. Det passive ga en livefølelse og tilstedeværelse PC'n kunne se langt etter, aktivt låt grått og trist i forhold.

    Det ble spilt på en Electrocompaniet EMC1 cd spiller, en DP pre og to brokoblede A1s.

    Tror han het Steinar han som holdt foredraget, veldig grei gjennomkjøring av konsept og teori som sikkert var kjekt å ta med seg videre utenfor Forsmans verden, vel spente tre timer en torsdagskveld!

    http://www.forsman.no/
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    Her må jeg bare si at den digitale hadde ikke tålt flyte-testen igår, ikke om det hadde vært is på elva en gang. ;) Den passive låt svært så hyggelig syns nå jeg da.

    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, enig med SAL her. Syntes det var vanskelig å si noe som helst om digitalvarianten....
    Effektrinnene som ble brukt var A1b og ikke A1S.

    Synd det kom så få folk.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    Spennende, litt info!

    Mvh.
    SAL
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn